Aihe: Trankkuvahvarin volat katoaa
1
DGV
31.01.2007 16:33:49
Onko kellään kokemusta tai edes veikkauksia mikä on vialla, kun trankkuvahvarin volat ikäänkuin hiipuu ja sitten taas vahvistuu kesken soiton (siis suhteellisen nopeasti, tämä kaikki kestää about 10 sekuntia ja uusiutuu sen jälkeen samalla tavalla)? Vian oon paikallistanu päätteeseen (kun eri etusen kautta sama ongelma).

Jos tietoa löytyy, onko hajuakaan paljonko korjaaminen maksaa? Kyseessä on "aika" halpa malli, josta olisi tarkoitus päästä eroon (heti kun mahdollista). Eli ei huvittaisi korjata kalliilla, mutta ei haluttaisi pitää turhaa nuppia nurkissa keräämässä pölyä. Eikä toisaalta pysty myymään täysin sutta tuotetta eteenpäin jollekin piruparalle, kun on prkl semmonen omatuntoki.
zzy
31.01.2007 16:42:18
Joskus oli yhdessä vahvarissa vähän samaa vikaa. siinä oli ainakin muuntaja alkanut temppuilemaan. Tosin paha tota on mennä arvioimaan kun ei edes tiedä millainen vahvistin se on, saatikka pääse sitä katsomaan. Toivottavasti tulee kuntoon.
Insane Kane
31.01.2007 16:43:57 (muokattu 31.01.2007 16:45:40)
Ajoit eri etusella looppiin?
Laita piuha loopin sendistä returniin ja koklaa toimiiko.
Joskus huonokontaktinen loopin jakki aiheuttaa moista.
Tosin tässä tapauksessa ei taida auttaa...?
Tee se itse, tai minä teen!
AndyH
31.01.2007 18:41:19
Mulla ääni katoili ja välillä vahvari paukkui kun oli kulunut virtanappi loppuun. Joskus se myös vonkui jännästi. Eli valvestaten semmonen halpa painonappi. Vaihdoin sellaiseen isoon keinukytkimeen kuin putkimarsuissakin ja hyvin pelaa.
-Cale
31.01.2007 18:56:43
Ajoit eri etusella looppiin?
Laita piuha loopin sendistä returniin ja koklaa toimiiko.
Joskus huonokontaktinen loopin jakki aiheuttaa moista.
Tosin tässä tapauksessa ei taida auttaa...?

Joo, tämä voi hyvinkin olla syynä, kun itelläkin on temppuillut joskus juuri tuolla tavalla. Sitten jos vahvarissasi on etuasteessa putki ja tämä putki vetelee viimeisiään niin sekin voi vaikuttaa, eli kannattaa vaihtaa se.
DGV
01.02.2007 18:50:22
En oikein usko, että kyse on loopin returnista, kun ihan ilman looppiakin sama ongelma. Vika tosiaan tuntuisi olevan päätteessä.
bfoc
02.02.2007 21:49:07
Valvestatessa oli samaa murhetta ja sit se alkoi tekemään niin että 10 minuutin luukutuksen/30 minuutin hiljaisen rämistelyn jälkeen volat loppui. Laite toipui kun sai huilata 10 minuuttia ilman virtaa.

Ongelma oli jonkin pintaliitoskomponentin juotosten pettäminen. Ilmeisesti vaihtoehtoja vioille on paljonkin.

Yleensä noi tulee kuntoon mutta halpisvahvareiden huono puoli on se et melkein se 100€ menee korjaukseen kuin korjaukseen. Ihan mitä tahansa ei siis kannata verstaalle viedä.

Yhdestä vanhasta trankkukombosta tein hajoamisen jälkeen lisäkaapin. Nupistahan saa edustavan linnunpöntön tai jotain...
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)