Aihe: Loop pedaalit.
1
Progressiveland
08.03.2019 11:28:58 (muokattu 08.03.2019 11:29:31)

Oon täs katellu looppi pedaaleja. Silmään iski erityisesti Nux loop core,edullisuutensa ja monipuolisuutensa puolesta. Onko jollain siitä kokemuksia?

https://youtu.be/TLFbtEA76KA

Bossin rc-3 kans mietinnäs.

Himaan tarttis ja mieluusti sais olla jonkinlaista rumpua seas.

Suosituksia,kokemuksia ,kommentteja?
Lego
08.03.2019 11:39:39
Progressiveland: Oon täs katellu looppi pedaaleja. Silmään iski erityisesti Nux loop core,edullisuutensa ja monipuolisuutensa puolesta. Onko jollain siitä kokemuksia?

Jos vielä edukkaammin haluaa päästä niin harley bentonilla olisi myös valikoimissaan mini looper.

https://www.thomann.de/fi/harley_benton_mini_looper.htm

Itse juuri ostin testiin ja ominaisuuksiltaan riittävä, pitää toki testailla enemmän että kuinka kestää käytössä.
Progressiveland
08.03.2019 11:43:50

vaikuttaa turhan simppeliltä itelle. Hankkis suoraan sellasen ettei tartte toista hankkia myöhemmin.

miten toimii HB?
Lego
08.03.2019 11:47:16
Progressiveland: vaikuttaa turhan simppeliltä itelle. Hankkis suoraan sellasen ettei tartte toista hankkia myöhemmin.

miten toimii HB?

Sehän on aivan tosiaan että mitä ominaisuuksia haluaa, Nuxissa näyttäisi olevan aika paljonkin enemmän.

Mekaanisessa toiminnassa nyt ei tunnu sen kummemmin mitään vikaa olevan ja käyttöliittymä on looginen ja helppo. Tietty ominaisuuksia on sen verran vähän että ihme olisikin jos tuo olisi sotkettu monimutkaiseksi. Itsekin hankin vain kokeiluun että olisiko oma juttu. Ainakin bossin DD-7:n rajoittuneella loopperilla oli kiva kikkailla.
tomaattiorava
08.03.2019 12:04:51
Njaa, jos haluaa kahen markan rumpukomppeja loopperilta niin miksei. Edullinen ja monipuolinen yleensä tarkoittaa kehnoa.
Toistonopeuden säätö vois olla sellanen mitä joku käyttää jatkuvasti ja jonkun ei tuu käytettyä ikinä, ois myös hyvä että mainittais miten radikaalisti sitä pystyy muuttamaan. Stereo-ominaisuus myös jää turhaksi ellei oo kahta vaffaria mutta tuo ominaisuus taitaa nykyään löytyä useimmista looppereista ihan vakiona.
6h tilaa on kyllä aika ruhtinaallisesti, ei luulis jäävän kesken. Mutta sitäkään ei thomann mainitse tarkoittaa tuo 6h stereota vai monoa.

Kandee pitää mielessä esim. tuon hb:n kanssa, että 10min tilaa + rajattomat overdubit tarkoittaa käytännössä sitä, että jos sulla on minuutin looppi niin saat siihen päälle max. 9 kerrosta. Tuli aikoinaan yllätyksenä itelle rc-1:n kanssa, minä kun olin käsittänyt että alkuperäisen loopin päälle kasatut kerrokset eivät söisi tallennustilaa mutta toisinhan se on.

Kyllä mä ehottomasti rc-3:sta kattelisin ennemmin kuin nuxia tai hb:tä.
Stone
08.03.2019 12:23:03

Progressiveland: Oon täs katellu looppi pedaaleja. Silmään iski erityisesti Nux loop core,edullisuutensa ja monipuolisuutensa puolesta. Onko jollain siitä kokemuksia?

Mulla on joskus ollut tuo Boss rc-3. Tekee sen mitä tarttee, mutta sen rumpukoneen autenttisuuteen ei kannata laskea kovin paljon. Pitäähän se toki rytmin päällä.

