HeavyMachinery 30.01.2007 21:06:28 | |
---|
Ketäs noita valmistajia on , siis custom pajat mukaan lukien ? Ibanez taitaa olla ainut jolla on 8-malleja sarjatuotannossa (tai tulossa). Mitä virettä yleensä noissa on samoin skaalan pituudet kiinnostaa. onko se A-a yleisin ? Onko kellään täällä kyseistä peliä ? Kiinnostaisi vain tietää enemmän kun sellaista aloin tekemään. Voisi hieman "kopioda" mittoja muilta ettei tarvii itte miettiä kaikkea :) Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
-K- 30.01.2007 21:08:21 (muokattu 30.01.2007 21:10:35) | |
---|
Meshuggah mallit on 30" scalella, tuo iban tuleva on 27". LGM yksi valmistaja, ja sitten oli vielä joku brittiläinen, olisko ollut jokin blackmachine vai mikä. Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita. |
Ze Kink 30.01.2007 21:31:17 (muokattu 30.01.2007 21:36:46) | |
---|
A-a ei taida olla kovin yleinen, yleensä noi on olleet ihan F#-E, koska tuo A-kieli kuulemma katkeaa niin helposti tavallisella skaalalla. Vaihan alun perin halusi Universen seitsemännen kielen A-kieleksi, mutta tyytyi sitten kopioimaan jazzpappoja alemman B-kielen kanssa, koska tuo ylempi A katkeili jatkuvasti. Conklinilla tosin on sellaisia 8-kielisiä, joissa on tuo ylempi A, mutta ne on niitä fanned fret malleja, joissa A-kielen kohdalla skaala on 23.5" ja alemmalla B-kielellä 25.5". Sarjatuotannossa en tiedä muuta kuin Ibanezin ja Halon, molemmissa 27" skaala ja F#-E vire. Meshuggahilla oli Nevbornin Sleipner XL:ssä 29" skaala ja uudemmissa Ibanezeissa tosiaan 30". Black Machineissa on myös 30", tosin on niillä myös joku fanned fret -malli, jossa skaala on 25.5"-28". Nevbornilla on myös se tavallinen Sleipner, jossa on kai 25.5" skaala ja A-G-vire. LGM ei enää tee 8-kielisiä lainkaan. Mikkien kanssa tulee varmaan vähän ongelmia, ei taida olla vaihtoehtona muuta kuin Lundgren M8 tai jotkut Emg:t, ja nuo Lundgrenit maksaa sen 200e kappale. |
Jucciz 30.01.2007 21:39:45 | |
---|
Sarjatuotannossa en tiedä muuta kuin Ibanezin ja Halon, molemmissa 27" skaala ja F#-E vire. No mutta, eikös se vire ole ihan se, mihin vireeseen kielet kiristetään? Ja eri paksuisilla seteillä optimaalinen virekin on eri. :) |
mungiisi 30.01.2007 21:50:12 | |
---|
Mikkien kanssa tulee varmaan vähän ongelmia, ei taida olla vaihtoehtona muuta kuin Lundgren M8 tai jotkut Emg:t, ja nuo Lundgrenit maksaa sen 200e kappale. Lundgrenit vaan on parhaimmat hevimikit mitä on. |
kulmahiomakone 30.01.2007 22:45:19 | |
---|
Mikkien kanssa tulee varmaan vähän ongelmia, ei taida olla vaihtoehtona muuta kuin Lundgren M8 tai jotkut Emg:t, ja nuo Lundgrenit maksaa sen 200e kappale. Tekee ja käämii itse, maksaa 3-10 euroa kappale riippuen magneettiratkaisuista. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
HeavyMachinery 30.01.2007 22:58:40 | |
---|
