Aihe: Epiphone Les Paul Standardt + EMG ZW set
1
yanera
18.02.2007 15:23:49

Onko mielestänne liikaa maksettu kyseisestä laitteesta asennuksineen 840€?

Tai olisko joidenkin muiden mikkein kanssa kuten Seymour Duncanin Screamin Daemonien?
-Cale
18.02.2007 15:26:03
Reilusti ylihintaa ainakin mun mielestä.
morgga
18.02.2007 15:26:38
kuulostaa kyllä vähän turhan kalliilta.. tuolla hinnallahan saattaa saada aidon gibsonin käytettynä.
middle = muna
pekurides
18.02.2007 18:38:28

Sulla varmaan sitten myös vanhatkin mikit jossain tallella..... tuossa joku aika sitten oli muistaakseni ihan perus epiphonia (stantart) tarjouksessa ainakin dlx-musassa muistaakseni 399euroa... niin 450euroa emg mikeistä kyllä aika helvetin suolainen huijarihinta!!!

tuossa sitten tuolla logiikalla jotain 300euroa asennus, n. tunnin homma!!!!
jonka jokainen kellä lusikka pysyy kädessa osaa tehdä itsekkin:)
Tunteella päin vittua.
yanera
18.02.2007 19:59:09

Siis en ole vielä hommannut kyseistä kitaraa.
Sen ovh on 499€ ja wylde setti n 200e + työ muistaakseni n40€ mikit+säädöt ja uusillekielille ja teline + hihna kaupanpäälle eli 740€. Sori tuli ilmoitettua vähän liian korkea hinta siihen alkuun mutta miltä 740€ kuullostaa, onko järkeä maksaa????!??!?!
Lancelot
18.02.2007 20:03:05
Sen ovh on 499€ ja wylde setti n 200e + työ muistaakseni n40€ mikit+säädöt ja uusillekielille ja teline + hihna kaupanpäälle eli 740€. Sori tuli ilmoitettua vähän liian korkea hinta siihen alkuun mutta miltä 740€ kuullostaa, onko järkeä maksaa????!??!?!

En ainakaan ite lähtis tolle linjalle. Käytettynäkin on pyrinyt noita Epejä alle 500€ emg mikeillä varustettuna. Metsästä hyvä mies käytettyä!!
Samppa78
18.02.2007 20:12:17
Mun mielestäni kannattaa hankkia se skeba ensin(ko. Epiphone) ja sitten jos kitaran alkuperäisistä mikeistä pidä, niin sitten kannattaa hankkia se mikkisetti. Mun mielestäni ne mikit kannattaa asentaa itse, jos vaan osaa..Eipähän mene rahaa niiden mikkien asentamisesta sitten muille. ;)

Samasta kitarasta vielä, olen itsekkin ehkä aikeissa vaihtaa vanhan skebani(ESP Ltd EC-50) samaan Epiphoneen. Se Epiphone vaikuttaa aika laadukkaalta peliltä; Set-neck, leppää vaahterakannella ja olen kuullut, että ne mikit olisivat jotkut Gibsonin omat mikit. Mä veikkaan, että ne EMG Zakk Wylde -aktiivimikki setti antaa melkolailla lisää potkua siihen ääneen. :)
"Tie musiikin sydämmeen käy soittamisen kautta." -Samppa78
-Cale
18.02.2007 21:40:21
Mun mielestäni kannattaa hankkia se skeba ensin(ko. Epiphone) ja sitten jos kitaran alkuperäisistä mikeistä pidä, niin sitten kannattaa hankkia se mikkisetti. Mun mielestäni ne mikit kannattaa asentaa itse, jos vaan osaa..Eipähän mene rahaa niiden mikkien asentamisesta sitten muille. ;)

Aivan. Mitä itellä oli tuossa Epiphone vähän alle viitisen vuotta niin täytyy sanoa että en ensimmäiseksi mikkejä lähtisi vaihtamaan kyseisestä kitarasta. Kannattaa katsoa ja kuullostella miltä vaikuttaa, ja sitten vasta vaihtaa jos ei miellytä.
pekurides
18.02.2007 22:16:52

Se on hiukan harhaanjohtava tuo ZW mikkisetti kun ne on ihan samanlaiset mikit ku muutki emg81 mitä ollu myynnissä jostain 90 alusta lähtien..

Siiten kun siitä pitäisi varmaan semmoista oikeata lespaul gibsontyyppistä saundiakin saada niin melkein voisi tuon standrdin unohtaa kun siinä on leppä body mahongin sijasta!

