Aihe: Engl Screamer, hankkimisen arvoinen ?
1 2 3 4
painkiller89
18.12.2007 09:30:04
Elikkäs joulu lähenee ja kilttinä on ollut elikkä uus vahvari olis kiikarissa kattelin tommosta engl screamer vahvaria ja vaikuttaa ihan menopeliltä, tommosta ei vaan suomessa missää oo ku ei pääsis koittaa ni onko teillä rakkaat m-nettiläiset mitään kokemuksia kyseisestä vahvarista? budjetti on 0-1000 euroa jos on myös muita varteenotettavia vaihtoehtoja niin postauksia kiitos

Hyvää joulua!
duc
18.12.2007 09:33:04 (muokattu 18.12.2007 09:36:23)
Ei Suomessa missään? Tuohan tuntuu olevan tosi yleinen vahvistin. Ihan laadukkaalta vahvistimelta vaikuttaa, kun olen tuolla vahvarilla vetävien kanssa soitellut. Etenkin kun sen kanavanvaihtolaudan hankkii kaveriksi.
painkiller89
18.12.2007 09:38:08
Niin siis rr24llä soittelen ja toimii hyvin emg 81 aktiivien kanssa? vanha vahvistin oli tommone microcube 2wattine, soolot kuullostaa ku supermarjoa pelais, tossa on toi lead boosti että ei vissiin tuu samanlaista ongelmaa ?
Eemil
18.12.2007 10:51:14
Oikein hyvä vahvistin on. Ainoana miinuksena on oikeastaan tuo särökanavien yhteinen gain-potikka.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
Tee
18.12.2007 11:02:23
Terve! Hyvä vahvistin erityisesti tuolla säröpuolella. Cleanit ja pikkuroso ei ole maailman parasta, mutta niistäkin saa aivan mukiinmenevät parilla matopurkilla. Tehdasputkilla soundi ei ollut maailman paras, mutta itsellä on päätteessä nyt svetlanaa ja etuasteessa tungsolia ja jj ecc83s:ää, ja kyllä nyt pelittää. Kannattaa huomioida vahvistimen hinnan päälle vielä floorboard joka on käytännössä pakollinen.
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
horseface
18.12.2007 11:08:12
Itselläni oli tuollainen. Erinomainen vahvistin ja tökyä tulee riittävästi. Itselläni oli 1x12 Vintage 30:lla varustettu combo. Lisäkaappi on suositeltava hankinta, mikäli olet ostamassa comboa. Lisäksi suosittelen Z-5 spedun hankintaa, niin vahvistimen ohjaus käy helposti. Huonona puolena on yhteiset gainit puhtaalla ja crunchilla sekä kahdella lead-modella. Mikäli crunch-kanavaan haluaa kunnon AC/DC-pörinät, clean on jo niin kovalla, että sitä ei oikein voi käyttää. Sama tuntuu pätevän lead kanaviin; kun lead ykkösellä on säröt tapissa ja soundi kohdallaan, lead kakkosella säröä onkin jo niin maan perusteellisesti. No, nämä on makuasioita. Kukin neljästä soundista on erittäin toimiva ja erityisesti säröt ovat kuningasluokkaa. Ongelma tulee vastaan vasta silloin, jos haluaa käyttää kaikkia modeja, eq kun on yhteinen eikä erillisiä gainsäätöjä ole. Em. säädöllisiä puutteita lukuunottamatta varauksettoman hyvä valinta rokin/hevin soittoon.
Oli miten oli, näin on!
mhaarala
18.12.2007 12:58:28 (muokattu 18.12.2007 13:02:27)
Hyvä vahvistin, löytyy myös meikäläisen olohuoneesta combo-versiona. Pari huomiota:

- Ominaissoundi on kohtalaisen tiukka ja ylämiddlepainotteinen tehdasputkilla ja säädöillä, V30-elementti tuo tietysti oman lisänsä tähän soundiin. Ei välttämättä kuulosta pienillä äänenvoimakkuuksilla yksinään kovin munakkaalta, mutta istuu bändimiksaukseen helposti. Vähän suuremmilla volumeilla ja/tai erilaisilla putkilla meininki muuttuu kummasti

- ÄÄNEKÄS. Silloin kun putket on kunnossa niin siitä lähtee mökää aika reippaasti, mikä ei välttämättä ole aina ihan toivottua...

- Sopivan rosoiset mikit toimivat hyvin tämän kanssa, omassa kepakossa Jackson J-50BC toimii erinomaisesti. EMG81:tä en ole kokeillut tämän kanssa, mutta hieman epäilen että se voi olla vähän turhan sirittävä. Tämä siis näin perstuntumalla...

- Putkia vaihtamalla soundipalettia saa muutettua jonkin verran, samoin bias-säädöllä.

