![]() 25.12.2006 03:58:05 | |
---|---|
Noniin..Tälläinen punainen vaate teille muusikoille. Eli olen etsimässä todella low end budjetilla (alle 150€) sähkökitaraa .Eli olen harkinnut mm. thomannin Harley Benton kitaroita. Onko kenelläkään kokemuksia niistä?Mikä suurin ero laatukitaroihin? Toivon asiallisia vastauksia. Koska vaikka selailin muusikoiden nettiä, niin ei löydy oikein kommentteja kyseisistä | |
![]() 25.12.2006 04:07:36 (muokattu 25.12.2006 04:09:31) | |
No mitään muuta kitaramerkkiä ei ole enempää tällä foorumilla haukuttu kuin Harley Bentoneita, mutta kaverin Harleyn strato oli mielestäni ihan joten kuten soitettava. | |
![]() 25.12.2006 05:24:37 | |
Erään entisen ammattimuusikon mukaan jos on kielet tiukattu ja kaulat suoristettu niin ei häpeile jenkkistratollekaan :) Jo Suuri Kitarakirja aikanaan sanoi että kannattaa ekaksi kitaraksi ostaa niin hyvä kuin mihin on varaa, sanoisin että totta puhuu, eipähän ainakaan innostus laske paskan soittimen takia. HB:stä ei ole kokemusta mutta ovat mielestäni "liian halpoja". Miees... | |
![]() 25.12.2006 10:15:50 | |
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hb-l400cs_gitarre.htm Eräs tuttu osti tuollaisen ja oon sillä päässyt muutaman kerran soittelemaan. Pakko sanoa, että olin erittäin positiivisesti yllättynyt kyseisestä kitarasta, jos nyt otetaan vermeen hinta huomioon.. Soitettavuudeltaan kitara oli varsin hyvä ja mitään pahoja bugeja en siitä löytänyt, viimeistely oli ainakin siinä kyseisessä yksilössä varsin hyvää. Mikkikytkin oli tosin hajonnut heti alkumetreillä ja mikit kuullosti muutenkin aika tuhnuilta, no eipä tolla hinnalla voi elektroniikoilta ihmeitä odottaa. Tosiaan vain muutaman kerran päässyt soittamaan sillä, joten en osaa mitään kauhean syväluotaavaa analyysiä antaa. Mutta ihmetys oli kyllä tosiaan suuri kun ton ekaa kertaa käteen nappasin, se tuntui ihan oikealta kitaralta, paremmalta ku monet muut halpikset mitä on päässy kokeilemaan.. Varmaankin tuossa hintaluokassa yksilöiden välillä voi olla todella suuria eroja, joten vähän on tuurista kiinni minkälainen kappale sattuu tulemaan. | |
![]() 25.12.2006 10:44:14 | |
Eli olen harkinnut mm. thomannin Harley Benton kitaroita. Onko kenelläkään kokemuksia niistä?Mikä suurin ero laatukitaroihin? Toivon asiallisia vastauksia. Koska vaikka selailin muusikoiden nettiä, niin ei löydy oikein kommentteja kyseisistä Muutamasta Harrikasta on pikkusen enemmän havaintoa. Todella laaja skaala tuntuu olevan, mutta äläpäs huoli, ne myyntiin päässeet on kyllä varsin soitettavia. Tosin aina joku jää sinne liikkeen "ei myyntikelpoiset-osastoon", luulisin.. Yhtä Strato-mallista nimittäinkin eräs soitinkauppa tarjotteli korjaukseen, vaan tulimme siihen tulokseen, että jos sitä olis ruvennut korjaamaan edes vallan kohtuullisella tuntitaksalla, olis se kitaran hinta vähintäänkin tuplaantunut. ;) Kuitenkin kaikitenkin, ei noissa kovin kauheita ole, joita myydään. Kunhan vaan aina muistaa sen karun tosiseikan, että "jossain se säästö piilee" Tuossa on joitakin seikkoja tullu jo esille, eroa tuollaseen keskihintaluokan keppiin merkistä riippumatta tulee juurikin raaka-aineissa ja osissa. Jos on valmis vaihtelemaan esim. virityskoneistoja, talloja ym. ja osaa tehdä sähkötöitä, saattaa tuollanen HB-"halpis" palvella ihan moitteetta soittohommien eka metreiltä vähän pitempäänkin. Tosin, sitten vaihtotilanteessa tuo käyttöarvo saattaa olla suurempi, vaikka olis tehty sille mitä modauksia. Ja, tokihan Kiinan-poika osaa puutyöt tehdä, eikä niissä maalauksissakaan kovin suuria "käpyjä" ole ollut. Mutta ehdottomasti kokeilisin ensittäin, joka meinaa, että ehkä olis hyvä jos koto-Suomesta löytyis.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 25.12.2006 12:32:15 | |
Toistan itseäni: tutustuppa musicstore koelnin myymiin j&d kitaroihin. Parempaa laatua about samoilla hinnoilla. http://www.musicstore.com -alppu "xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars" | |
