Aihe: Vahvistinta kotisoitteluun, apua!
1
papitsu
17.01.2007 18:43:17 (muokattu 17.01.2007 18:46:07)
Vahvistin pitäisi saada hintaan alle 120€. Siitä ei jousteta. Testimahdollisuutta ei ole.

Juuri olin laittamassa Thomannilta Orangen Crush 15R:n tilaukseen, mutta loppuivat, ja lisää ei kuulemma tule kun vasta huhtikuussa. Suomesta ei ilmeisesti tuohon hintaan taida kyseistä laitetta saada. Olisiko tuommonen 15 wattinen Orange ilman kaikua kuinka järkevä ostos? Kun niitä ainakin vielä Thomannilla olisi. Mistä Suomesta saisi Orangeja tilattua?

Olen myös miettinyt Voxin Pathfindereita, mutta Thomannilla ei näytä olevan kuin 10 wattista versiota. Olisiko kuinka järkevä ostos? Halpa ja nätti ainakin olisi. Se 15 wattinen isoveli jousikaiulla kiinnostaisi enemmän, mutta Thomannilla niitä ei ole, ja muutenkin hintaa tulee sitten jo liikaa. Mistä Suomesta noita Voxin pikkusia sitten saisi?

Tärkeimpiä huomioitavia asioita olisivat toimivat puhtaat ja pikkuroso. Mitään mättösoundeja en tarvitse. Jonkinlainen rokkisärö olisi kanssa kiva. Ääninäytteet noista edellämainituista auttaisivat. Ja kokemukset muutenkin. Mallintavat ei kiinnosta. Eli testimahdollisuutta ei ole ja rahaa tuohon käytettävissä vain max. 120€. Älkää käskekö säästää parempaan! Kotisoitteluun tulisi. Käytettynä olen yrittänyt etsiä, mutta valitettavan vähän noita juuri tuommoisia liikkuu.

Kiitos.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
reppana
17.01.2007 18:50:27
Miten ois micro cube? Riittää varmaankin ihan hyvin koti soitteluun. Haulla ois varmaan kanssa löytyny tietoa..
Harjottelemalla oppii=)
papitsu
17.01.2007 18:58:21
Miten ois micro cube? Riittää varmaankin ihan hyvin koti soitteluun. Haulla ois varmaan kanssa löytyny tietoa..

Juu-u.. Ja jos olisit lukenut viestin kunnolla, niin olisit huomannut kohdan, jossa sanoin selvästi, että "Mallintavat ei kiinnosta". Ja Microcubessakin tuo EQ-säätö (mitä ei periaatteessa ole) on todella suuri miinus.

Haulla kyllä jotain asiasta löytyi ja olen niitä juttuja lueskellut paljon, mutta eipä sieltäkään kovin täsmällisiä vastauksia noihin kysymyksiin löytynyt.
Sleepless
17.01.2007 19:13:05
Kannattaa käydä testaamassa Kustomin Tube 12. Hyvät soundit ja hinta ei päätä huimaa.
Hiljaa hyvä tulee.
forspet
17.01.2007 19:49:33
Oranget Musamaailmasta, Voxit esim. Soundstoresta.
rokiroki
18.01.2007 09:11:33 (muokattu 18.01.2007 09:29:09)
Mulla on Voxin pathfinder 15R, se jousikaiullinen siis.
Tosi kiva pikku vahvari cleaneilla soitteluun ja rautalankahenkiseen toimintaan, varsikin kun laiteessa on tremolo speed ja depth -säätö.. Efektiboxin Delaylla maustetuna ja Tap tempoa säätämällä kuulostaa ihan kivalta.

Säröpuoli siinä on aika surkea, vaikka joku boost kytkin onkin. Mulla on ollut edessä Bossin ds2, mutta pakkaa vähän puuroutumaan. Kyllä sillä jonkinlaista aikaan saa, muttei kyllä mitään Kotiteollisuutta

Jossain täällä mnetissä on muistaakseni joku kehui PahaaApinaa pathfinderin kanssa. Itsekin olen harkinnut, kun ei tuo Bad Monkey hirveitä maksa.

ainiin, ostin oman voxin aivan vähän käyettynä 120e.

Viime keväänä Nurmon TopSoundissa ja Nurmon MarkunMusiikissa taisi kummassakin olla 15w käytetty Pathfinder, toinen niistä muistaakseni oli kaiulla , toinen ei...Kuntoa en testaillut, kun olin omani jo hankkinut.

Kummankaan liikkeen nettisivuilta on sitten ihan turhaa mitään etsiä. Toisessa käytetytyt kamat päivitetty pari kolme vuotta sitten, toisella ei oikeastaan edes ole sivuja..
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
JuSu
18.01.2007 09:29:32 (muokattu 18.01.2007 09:33:12)
jos olisit lukenut viestin kunnolla, niin olisit huomannut kohdan, jossa sanoin selvästi, että "Mallintavat ei kiinnosta". Ja Microcubessakin tuo EQ-säätö (mitä ei periaatteessa ole) on todella suuri miinus.

