Aihe: Blackface soundia pienemmässä koossa ja kohtuuhintaan
1
Juutas
11.03.2019 09:37:38
Moi, mitä suosittelisitte jos etsinnässä olisi jotain otsikon kaltaista? Ideana siis nuppi/combo teho 20-40 wattia reiluhkolla headroomilla ja soundi-ihanteena sellainen Fender blackface -henkinen maailma. Yksikin kanava riittää ja kilkkeitä (reverb/tremolo/vibrato jne.) ei tarvita. Ja nimenomaan siis puhutaan putkipeleistä eikä mistään mallinnuksista. ;) Kiitos vinkeistä!
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
mopar
11.03.2019 11:19:56

Mikä on kohtuuhinta? Se kun on jokaiselle vähän eri....
hallu
11.03.2019 11:20:54
mopar: Mikä on kohtuuhinta? Se kun on jokaiselle vähän eri....

Varmaan jotakin joka on vähemmän kuin oikea blackface
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Juutas
11.03.2019 11:41:29
hallu: Varmaan jotakin joka on vähemmän kuin oikea blackface

Tämä. Luulisi olevan melko selvää... ;)
parek
11.03.2019 12:14:33
Rikstone. Ja ketjun voi laittaa lukkoon.
Sammo
11.03.2019 12:22:49 (muokattu 11.03.2019 12:24:27)
Ei ole putkipeli, joten "sue me", mutta muuten natsaisi eli One Control -puljulta on tulossa Björn Juhlin suunnittelema Blackface-soundiin perustuva D-luokan vahvistin, jossa on "discrete solid state all analog" etuvahstin ja digitaalinen kaiku.

Tuota esiteltiin aika paljon Tonefestillä a mun korvaan kuulosti tosi hyvältä (joskin Siikasen Ollin soittotaito vaikutti varmaan paljon). Facebookin "BJFE Pedal Philosophy Page" -ryhmässä on klippejä ja taustatietoa, eli siihen kannattaa liittyä jos kiinnostaa.

Hintaa tuolle on myyntipuheiden perusteella tulossa jotain 500 ja 600€:n välille ...
I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
Jucciz
11.03.2019 12:24:36
hallu: Varmaan jotakin joka on vähemmän kuin oikea blackface

Kenties jokin unohdettu ja kohtuuhintainen Silveface, johon teetetään jokin kevyt modifikaatio Blackfacen suuntaan. Voi toki olla silti tonnin projekti tai yli, sillä myös Silverface-koneista osataan nykyään pyytää. Vaan oispahan aito Fender.
Mikko1978
11.03.2019 12:32:32 (muokattu 11.03.2019 12:32:51)
Jos ripaus Voxia Blackfacen mausteena ei haittaa, niin Vox MV 50 Clean on hämmentävän mainio laite. Putki on hyvin erilainen, kuin mihin on totuttu, mutta omat kokemukseni ovat vain pelkästään postiivisia. Törkeän hyvä yhdistelmä äärimmäisen pientä kokoa, näppärää kokoa ja kaunista putkivahvistimen soundia. Jos käyt kokeilemassa, niin kokeile jonkin kunnon kaapin kanssa. Voxin omat pahvipöntöt kannattaa unohtaa. Tämä käskyttää kyllä vaikka 4x12 kaappia.
Juutas
11.03.2019 12:44:39
Mikko1978: Jos ripaus Voxia Blackfacen mausteena ei haittaa, niin Vox MV 50 Clean on hämmentävän mainio laite. Putki on hyvin erilainen, kuin mihin on totuttu, mutta omat kokemukseni ovat vain pelkästään postiivisia. Törkeän hyvä yhdistelmä äärimmäisen pientä kokoa, näppärää kokoa ja kaunista putkivahvistimen soundia. Jos käyt kokeilemassa, niin kokeile jonkin kunnon kaapin kanssa. Voxin omat pahvipöntöt kannattaa unohtaa. Tämä käskyttää kyllä vaikka 4x12 kaappia.