![]() 25.12.2006 12:54:59 | |
Sähkiksistä en tiedä mutta meikän akustinen 12 kielinen ei häpeile kolme kertaa kalliimpien vastaavien seurassa millään lailla. | |
![]() 25.12.2006 16:46:45 (muokattu 25.12.2006 16:50:08) | |
Kiitos vastauksista! Olen päättäny että ostan HB kitaran..Nyt pitäs päättää vaan malli. tämähän http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hb-l400cs_gitarre.htm on tosi tyylikäs, mutta onko Les Paul mallit aloittelijalle vaikeita soittaa. Pitäisikö tyytyä strato malliin. Miten strato vs les paul on yleisesti soittamisessa? Raskaampi? itse osaan tällä hetkellä soinnut vapaalta kaulalta mutta aika aloitteilja olen. Tarkoitus olis alkaa rockia soittaan, olen menossa kitarakurssillekin. Pidän mm. Disco Ensemble, Keane, Colplau , Interpol, Faiht no more..Eli ei mitään metalliskebaa olla hakemassa. Vahvari on jo hankittu, roland micro cube. Jaksaisiko joku vähän selata noita thomannin HB kitaroja ja sanoa mistä on soittokokemusta tai että mikä olisi suht varmasti ok hankinta niistä | |
![]() 25.12.2006 18:59:32 (muokattu 25.12.2006 19:01:38) | |
Halpakitara on lähes poikkeuksetta hinta-laatu-suhteeltaan erinomaisia. Harmi vaan että se ei paljon lohduta jos kaula on kiero kun ameriikan presidentin mieli, ja soitettavuus muutenkin päin persettä. On aivan sama onko kädessä 100euron vai 1000euron keppi, jos sillä on paska soittaa. (yllätys yllätys) 150eurolla löytyy kyllä soitettaviakin kitaroita. Nimimerkillä Squierin omistaja. Sillä ei saa ihmeitä, mutta jos jaksaa käyttää aikaa kitaroiden testaamiseen, ja jättää ne kauheimmat rouskat kaupan hyllylle, niin ei voi tulla kovin paha mieli. Jos ei itse osaa, niin kannattaa ottaa kitaroista jotain tietävä henkilö mukaan. Ja mielummin joku joka oikeasti tietää valkata hyvän kitaran. En näe oikeastaan mitään syytä sille miksei voisi ostaa halpaa kitaraa, jos ei ole varaa tai ei muuten vaan jaksa sijoittaa montaa euroa kitaraan. EDIT: Mikä suurin ero laatukitaroihin? Ja tohon omalla tietämyksellä sanoisin että halppiksia on usein hankalampi saada kunnolla säädettyä. Nauhat särisee kieliin paljo enempi kuin laadukkaammisa. Soundi on huonompi, ja muutenki tatsi halvemman oloinen. Soittaa voi hyvää musiikkia kaikilla kitaroilla. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> | |
![]() 25.12.2006 20:11:50 (muokattu 25.12.2006 20:12:55) | |
Kävin yhtenä päivänä Bändikeskuksessa, siellä oli yllätyksekseni Harley Bentonia myynnissä (en tarkemmin kattonut mikä malli kyseessä oli)! Sinne kannattaa varmasti suunnata jos asut pääkaupunkiseudulla. P.S. Siellä oli myös J&D kitaroita joita kannattaa kokeilla. Luultavasti se myyjä tyrkkääkin sulle sellasen heti käteen kokeiltavaksi kun meet sinne :) www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff! | |
![]() 25.12.2006 20:19:55 | |
Kävin yhtenä päivänä Bändikeskuksessa, siellä oli yllätyksekseni Harley Bentonia myynnissä (en tarkemmin kattonut mikä malli kyseessä oli)! Sinne kannattaa varmasti suunnata jos asut pääkaupunkiseudulla. P.S. Siellä oli myös J&D kitaroita joita kannattaa kokeilla. Luultavasti se myyjä tyrkkääkin sulle sellasen heti käteen kokeiltavaksi kun meet sinne :) Siinä firmassa ne myyjät ovatkin vain myymässä eikä muuta. Sama koskee kieltämättä aika montaa muutakin musiikkitarvike myynti liikettä. | |
![]() 25.12.2006 20:39:14 | |
Tää ei kyllä sinäänsä liity aiheeseen mutta onko kellään _oikeita_ kokemuksia Harley Benton Vintage 4x12 kaapista? Nimenomaan niillä Vintage 30 elementeillä. Pääsen keväällä ripiltä niin ajattelin ostaa sellaisen combon jatkeeksi. Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. Huoh? | |
![]() 25.12.2006 22:49:53 | |