A-a ei taida olla kovin yleinen, yleensä noi on olleet ihan F#-E, koska tuo A-kieli kuulemma katkeaa niin helposti tavallisella skaalalla. Vaihan alun perin halusi Universen seitsemännen kielen A-kieleksi, mutta tyytyi sitten kopioimaan jazzpappoja alemman B-kielen kanssa, koska tuo ylempi A katkeili jatkuvasti. Conklinilla tosin on sellaisia 8-kielisiä, joissa on tuo ylempi A, mutta ne on niitä fanned fret malleja, joissa A-kielen kohdalla skaala on 23.5" ja alemmalla B-kielellä 25.5". Ne conklinit on tullut katteltua ja se niiden fanned fretti systeemi on hanurista. Muuttaa tatsin ihan salettiin niin vituilleen että huh huh... Sarjatuotannossa en tiedä muuta kuin Ibanezin ja Halon, molemmissa 27" skaala ja F#-E vire. 27" skaalan olen mitoittanut ja 30 nauhaa :) A-a vireelle olisi tarkoitus tehdä kun en sinne matalaan päähän nää mitään tarvetta lisätä mitään. Mikkien kanssa tulee varmaan vähän ongelmia, ei taida olla vaihtoehtona muuta kuin Lundgren M8 tai jotkut Emg:t, ja nuo Lundgrenit maksaa sen 200e kappale. LundgreniT(nin) olin aatellut toisaalta 200€ uippu mikistä ei ole paha. Mikkihousea ajatteliin kiusata asialla, ainakin 6-k mikit on siellä hyviä. EMG:in valmistaa. Talla ratkaisu on varmaan hankalin, juotuneen tekemään sen itse. Yritän kalastaa monoraileja jostain 8kpl ne olisi paras vaihtoehto.. Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Migo 30.01.2007 23:02:09 (muokattu 30.01.2007 23:02:21) | |
---|
Ne conklinit on tullut katteltua ja se niiden fanned fretti systeemi on hanurista. Muuttaa tatsin ihan salettiin niin vituilleen että huh huh... 27" skaalan olen mitoittanut ja 30 nauhaa :) A-a vireelle olisi tarkoitus tehdä kun en sinne matalaan päähän nää mitään tarvetta lisätä mitään. LundgreniT(nin) olin aatellut toisaalta 200€ uippu mikistä ei ole paha. Mikkihousea ajatteliin kiusata asialla, ainakin 6-k mikit on siellä hyviä. EMG:in valmistaa. Talla ratkaisu on varmaan hankalin, juotuneen tekemään sen itse. Yritän kalastaa monoraileja jostain 8kpl ne olisi paras vaihtoehto.. Tee mullekki yks jos on aikaa. Hoho! Niinpä.. |
HeavyMachinery 30.01.2007 23:11:58 | |
---|
Tee mullekki yks jos on aikaa. Hoho! Jos vain maksat tarpeeksi niin teen vaikka kaksi :D Ei se siitä kiinni ole... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
zuppermuhle 30.01.2007 23:15:15 | |
---|
No mutta, eikös se vire ole ihan se, mihin vireeseen kielet kiristetään? Ja eri paksuisilla seteillä optimaalinen virekin on eri. :) Oletan että kyseessä on ns. tehdasvire. M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?" |
arppah8 30.01.2007 23:41:47 | |
---|
Mikkihousea ajatteliin kiusata asialla, ainakin 6-k mikit on siellä hyviä. Hoho, haluaisinpa nähdä/kuulla Ramin reaktion... on meinaan sen verran vintagehenkinen kaveri notta saattapi nikotella ajatukselle 8-kielisestä tovin. Hemmetin hyväsoundisia mikkejä mies kyllä käämii. Peace, love and good happiness stuff. |
Ze Kink 30.01.2007 23:45:20 (muokattu 30.01.2007 23:46:21) | |
---|
27" skaalan olen mitoittanut ja 30 nauhaa :) A-a vireelle olisi tarkoitus tehdä kun en sinne matalaan päähän nää mitään tarvetta lisätä mitään. No se ylempi A-kieli ei tosiaan kestä edes 25.5" skaalalla, joten tulee olemaan vaikeeta. A-G saattaisi vielä onnistua, eli kaikkia kieliä 1 sävelaskel alaspäin. Tosin en tiedä toimiiko se 27" skaalalla. |
HeavyMachinery 31.01.2007 00:04:48 (muokattu 31.01.2007 00:09:27) | |
---|
