Tomi_R 08.01.2007 22:17:30 | |
---|
Olen tässä jo jonkin aikaa halunnut hankkia Carvinin DC727 kitaran, mutta ennen kuin pistän tilauksen vetämään, haluaisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä kyseisistä kitaroista. Onko maahantuoja Musiikki Silfbergin kanssa asiointi toimivaa? Onko kitara helppo hankkia tätä kautta? (odotusaika ei niin itseäni haittaa) Eli mielelläni ottaisin vastaan kokemuksia jne. Carvinista ja Musiikki Silfbergistä liittyen Carvinien hankintaan. Kiitos jo etukäteen :) |
Rypsolisti 08.01.2007 22:24:52 | |
---|
No Silfverbergin kauttahan tuo varmaan sujuvasti onnistuisi mutta hinnat ovat sitten ihan muuta kuin Carvinin omilla sivuilla lukee. Fender Stratocaster '62 |
Tomi_R 08.01.2007 22:31:19 | |
---|
No Silfverbergin kauttahan tuo varmaan sujuvasti onnistuisi mutta hinnat ovat sitten ihan muuta kuin Carvinin omilla sivuilla lukee. Hintojen ero oli jo tiedossa, sillä sain tänään Silfbergiltä hinta arvion. Mutta vaikka hinnat ovatkin erittäin paljon korkeammat kuin jenkeissä, niin harvemmin näin hyvin varusteltua ameriikoissa tehtyä kitaraa saa näin "halvalla". Juuri tämän takia olen ollutkin hyvin kiinnostunut kyseisistä kitaroista. |
Ze Kink 08.01.2007 22:39:20 | |
---|
Tuli muuten tässä mieleen, että jos kyselisi Ruotsin, Norjan ja Tanskan maahantuojalta Kinovoxilta, olisikohan hinnat halvemmat? |
Rypsolisti 08.01.2007 22:46:01 (muokattu 08.01.2007 22:46:39) | |
---|
Hintojen ero oli jo tiedossa, sillä sain tänään Silfbergiltä hinta arvion. Mutta vaikka hinnat ovatkin erittäin paljon korkeammat kuin jenkeissä, niin harvemmin näin hyvin varusteltua ameriikoissa tehtyä kitaraa saa näin "halvalla". Juuri tämän takia olen ollutkin hyvin kiinnostunut kyseisistä kitaroista. Ai okei. Onhan noi siltikin hyvin hintansa arvosia, Espoon musiikissa oli joskus alennuksessa CT6M, olis lähteny 1500 eurolla eikä ollenkaan paha niinkin mahtavasta kitarasta. En ole noita DC malleja kokeillut mutta muut Carvinit joita olen soitellut on aina ollut äärimmäisen hyviä kitaroita ja ilmeisesti laatunsa puolesta huippu kitaroita. Fender Stratocaster '62 |
Ze Kink 08.01.2007 22:48:16 (muokattu 10.01.2007 22:07:13) | |
---|
En ole noita DC malleja kokeillut mutta muut Carvinit jota olen soitellut on aina ollut äärimmäisen hyviä kitaroita ja ilmeisesti laatunsa puolesta huippu kitaroita. Kyllä, Carvinit ovat hinta/laatu -suhteeltaan tod. näk. parasta mitä voi löytää. |
LaXu 08.01.2007 22:51:27 | |
---|
Mulle on jäänyt Carvineista vähän sellainen mielikuva, että ne on tehty erittäin hyvin, mutta soundipuoli ei jotenkin iske. Tosin aika moni ei tunnu tykkäävän Carvinin mikeistä, joten syy voi olla siinä. |
Ze Kink 08.01.2007 23:04:25 (muokattu 08.01.2007 23:06:23) | |
---|