Himasta löytyy jo tuo "boutique" versio (joka matkinee jotain Dumblen tapaista) ja on kieltämättä mainio peli. Harkinnan/testin arvoinen ehdotus.
spacelord
11.03.2019 13:03:23 (muokattu 11.03.2019 18:25:30)

Mahtava peli kyllä tuo! Jos olisi tarvetta, niin ensimmäiseksi kattoisin käytettyjä reissuita (edit. mikä nyt ei sitten palvele alkuunkaan tuota kysyjän kokotoivetta..) Tosin myykö niitä kukaan pois? Hassua sinänsä, että jos joku kysyy Marshall-mallin replikaa tai kohtuuhintaista butiikkiversiota niin tämä threadi räjähtäisi tarjonnasta.
Kitarahommia
Mikko1978
11.03.2019 14:28:39 (muokattu 11.03.2019 14:30:15)
Juutas: Himasta löytyy jo tuo "boutique" versio (joka matkinee jotain Dumblen tapaista) ja on kieltämättä mainio peli. Harkinnan/testin arvoinen ehdotus.

Mulla on juuuri nuo molemmat ja pidän niistä tosi paljon. Kaksi erilaista toisiaan täydentävää vahvistinta, jotka kulkevat hienosti kitaralaukussa. Vielä kun Vox ymppäisi molemmat samaan pakettiin, niin itse en muuta kaipaisi.

Jos joskus käyt kokeilemassa tuota, niin olisi todella mielenkiintoista kuulla, miten koit tuon vahvistimen.
gunnar
11.03.2019 14:59:49
Brunetti Singleman

Vahvistimesta on 15, 30 ja 50w versiot. Mulla on toi 15W, jossa 6V6 pääte, joka siis sama kuin Black face deluxe reverbissä.
Tietääkseni Blackface fender on ollut suunnitelun perusta, mutta laitteessa on voicing swtich jonka asennoilla saa black facea, tweedia tai britti middle korostusta.
Jousikaiku ja jopa FX loop löytyy

Vaikee tuosta on huonoa soundia taikoa. Meidän rumpali ainakin tykkäsi niin paljon, että hommasi itselleenkin samanlaisen kotiin ;)
Bändillä 15w riittänyt hyvin ja oikeastaan tehot on juuri sopivat, että volaa saa avata kello 11-12 tietämille! Laitteessa myös n. 4W ja 1W tehon alennukset kotisoittoon.

Yksi 15W näkyy olevan torilla 750e, joka ei ole todellakaan paha hinta näin laadukkaasta butiikki laitteesta, suosittelen!
Zammy
12.03.2019 21:42:08
PRS Sonzera 20 olis varmaan sellainen mikä sopis tähän kategoriaan. Ei väitä olevansa mikään tiukasti Fenderiin pohjautuva, mutta soundi on kyllä selkeästi sillä suunnalla vaikkapa tämän videon perusteella:

https://youtu.be/eXX_wxejaV0

Myös Fenderin Bassbreaker 18/30 kannattanee tsekata. Saattaa olla, että tuon tuotanto on jo lakkautettu, mutta kyllä sitä jossain kaupoissa näyttää vielä olevan. Siitä sanotaan näin:

kaksi kanavaa: 30W "blackface Fender Deluxe" -kanava, sekä 18W "brown 1961 Deluxe amp" -kanava
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
JuSu
13.03.2019 12:30:28 (muokattu 13.03.2019 12:33:23)
Juutas: Moi, mitä suosittelisitte jos etsinnässä olisi jotain otsikon kaltaista? Ideana siis nuppi/combo teho 20-40 wattia reiluhkolla headroomilla ja soundi-ihanteena sellainen Fender blackface -henkinen maailma.

VHT Special 12/20 voisi olla. Nämä on siis niitä uudempia kiinalaisia tekeleitä, mutta mulla on kokemus tuon pikkuveljestä Special 6:sta, ja se oli oikeinkin tervesoundinen peli. Jokunen vuosi sitten olin juttusissa erään varsin arvostetun suomalaisen kitaristin kanssa, ja kehui omaansa maasta taivaisiin.