Kyllähän ne orkkismikit on ihan rimpulat mutta ei nuo emg:tkään kauhean monipuoliset ole enempi tuohon metalliin. ja tuota mikkiosdastoakin löytyy aika hyvin ja edukkaasti torilta ja melkein voisi ensin vaihtaa tallamiki ja sit myöhemmin kun lompakko sallii niin toisenkin jos haluu:)

..näin rahansäästämismielessä ja varsinkin jos nyt ymmärrät vaikka ne mikkisettiin suunnittelemasi rahat vaikka laittaa siihen hiukan kalliimpaan vaikkapa se zakk wylde malli tingittynä 850e luulisi onnistuvan.. ja siinäkin valmiina ihan kohtuulliset emg-hz passiivit tai sitten joku muu missä kuitenkin olisi se body MAHONKIA!
se on se lespaul juttu!
Tunteella päin vittua.
Samppa78
18.02.2007 23:03:29
Eikö niin, että vaahtera on kovaa puuta ja leppä vähän pehmeämpää? Välillä olen miettinyt, että mitenköhän monesti esim. ko. Epiphone Les Paul Standard on lakattu? Lakkahan kovettaa puun pintaa ja puuta, eikö? Jos se leppä osuus olisi lakattu muutamisen kerran, jotta siitä saataisiin kovaa, niin sittenhän se on kovaa puuta koko kitara! Tuossa ei tainnut olla mitään pointtia, mutta...

Onko tuo ko. Epiphone -skeba laadukas? No, eihän se ole Gibsonin tai Tokain veroinen, mutta varmaan melko laadukas, eikö?
"Tie musiikin sydämmeen käy soittamisen kautta." -Samppa78
SH1THEAD
18.02.2007 23:55:53

40e työstä kyllä ihan siedettävä hinta, varsinkin jos mikkikoloja tulee suurentaa kun mikki ei heittämällä menekkään kiinni. Mikäli mitat kuitenkin täsmäävät, niiden pääset monta kymppiä halvemmalla kun ostat kolvin ja tinaa ja laitat mikit kiinni itse. Ei se kuitenkaan ole mitään ydinfysiikkaa. Sen lisäksi sulle jää vielä tuo yllämainittu mahdollisuus että pidätkin alkuperäisistä mikeistä.
äsh :/
cruel_destiny
19.02.2007 09:01:38
Onko tuo ko. Epiphone -skeba laadukas? No, eihän se ole Gibsonin tai Tokain veroinen, mutta varmaan melko laadukas, eikö?

no jos se on huonoimpia heti harley bentonin jälkeen, niin on se varmaan ihan laadukas...
Metalrock
19.02.2007 09:01:39

Musicstoresta sais tällainen!

http://www.musicstorekoeln.de/is-bi … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
-Cale
19.02.2007 12:38:47 (muokattu 19.02.2007 12:42:41)
no jos se on huonoimpia heti harley bentonin jälkeen, niin on se varmaan ihan laadukas...

Ja tuo "tieto" perustuu vissiin ihan mutu-tietoon?

Edit: Sanoisin että ei hyvä Epi ole kaukana halvasta Gibsonista tai Tokaista, Tokaithan ei nyt muutenkaan mitään maksa. Siis tarkoitan lähinnä halvalla Gibsonilla Studiota jne. Standardithan on sitten asia erikseen.
cruel_destiny
19.02.2007 13:40:36
Ja tuo "tieto" perustuu vissiin ihan mutu-tietoon?

Edit: Sanoisin että ei hyvä Epi ole kaukana halvasta Gibsonista tai Tokaista, Tokaithan ei nyt muutenkaan mitään maksa. Siis tarkoitan lähinnä halvalla Gibsonilla Studiota jne. Standardithan on sitten asia erikseen.

ei, ei se perustu mutuun, vaan ihan oikeaan kokeiluun, Harley bentonia en ole ikinä testannu, mutta sanoin sen vain esimerkkinä siitä, että tämän ns. keskihalpojen jälkeen mennään vain alle 200e maksaviin vehkeisiin ja 300-800 hintaluokassa Tokaita ei ole voittanutta IMO.
Tune
19.02.2007 13:50:56
Hmm...itse maksoin Epiphone LP Standard (black) + EMG ZW Set asennettuna yhteensä 695,00eur n. 1,5 vuotta sitten.
I'm never too old for this shit!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)