JR 11.05.2006 23:38:46 | |
---|
näin tommosen mainoksen olikohan se riffissä. hinta joku 600-700 eur ja näytti les paulilta. Minkä tason kepistä puhutaan? Onko kaukoidässä tehty, kokemuksia ? Vai onko nuo nimensä mukaan ruotsailaisia? Semmoinen mielikuva että hagström olisi joku ikivanha merkki jota ei ole tehty about 20 vuoteen tms. :-) "God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent" |
fox 12.05.2006 00:40:22 | |
---|
Vai onko nuo nimensä mukaan ruotsailaisia? Semmoinen mielikuva että hagström olisi joku ikivanha merkki jota ei ole tehty about 20 vuoteen tms. :-) Hagström on vanha ruotsalainen merkki, nää uudet on kaukoisen idän tuotteita.. Muuta en osaa sanoa, koska en oo näitä uusia juur ollenkaan käpistelly. Vanhat sitten onkin asia erikseen.
|
whagabam 12.05.2006 00:55:05 | |
---|
Kyllähän ne tais sen tuotannon taas alottaa ei kyllä tietoa missä päin maailmaa mutta varmaan jossain kaukoidässä kun ei näytä nuo uustuotanto mallit thomannillakaan kauheasti maksavan... Vanhalla 70-luvun lopun takuuruottalaisella "super swedellä" oon soitellu ja pirun hyvä ja nätti peli se on. Soi nätisti vaikka onkin pancake body...pohja ja kansi tehty yhden palan mahongista ja niitten välissä on parin kolmen millin vaahtera. Kaulan profiili on ainakin tuossa kyseisessä yksilössä semmonen että siitä joko pitää tai ei, elikkä äärettömän littana ja pirun leveä. Tulee mieleen lähinnä klassisen kitaran kaulaprofiili. Mukava peli myös sen puoleen että on kun siinä on se stratomainen pitempi skaala 25,5" niin ei oo niin lörppö soitella kun normi lespaul malliset kitarat. Vasurilla |
fox 12.05.2006 01:02:53 | |
---|
Kaulan profiili on ainakin tuossa kyseisessä yksilössä semmonen että siitä joko pitää tai ei, elikkä äärettömän littana ja pirun leveä. Tulee mieleen lähinnä klassisen kitaran kaulaprofiili. Mukava peli myös sen puoleen että on kun siinä on se stratomainen pitempi skaala 25,5" niin ei oo niin lörppö soitella kun normi lespaul malliset kitarat. Kyllä toi on ominaisuus, ei vika.. Lankomiehellä on wanha SuperSwede kanssa, itse asiassa minä sen erehdyin sille myymään.. *köh* lörppö?? Siis lyhköskaalainen? 8I Saanhan olla eri mieltä, saanhan? 8) |
whagabam 12.05.2006 01:39:43 | |
---|
Saanhan olla eri mieltä, saanhan? 8) Et, erimielisyyttä ei suvaita.... Vasurilla |
Vainhaalee 12.05.2006 10:55:08 (muokattu 12.05.2006 10:55:45) | |
---|
Saanen lainata maahantuojan lehtistä? Lainaan kuitenkin... "Hagström nousee tuhkasta kuin Feniks-lintu - Älvdalenin legenda elää!" ja heti seuraavassa kappaleessa: "Hagström hyödyntää viimeisimpiä kitaravalmistuksen ideoita eri puolilta maailmaa intrumenttien huippulaadun varmistamiseksi." :) Mielenkiintoisia kitaroita, kovasti haluaisin kokeilla deluxe, swede, tai super swede mallia... EDIT: Ai niin... Torilla myynnissä wanha Swede... Hail to the King, Baby! |
Eschaton 12.05.2006 11:33:38 | |
---|
Mistäs näitä mahtais täältä Helsinki-Lahti asteikolta löytyä? Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets. |
Kuha 12.05.2006 12:09:56 | |
---|
Mistäs näitä mahtais täältä Helsinki-Lahti asteikolta löytyä? DLX-Musiikissa Malmilla. Hienon näköisiä ainakin olivat. Muistakaa venytellä. |
K.Hill 14.05.2006 19:08:31 | |
---|
Kiinassahan noita nyky-Hagströmejä kasataan eli arvostetusta merkistä on tehty halpis. Suosittelen kyllä aitoa ruotsalaista. Super-Swedessähän on liimakaula, toisin kuin perus-swedessä (aidossa). Lisäksi nyky-superista puuttuu alkuperäisessä oleva "nolla-nauha". |