Mulle on jäänyt Carvineista vähän sellainen mielikuva, että ne on tehty erittäin hyvin, mutta soundipuoli ei jotenkin iske. Tosin aika moni ei tunnu tykkäävän Carvinin mikeistä, joten syy voi olla siinä. Voipi olla, itsellä lähinnä harmittaa low-wide nauhat, jotka ovat näppeihini hieman liian matalat (mutta niin hyvässä kunnossa, ettei niitä viitsi vaihdattaa), sekä aktiivieq, jota en käytä oikeastaan ollenkaan. Nyt jälkeenpäin mietittynä Dc127 olisi ollut järkevämpi valinta. Tai sitten Ct6m. Lisäksi tällä hetkellä ei juurikaan ole käyttöä 6-kieliselle floikkakitaralle, joten uutta keppiä pitäisi saada tilalle. Ostakaa pois hyvä kitara! |
p130 09.01.2007 11:57:06 | |
---|
Kyllä, Carvinit ovat hinta/laatu -suhteeltaan tod. näk. parasta mitä voi löytää. Mulle on jäänyt Carvineista vähän sellainen mielikuva, että ne on tehty erittäin hyvin... ...aika moni ei tunnu tykkäävän Carvinin mikeistä Näissä kiteytyy kaikki olennainen Carvineista. Muutaman Carvin on ollut, mutta on valitettavasti tullut myytyä pois. Erityisesti pulttikaulainen "halppis" BC-130 harmittaa hieman edelleen... Mikit ovat soundiltaan hieman erilaiset kuin millään muulla valmistajalla ja niistä joko pitää tai sitten ei. Mutta työn laatu ei ainakaan hävinnyt (jos nyt sitten hevikeppeihin vertaillaan niin) esimerkiksi aiemmin omistamalleni Custom Shop Jacksonille. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
fox 09.01.2007 12:09:23 | |
---|
Mulle on jäänyt Carvineista vähän sellainen mielikuva, että ne on tehty erittäin hyvin, mutta soundipuoli ei jotenkin iske. Tosin aika moni ei tunnu tykkäävän Carvinin mikeistä, joten syy voi olla siinä. Tuossa se olennaisin.. Toinen toki on tuo saatavuuspuoli, Carvin on aina ollu ns. omanlaisensa markkinoija. "Kaikki mitä tarvin on Carvin" sanoi erään tanssibändin kitaristi muinoin... Vastaavasti eräs toinen kaveri katui aivan valtavasti ostettuaan Carvinin Ruåttista. Ei kuulemma istunut ollenkaan hyppysiin, ynnä ei myöskään pitäny mikeistä lainkaan. Mutta näinhän se on kaikkien kitaroitten kanssa, jollekin ei joku vaan tunnu ollenkaan "omalta". Vieläköhän L.Kiesel on kyseisen virman johdossa... |
Sakkeus31 10.01.2007 17:14:19 | |
---|
Kyllä mun Carvin "halppis" mikä lie Wanha "romu" käy ja kukkuu vaikka ikää on sillä jo paljon. Tais olla vm-89? Onhan tuo hieman omanlaisensa, mutta ainakin minun käteeni se sopii mainiosti. Helppo sillä on soittaa meikäläisenkin, vaikka sormet ovatkin sellaiset nakkimakkarat. Ilmeisesti laatu on edelleen huippua näissä uudemmissakin malleissa? |
Tomi_R 10.01.2007 20:06:54 | |
---|
Pitää huomenissa ottaa Silfberg langan päähän ja udella asiasta tarkemmin.(hinta, varustelu jne.) Tähän mennessä mielessäni olisi siis seuraavanlainen DC727: -Pearl White -Ei otelautamerkkejä -linnunsilmävaahtera otelauta -kullanvärinen hardware -6100 nauhat Huomenna sitten selviää mitä tämä peijoona tulee kustantamaan... (noh, onneksi tämä kitara maksetaan kahdessa erässä ;) |
ballfish 10.01.2007 21:50:39 | |
---|
Pitää huomenissa ottaa Silfberg langan päähän ja udella asiasta tarkemmin.(hinta, varustelu jne.) Tähän mennessä mielessäni olisi siis seuraavanlainen DC727: -Pearl White -Ei otelautamerkkejä -linnunsilmävaahtera otelauta -kullanvärinen hardware -6100 nauhat Huomenna sitten selviää mitä tämä peijoona tulee kustantamaan... (noh, onneksi tämä kitara maksetaan kahdessa erässä ;) Mikä talla???? Tässä kirjoituksessa ei todellakaan ole oma mielipiteeni, eikä se sisällä ollenkaan informaatioarvoa. |