Vähän voi olla hankala löytää kyllä, aika harvakseen noita pintautuu käytettynä. Muistaakseni noita on combo- ja nuppimallisina, ja 12/20 RT -versiossa on reverb ja tremolo myös.

https://www.thegearpage.net/board/i … vht-special-12-20-is-great.1080553/

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
PJS
13.03.2019 14:36:51

Jos et tarvii reverbiä, haluut blackfacee ja haluat paljon headroomia vähällä teholla.

Osta Blackface Princeton, Eli sama ku ne kalliit ja ihanat princeton reverbit mutta ilman reverbiä ja 50% halvemmalla. Saundi on kliinin puolesta silkkaa BF fenkkua, pysyy varsin kliininä isommallakin volalla ja kaupanpäälle tulee tremolo.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
JuSu
13.03.2019 14:53:01 (muokattu 13.03.2019 15:02:00)
PJS: Jos et tarvii reverbiä, haluut blackfacee ja haluat paljon headroomia vähällä teholla.

Osta Blackface Princeton, Eli sama ku ne kalliit ja ihanat princeton reverbit mutta ilman reverbiä ja 50% halvemmalla. Saundi on kliinin puolesta silkkaa BF fenkkua, pysyy varsin kliininä isommallakin volalla ja kaupanpäälle tulee tremolo.

Voi nyt olla vähä paha kyssäri, mutta... Mikäs vahvistin se oli silloin pari vuotta sitten siinä kamar*nkkumiitissä samassa huoneessa Tiny Terrorin kanssa? Oli joku pieni Fenkun combo aseteltuna ison kaapin päälle?

Siinä oli ihan käsittämättömän kokoinen soundi. Piti oikein kurkata, ettei se ollut kiinni siinä isossa kaapissa. Ei ollut.

JuSu

EDIT: Oisko se ollut tuo vasemmanpuoleinen combo:

https://muusikoiden.net/dyn/users/146278.jpg

Mitäs tuolle toiselle combolle loppupeleissä tapahtui?
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
PJS
13.03.2019 15:10:26

JuSu: Voi nyt olla vähä paha kyssäri, mutta... Mikäs vahvistin se oli silloin pari vuotta sitten siinä kamar*nkkumiitissä samassa huoneessa Tiny Terrorin kanssa? Oli joku pieni Fenkun combo aseteltuna ison kaapin päälle?

Siinä oli ihan käsittämättömän kokoinen soundi. Piti oikein kurkata, ettei se ollut kiinni siinä isossa kaapissa. Ei ollut.

JuSu

EDIT: Oisko se ollut tuo vasemmanpuoleinen combo:

https://muusikoiden.net/dyn/users/146278.jpg

Mitäs tuolle toiselle combolle loppupeleissä tapahtui?

Se on juurikin Blackface Princeton Non-Reverb. Hintaa oli ostettaessa , tyyliin 2013, 1300€ ja sen jälkeen ei oo paljon tarvinnut muita ton saundin styrkkareita himoita.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
JuSu
14.03.2019 12:13:50
Mikko1978: Jos ripaus Voxia Blackfacen mausteena ei haittaa, niin Vox MV 50 Clean on hämmentävän mainio laite.

Tämä alkoi suuresti kiinnostaa itseäni. Mulla on Marshall -maailma jo kivasti hanskassa, voisin laajentaa palettia ison F:n suuntaan, ja tuolla varmaan pääsisi kivasti pallokentälle testaamaan, löytyykö sieltä sitä omaa juttua.

spacelord: Hassua sinänsä, että jos joku kysyy Marshall-mallin replikaa tai kohtuuhintaista butiikkiversiota niin tämä threadi räjähtäisi tarjonnasta.

Tää on just näin. Jännää tosiaan.

Vielä tuli itselle mieleen Ibanezin TSA -sarja. Löytyy combona ja nuppina 15 W ja 30 W -versiot. Halpoja kuin saippua, kun sattuu kohdalle, ja on Tubescreamer jo sisäänrakennettuna...

JuSu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)