- Suljettu kaappi suositeltava, tulee enemmän jynkkää. Combostakin irtoaa ihan hyvää jynkkyä kun hillitsee gainin käyttöä, soittaa tiukasti/raskaasti ja luukuttaa tarpeeksi.

- Z5-pedaali on hyvä ja tukevasti rakennettu, välipiuhaksi kelpaa tavallinen sarjapiuha missä vain on kaikki johtimet kytkettynä. Se alkuperäinen kuitenkin menee jossain vaiheessa poikki... VLS:ää (soolobuustia tms) ei saa mielestäni käyttöön ilman tätä

- Z5 on helkkarin kallis

- VLS:n tarjoama buusti on aika raju vaikka sitä yrittäisi pienentää minimiin

- Suuremmilla säröillä ei kannata pahemmin tarjota overdrive-speduja, niillä ei ole juuri vaikutusta. Kesymmillä kanavilla ja soundeilla niillä saa kyllä aika hyviä soolosoundeja sun muuta.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Jones_
18.12.2007 17:35:22
Ite ostin tuossa pari kuukautta sitten ja tyytyväinen olen ollut. Niinkun varmaan tuli selväksi, niin rokit ja hevit lähtee loistavasti ihan vakioputkillakin ja puhtaatkin on hyvät. Luulis, että Helsingissäkin tota vehettä pääsis jossakin testaamaan, kun jyväskylässäkin oli molemmissa kahdessa liikkeessä tuo, toisessa combona ja toisessa nuppina.

Kannattaa huomioida vahvistimen hinnan päälle vielä floorboard joka on käytännössä pakollinen.

Nojoo, ei se ole sen pakollisempi tässä, kuin missään muussakaan vahvistimessa. Ja se hinta tosiaan on vähän suolainen, 115e uutena ja itse tulinkin siihen tulokseen, että en tarvitse noin kallista poljinta vaihtamaan kanavia. Tarkotus on ollut tässä jo jonkin aikaa tilata 2 (kaksi) kanavanvaihtopedaalia uraltonelta ja modata ne yhteen, mutta en oo vielä saanut aikaseks.

Z5-pedaali on hyvä ja tukevasti rakennettu, välipiuhaksi kelpaa tavallinen sarjapiuha missä vain on kaikki johtimet kytkettynä. Se alkuperäinen kuitenkin menee jossain vaiheessa poikki... VLS:ää (soolobuustia tms) ei saa mielestäni käyttöön ilman tätä

Kyllä muuten saa, lukee ohjeissakin. Toiseen rööriin takana tulee nuo samat kanavien napit, kun vahvarissakin, ja toiseen kaiun on/off ja tuo VLS.
Lähtöö
Dr. Muff
18.12.2007 19:13:22
Ei kannata kokeilematta ostaa. Eihän tuo nyt huono ole, mutta empä ole sitä jäänyt kaipaamaan..
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Sam Hotman
18.12.2007 19:23:29
Ei kannata kokeilematta ostaa. Eihän tuo nyt huono ole, mutta empä ole sitä jäänyt kaipaamaan..

Mistä et pitäny Screamerissa?
Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS
Jucciz
18.12.2007 20:07:13 (muokattu 18.12.2007 20:08:02)

Riittääkö mun tapauksessa, jos kerron, että muuten oli hyvä vahvistin, mutta näytti ja kuulosti kamalalta? Ulkonäön vielä sietää silmät kiinni soittaessa, mutta tuplakuulosuojauksella menetetään jo aika paljon vahvistimen kuin vahvistimen ideasta.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
duc
18.12.2007 20:47:59
Eiköhän tuo ole plussan arvoinen perustelu.
villeh
18.12.2007 20:49:42

makuasia mikä näyttää ja kuulostaa miltäkin, mutta nuppiversio suljetun kaapin kanssa jj etuasteputkilla oli mun mielestä paras kun rinnan oli screamer, powerball, 5150 ja laney gh100l. mun mielestä sillä vittumaisuudella mikä yksin soidessaan leikaa hyvin läpi bändin kanssa ja kyllä niillä kliineilläkin jotain teki. Tämä siis vain ja ainostaan metalli puolelle rock ja blues fiilistelyyn sitten ihan eri palettia.

