Heiskanen 18.01.2007 10:17:47 | |
---|
Suositelkaa kitaramikkejä. Elikkä olisin ostamassa omaan stratocasteriin tallamikkiä. Mieluiten mikin koko saisi olla singlecoil. Olen katsellut noita singlecoil humppareita, mutta en tiedä minkälaisia ne ovat. Soittelen pääasiassa perus rokkenrollia 70-luvun hengessä. Tästä on hyvä jatkaa? |
JuSu 18.01.2007 10:28:42 (muokattu 18.01.2007 10:29:18) | |
---|
Suositelkaa kitaramikkejä. Elikkä olisin ostamassa omaan stratocasteriin tallamikkiä. Mieluiten mikin koko saisi olla singlecoil. Olen katsellut noita singlecoil humppareita, mutta en tiedä minkälaisia ne ovat. Soittelen pääasiassa perus rokkenrollia 70-luvun hengessä. Jaa'a... Mikäs siinä vanhassa on vikana? Millaista soundia on hakusessa, yksikelaisen klangia vaiko tuhdimpaa humpparisoundia? Noin perussuosituksena Seymour Duncan Lil'59. Yksikelaisen kokoinen humbucker, single coilia hiukan tanakampaa jytkettä tallapaikkaan. Humbuckerin tapaan hurinaton, joten isommillakin gaineilla häiriöt on kurissa. Jos haluat enemmän potkua ja hiukka kireämpää soundia, niin saman valmistajan JB jr voisi myös tulla kysymykseen. Mutta vaihtoehtoja on PALJON. Kantsii miettiä tarkasti, mitä olet hakemassa, niin saat tarkempia suosituksia. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Vapour 18.01.2007 10:53:40 | |
---|
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
Lilli 18.01.2007 10:59:12 (muokattu 18.01.2007 11:00:21) | |
---|
Jaa'a... Mikäs siinä vanhassa on vikana? Millaista soundia on hakusessa, yksikelaisen klangia vaiko tuhdimpaa humpparisoundia? Noin perussuosituksena Seymour Duncan Lil'59. Yksikelaisen kokoinen humbucker, single coilia hiukan tanakampaa jytkettä tallapaikkaan. Humbuckerin tapaan hurinaton, joten isommillakin gaineilla häiriöt on kurissa. Jos haluat enemmän potkua ja hiukka kireämpää soundia, niin saman valmistajan JB jr voisi myös tulla kysymykseen. Mutta vaihtoehtoja on PALJON. Kantsii miettiä tarkasti, mitä olet hakemassa, niin saat tarkempia suosituksia. JuSu Samanlaista singlecoilsizedhumpparia minäkin olen Nevalainen SOBin tilalle suunnitellut ja kaula- ja keskipaikoille jotakin klangimpaa. Onhan soita SD:llä, DiMarziolla ja Kent Armstrongilla kelpoja. Mutta mistähän loihtisi sopivan plexin johon tallamikin kolon työstäisi mikinleveyden verran kaulan suuntaan (am. stratossa mikkikolo uima-allastyyppinen)? Valmiissa plexeissä mikinreiät vaan tuppaavat olemaan valmiiksi työstetyt. 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
JuSu 18.01.2007 11:19:53 | |
---|
Mutta mistähän loihtisi sopivan plexin johon tallamikin kolon työstäisi mikinleveyden verran kaulan suuntaan Muistaakseni ainakin Millbrookissa Helsingissä on blankoja stratopleksejä. Myös Thomannilta löytyy. Kysy lähikaupastasi. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
kojones 18.01.2007 11:34:45 | |
---|
Suositelkaa kitaramikkejä. Elikkä olisin ostamassa omaan stratocasteriin tallamikkiä. Mieluiten mikin koko saisi olla singlecoil. Olen katsellut noita singlecoil humppareita, mutta en tiedä minkälaisia ne ovat. Soittelen pääasiassa perus rokkenrollia 70-luvun hengessä. Miulla jäis kohta musta JB junior ylimääräiseksi, perusrokkenrollia 70-luvun hengessä vääntänyt ja hyvin on homman hoitanut. Pistä pikaviestiä jos tarviit. Itse vaihdan super distortioniin, enemmän botnea. |