Oma Epiphone SG Special (n. 150€ hintainen) ainakin on juuri ja juuri välttävä. Kyllä sillä just hampaat irveessä soittelee, mutta soundi on lievästi sanottuna tunkkainen ja virekään ei hirveän kauan pysy. Tosin ritsan "säädötkin" ovat aika heikot, kun se on itse "säädetty". En nyt voi suositella ainakaan tätä peliä muille. | |
![]() 25.12.2006 22:52:57 | |
Oma Epiphone SG Special (n. 150€ hintainen) ainakin on juuri ja juuri välttävä. Yleensäkään tuo Epiphonen Special-sarja ei taida olla kummosta tavaraa.. Saattaa siellä toki olla poikkeuksia joukossa. Osa noista LP:istä on aivan älyttömän painavia, toiset taas ohuita ja todella kevyitä. Rungot on ymmärtääkseni usein vaneria. www.mikseri.net/sigkk My musique | |
![]() 25.12.2006 22:54:37 | |
Ei nyt sentään oo vaneria runko... Mutta kovin kummoinen se kepukka ei todellakaan ole. Tuollaiset 300+ rahaa Epiluurit sitten onkin jo ihan OK pelejä. | |
![]() 25.12.2006 22:58:51 (muokattu 25.12.2006 23:01:17) | |
Ei nyt sentään oo vaneria runko... Mutta kovin kummoinen se kepukka ei todellakaan ole. Tuollaiset 300+ rahaa Epiluurit sitten onkin jo ihan OK pelejä. Noh, äläs sano. Luthmanin sivuilla sanotaan näin: "Runko: laminoitu leppä ja vaahtera". Eli onko se sitten vanerikansi ja vaahterarunko (!)... Tahi vanerirunko ja vaahterakansi. Tai sitten jompaa kumpaa, tuurista kiinni :) Noissa halvimmissa peleissä voi toisaalta olla puut ihan mitä tahansa, tai sitä mitä sattuu löytymään. www.mikseri.net/sigkk My musique | |
![]() 25.12.2006 23:05:01 (muokattu 25.12.2006 23:06:43) | |
Jaha, no pienestä kolhusta päättelin ettei ole (ainakaan kokonaan). Eli täysin varmaa tietoni ei ole, en tutkinut sen tarkemmin. On mulla sellainen kitara ollu (joku hirveä Vester - merkkinen strato kopio) mikä oli satavarmasti vaneria, ja sen näki. Mutta pohjavire tässä siis on, että älä osta "Special" Epiluuria.... | |
![]() 25.12.2006 23:11:39 | |
Oma Epiphone SG Special (n. 150€ hintainen) ainakin on juuri ja juuri välttävä. Kyllä sillä just hampaat irveessä soittelee, mutta soundi on lievästi sanottuna tunkkainen ja virekään ei hirveän kauan pysy. Tosin ritsan "säädötkin" ovat aika heikot, kun se on itse "säädetty". En nyt voi suositella ainakaan tätä peliä muille. Miten se vire aina katoaa? Aika moni usein sanoo, että muuten hyvä kitara muttei pysy vireessä varttia kauemmin. Mulla on ollut todella huonoja virittimiä kitaroissa, mutta yksikään niistä ei ole itsestään alkanut virettä viedä. En myöskään millään usko, että kaula reagoisi koko ajan niin voimakkaasti, että se koko ajan antaisi vireelle periksi. Toki tuo on kai mahdollista? Veikkaan kuitenkin, että usein kitaran huonoon vireessä pysymiseen on syynä satula, tai pikemminkin sen liian ahtaat urat. | |
![]() 25.12.2006 23:15:00 | |
Ei se nyt ihan vartissa katoa, mutta esim. reenejä tuolla olisi turha soittaa virittämättä välillä pariin kertaan. Satulaa voisi kyllä hioa, kun tuo Zakk Wylde setti mitä käytän (halapoja Tompalla ja oikea paksuus) on hieman "paksuhko", ainakin kahden paksuimman kielen osalta. En vain jaksa hirveästi käyttää aikaa halpaan rämpyttelyritsaan. | |
![]() 25.12.2006 23:15:41 | |
Kokeilkaa kitaroita.. Paras kitara mitä olen 10 vuoden intensiviisellä muusikon urallani soittanut oli kaverini 120 ekee maksanu japsi strato.. Clean soundi aivan mahtava ja soitettavuudeltaan pesi esimerkiksi erään Gibsonin Les Paule mallin .D.. Ainoa minkä olen huomannut halppiksis että yleensä kun vahvari ajetaan särölle alkaa soundi puuroutuun.. Mutta itse pidän kaikkein tärkeimpänä kokjeilla itse sitä kitaraa minkä haluaa... Jopa monen tonnin kitaroissa on niitä huonoja yksilöitä.. Elikkäs en tilaisi Thomannilt vaan lampsisin skitta kauppaan ja kokeilisin mikä sopii parhaiten kätöseen ja soundaa parhaiten omaan tyyliin.. Itse kylläkin pidän rosoisesta ja hieman yliajetusta soundista :D.. Harley Bentonista ei ole kyllä kokemuksia Blues'n'Heaven | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)