Aihe: Vintage kitaran nitrolakka ja kylmäkuljetus?
1
Hamu!
11.02.2019 14:34:38
Moi,

Pikaista apua kaivataan, en löytänyt sopivaa ketjua vielä tälle:

Kuljetuksessa on juuri tulossa vuoden -64 nitrolakattu Fenderin basso. Mitä varotoimenpiteitä pitäisi läpikäydä vastaanotossa? Antaa sen lämmön tasaantua jonkin aikaa laatikossaan ennen avaamista? Myyjä itse kehotti laittamaan sen ständiin sen saavuttua tasaantumaan ennen kuin otan sen käyttöön, mutta se ei tuntunut intuitiivisesti ratkaisevan mitään.

Kiitos avusta!
Mandarax
11.02.2019 14:39:14
Jos varman päälle haluaa toimia niin omassa laukussa / paketissa useamman tunnin niin lämpeää hitaasti eikä lakkapinta pauku. Olettaen että kunnon pakkasesta siis tulee sisätiloihin lämpimään.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
ituvirtanen
11.02.2019 15:58:17

Jos pakkausta on kovasti ympärillä antaisin olla lattialla avaamatta seuraavaan päivään. Luultavasti lämpiää kohtalaisesti nopeammin mutta onpahan sitten otettu varmimman mukaan. Tuollainen 55-vuotias voi vilustua jo liian nopeista muutoksista, kuiva ilma ja kaikki...
Mordor
13.02.2019 21:54:29

Oliko soittimen lakkapinta jo ennestään halkeillut? Jos halkeilua on vain vähäsen tai ei ollenkaan on silloin todellakin riski, että halkeilua syntyy ainakin vähän lisää.

Mulla on 71 Gibson Les Paul Custom ja sen lakkapinta on rajusti halkeillut ja se ei lämpötilan vaihtelusta huolimatta halkeile enään enempää. Eipä juuri olekaan enää tilaa mistä haljeta :)

Ja niinkuin aikasemmin ohjeeksi annettiin niin anna olla tunti jos toinenkin lämpimässä ennenkuin avaat keissin. Juuri se nopea lämpötilan vaihtelu aiheuttaa tuon lakan halkeilun. Keissi eristää jonkusen verran lämpöä.

Itse heitin pariin otteeseen mun Fender 65 RI straton partsille pakkasella yön yli ja aamulla takasin sisälle ja nopeesti keissi auki niin tadaa kyllähän se tyylikkäästi on ruvennut halkeilemaan kuten kunnon vintage straton kuuluukin. Pari kiekkaa ja on nykyisin ihan oikean pre cbs 65sen näköinen. Että on toi toki joilekkin ihan haluttu look.

Toki jos täysin mintti kuntoista 64 ollaan ostamassa niin ymmärrän. :)
deltablues
15.02.2019 09:57:26
Komppaisin edellisiä ja pitäisin koko kuljetuspaketin avaamattomana tunteja. Tosin huonona puolena on ettei voi tarkistaa kuljetusta kuriirin jäljiltä.

Vanhassa stratossani samalta aikakaudelta nitro on integroitunut puuhun enkä usko että se enää halkeilisi (eikä ole halkeilleen näköinen nytkään). Sen sijaan esim vanhojen akustisten nitro on jotenkin 'kovemman' tuntuinen ja aina omissa peleissäni krakkeloitunut.
Why do you play a Gibson Jumbo? 'Cause they hold up best in the rain - Rev. Gary Davis
munkero
15.02.2019 10:55:25
Kaikki aina heti auki.
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)