Cruzzi 18.01.2007 12:42:57 | |
---|
Suositelkaa kitaramikkejä. Elikkä olisin ostamassa omaan stratocasteriin tallamikkiä. Mieluiten mikin koko saisi olla singlecoil. Olen katsellut noita singlecoil humppareita, mutta en tiedä minkälaisia ne ovat. Soittelen pääasiassa perus rokkenrollia 70-luvun hengessä. Seymour duncanin hot rails, toi on vähän "särökkäämpi", kuin JB jr. http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sshr1b_wh.htm Play It Loud! |
J.Hollström 18.01.2007 12:48:25 | |
---|
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
StJerky 18.01.2007 12:53:53 | |
---|
Seymour duncanin hot rails, toi on vähän "särökkäämpi", kuin JB jr. http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sshr1b_wh.htm Tai Kent Armstrongin Hot Rail Millbrookista (halvempi). Cool Rail jos vähemmän kuuma riittää. Itsellä Hot Rail tallassa ja Cool Railit kaula ja keskimikkinä. |
Spike 18.01.2007 14:41:34 | |
---|
Mikä siinä alkuperäisessä on epämiellyttävää? Duncanin SSL-1 on pirun hyväsaundinen singlecoil. Vintage Rails on myös lähellä yksikelaisen saundia, vähän tummempi ehkä. Mulla on noita ollut eri kitaroissa kaulamikkinä. Tallassa voisi toimia hyvin tuo vintage rails tai joku vähän kuumempi rails. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
Manicci 18.01.2007 17:05:55 (muokattu 18.01.2007 17:06:25) | |
---|
Itselläni on eräässä Stratossa tallamikkinä Fenderin Lace Sensor Red. Teoreettisesta rakenteesta/muusta en tiedä mitään, mutta käytännössä tuo on yksikelaisen kokoinen "lähes" humbucker, jonka soundi on pehmeä, middlekäs, mutta ei kuitenkaan liian räyhä myös kevyempään soitantaan. Itseni soittamassa Blues/Rokkenrol väännössä toimii hyvin. How blue can you get? |
Jucciz 18.01.2007 17:16:57 | |
---|
Noita Lace Sensoreita monet on vaan haukkuneet munattoman ja liian siloitellun kuuloisiksi. Ehkä se vaan menee niin, että siinä proessissa, jossa mikeistä yritetään tehdä hurinattomia, menetetään väistämättä myös soundista jotain: ennen kaikkea reunaa ja purevuutta, joka rokkenrollissa usein on toivottua. Little 59 oli aivan mukava mikki Stratocasterin tallassa. Voin suositella, jos pitää saada humpparipotkua. |
Iron Horse 18.01.2007 17:19:19 (muokattu 18.01.2007 17:20:11) | |
---|
Lainaanpa tätä kun ei sitä viitsi toista topiikkia tehdä aiheesta. Eli leppärunkoiseen DIY-O-Casteriin pitäis saada mikit, ja SSS mikityksellä mennään. Eli hyvät puhtaat pitäis saada ja jotain kevytheviäkin, kuten Maidenia, Purplea ja Rainbowta pitäisi kepillä vetää. Eli jotain kenties hurinattomia mikkejä kohtuullisilla tehoilla(ja hinnalla) varustettuja haen. Ideoita? |
Insane Kane 18.01.2007 17:45:45 | |
---|
Suosittelen testaamaan tuota kytkistä joka löytyy minun omista kuvista. Idea selviää tuosta kuvasta, eli vaihtoehtoisesti normaali S-S-S stratokytkentä tahi H-S-H, ja kaikkea kivaa niiden väliltä =) Jos on sellanen tunne että 1 master-tone ja 1 master-volume riittää, niin eikun testaamaan. Tee se itse, tai minä teen! |