DGV 27.12.2006 21:31:14 | |
---|
Juu, toivottavasti aiheesta ei ole miljoonaa ketjua, mutta kun haku ei toimi yms. yms. yms. Mitä vaihtoehtoja sähkökitaran jatkeeksi kotiosoittoon löytyy? Ajattelin nyt lähinnä sellaista ihan kitara -> JOTAIN -> luurit -> minä yhdistelmää. Haluaisin jotain mahd. pientä, helppokäyttöistä, ja sellaista, jossa johtohelvetin voisi minimoida. Eli mielellään joku V-amp tai Pod -tyyppinen ratkaisu, mutta mielellään vielä pienempänä. Ja aivan täysin plug-and-play idioottimaisen simppeliä, mielellään. Mikäli mikään muu ei auta, hankin varmaan Microcuben huvin ja urheilun vuoksi, mutta kiinnostaisi tietää mitä markkinoilta löytyy. Onko kenelläkään tiedossa jotain, joka sopii tähän hätään? |
simosiili 27.12.2006 21:36:19 | |
---|
Juu, toivottavasti aiheesta ei ole miljoonaa ketjua, mutta kun haku ei toimi yms. yms. yms. Mitä vaihtoehtoja sähkökitaran jatkeeksi kotiosoittoon löytyy? Ajattelin nyt lähinnä sellaista ihan kitara -> JOTAIN -> luurit -> minä yhdistelmää. Haluaisin jotain mahd. pientä, helppokäyttöistä, ja sellaista, jossa johtohelvetin voisi minimoida. Eli mielellään joku V-amp tai Pod -tyyppinen ratkaisu, mutta mielellään vielä pienempänä. Ja aivan täysin plug-and-play idioottimaisen simppeliä, mielellään. Mikäli mikään muu ei auta, hankin varmaan Microcuben huvin ja urheilun vuoksi, mutta kiinnostaisi tietää mitä markkinoilta löytyy. Onko kenelläkään tiedossa jotain, joka sopii tähän hätään? microcube ei ainakaan sinäänsä ole kallis jos sitte miettii podeja. mun mielestä podit on ihan paskoja. :D perusteluna että olen omistanut pod 2, vamp 2 pod xt, flextone II. ei nyt niin hirveästi miellyttäny. osta mesan stäkki keinokuormalla;) joka tapauksessa jos rahaa löytyy vähä enemmän kannattaa käydä podit sun muut härvelit testaamassa. ja jos konetta tulee käytettyä niin se guitar port. maraparta |
DGV 27.12.2006 21:48:01 | |
---|
Juu, ei oo Microcube kallis, eikä ollenkaan huono. Ihan hauska peli. Itellänikin on ollu semmonen vamp 2, joka oli tietty mitä oli, eli en ihan riemuissani ole siitä. Mesan stäkki taas mun yksiöön sopii vähän nihkeemmin, pidän noi ns. kunnon kamat mielummin treeniksellä ja jätän itselleni tilaa esim. kääntyä huoneistossa. Entä se guitar port, eikö sen taas pidä olla koneessa kiinni? Suomeksi siis, eikö se ole omiaan lisäämään sitä johtohelvettiä? |
Mikaelo 27.12.2006 21:49:25 | |
---|
ja jos konetta tulee käytettyä niin se guitar port. Vaatinee koneeltakin tehoa toimiakseen moitteettomasti? Mulla on kotona käytössä POD ja Craten paska pikkuvaffari. Uskoisin että 150 euroon tuollanen kokoonpano on suht helppoa jäljittää käytettynä. POD on kuitenkin aika kätsy laite ottaa mukaan, jos ei ole puristi saundin suhteen ;) In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
Makkari 27.12.2006 21:49:42 | |
---|
Rakastan microcubea. Se on mahtava. Osta microcube, kannattaa! I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
Räkkipeli 27.12.2006 21:51:50 | |
---|
Juu, toivottavasti aiheesta ei ole miljoonaa ketjua, mutta kun haku ei toimi yms. yms. yms. Mitä vaihtoehtoja sähkökitaran jatkeeksi kotiosoittoon löytyy? Ajattelin nyt lähinnä sellaista ihan kitara -> JOTAIN -> luurit -> minä yhdistelmää. Haluaisin jotain mahd. pientä, helppokäyttöistä, ja sellaista, jossa johtohelvetin voisi minimoida. Eli mielellään joku V-amp tai Pod -tyyppinen ratkaisu, mutta mielellään vielä pienempänä. Ja aivan täysin plug-and-play idioottimaisen simppeliä, mielellään. Mikäli mikään muu ei auta, hankin varmaan Microcuben huvin ja urheilun vuoksi, mutta kiinnostaisi tietää mitä markkinoilta löytyy. Onko kenelläkään tiedossa jotain, joka sopii tähän hätään? Riippuu tietenkin mitä soitat. Monipuolinen kombo olis varmaan ihan hyvä? Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
DGV 27.12.2006 21:54:30 | |
---|
No itse asiassa sillä saundilla ei ihan hirveesti väliä ole. Ajattelin lähinnä harjoitella silä kaikkia hienoja harjoituksia ja muuta mukavaa, kestän aika pitkälti saundin kuin saundin. Kunhan olisi jonkinlainen puhdas ja särö ihan soiton puhtauden ja tatsin seuraamiseksi. |
Jucciz 27.12.2006 21:58:22 | |
---|
Itse ostin käytettynä Line6 POD kakkosen alle satasella ja kyllä se hintaisekseen on osoittautunut oivaksi peliksi kotisoitteluun luurit päässä. Tehdassoundit ovat kuraa, mutta kärsivällisellä ruuvaamisella on saatu aivan sooloskabakelpoisia soundeja. Täällä joitakin äänittelypätkiä: http://mp3.jucciz.com/pod2/ |
