Aihe: ESP:n ja LTD:n Les Paulit
1 2
Needled
07.02.2007 19:23:18
Jep, eli ajattelin tässä että ens kesänä on pakko ravauttaa musiikkiliikkeeseen ja ostaa uus keppi, eikä itellä ole näistä vehkeistä niin paljoa kokemusta, niin kertokaahan vähän alustavia mielipiteitä. Tulee ehkä kuitenkin olemaan ennemmin ESP kun LTD, mutta kertokaa kummistakin. Oon myös vähän katellu ESP JH-Hav :tä ja Edwards AL-120 :tä jotka on kyllä molemmat ihan varteenotettavia vaihtoehtoja, tosin että tuon Edwardsin joutuis tilaamaan Japanin pojilta..
Needled
07.02.2007 19:27:43
Sorgen, pikku kirjotusvirhe eli tarkotin tuossa ESP JP-KHV :ta enkä JP-HAV :ia.
Joees
07.02.2007 21:44:18
Ennen kesää sulla on vielä rutkasti aikaa käydä musaliikkeissä ja saada kokemuksia noista. Paljon parempi.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Morri
07.02.2007 23:34:52
Itse hankin tuollaisen AL-120:n viime joulukuussa ja mielestäni se on loistava keppi hinta-laatusuhteeltaan varsinkin jos otetaan verrokiksi esim LTD Alexi-600, tietenkin olettamalla, että pitää V-mallisista kitaroista... :) Eikä muuten tarvitse netin kautta jaappanista tilailla, sen kun otat yhteyttä erääseen musiikkiliikkeeseen pääkaupunkiseudulla, niin minäkin tein ja nyt kitara on tuossa vieressä.
syanid
08.02.2007 13:48:54 (muokattu 11.02.2007 14:22:08)
Jos sulla ei hirveesti ole kokemusta niin kannattaskohan vielä miettiä sitä ltd:tä ensimmäiseksi vaihtoehdoksi? Jos vaikka ei ookkaan sun juttus, ei putois niin korkeelta rahallisesti. Paitsi jos budjetti sallii niin sit vaan ostoksille=)
duc
08.02.2007 14:05:29 (muokattu 08.02.2007 14:07:05)
LTD EC-1000 VHB oli kyllä hyvän tuntuinen peli lyhyen testailun perusteella, vaikka siinä 24 nauhaa olikin ja muutenkin muotoilu vähän erilainen . Tosin hintaa on sen verran että siihen alkaa saamaan halvempia Gibsonin LP-mallejakin.
oo-p
08.02.2007 16:21:46

ec-1000:a (deluxe mallia :D) olen testaillut ja ihan mukava vermehän se on, nättikin vielä. Hinta tosin on sieltä kalliimmasta päästä, mutta voisin jopa suositella jos tuohta on tarpeeksi..
Terve, ja kiitos kaloista!
saastara
08.02.2007 17:44:18
Jos sulla ei hirveesti ole kokemusta niin kannattaskohan vielä miettiä sitä ltd:tä ensimmäisex vaihtoehdox? Jos vaikka ei ookkaan sun juttus, ei putois niin korkeelta rahallisesti. Paitsi jos budjetti sallii niin sit vaan ostoksille=)

Ovatko LTD:t sitten niin laatukitaroita, että niitä ei aloittelijalle sovi antaa..? :D
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
syanid
08.02.2007 18:20:28
Ovatko LTD:t sitten niin laatukitaroita, että niitä ei aloittelijalle sovi antaa..? :D

Tarkotin lähinnä sitä et ltd ois kuitenki se, halvempi vaihtoehto jos sattuu et ei homma natsaakkaan;)
saastara
08.02.2007 18:25:49
Tarkotin lähinnä sitä et ltd ois kuitenki se, halvempi vaihtoehto jos sattuu et ei homma natsaakkaan;)

Ah.. Kässäsin nyt hieman väärin päin. MY bad.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
kumiorava_89
08.02.2007 20:55:59
http://www.musamaailma.fi/bandikama … teet/155/160/eclipsei_ctm_vbk.phtml

Ite hankin tollasen kepin muutama viikko sitte. Omasta mielestä hyvät mikit ja hyvä soitettavuus. Erittäin tyytyväinen oon ollu, ei menny rahat hukkaan
Atte Kumiorava varo imuketta
saastara
08.02.2007 20:57:30 (muokattu 08.02.2007 20:59:00)

Ite hankin tollasen kepin muutama viikko sitte. Omasta mielestä hyvät mikit ja hyvä soitettavuus. Erittäin tyytyväinen oon ollu, ei menny rahat hukkaan

Tuolla hinnalla nyt erinomaisuuden lisäksi saisi kitara täyttää veroilmoitukset, käyttää koiran, xxx, käydä töissä puolestasi ymv.. :)

E: Korjattu korrektimmaksi.
Ziggy Bubba
08.02.2007 20:59:28 (muokattu 08.02.2007 21:01:40)

Kyllä ovat komeita nuo Eclipset, ei auta. Onneksi eivät tee noita vasurina Duncanin mikeillä :)

E: Korjattu korrektimmaksi.

Jep, kannattaa olla tarkkana. Tuntuu että moderaattoreilla on delete-nappula herkässä kun näitä postauksia katoaa yhtenään.

sori OT
Myspace.com/Crookmachine
Needled
09.02.2007 18:42:52
Jep. Pitää tosissaan vielä tässä kevään aikana käydä koittamassa useampaa keppiä, ennenku täräyttää ettei tuu sitte katumapäälle.

