Aihe: VOX AC 30 ja säröttimet
1
SURf
11.01.2007 22:36:55
Rynkytän menemään rokkia tuommoisella Kiinan Voxilla, AC30CC2 taitaa olla virallinen mallimerkintä. Oikein hyvä epeli ei siinä mitään.

Kysymys on lähinnä saman vahvarin omistajille, mitä säröttimiä käytätte tuon kanssa? Itse kaipaisin jotakin pedaalia tuomaan helppoutta soundien muuttamiseen keikalla, sen siitä saa kun repertuaari on liian laidasta laitaan ja vähän ylikin.

Tarkoituksena on ajella lauantaina kauppaan testikierrokselle ja aikaa kaupassa ei ole paljon, eli pitäisi saada jonkinlainen "testilista" laadittua..

Kiitos jo etukäteen runsaasta ja vuolaasta keskustelusta.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Kiinankeisari
11.01.2007 22:59:50
tällä hetkellä mulla on käytössä (vain) seymour duncan tweak fuzz, visual sound route 66 (Tubescreamer ja kompura), saman firman jekyll&hyde (Tubescreamer ja rankempi särö) sekä uusin tulokas (ei vielä laudassa kiinni, en tiedä laitanko edes) zoom ultra fuzz. kaikki on hyviä, omanlaisiansa. kompurasta kompuraa ja pieni tasonnosto, toinen tubescreamer soolosaundina (leveliä paljon, gain alle klo9), hydestä rankempi komppisärö, toinen tubescreamer vaihtelevassa käytössä (tällä hetkellä tuomassa vähän middleä fuzz/stratosaundiin) ja tweakfuzzista fuzz (jota väritetään jollain toisella säröllä (toinen tubescreamer tai hyde). ultrafuzzista saa avaruusalus nousee/laskee- saundin tai nauravia apinoita.

vahvistimesta alla on molemmat kanavat päällä ja vol. molemmista klo 12, eq vähän vaihtelee päivän mukaan, kuitenkin alle klo 12. kitaroina pääasiassa strato ja tokai Ls-70, iban semiakkari odottelee mikkienvaihtoa.

ai että olenko jonkun mielestä kamarunkkari? niin ne bändin pojatkin sano kun esittelin zoomin oskilointisaundeja...
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
ministeri
11.01.2007 23:05:39
Mulla on aikalailla AC30 tyyppinen vahvistin ja sen kanssa olen hyväksi havainnut Barber direct driven, digitech bad monkeyn ja nyt uusimpana lisänä käytössä Electro harmonixin big muff josta en vielä ole päässyt selvyyteen kunnolla kun ollut niin vähän aikaa vasta...Etenkin direct drive soundaa tosi hyvältä mun mielestä. Suosittelen.
keskiorv
11.01.2007 23:11:56
Käypä testimässä myös T-rex Mudhoney. Pelaa hyvin ainakin mun ac-30:n kanssa. Tarjolla sekä miedompia säröjä, että täyttä fuzzzzia.
horsehead75
12.01.2007 00:21:02
Heitän omat AC30-pedaalimieltymykseni kehiin:

Lähtökohtahan ON se, että VOXin paras särö tulee, kun sen ajaa pääteastesäröllä ulos="hanat kaakkoon". Ainoana ongelmanahan tuossa on se, että VOXin 30wattia tulee h e l v e t i n lujaa!

Asiaan vaikuttaa hurjasti myös se, millä kitaralla soittaa. Itselläni on ollut hyvin pitkän aikaa Telecasterit (´62 ja ´52 reissuet singlecoileilla), jonka käyttöön VOXin kanssa kommenttini perustuvat.

Laitan omia mieltymyksiäni tähän alle.

Vaihtoehto 1.
* Keinokuorma: itselläni käytössä THD Hot Plate.
Kaapin ja vahvistimen väliin tuleva "kuorma", jolla voit luukuttaa VOXin täysillä auki ja päästää Hot Platen "hanasta" sopivat volat ulos. Toimii hienosti, jos kokoajan tarvitsee vain "sitä" soundia.

Vaihtoehto 2.
* Crowther Audio Hot Cake: etsin aluksi noin kahdeksan vuotta hyvältä kuulostavaa overdriveä VOXin kanssa. Sitten löysin v. 2001 Hot Caken - loistavaa! Overdrive/cleanboost pedaali, joka on tosi "väritön". Ääriasetuksilla lähtee paksu fuzz irti. Toimii loistavasti boostina, johon voi lisätä loistavasti "pientä rupea".

Vaihtoehto 3.
* BJF Honey Bee: MIETO, HYVIN DYNAAMINEN overdrive!
Itse käytän tällä hetkellä ainoastaan tätä VOXin kanssa! Pikkauksen voimakkuutta muuttamalla saa aikaan suunnattomia muutoksia! SUOSITTELEN!

Hot Cakea ja BJF:ää löytyy http://www.custom-sounds.com
Arvioita löytyy miljoona: http://www.harmony-central.com

Käypä testimässä myös T-rex Mudhoney. Pelaa hyvin ainakin mun ac-30:n kanssa. Tarjolla sekä miedompia säröjä, että täyttä fuzzzzia.
"Funk is that bumpy & groovy sound that hits your belly, sends out waves through the whole body, making you move your feet, nod your head and feeling alright"
Freewheeler
12.01.2007 08:54:54
VOX Big Ben Overdrive.