Wespa 27.12.2006 22:13:41 | |
---|
Pakko kyllä suositella Micro Cubea, se on hintaansa nähden varsinainen linkkuveitsi ja oikeasti tervesoundinen. Yllätyin, miten hyvin se reagoi kitaran ominaissoundiin; SG:lläni soundi on mukavan kirkas ja erotteleva, mutta luonnostaan tummasoundisella Ibanezillani on pakko puolittaa mikit tai avittaa vähän eqlla, ettei soundi ole liian nuhainen. Jos siis kitarasi on single coileilla varustettu tai muuten kirkassoundinen, et tule pettymään Micro Cubeen. En olisi etukäteen uskonut, että se reagoi erilaisiin kitaroihin huomattavasti paremmin kuin esim. Line6sen Flextone II:nen. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
DGV 27.12.2006 22:17:00 | |
---|
Kaikki varmasti vahvoja vaihtoehtoja. jos mitään uusia mustia hevosia ei hyppää kehiin, täytyy varmaan katsastaa ainakin ko. vermeet. |
Shakata 27.12.2006 23:54:36 | |
---|
No itse asiassa sillä saundilla ei ihan hirveesti väliä ole. Ajattelin lähinnä harjoitella silä kaikkia hienoja harjoituksia ja muuta mukavaa, kestän aika pitkälti saundin kuin saundin. Kunhan olisi jonkinlainen puhdas ja särö ihan soiton puhtauden ja tatsin seuraamiseksi. http://www.thomann.de/fi/nobels_guitar_mycro_kopfhoererverstaerker.htm Itse tilasin kokeilumielessä tommosen vempeleen Thomannilta muun sälän ohessa. Harmi vaan ei ole vielä paketti vielä saapunut, mutta pistän heti kommenttia vehkeestä jahka saapuu. Halpa se ainakin on, varmaan aika kökkökin :) Odotan kuitenkin kovasti mukavia fiilistelyhetkiä sohvalla rötväten, eiköhän se hintansa arvonen ole. |
SH1THEAD 28.12.2006 00:25:46 (muokattu 28.12.2006 00:29:19) | |
---|
Entä se guitar port, eikö sen taas pidä olla koneessa kiinni? Suomeksi siis, eikö se ole omiaan lisäämään sitä johtohelvettiä? Pitää, mutta piuhoja tulee tasan yksi kappale ja sekin USB-porttiin. Vaatinee koneeltakin tehoa toimiakseen moitteettomasti? Mikäli kone jaksaa pyörittää vaivattomasti Windows XP:tä, eli muistia on vähintään se 512MB niin toimii vallan mainiosti. edit: Niin ennemminkin katselisin Toneportia, varsinkin UX1:tä. Se on erittäin pienikokoinen ja simppeli paketti, maksaa vähemmän kuin PODit (oma maksoi 130e) ja kaupanpäälliseksi saat myös bassovahvistimia ja etuastemallinnuksi, hyvän etuasteen tietokoneelle ylipäätänsä. Laitteen kautta siis voi myös laulaa ja soittaa bassoa. Laitetta voi päivittää myös helposti. äsh :/ |
tommi_899 28.12.2006 09:40:31 | |
---|
Roland Cube 20x, tämä! Tuli eilen kannettua kotiin tämä soitin laineelta, kyllä vie microkuution 20-0 missä vain. Suosittelen ehdottomasti, itselläkin oli vaatimuksena tuo kuulokkeilla soitto ja tällä se onnistuu, soundit ovat parempia kuin microcubessa. |
DGV 28.12.2006 16:33:08 (muokattu 28.12.2006 16:34:50) | |
---|
Roland Cube 20x, tämä! Tuli eilen kannettua kotiin tämä soitin laineelta, kyllä vie microkuution 20-0 missä vain. Paitsi pienuudessa. =) Niin ja tuota korvalappustereon näköistä systeemiä kohtaan tunnen välitöntä kiinnostusta, se saattaa olla peräti juuri se, mitä kaipasin. Jään odottamaan käyttökokemuksia. |
tommi_899 28.12.2006 16:56:48 | |
---|
Paitsi pienuudessa. =) Niin ja tuota korvalappustereon näköistä systeemiä kohtaan tunnen välitöntä kiinnostusta, se saattaa olla peräti juuri se, mitä kaipasin. Jään odottamaan käyttökokemuksia. no jaa, eipä tuo nyt hirveän isokokoinen mömpeli ole. |
JS 29.12.2006 10:40:03 | |
---|
Do you the Devil's work
>-)))> #20 |
loituma 29.12.2006 10:45:36 | |
---|
microcube yli kaiken! "Itelle ei sopinu ollenkaan mutta muuten tuntu hyvältä." M4ss3 m/ |
Muuki 29.12.2006 10:58:53 | |
---|
Ja oikeesti hyvä saundihan vaatii vähintään yheksän kaappia... Niin tekköö. Nuppeja ei tarvita, ne on ihan turhia. Europe on maailman paras bändi. |
Terry Pantheras 29.12.2006 11:29:41 | |
---|
Elä sie kimpoile... |
J.Hollström 29.12.2006 11:37:20 (muokattu 29.12.2006 11:37:30) | |
---|
Yamaha DG Stomp on hyvä peli luurisoitteluun ja himaäänityksissä, ja etusenakin suoraan päätteeseen bändin kanssa. ~150 eur sopiva hinta jos löytyy käytettynä. Robusti peli, ei mikään muovilelu. Tossa pätkää jossa kitarat on ko. värkillä äänitetty: http://juki.1g.fi/mp3/Back_In_Black_pikkuorava.mp3 |