dino82 28.06.2006 08:46:01 | |
---|
Joo minä ostin tuollaisen Hagström Sweden basson. Väri on punainen ja on sillä melko hyvä soittaa :) ps. maksoin siitä 60€ |
Twistyh 28.06.2006 21:12:23 | |
---|
hyi hitto ku rumia nuo |
kipson 11.02.2007 22:09:30 | |
---|
Nostetaas tätä, eli onko kokemuksia näistä uusista sweduista? näyttäis oikeat puut olevan ainakin noissa |
Da Make 11.02.2007 22:41:39 | |
---|
Nostetaas tätä, eli onko kokemuksia näistä uusista sweduista? näyttäis oikeat puut olevan ainakin noissa Tykkään tosi paljon Super Swedestä ! Siinä on fiilistä ! Elektroniikka on myös kytketty monipuolisesti, soundeja joka lähtöön. Käy ihmeessä kokeilemassa. Mulla istui lapaseen täydellisesti ja esteettinen puolikin miellytti. Siitä kitara jota ei joka pojalla ole. Ainut huono puoli oli, että en tarvitse kiinteätallaista LP henkistä kitaraa tässä vaiheessa elämää, tai siis kolmatta sellaista. |
Axe83 12.02.2007 08:48:38 (muokattu 12.02.2007 08:50:01) | |
---|
Nostetaas tätä, eli onko kokemuksia näistä uusista sweduista? näyttäis oikeat puut olevan ainakin noissa Mulla ei oo Super Swedestä kokemusta, mutta tommonen perus-Swede on ollut käytössä pari kuukautta. Kuvia löytyy omakuvassa. Tykkäsin sen lyhyemmästä skaalasta, joten valitsin sen Superin sijaan. Jos nyt jotain analyysiä pitää tehdä niin tuo Swede on ainakin erittäin tummasointinen, varsinkin kaulamikki. Kaulamikkiä tulee pikkaisen ruuvattua pienemmälle voluumille suhteessa tallamikkiin. Kitarasta saa kuitenkin helposti hyvät särö ja puhtaat äänet ja sustainia löytyy riittämiin. Swede on myös erittäin jämäkän tuntuinen ja myös melko painava. En ole koskaan Gibsonia kädessäni pitänyt, joten en osaa siihen verrata. Kaula on myös melko ohut ja kielet on asennettu matalalle. Viimeistely ei nyt kymppiä saa, sillä kaulaliitoksen läheisyydessä oikealla puolella on jotain pientä sotkua tullut maalaukseen. Mukana tulee myös omakuvassa oleva Hagbag, joka on erittäin tukevanoloinen gigbag. Näin yhteenvetona uusio-Swedut on hintaluokassaan erittäin kilpailukykyisiä. Testasin myös muutamaa Epiphonea tuota ostettaessa ja jotenkin päädyin aina testaamaan tuota Hagstromiä. |
kipson 12.02.2007 08:59:55 | |
---|
Mikkien vaihtoon ei kumpikaan viitannut, eli kohtuulliset taitaa olla. Pitää kaydä ehdottomasti testaamassa. Heja, Kiina! |
veka2 12.02.2007 11:35:03 (muokattu 12.02.2007 11:37:21) | |
---|
Viimeistely ei nyt kymppiä saa, sillä kaulaliitoksen läheisyydessä oikealla puolella on jotain pientä sotkua tullut maalaukseen . Mulla ollut Super Swede nyt tommosen kuukauden. Vertailtu on mikkejä ja siis soundia useammankin eri les Paul-tyyppisen humpparikitaran kanssa. Ei ollut aihetta moitteisiin, että kyllä sillä pitäis lähteä ;-) . Tone-potikoiden toiminnassa toivomisen varaa: ensin ei nuppien asteikolla 10-4 ei tapahdu mitään ja sitten loppuasteikolla 4-0 kaikki. Puutyöt muuten o.k. mutta: Toi "sotku" kaulaliitoksessa saattaa olla huonosti pyyhittyä liimaa lakan alla, joka liima kuuluu siis kaulan ja rungon liitokseen. Huom. huom. mulla kaulaliitos ei ole elänyt millään tavalla, mutta lakkaukseen on tullut hiushalkeama allaolevan liiman supistuessa, aivan kaulan ja rungon liitoksen kohdalla. Hieman jurppii, koska se näyttää nyt vähän samalta kuin jos kaula olisi nytkähtänyt. |
@leksi 18.02.2007 20:32:37 | |
---|
Moro kaikille! Jos kiinnostus heräs niin oon myymässä omaani pois ku ei tuo lp tuntunu omalta. Tsekatkaa torilta ilmotus ja ottakaa yhteyttä jos kaupanteko kiinnostaa... |