No se ylempi A-kieli ei tosiaan kestä edes 25.5" skaalalla, joten tulee olemaan vaikeeta. A-G saattaisi vielä onnistua, eli kaikkia kieliä 1 sävelaskel alaspäin. Tosin en tiedä toimiiko se 27" skaalalla. Öh... Viddu oon itte sekoillut :D Vire tulee olemaan siis H-E-A-D-G-H-e-a Ja varmaan useimmiten juurikin yhden askellen alas päin. kielet siis: 74-52-44-30-24-17-12-9 Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Werde 31.01.2007 08:57:07 | |
---|
Öh... Viddu oon itte sekoillut :D Vire tulee olemaan siis H-E-A-D-G-H-e-a Ja varmaan useimmiten juurikin yhden askellen alas päin. kielet siis: 74-52-44-30-24-17-12-9 Millä logiikalla saat nuo kielet kestämään pidemmällä skaalalla jos nuo tekevät tiukkaa jo tavallisella? Tuo 9-kieli a-vireessä pitkällä skaalalla katkeaa melkolailla heti. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
HeavyMachinery 31.01.2007 12:13:12 | |
---|
Millä logiikalla saat nuo kielet kestämään pidemmällä skaalalla jos nuo tekevät tiukkaa jo tavallisella? Tuo 9-kieli a-vireessä pitkällä skaalalla katkeaa melkolailla heti. Jos 009 kestä 25,5:ssa virittää D:hen niin pitäisi sen kestää sekin että se on a:ssa. Testaamalla sen tietää. :) Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Werde 31.01.2007 14:08:02 | |
---|
Jos 009 kestä 25,5:ssa virittää D:hen niin pitäisi sen kestää sekin että se on a:ssa. Testaamalla sen tietää. :) Normaalistihan tuo 009-kieli on viritetty E:hen, mutta A on aika pirun paljon korkeammalla. Jännitys olisi yli kaksinkertainen E:hen nähden, ja sitä tuo kieli ei tule kestämään. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
HeavyMachinery 31.01.2007 14:20:37 | |
---|
Normaalistihan tuo 009-kieli on viritetty E:hen, mutta A on aika pirun paljon korkeammalla. Jännitys olisi yli kaksinkertainen E:hen nähden, ja sitä tuo kieli ei tule kestämään. Kyllä kestää , ei se jännitys ole kaksin kertainen nyt puhutaa kummiskin vaan parista askeleesta... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Werde 31.01.2007 14:29:17 | |
---|
Kyllä kestää , ei se jännitys ole kaksin kertainen nyt puhutaa kummiskin vaan parista askeleesta... 009 E-kieli 25,5" skaalalla =5,96 kg 009 A-kieli 27" skaalalla = 11,9 kg Vaikka se kieli jollain ihmeen taikakonstilla tuon kestäisikin, se olisi niin jäykkä muihin verrattuna että soittaminen olisi hankalaa. Kokeileppa huviksesi vaikka jollain kepilläsi nostaa E-kielen virettä 2,5 sävelaskelta. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
HeavyMachinery 31.01.2007 14:57:23 | |
---|
009 E-kieli 25,5" skaalalla =5,96 kg 009 A-kieli 27" skaalalla = 11,9 kg Vaikka se kieli jollain ihmeen taikakonstilla tuon kestäisikin, se olisi niin jäykkä muihin verrattuna että soittaminen olisi hankalaa. Kokeileppa huviksesi vaikka jollain kepilläsi nostaa E-kielen virettä 2,5 sävelaskelta. Oon kokeillut tätä asiaa pohtiessa... Ja jos ei kestä niin laitan tilalle 007.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
HTMono 01.02.2007 16:06:32 | |
---|
.07-kieliä on jännä aina metsästellä.. Mutta miten tuon tallan kanssa, sanoit että itse tekisit, eiköhän senkin saisi jostain tilattua? Ibanez voisi ehkä maksusta (luultavasti liian isosta) toimittaa tuollaisen Edge-8 tallan. Tai sitten löytyyhän suomesta näitä pikkupajoja jotka tekisivät ihan ammattilaadulla tuollaisen. |