Aihe: Grover-virittimet
1
Ose
13.01.2007 11:15:01
Itellä on epin lp standard ja siinä on grover-merkkiset virittimet.

Mitä mieltä on palstalaiset niistä, laatu, vireen pitävyys jne.
Shakata
13.01.2007 11:22:07
Itellä on epin lp standard ja siinä on grover-merkkiset virittimet.

Mitä mieltä on palstalaiset niistä, laatu, vireen pitävyys jne.

Hyvät virittimet ne on, joissain Gibsoneissa on kanssa Groverit. Itsellä on Dotissa ja pitää vireen todella hyvin, kunhan satula vaan on kunnossa. Satula on usein aika heikko lenkki Epiphoneissa.
M4ss3 m/
13.01.2007 13:00:20
Eikös Groverit ole aika laadukkaat virittimet? Joo mullakin on semmoset ja en kyllä osaa sanoa paljoa niistä , paitsi että niistä saa huonon otteen kun ne on niin pienet ja paksut.
Mä oon paras!
McNulty
13.01.2007 13:43:34
Eikös Groverit ole aika laadukkaat virittimet?

Ovat.

Joo mullakin on semmoset ja en kyllä osaa sanoa paljoa niistä , paitsi että niistä saa huonon otteen kun ne on niin pienet ja paksut.

Virittimiin on tarjolla erilaisia nuppeja. Itselläni on toisessa Les Paulissa Gotohin MagnumLockit, mutta Grover-tyylisillä Kidney-nupeilla. Sopivat Les Pauliin kuin nyrkki nyrkkirautaan ja nyrkkirauta silmään!
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
fendertalk
14.01.2007 11:57:44
goreverit oli laadukkaat aikanaan, silloin kun ne tehtiin vielä usassa.

monet huippimerkit käytti niitä, kuten taylor mutta kun valmistusmaaksi tuli kaukomaailma niin lopettivat sen.

aika laaduttomat ovat nykyään kun vertaa vaikka schalleriin tai japanin Gotohiin.iso ero
kimurantti1
14.01.2007 12:39:51
Mulla on Music Manin Silhouetessa Groverin Rotomaticit. Floikan hienovirittimiin pääasiassa tottuneena, niissä oli vähän opeteltavaa, olivat pirun herkät (pienellä välityksellä). Mietin silloin, että pitäisikö vaihtaa, mutta tulin toiseen tulokseen. Rotomaticit pitävät vireen älyttömän hyvin ja toimivat muutenkin moitteettomasti, ei ole klappia tai mitään.

Rotomaticit ovat siis sellaiset "itsestään lukkiutuvat" virittimet, joiden pitäisi olla hirveän helppo- ja nopeakäyttöiset. Ei kielten vaihto ainakaan tavallisia virittimiä hitaampaa ole, mutta helppokäyttöisyyttä mä en allekirjoita. Se tietysti johtuu vaan siitä, ettei mulla ole ikinä ollut erikoisempia virittimiä, ja tavallisiin oon siis tottunut.

Ainakin nämä Musareissa käytetyt Groverit on tosi hyvää kamaa, en tiedä miten muissa nykyään. Niin ja nämä on 2000 valmistetussa kitarassa originaalina.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
bfoc
16.01.2007 20:44:00
Mun LP Voodoossa on Groverin kidneyt. Ei ole ollut 3,5 vuoteen mitään murheita. Varsin hyvät pelit. Vire pysyy eikä ole vielä mitään väljyyksiä.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Chips
17.01.2007 12:56:18
Akustisessa on Groverit ja hyvin pitävät vireen.
jon1
17.01.2007 14:50:29
Schecter käyttää myös monessa mallissa noita Groverin virittimiä.

Itselläni on omassa Mustassajukassa (Blackjack) Groverin virittimet ja hyvin pitävät vireen, ei mitään ongelmaa. Välillä ollut kitara päiväkausia, lähes viikon, että ei edes ole tarvinnut koskea virittimiin, vaikka ihan reippaasti on soitellu.
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)