Niinpä. Mutta uhallakin kehotan ainakin kokeilemaan (vai lietkö jo niin tehnyt?), itse olen ainakin ollut MicroCubeen äärettömän tyytyväinen. Kaikkine puutteineenkin kotisoitteluun paras kompromissi , minkä olen omistanut.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Walrus
18.01.2007 09:52:26
Pathfinderissa on ollu ehdottomasti kauneimmat cleanit soundit mitä olen ton kokoluokan vahvistimista kuullut niin kuin Vox:issa pitääkin olla. :) Soundi oli tosi lämmin ja ääntä lähti yllättävän paljon niin pieneksi toosaksi.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
ddo
18.01.2007 11:43:53
Kustom tube 12A.
Loisto vahvistin kotisoitteluun. Etusessa yksi 12AX7 putki, gain - bass - treble ja volume säädöt löytyy. Vahvistimessa on myös line out ja speaker out, jolla saa vahvistimen liitettyä vaikka isompaan kaappiin jos tarve vaatii. Myös kuulokelähtö löytyy, vaikkakin se on mielestäni aika susi. Tuossa hintaluokassa saa kyllä parempaa hakea. Suosittelen testaamaan. Hinta siinä satasen nurkilla.
Simo78
18.01.2007 11:49:35
http://www.thomann.de/fi/crate_xt15r_110v.htm

Siitä hieno peli!! Toimii kotisoitossa loistavasti

http://www.thomann.de/fi/crate_gt15.htm

Tossa ilman säröä(vai onko tossa jotain muuta eroa?)
Lancelot
18.01.2007 14:57:38
Mun mielestä paras värkki kotio on vaikka Line6 toneport(jos omistaa pc:n) tai vaikka pod2. Hyvät saundit jo pikkuvolalla ja valikoimaa löytyy. Uutena menevät hieman yli 120€ budjetin mut käytettynä on näkynyt molempia 100€ hintaan täällä torillakin.

Eli jos pc löytyy ni sinuna miettisin tota toneportia. Uutena n.130(Thomann). Tolla voi myös kätevästi nauhoitella jos siltä tuntuu..
Hammermul
18.01.2007 15:19:46

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan sitä Microcubea. Jos olet jo kokeillut, sitten ok jos et tykännyt. Mulla on Voxin Tonelab ja silti maistuu välillä laiskana soitella ton cuben kanssa, ihan hyvät soundit siinä on.
Bombing for peace is like fucking for virginity.
Nirvana!
18.01.2007 18:01:02
Hei auttakeepa minuakin tässä samalla, ettei uutta ketjua tarvitse aloittaa!

Niin olen ajatellut hankkia tuommoista pikkuvahvaria ihan kotisoitteluun, jolla saisi ihan perusrokki soundit, esimerkiksi juuri Nirvanaa.

Tälläistä Voxin PF 10 olen katsonut; http://www.thomann.de/fi/vox_pathfinder.htm
ei ole ainakaan hinnalla pilattu! 69euroa vain. Kannattaako tuollainen tosiaan tilata, säröt ei kuulema ole ihan parhaat, mutta ajattelin tilata mukaan siihen jonkinlaista säröpedaalia.. Boss ds-1, bad monkey.. Mikähän sopisi tuohon?

Jos tuo ei ole hyvä, niin mikä näistä sitten: Microcupe, Peavey rage 158, cube 15x, orange crush 15.

Tuossa olisi tosiaan muutama vahvistin sadalla eurolla ja osa vielä reilusti allekkin. Tosiaan tuo Vox PF 10 kiinosta eniten nuista, etenkin edeullisen hinnan ja hienon ulkonäön ansiosta. Microcupesta olen kuullut pelkkää hyvää, mutta oikein tuo ulkonäkö ei miellytä minua. Peavey rage 158 en ole kuullut mitään, mutta katselin, että sitä on tilattu aika paljon tuolta thomanilta, että vois olla hyvä. cube 15x ei paljon mitään hajua, mutta näyttäisi saavan alle satasen.. ulkönäkö huono.
Ja sitten vielä tuo orange crush 15 on kyllä hienon näköinen peli, mutta ei ole arvosteluissa kai pärjännyt?

Kertokee nyt, että mikä noista olisi se paras tuommoseen soittamiseen, jota tuossa alussa kertoilin, kiitos vastanneille :)
unami
18.01.2007 18:39:13
http://www.thomann.de/fi/crate_xt15r_110v.htm

Siitä hieno peli!! Toimii kotisoitossa loistavasti

http://www.thomann.de/fi/crate_gt15.htm

Tossa ilman säröä(vai onko tossa jotain muuta eroa?)

ei todellakaan kannata ostaa tollasta, en ole tota xt15:sta koittanut mutta gt15 löytyy ja ihan hirveetä kuraa kyllä on.
"ei se mitään vaikkei osaa soittaa, mutta pitää silti kunnon kamat olla!"
pths
18.01.2007 19:08:47
ei todellakaan kannata ostaa tollasta, en ole tota xt15:sta koittanut mutta gt15 löytyy ja ihan hirveetä kuraa kyllä on.

samaa mieltä. vaihtoon joutaa iteltäkin..
papitsu
18.01.2007 22:23:14
Cubea en osta. Piste.

Kustomi kiinnostaisi kyllä juu, hyvin kehuttu näyttäisi olevan, mutta vielä enemmän kiinnostaisi tuommoinen Orangen CR15. Ja eipä tuo Orangekaan ihan niin huonoja arvosteluja näytä saaneen.. Ja se vaan on niin nätti. Oranssi on lumonnut minut. Jos tuommosen 15w Orangen ostaisi ja sille kaveriksi jonkun sopivan säröttimen, Bad Monkeyn tai sitten jonku Behringerin kenties, niin olisiko toimiva paketti makuuhuonesoitteluun?

Ja kolmannen kerran, testimahdollisuutta _ei_ole_.
Aksu89
18.01.2007 22:32:15
papitsu
18.01.2007 22:45:26
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/175/crush_15.phtml

Juu-u.. Saksasta saisi kyllä halvemmalla. Ja muutenkin olisin tilaamassa Thomannilta semmoista tavaraa, mitä ei muualta kovin helposti saa, niin voisi samaan tilaukseen ottaa mukaan. Kun nyt vaan saisi sen päätöksen tehtyä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)