NUXista ei kokemusta, mutta jos laadullisesti yhtään samaa kuin NUX gore sarjan muut, niin kannattaa toki tsekata. NUX on näyttänyt myös panostavan laatuun viime aikoina.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Laulava Kylätohtori
08.03.2019 12:34:24 (muokattu 08.03.2019 13:20:55)
Mä en ymmärrä, miksi rc-3:n shuffle on niin typerä..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Ali
08.03.2019 13:11:29 (muokattu 08.03.2019 13:18:18)

Mä puntaroin taannoin maksimissaan 200 euron hintaluokassa TC:n Ditto X2:n ja EHX:n 720:n välillä, päädyin jälkimmäiseen, en ihan varmuudella muista enää miksi - olisiko esim. 720:een saanut nauhoitettua efektin yhdelle dubbaukselle kerrallaan, eli efekti ei siis vaikuta jo nauhoitettuun looppiin. Tyytyväinen ole ollut, hommasin lisäksi jalkapedaalin, jolla mm. voi vaihtaa looppia helposti. Isoin miinus tulee siitä, että looppeja ei voi vaihtaa yhdellä polkaisulla, vaan kaksi vaaditaan (ensimmäisenä loopin vaihto ylös/alas ja sitten play).
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
Jaketsu
08.03.2019 14:49:07
No tämähän on helppo: Digitech Jamman Stereo. On käsittääkseni tällä hetkellä vieläkin thomannilla tarjouksessa (129€, normisti taisi olla 149€).
VIPMetal
08.03.2019 15:40:37

RC-3 täällä käytössä. Hyvinhän tuo toimii joskin takavuosien RC-2 playback record toimi eri (paremmassa) järjestyksessä. Saa toki vaihdettua muttei jää muistiin, joten pitänee vaan opetella tuon rakkineen käyttö. Samaten johtuen edellisestä tulee dubattua kaikenlaista paskaa ja sitte ku yrittää sitä räpellystä poistaa, niin lähtee koko minuuttien raita pois. Ehken vaan osaa, mutta RC-2:n ottaisin mieluummin.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Laulava Kylätohtori
08.03.2019 15:44:16
VIPMetal: Samaten johtuen edellisestä tulee dubattua kaikenlaista paskaa ja sitte ku yrittää sitä räpellystä poistaa, niin lähtee koko minuuttien raita pois. Ehken vaan osaa, mutta RC-2:n ottaisin mieluummin.

No mulla on ollut vähän samaa ongelmaa. Paskaa suunnittelua se on, eikä osaamattomuutta. :)

Mutta oikeasti on kyllä pakko sanoa, ettei tuo systeemi ole käytännössä kovin looginen tai käyttäjäystävällinen.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
tomaattiorava
08.03.2019 18:05:20 (muokattu 08.03.2019 18:06:15)
Ali: Isoin miinus tulee siitä, että looppeja ei voi vaihtaa yhdellä polkaisulla, vaan kaksi vaaditaan (ensimmäisenä loopin vaihto ylös/alas ja sitten play).

Tää vähän on joo RC-1:ssäkin, kun haluaa pysäyttää nauhotuksen sekä toiston niin se on kolme painallusta. Toisaalta helpotta kerroksien nauhoittelua kun siihen taas riittää se yksi painallus.

Muutenkin bossissa on se hyvä puoli että nauhoitus jatkuu saumattomasti loopin alusta yhdellä painalluksella. Tai ehkä tuokin on kaksiteräinen miekka. Jossain ambient-forumeilla jengi on itkenyt kun lopperilla ei saa puhdasta luuppia kun hännät katkeaa joka kerroksella joten laittavat efektit loopperin jälkeen. Bossilla ei ainakaan sitä ongelmaa ole.
kaikkonen975
09.03.2019 19:52:17
Paras looppi-pedaali on DAW...
No joo, RC2 on käytössä. Ihan mukava kokeilla ideoita ja soitella sointukiertojen päälle. Koskien noita rumpukomppeja...ei hyvä. Aika rasittavia ovat. Mieluummin metronomin nakutusta.

Mutta kyllä loop-pedaali kannattaa hankkia, opettavainen tapa tutustua kitaran otelautaan.
Progressiveland
11.03.2019 11:30:20

Päädyin kuitenkin tuohon Nuxiin. ilmisesti saa ampua sisään omaa musiikkia niin voi vetää jostain jonku liverumpaloinnin ja siihen lähtee kikkaileen päälle. pakettia odotellen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)