Paha on vaan päättää että kumman mallisen sitä sitten hankkis, V-malli ois kyllä tosi mukava soitettava varsinki ylemmillä nauhoilla ja pääsis sitte vielä kammen kanssa kikkailemaan, mutta toisaalta Les Paul mallina on kyllä ihan helvetin hieno. :)
oiva tumpeloinen
09.02.2007 19:10:14 (muokattu 09.02.2007 19:17:18)
Reilu kuukausi sitten meinasin ostaa EC-1000:n ja tietenkin ahneena piti kokeilla myös ESP:n Eclipse samalla. Kokeilin molemmista niitä aktiivimikityksellä olevia mahonkirunkoisia versioita.

Mun mielestä molemmissa oli samanlainen soittotuntuma ja akustinen sointi (mikä oli muuten aika kova). Mun kouriin ja korviin ne siis tuntui samalta lukuunottamattanauhojen määrää lähinnä. LTD:n eduiksi mä näkisin ainakin satulan, hinnan ja monet kehuu sitä tallarautaa kovaksi. ESP:n etuna oli taas kova laukku. Nauhojen määrästä en osaa sanoa, ne kun ei ole IMO mitenkään määreenä parempia toisistaan. Sitten vielä siihen päälle se, että paljonko haluaa maksaa logosta lavassa. Itse tuosta kokeilusta tulin siihen tulokseen, että LTD olisi ollut mun valinta. Mut sitten menin ostamaan toisen ritsan........

Nämä siis vain minun fiboja kyseisistä kepeistä, eikä vertaus perustu kuin jonkin aikaa liikkeessä tehtyyn A/B-vertailuun.
jomppu
09.02.2007 20:29:19
Onkos kellään kokemuksia noista Grass Roots Les Pauleista?

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_22/products_id/2894

Ainakin speksit näyttävät siltä, että ovat valmistettu samoista materiaaleista kuin esikuvansa. Muutenkin vaikuttavat aika tarkoilta kopioilta, kiinnostaisi vaan tietää miltä kuullostavat ja tuntuvat. Epäilen että oman kylän soitinliikkeista ei noita löydy.
Dunga
09.02.2007 20:48:21 (muokattu 09.02.2007 20:48:36)
Ainakin speksit näyttävät siltä, että ovat valmistettu samoista materiaaleista kuin esikuvansa.

Grassroots LP Custom kopion materiaalina on lehmus eikä mahonki. Mahonkisena jos olisi, niin melkein täytyisi sijoittaa siihen.
Paskallakin on tekijänsä.
janne_p
16.02.2007 10:07:42

Itse EC-1000 omistajana ja Eclipseä kokeilleena täytyy sanoa, että soittotuntuma oli kyllä lähes identtinen. En lähtisi Eclipseen sijoittamaan, kun kyseessä ei ole suuret erot soittotuntumalta tai harwarelta. LTDt tehdään koreassa, mutta sieltäkin tulee kyllä sen verran hyvää laatua, että en ihan Made In U.S.A. ja ESP-kirjaimista sitä 600€ maksaisi lisää. Tai itseasiassa tässä tapauksessa, kun löysin tuon oman käytettynä, niin hinta ero on isompikin. Eiköhän nekin siellä Koreassa osaa sorvia käyttää :)

Tämä on nyt sitten vähän kärjistetty, ettei kannata jokaiseen lauseeseen tarttua.
p130
16.02.2007 10:54:08

Onkos kellään kokemuksia noista Grass Roots Les Pauleista?

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_22/products_id/2894

Yhtä olen tyypittänyt kunnolla. Sellainen "perushyvä" oli, ei häpeä halvempien japanin Tokaiden rinnalla. Yksilöeroista on sitten hankala sanoa. Kuulemma ainakin painossa on isoja eroja. Minun tyypittämäni oli selkeästi LP-tyyppisten kitaroiden raskaammasta päästä, vähintään 4,5 kiloa olisi veikkaus.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
kid ego
16.02.2007 11:21:12
Reilu kuukausi sitten meinasin ostaa EC-1000:n ja tietenkin ahneena piti kokeilla myös ESP:n Eclipse samalla. Kokeilin molemmista niitä aktiivimikityksellä olevia mahonkirunkoisia versioita.

Mun mielestä molemmissa oli samanlainen soittotuntuma ja akustinen sointi (mikä oli muuten aika kova). Mun kouriin ja korviin ne siis tuntui samalta lukuunottamattanauhojen määrää lähinnä. LTD:n eduiksi mä näkisin ainakin satulan, hinnan ja monet kehuu sitä tallarautaa kovaksi. ESP:n etuna oli taas kova laukku.

Mä en ole ESP Eclipseä edes testannut enkä niin kalliiseen kitaraan investoisikaan, mutta tuo LTD EC-1000 mulla on ja tykkään siitä aivan sairaasti. Ja mulla on sitä paitsi ESP:n kova laukku mutta olenkin tavallista kovempi jätkä.

Siltikin, jos haluaa Les Paul -tyylistä kitaraa muutenkin kuin ulkonäön puolesta, niin soittotuntumaltaan LTD ainakin on ihan eri maailmasta ohuemman kaulan yms. takia. Lespat lespana ja hevikepit hevikeppinä.
"mie vedän sit Hemmo-tripuutin. Yritän ostaa ja myydä kaikkien kamat ja välillä vedän jalua ja pinmtsaa" -Zarmo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)