Aihe: Esp ltd ec-1000 asb
1
föödel
26.01.2007 22:32:58
Mielipiteitä kyseisestä kitarasta? Eli tämä ASB on se "glitter" malli tosta ec-1000. Musamaailmassa testailin kitaran punasta isoveljeä, Emg mikeillä. Hyvin sopi käteen ja 24 nauhaa joihin hyvä ulottuvuus. Kevyempi ja ohuempi ku lespa joten sopii kaikennäköseen soolotteluun yms.
ahvenonkala
28.01.2007 13:37:27

Omani ostin kesällä 2005 Oulun musiikkikullakselta hintaan 894€. Olen ollut kyllä todella tyytyväinen ostokseen.

Aluksi mietin että ostaisinko sen EMG version mutta koska soittelen todella paljon puhtailla niin päädyin sitten tähän. Sitten sinne särö puolelle Duncanit tuo juuri semmoisen terävän ja selkeän hevi/rock särön mistä pidän. En oikein osaa muihin mikkeihin tuota 59/JB settiä vertailla kun en ole kokeillut liieemmin muita saman tason mikkejä kuin EMG 81/60 jotka ovatkin jo aivan eri maailmasta. Sustainia kitarasta löytyy todella paljon. Vaikka taitaa olla hieman kevyempi kuin LP:t yleensä niin silti tuntuu että sointi ei lopu koskaan.

Nykyään kun käteen tarttuu telineestä useammin tuo strato niin on tuo LTD:n kaponen kaulakin kuin tehty minulle, voisko sitä nyt sitten sanoa semmoseksi strato miehen lespaksi. En tiedä kuvittelenko mutta nauhojen väli tuntuu lyhyemmältä kuin normi LP:ssä, tiedä häntä, ylimmillä nauhoilla tulee kyllä hieman ahdasta.

Joo olihan tämä semmonen aika ympäripyöreä kertomus mutta toivottavasti oli jotain apua edes. Jos ei muuta niin onhan se ainakin upea ulkokuoreltaan.
The time to kill is now... while my guitar gently weeps.
McNulty
28.01.2007 13:47:14 (muokattu 28.01.2007 13:48:41)
Mielipiteitä kyseisestä kitarasta? Eli tämä ASB on se "glitter" malli tosta ec-1000. Musamaailmassa testailin kitaran punasta isoveljeä, Emg mikeillä. Hyvin sopi käteen ja 24 nauhaa joihin hyvä ulottuvuus. Kevyempi ja ohuempi ku lespa joten sopii kaikennäköseen soolotteluun yms.

Itselläni on EC1000 VHB. Harkitsin pitkään tuota ASB-väritystä mutta se oli miulle liian "bling". Hyvä kitara kyllä kaikin puolin, olen tykännyt. ASB:n kohdalla oli ainakin viime syksynä/alku talvesta, ettei niitä saanut lainkaan. MusaMaailma ei sitä väritystä tuonut enää maahan. En tiedä mikä on tilanne nyt, eli kannattaa soittaa sinne ja tiedustella.

ps. oli pakko... eli en ymmärrä mistä tulee tuollainen "Les Paul ei sovi sooloiluun"-harhakäsitys. Nimittäin aika moni vetää onnistuneesti sooloja Les Paulilla, olkoonkin niin että osa niistä on painavahkoja ja paksulla kaulalla varustettuja. Kyllä se soolojen soittaminen on SOITTAJASTA kiinni, eikä kitarasta. Kuulosteleppa vaikka Slashia ja/tai Wyldeä :)
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
ahvenonkala
28.01.2007 16:18:49

ASB:n kohdalla oli ainakin viime syksynä/alku talvesta, ettei niitä saanut lainkaan. MusaMaailma ei sitä väritystä tuonut enää maahan. En tiedä mikä on tilanne nyt, eli kannattaa soittaa sinne ja tiedustella.

Itse jouduin odottelemaan omaani neljä kuukautta, tuli viivästyksiä viivästysten perään. Sillon ei ollut vielä tuota VHB mallia. Jos olis ollut niin olisin kyllä ollut vaikean päätöksen edessä kuman ottaa. Sillon 1,5 vuotta sitten ehkä ASB:n, mutta nyt kun "vintage-buumi" on itsellä ylitsepääsemätön niin ehkä tuon VHB:n. No, ei harmita.
The time to kill is now... while my guitar gently weeps.
föödel
28.01.2007 19:08:00
ps. oli pakko... eli en ymmärrä mistä tulee tuollainen "Les Paul ei sovi sooloiluun"-harhakäsitys. Nimittäin aika moni vetää onnistuneesti sooloja Les Paulilla, olkoonkin niin että osa niistä on painavahkoja ja paksulla kaulalla varustettuja. Kyllä se soolojen soittaminen on SOITTAJASTA kiinni, eikä kitarasta. Kuulosteleppa vaikka Slashia ja/tai Wyldeä :)

joo toki lespalla sooloja soittaa, oli ehkä harhaanjohtava toi mun kuvaus. Gary Moore, Slash yms. huiput vetää vaikka millasia sooloja lespalla, mutta ainakin minun käteen se 22 nauhaa ja pääsy sinne ihan ylös on erittäin vaikeaa, ainakin nopeasti, koska se kaula on kumminkin suht tukeva ja liitos paksu, ec-1000:ssa taas kaula on ohuempi ja liitos samoin ja koko vekotin on kevyempi joten 22 nauhaan pääsy on huomattavasti helpompaa (23 ja 24 nauha on mielestäni aivan turhia).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)