Sweeppaaja 02.02.2007 12:30:35 | |
---|
|
Wahi 02.02.2007 12:35:22 (muokattu 02.02.2007 12:37:38) | |
---|
Siihen vahvistimeen menee kaikki pedaalit. Pedaalit laitetaan useimmiten ihan kitaran ja vahvistimen väliin. Footswitch kolo on esim. kanavanvaihto kytkintä varten, ei siis näitä efektipedaaleita varten. Jos wah wahia olet hankkimassa, niin hanki ihmeessä kunnon wahi eikä mitään auto-härpäkkeitä, esim. tämä: http://www.thomann.de/fi/dunlop_cry_baby_gcb95.htm Noissa delay/reverb/särö jne. pedaaleissa pistetään pedaali päälle ja pois sitä poljinta painamalla. Soundia voi sitten säätää kääntämällä potikoita. Edit: Mielestä "no kun nyt on ylimääräistä rahaa" ei ole oikea asenne. Ostat sen/ne jotka tarvitset, etkä vain sen takia että sattuu olemaan "ylimääräistä" pätäkkää. Luulisi tuossa vahvistimessa jo valmiina olevan säröä vaikka muille jakaa...? |
Sweeppaaja 02.02.2007 12:37:55 (muokattu 02.02.2007 12:39:31) | |
---|
Elikkäs, kitarasta johto pedaaliin, siitä suoraan vaffarin inputtiin ? Kattelinkin tuota wahhia, mutta tuon oston jälkeen ei oikeen jää mitään nuille muille ? E: juu, ei tuo nyt niinkään se minun asenne ole, mutta en oikeen koskaan ole tutustunut näihin vermeisiin ni ois mun mielestä se aika nyt , ja muutenki muokata tota soundia(joka on kyllä ihan ok). |
mailbag 02.02.2007 12:43:43 | |
---|
tossa cubessahan on noita efektejä että ei varmaan ole kauheasti tarvetta muutakuin ehkä wahille.. |
JuSu 02.02.2007 13:20:06 | |
---|
en oikeen koskaan ole tutustunut näihin vermeisiin ni ois mun mielestä se aika nyt , ja muutenki muokata tota soundia(joka on kyllä ihan ok). Kantsii siis ihan ekaksi tutustua siihen jo olemassaolevaan vehkeeseen... Tuossa Cubessa on jo soundia ja efektiä moneen lähtöön. Tutustu, miten eri efektit toimivat ja mikä niistä miellyttää sun korvaa. Jos jotain pitää hankkia, niin osta jotain, mitä Cubesta ei löydy. Mainittu wah on hyvä hankinta, ja jos ostat heti riittävän hyvän, se seuraa mukana vaikka vahvistin vaihtuisikin. Ainakin siis laadun puolesta, maku varmastikin muuttuu vielä monesti... =) Kiva apu soitteluun voisi olla footswitch (kytketään siihen footswitch -jakkiin), jonka avulla voi Cubesta jalalla vaihtaa clean/särösoundin välillä, sekä valitun efektin päälle/pois. Tämäkin asia on varmasti selitetty manuaalissa, joten eikun tutustumaan. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
rainmaker 02.02.2007 13:27:09 | |
---|
Kannattaa ensin kaupassa testailla miten eri efektit toimii tuon cuben kanssa. Esim. overdrive-tyyppiset säröt ei varmastikaan ole kovin kaunista kuultavaa. Itselläni ei ole kokemuksia tuosta Cubesta, mutta parista muusta trankkuvahvarista kylläkin. Esim. Line6 flextone III ei ollut ollenkaan yhteistyöhaluinen säröpolkimen kanssa. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Walrus 02.02.2007 13:38:06 (muokattu 02.02.2007 13:39:14) | |
---|
Itselläni ei ole kokemuksia tuosta Cubesta, mutta parista muusta trankkuvahvarista kylläkin. Esim. Line6 flextone III ei ollut ollenkaan yhteistyöhaluinen säröpolkimen kanssa. Jaa, Flexu II ainakin nieli Tubescreamerin ja mun oma Valvetronix nielee bedaaleja siinä missä putkivahvaritkin joten tämä on aika tapaukohtaista, kannattaa kokeilla. Kun tossa Cubessa on tosiaan jo valmiina kaikki reverbit, delayt, chorukset sun muut niin ehkä kannattais hommata joku Tubescreamer-tyylinen overdrive buustaamaan sooloja ja tuomaan cleaniin pientä rosoa ja se vaakkupedaali. Noi on kaks sellasta perusvehjettä mitä enempää ei moni kitaristi ei ole koskaan tullut edes tarvitsemaan. Joku autowah on ehkä maailman turhin pedaali ellei soita sitten jotain ufofunkkitechnoshittiä. Perusvermeet ensin kuntoon. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
StringPervert 02.02.2007 16:23:25 | |
---|
"no kun nyt on ylimääräistä rahaa" ei ole oikea asenne. Ostat sen/ne jotka tarvitset, etkä vain sen takia että sattuu olemaan "ylimääräistä" pätäkkää. Osta nyt kun on rahaa. Mulla käy aina niin että jotain on pakko saada just sillon kun ei oo rahaa..