Aki 11.01.2007 13:51:17 | |
---|
Tuli muuten tässä mieleen, että jos kyselisi Ruotsin, Norjan ja Tanskan maahantuojalta Kinovoxilta, olisikohan hinnat halvemmat? Luultavasti vastaukseksi tulee että "Suomen jälleenmyynnin hoitaa Silfverberg". Eivät nimittäin tavallisesti suostu Suomeen edes myymään kun virallinen maahantuonti kerta on olemassa. Silfverberg on kyllä hyvin ystävällinen ollut noiden kanssa, päästi mut toimistolleen kokeilemaan useita eri kitaroita. Olen kyllä samaa mieltä siinä että järkyttävällä tarkkuudella ja laadulla rakennettu, mutta itselleni sopivaa mallia ei heillä ole. Eikä ole mikeistä kiinni, mä tykkään kyllä niiden mikeistä. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Tomi_R 11.01.2007 16:31:04 | |
---|
Mikä talla???? Kiinteä talla. En käytä kampea oikeastaan lainkaan, joten kiinteä talla on itselleni järkevämpi valinta. |
Ze Kink 11.01.2007 21:07:56 | |
---|
Itsellä on kyllä myös aikeissa hommata DC727 jonain päivänä, kun Carvineista jäi hyvä kuva tuon DC400:n perusteella. Ensin on kuitenkin muuta ostoslistalla, sillä tarvitsen mahdollisimman kovan allaround-skeban humbuckereilla. Vaihtelen paljon vireitä, joten floikka on tuossa Carvinissa vain tiellä. |
saastara 11.01.2007 21:09:16 | |
---|
Itsellä on kyllä myös aikeissa hommata DC727 jonain päivänä, kun Carvineista jäi hyvä kuva tuon DC400:n perusteella. Ensin on kuitenkin muuta ostoslistalla, sillä tarvitsen mahdollisimman kovan allaround-skeban humbuckereilla. Vaihtelen paljon vireitä, joten floikka on tuossa Carvinissa vain tiellä. Antti, olet kässännyt väärin.. Jokaiselle mahdolliselle vireelle ja setupille pitää olla omat kitarat. Niin se menee. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Ze Kink 11.01.2007 21:30:00 | |
---|
Antti, olet kässännyt väärin.. Jokaiselle mahdolliselle vireelle ja setupille pitää olla omat kitarat. Niin se menee. Niin meneekin, vahvaripuolella sama. Mutta pitäähän niitä aina välillä hieman vaihdella... |
Tomi_R 11.01.2007 21:40:41 | |
---|
Itse hankin tuon DC727 juuri all-round kepiksi. Tällähän voi sitten jo soittaa mitä tahansa. Mikeissä on puolitukset, joten soundi vaihtoehtoja on laajasti, 7-kieltä jolloin vireiden kanssa tarvitsee harvemmin pelata( paitsi viritettäessä ;) ulkonäkö istuu kaikkeen musiikkiin. En saanut Silferbergiä kiinni tänään, mutta huomenna on uusi päivä joten kokeilen silloin uudelleen. |
Rypsolisti 11.01.2007 22:07:06 | |
---|
Itseä kiinnostaisi kovasti hankkia Carvinin California Carved Top loimuvaahtera kannella ja tune matic tallalla tientenkin, eli CT6M. Pari kertaa olen sitä soitellut ja on todennäköisesti paras kitara mikä on kädessäni ollut. Siis aivan uskomattoman hyvä soittaa ja mahtavat sekä monipuoliset soundit. Ehkä sitten ensi kesänä hankin kun pääsen kesätöihin, ellen sitten päätä hankkia Fenkun American Deluxe HSS FMT Stratoa, no mahtavia kitaroita kummatkin. Fender Stratocaster '62 |