horseriver 19.02.2019 16:51:47 | |
---|
Vahvistimen kun laittaa päälle niin toimii muutaman minuutin ja ääni hiljenee kunnes ei kuulu mitään. Putket on vaihdettu mutta ei ollut vaikutusta asiaan. Olisko jollain hajua mistä vikaa voisi etsiä? |
Kefiiri 19.02.2019 16:54:50 (muokattu 19.02.2019 16:55:07) | |
---|
Hapettuneita efektiloopin jakkien kytkimiä ekana epäillään. Laita pelkkä kitarajohto loopin sendistä returniin. Vehje alkaa toimia jos vika on jakeissa. En ole musiikin asiantuntija. |
iec 19.02.2019 22:43:33 | |
---|
horseriver: Vahvistimen kun laittaa päälle niin toimii muutaman minuutin ja ääni hiljenee kunnes ei kuulu mitään. Putket on vaihdettu mutta ei ollut vaikutusta asiaan. Olisko jollain hajua mistä vikaa voisi etsiä? Tuo efektiloopin jakkivika kannattaa tosiaan testata heti ensimmäisenä. Jos se ei auta, niin sitten on parasta toivoa, että se vika on kylmäjuotos helpossa paikassa. Kuulostaa siltä, että joku kohta lämpenee ja sitten kontakti katkeaa. Mulla oli sama vika omassa laitteessa kuin tässä esimerkkitapauksessa: http://www.bustedgear.com/repair_Peavey_classic_2.html Eli se 390 ohmin vastus oli päästä irti. Sen sai korjattua helposti. Hyvällä tuurilla sulla on sama vika, mutta se vastus nojaa kylmänä tuohon kiinnityspisteeseen ja hetken lämmettyään nousee hieman irti lämpölaajenemisen vaikutuksesta. Tai sitten sulla on joku aivan muu vika. Kun katsot tuota linkissä olevaa kuvaa Peavey Classicin rakenteesta, et ole varmaan yllättynyt että minä möin kyseisen vahvarin korjauksen jälkeen sellaiselle kaverille joka ei juuri vahvaria roudaile eikä keikkaile, ja ostin itselle paremmin rakennetun kamppeen. Tuossa on kyllä vahvarin suunnitellut insinööri ollut hermoromahduksen partaalla, tai sitten managementti on pakottanut tekemään tuollaisen ratkaisun. Ei voi käsittää miksi on haluttu laittaa kolme piirilevyä yhteen tuollaisella määrällä hyppylankoja. Muistutan tässä yhteydessä, että älä avaa ja yritä korjata itse jos ei ole minkäänlaista käsitystä sähkötekniikasta. Putkivahvarissa on sisällä tappavan kovia jännitteitä joskus jopa hyvinkin pitkään virtojen katkaisun jälkeen. (Jos en väärin muista, ei Peavey paljon harrasta purkuvastuksia virtalähteessä). Skemasta sen näkisi. Eli kaikkein varminta olisi viedä vahvari ammattikorjaajalle. Esim pääkaupunkiseudulla Uraltonelle. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Progorava 20.02.2019 00:35:22 | |
---|
No jopas on viritys. Tuohan saa mun Peney C50 nupin sisuskalut näyttämään järkevältä. Siellä sentään menee nauhakaapelia piirilevyjen välillä, eikä levyjä ole kääritty rullalle. Tosin mun nuppi on vuodelta 98. Voihan se olla, että uudet C50 mallitkin ovat noin toteutettu. Miksi pilata hyvä hiljaisuus puhumalla? |
Metalkallo 20.02.2019 04:33:12 (muokattu 20.02.2019 04:34:07) | |
---|
Hyvät soundit lähtee kapistuksesta, mutta sisältö on kuin voileipä, juu. Ehkä enemmän taco kuitenkin. Harmi. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
kojones 20.02.2019 07:39:03 | |
---|
iec:Kun katsot tuota linkissä olevaa kuvaa Peavey Classicin rakenteesta, et ole varmaan yllättynyt että minä möin kyseisen vahvarin korjauksen jälkeen sellaiselle kaverille joka ei juuri vahvaria roudaile eikä keikkaile, ja ostin itselle paremmin rakennetun kamppeen. Tuossa on kyllä vahvarin suunnitellut insinööri ollut hermoromahduksen partaalla, tai sitten managementti on pakottanut tekemään tuollaisen ratkaisun. Ei voi käsittää miksi on haluttu laittaa kolme piirilevyä yhteen tuollaisella määrällä hyppylankoja. Rakennetta voi ihmetellä myös Peavey 5150 -kombossa :) |
iec 20.02.2019 11:27:32 (muokattu 20.02.2019 11:29:51) | |
---|
Metalkallo: Hyvät soundit lähtee kapistuksesta, mutta sisältö on kuin voileipä, juu. Ehkä enemmän taco kuitenkin. Harmi. Ei mullakaan ollut valittamista soundeista. Tykkäsin jopa siitä säröosastosta, vaikka C30:n jälkeen hankkimani Fenderin SuperSonic kyllä oli siltä osalta vielä paljon parempi. Classicciin kun vielä vaihtaa WGS Veteran 30 kajarin tai WGS Retron, niin soundit on hyvät. Itse en jostain syystä pitänyt yhtään siitä BlueMarvelin soundista Classic 30-kombossa. kojones: Rakennetta voi ihmetellä myös Peavey 5150 -kombossa :) Aarrggh... Siinäkin sama juttu. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Metalkallo 20.02.2019 15:06:49 | |
---|
iec: Ei mullakaan ollut valittamista soundeista. Tykkäsin jopa siitä säröosastosta, vaikka C30:n jälkeen hankkimani Fenderin SuperSonic kyllä oli siltä osalta vielä paljon parempi. Classicciin kun vielä vaihtaa WGS Veteran 30 kajarin tai WGS Retron, niin soundit on hyvät. Celection G12M-65 Creamback toimii myös hyvin Peavey C30:ssä, mutta nykyään suosittelen 65:n tilalle Neo Creambackiä. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
janpeko 20.02.2019 21:15:17 | |
---|
Ei ole niitä helpoimpia vahvistimia korjata. |
horseriver 01.03.2019 06:52:47 | |
---|
Kefiiri: Hapettuneita efektiloopin jakkien kytkimiä ekana epäillään. Laita pelkkä kitarajohto loopin sendistä returniin. Vehje alkaa toimia jos vika on jakeissa. Kiitos tiedoista, täytynee kokeilla kunhan jaksaa raahautua treenikselle seuraavan kerran... laittelen viestiä miten käy... |
horseriver 05.03.2019 06:31:46 | |
---|
Kefiiri: Hapettuneita efektiloopin jakkien kytkimiä ekana epäillään. Laita pelkkä kitarajohto loopin sendistä returniin. Vehje alkaa toimia jos vika on jakeissa. Sieltäpä se vika löytyi... Tosin on sen verran kehnossa kunnossa että menee korjuulle tuo toosa. Kiitos tietäjille! |