Joo joo, turha viesti... |
Iban3z 02.02.2007 17:35:09 | |
---|
|
Fortune 02.02.2007 17:38:17 | |
---|
http://www.power-sound.fi/product_info.php?products_id=805 Minun mielestäni tuosta multi efekti pedaalista saa todella hyvät soundit aikaiseksi. Omistan itsekkin. Sana "pedaali" tulee latinankielisestä jalkaa tarkoittavasta sanasta ja sillä tarkoitetaan jalalla käytettäviä laitteita. V-amp ei ole sellainen. Lisäksi se on etuaste ja multiefekti yhdessä, ei pelkkä efekti. |
Hutte 02.02.2007 18:18:50 | |
---|
V-amp Jos nyt joku tällänen härpäke pitää ostaa niin osta nyt edes hyvä mies Line6 POD2.0. Maksaa muutaman kympin enää nykyään enemmän ja kyllähän orginaali nyt aina kopion voittaa Näillä mennään |
Sweeppaaja 02.02.2007 19:08:02 | |
---|
Kiitti vastanneille. Pistin jo tuon wah-pedaalin tulemaan, ja muutama johto+plektroja. Täytyy ensikuussa hankkia tuo säröpedaali... |
superfly 02.02.2007 19:11:18 | |
---|
Jos nyt joku tällänen härpäke pitää ostaa niin osta nyt edes hyvä mies Line6 POD2.0. Maksaa muutaman kympin enää nykyään enemmän ja kyllähän orginaali nyt aina kopion voittaa Itse asiassa monet mallinnokset olivat V-Ampissa parempia mun korvaani kuin POD 2:ssa. Vierekkäin vertailin. Ei kaikki mutta osa. Jos mun tarvitsisi valita noista kahdesta niin saundien puolesta ottaisin V-Ampin. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Jucciz 02.02.2007 19:13:57 | |
---|
Itse asiassa monet mallinnokset olivat V-Ampissa parempia mun korvaani kuin POD 2:ssa. Vierekkäin vertailin. Ei kaikki mutta osa. Jos mun tarvitsisi valita noista kahdesta niin saundien puolesta ottaisin V-Ampin. Uskallan olla päinvastaista mieltä, mutta mä olenkin vain mä. |
Ziggy Bubba 02.02.2007 19:16:16 (muokattu 02.02.2007 19:16:56) | |
---|
Jos nyt joku tällänen härpäke pitää ostaa niin osta nyt edes hyvä mies Line6 POD2.0. Maksaa muutaman kympin enää nykyään enemmän ja kyllähän orginaali nyt aina kopion voittaa Tai samantien XT tai Voxin Tonelab - molempien hinnat on ainakin Thomannilla pudonnu, XT oli kait 299 ja T-Lab 259 euroa. Mutta tuo menee heittämällä tuon budjetin yli, ehkä myös tarpeen. Siksi ehdotankin halpaa ja särömaailmaa hormoonipiikin lailla kohentavaa vaihtoehtoa: http://www.thomann.de/fi/digitech_bad_monkey.htm Myspace.com/Crookmachine |
Iban3z 02.02.2007 19:17:01 | |
---|
Jos itse käytätte vähän kauemmin, huomaat, että V-AMP on todella hyvä hinta laatusuhteeltaan. |
Ziggy Bubba 02.02.2007 19:19:57 (muokattu 02.02.2007 19:21:24) | |
---|
Jos itse käytätte vähän kauemmin, huomaat, että V-AMP on todella hyvä hinta laatusuhteeltaan. Njoo, vähemmän dynamiikkaa vaativat hevi-säröt irtoavat komiasti, joskin jokseenkin tunkkaisesti - tuo soundin tummuus on läsnä alati. Puhtaat on sitten varsin elottomia, puolirosoista puhumattakaan. Pienemmillä särömäärillä Pod 2.0 ja V-Amp2 jää uudempien laitosten (kuten XT ja Tonelab) jalkoihin oikein ilkeästi. Mutta jos pelkää hi-gain jyystöä vetää, niin vanhemmat on ihan passeleita. Myspace.com/Crookmachine |
Iban3z 02.02.2007 19:29:00 | |
---|
Niin, ja ainakin V-AMP on hyvä, jos haluat monipuolista ääntä ulos, ja ei ole kovin paljon ylimääräistä rahaa :D Esim. minulla. |
Hutte 02.02.2007 21:02:27 | |
---|
Siksi ehdotankin halpaa ja särömaailmaa hormoonipiikin lailla kohentavaa vaihtoehtoa: http://www.thomann.de/fi/digitech_bad_monkey.htm Tämähän ei nyt enää oikein kuulu tähän topiciin mutta mikäs tän bad monkeyn tehtävä on? Niinkun ihan käytännössä? Paljon oon kuullu kehuttavan. Toimiiko esim jonain säröbuustina? Näillä mennään |
Dropped C 02.02.2007 21:03:51 | |
---|
SD-1 tai Bad Monkey. Siinähän ne on. |