Aihe: Fender Strato Reissue 62 :sen kaula (crafted in Japan)
1
Sukkis
31.01.2007 23:36:08
hoi! tästäkin asiasta on varmaan joitain keskusteluja käyty, mutta ihan mielenkiinnosta kyselisin, että onko muilla kyseisen kitaran omistajilla kitarasssa tuo U-mallin paksuhko kaula? Katselin Amerikan vastaavaa mallia jossa on kuitenkin C profiilin kaula? Omaan käteen totuttelunkin jälkeen tuntuu vielä melkoiselta pesäpallomailalta. Onko kellään kokemuksia kaulan vaihdosta kyseiseen kitaraan tai yleensä stratoon. Kuinka halvalla lähtee uusi kaula kaupasta (ei teetetty) ja kuinka riskitön kyseinen toimenpide on. Onko kovinkin mahdollista että kaulan ja rungon väliin voi jäädä uuden kaulan myötä "väljyyttä" joka syö mm. sustainia ?

Tulipa seliteltyä ja jaariteltua.. mut vastailkaa ihmeessä jos tietoa löytyy
bluehippie
02.02.2007 11:14:46
Mulla on tuollainen 60's-reissuestrato vuodelta -95 tai -96. Siinä on vähän ohuempi kaula kuin noissa uudemmissa crafted in Japan -versioissa, varsinkin lavanpäästä. Lähellä runkoliitosta onkin sitten jo melko paksu. Profiili on kyllä aika selkeästi C, ehkä tuolla rungonpäässä lähenee U-muotoa. Kaverillani on joku -90 tai -91-vuoden vastaava, ja siinä on sitten tosipaksu...

Vaihtokin voisi kiinnostaa, itse tykkään vähän paksummista.
bluehippie
02.02.2007 11:30:53
Ai niin, se kaulan vaihto kitaraan. Kyllä varmaan saman tehtaan tuotokset ovat tehty samoilla spekseillä ja vaihdettavissa ilman ongelmia. Itse vaihdoin taannoin Fender-runkoon Fernandesin kaulan, ja siihen kyllä jäi milli ilmaa kaulataskun molemmille puolille...
Sukkis
04.02.2007 15:50:54
Joo, ei toi vaihtokaan tietysti ihan mahottumuus ole. Tosin unohin kokonaan mainita, että toi meikäläisen skebula edustaa tuota vasenkätisten vähemmistöä ja voi olla että silti haluan säilyttää tuon paksumman mallin jos joskus tuntuu et olis mukavaa soitella sellasella. Mut pistetään harkintaan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)