Purkitettua VOX-soundia putkella. Kuuntele soundiklipit VOXin sivuilta. Siellä on muitakin hyviä erityyppisiä putkisäröpedaaleja. Laatukamaa, muttei ihan halpaa.

http://www.tdpri.com/telephoto/data/546/GearAugust2006.jpg
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Kiinankeisari
12.01.2007 10:04:46
kannattaa miettiä, mihin sitä purkkia tarvii: onko vahvistimesta alla säröä ja jos on niin kuinka paljon? halutaanko pedaalilla soolosaundi jolloin usein on suotavaa että myös volaa tulee lisää? halutaanko mahdollisimman neutraali pedaali joka vain puskee vahvistimen omaa saundia vai tubescreamer-tyyppinen middlelisä saundiin?

mahdollisuuksia on niin paljon, että kannattaa olla selvillä mitä haluaa. vaikka tässähän kyllä kyseltiin muitten mieltymyksiä...
Huikki
12.01.2007 10:50:39

Mie oon käyttänyt perus Tube screameriä ja HBE:n power screameriä. Oon käyttänyt molempia kanavia yhtäaikaa vahvistimessa saadakseni sellaisen puhtaan soundin minkä haluan. Onglemaksi tässä on koitunut liiallinen yläkerta säröjen kanssa. Eli puhdas soundi hyvä, mutta sama soundi säröpurkin kanssa on liian kireä. Olenkin "säästänyt" puhtaasta soundista laittamalla siihen vähemmän yläkertaa, jolloin särkimetkin ovat kuulostaneet hyvälle. Voxin normaali kanava yksinään on taas liian tunkkainen, eteenkin särkimien kanssa.

Voxin Big ben on soundiltaan mainio, mutta miun yksilössä ainakin paukkuu kytkin ja bändin kanssa soittaessa tuntuu että leveliä saa olla koko ajan nostamassa purkista.
SURf
12.01.2007 13:21:23
Täällähän on jo paljon hyviä kommentteja.

Tosiaan, sairaan makee soundi kun luukuttaa tota kolmekymppistä mutta bändi valittaa että on mukamas liian kovalla...Keinokuorma tulee joskus mutta siihen saakka: ajatuksena mulla on että otan puhtaat voxin toiselta kanavalta, toiselta pikkuröpöt ja pedaalilla/-leilla kaikki siitä rankemmat hommat.

Mulla on itselläni tuo Tweak Fuzz kanssa, mutta se toimii kaverin FuusioFenderin ja mun putkiradion kanssa paremmin kuin ton voxin. Varmaan ruuvailemalla löytyisi se namisoundi tuohonkin mutta tuntuu menevän vaikeaksi.

Bad Monkey pitää testata, se on niin mukavan hintanen... Mitenkäs tuo J&H, huriseeko se pahasti kuten olen joidenkin kuullut kertovan?

Voxin cooltron sarja kiinnostaa myös, aika hintavaa tavaraa vaan näyttäisi olevan. Ilmeisesti kuitenkin testauksen arvoista?
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Kiinankeisari
12.01.2007 13:37:56
Mulla on itselläni tuo Tweak Fuzz kanssa, mutta se toimii kaverin FuusioFenderin ja mun putkiradion kanssa paremmin kuin ton voxin. Varmaan ruuvailemalla löytyisi se namisoundi tuohonkin mutta tuntuu menevän vaikeaksi.

Bad Monkey pitää testata, se on niin mukavan hintanen... Mitenkäs tuo J&H, huriseeko se pahasti kuten olen joidenkin kuullut kertovan?

tweak fuzz on tosiaan aika kinkkinen tapaus, mun mielestä pitää olla säröä alla ja se vaatii silti aika paljon värkkäystä/muita pedaalejakin jopa että toimii. mutta kyllä se mulle ainakin on ollu kaiken vaivan arvoista.

J&H ei ainakaan surise mulla liikoja, vaikka kaikki pedaalit ottaa virtaa samasta Ispotista. kyllähän siitäkin sirinää saa jos molempia kanavia yhtäaikaa luukuttaa täysillä.
javia
12.01.2007 14:06:48
Itse hommasin tässä ihan kokeilumielessä seymour- duncanin twin tube putkisärön, kyllä tyhjeni lauta muista säröistä aika nopeesti... jos mahdollista niin tätä kannattaa kokeilla..
Man With Bad Tone Laughs Alone!
cruel_destiny
12.01.2007 15:55:25
lyhyen testailun aikana pääsin aika namisaundeihin voxin AC30 ja ts9 yhdistelmällä; molemmista etuasteen säröt puleen väliin (sekä pedaalista että vahvari) niin kyllä oli nannan kuuloinen, mutta ei mun juttu...
Surreal life
Wahi
12.01.2007 16:01:28

Kompataan! Ei ole kokemusta Voxin kanssa soitettuna, mutta mahtava pedaali. Soundia löytyy miedoista säröistä aina fuzz soundeihin asti.
SURf
12.01.2007 19:25:39
No niin, tässähän tätä testilistaa alkaakin jo olemaan jonkin verran.

Pitääpä yrittää saada muilutettua lisäaikaa noille testailuille, ettei tulisi hätä käteen ja väärä pedaali tarttuisi matkaan.

Kiitoksia vaan hyvistä vinkeistä!
SURf
14.01.2007 13:34:34
Jekyll&Hyde tarttui matkaan, pirun monipuolinen vimpain.

Katsotaan miten kauan se tuntuu hyvältä...
apenaattori
14.01.2007 13:37:15
Katsotaan miten kauan se tuntuu hyvältä...

...ja milloin GAS taas nostaa päätään. :-)
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)