Kannattaa siis testata, noita luulis olevan joka toisella ja tehdä päätelmät itse.
www.hautaluoma.com
Dr. Muff
18.12.2007 21:21:39

Mistä en pitänyt? En pitänyt sen painosta, epämukavasta kahvasta ja volaboostin suuruudesta pienimmilläkin asetuksilla. Puhtaan kanavan boosti-moodi oli soundiltaan käyttökelvoton ja eloton. Särökanavan eri moodit eivät olleet samaan aikaan käyttökelpoisia. Siinäpä niitä, mitä nyt muistan. Mutta, jollain sairaalla tavalla se särökanava oli kovaa soitettuna, riittävän pienellä särömäärällä oikein hauska. Maut muuttuu ja kamat kiertää. Ei se huono ole, eikä mielestäni poskettoman kallis. Tais olla uutena laudan kanssa 1100e. Ymmärrän kyllä hyvin miksei tuo ole soundiltaan kaikkien mieleen, siksi suosittelen testaamaan kunnolla ennen ostamista ja jättämään toisten mielipiteet takaa-alalle. :)
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
MareZ
18.12.2007 21:50:12
Moro

Hesassa tota pääsee luukuttamaan

http://www.soundstore.fi/

Hintaa näyttäs olevan Combolla toi 999erkkiä
Sieltä kävin omanikin hakemassa, hyvä mesta.

Ja niinhän se menee että toiset tykkää äidistä toiset tytärestä ja jotkut molemmista.
Eli kokeilematta ei kannata ostaa.
eikun...perk..
thomasgynn
18.12.2007 22:21:55
Olen läpikäynyt melkoista säätämistä, että olen nyt alkanut saamaan siitä korviani miellyttävää soundia ulos. Olen kyllä ollut melko laiska etsimään soundia ja korvatkin on kehittyneet Screamerin aikana, joten syy on ihan itsessä.

Ongelma on kuitenkin periaatteessa soundin on sietämätön treblekkyys soitettaessa reenikämppävoimakkuuksilla. Huvittavaa, että paras konsti tuntui lopulta olevan halvin ja helpoin eli kitaran volumepotikasta peruutin vähän niin häipyi viiltävät piikit.
Kun laulaa ei voi olla vihainen.
Luotomeister
19.12.2007 09:32:36
Elikkäs joulu lähenee ja kilttinä on ollut elikkä uus vahvari olis kiikarissa kattelin tommosta engl screamer vahvaria ja vaikuttaa ihan menopeliltä, tommosta ei vaan suomessa missää oo ku ei pääsis koittaa ni onko teillä rakkaat m-nettiläiset mitään kokemuksia kyseisestä vahvarista? budjetti on 0-1000 euroa jos on myös muita varteenotettavia vaihtoehtoja niin postauksia kiitos

Hyvää joulua!

Hämeenlinnassa, Tv-Sävelessä kun joskus kuukausi sitten kävin niin siellä oli sellanen screamer nuppi+kaappi. hintaa en enää muista.
mhaarala
19.12.2007 13:03:07
Ongelma on kuitenkin periaatteessa soundin on sietämätön treblekkyys soitettaessa reenikämppävoimakkuuksilla. Huvittavaa, että paras konsti tuntui lopulta olevan halvin ja helpoin eli kitaran volumepotikasta peruutin vähän niin häipyi viiltävät piikit.

Minulla tuohon auttoi tremblen ja presencen välisen suhteen hakeminen, sekä bassopään selkeä korostaminen. Tuo ominaispiirre johtuu todenäköisesti siitä, että laite on tehdasasetuksilla biasoitu aika kylmäksi, eikä se V30 ainakaan auta asiaa yhtään. Eniveis, omaani olen ainakin varsin tyytyväinen...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
horseface
19.12.2007 14:17:07
- VLS:n tarjoama buusti on aika raju vaikka sitä yrittäisi pienentää minimiin

Totta. Vaikka pitäisi takapaneelissa olevan volumepotilan nollissa, boost on niin kova, että sitä ei oikein voi edes käyttää. Tiedän tätä kuitenkin voivan modata.
Oli miten oli, näin on!
thomasgynn
19.12.2007 16:51:41
Minulla tuohon auttoi tremblen ja presencen välisen suhteen hakeminen, sekä bassopään selkeä korostaminen.

Joku muukin ehdotti treble-presence kikkailua, mutta en ole vielä ehtinyt perehtyä aiheeseen. Voisin vaikka kohta testailla kämpällä. Kotivoimakkuuksilla kun on melko lailla turhanpäiväistä etsiä keikkasoundia. Useimmiten käytän kyllä Cleania tai Crunchia, joihin presence ei siis vaikuta (jos joku ei tiennyt). Olen kääntänyt reeneissä basson klo 9 tietämille, ettei se jumputa liikoja. Bändissä on tosin myös johtokitaristi.

Tuo ominaispiirre johtuu todenäköisesti siitä, että laite on tehdasasetuksilla biasoitu aika kylmäksi, eikä se V30 ainakaan auta asiaa yhtään.

Kävin Okabassilla putkirempassa jokin aika sitten ja päätteeseen vaihdettiin Svetlana SE 6L6 GC sekä biasit säädettiin kohdilleen. Minulla oli alun perin Celestionin joku budjettimalli (Silver series) kiinni styrkkarissa, mutta vaihdoin tilalle Eminence Governorin.
Kun laulaa ei voi olla vihainen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)