Aihe: Voxin tonelab se? 1 | |
---|---|
![]() 05.02.2005 22:57:28 | |
Haluaisin kuulla teidän kanssakitaristien mielipiteitä Voxin tonelab se:stä. Onko se hankinnan tai edes kokeilemisen arvoinen? Erityisesti puhtaiden soundien "lämpö" mietityttää, sillä ainakin hieman samankaltaisessa laitteessa line sixin pod prossa puhtaat soundit ovat aika hengettömiä. Entä laitteen efektien laatu ja käyttökestävyys? | |
![]() 05.02.2005 23:30:22 | |
Haluaisin kuulla teidän kanssakitaristien mielipiteitä Voxin tonelab se:stä. Onko se hankinnan tai edes kokeilemisen arvoinen? Erityisesti puhtaiden soundien "lämpö" mietityttää, sillä ainakin hieman samankaltaisessa laitteessa line sixin pod prossa puhtaat soundit ovat aika hengettömiä. Entä laitteen efektien laatu ja käyttökestävyys? Itse hankin juuri kyseisen laitteen "ei puhtaiden soundien" takia, joten en oikein ymmärrä kysymystä. Monipuolisuudessaan se on aivan mahtava laite, tosin minullakin on vielä opiskelu kesken. Laitteessa on paljon virittämisen varaa ja tallennuspaikkoja omille soundeille, joten luulisi siinä mielessä vastaavan juuri eri soundien metsästäjien tarpeisiin. Mutta jos puhdasta soundia haet, niin se tulee ilman mitään lisälaitteita - eikö? | |
![]() 05.02.2005 23:49:33 | |
Jep, muotoilin kysymyksen vähän huonosti. Käyttäisin laitetta oman putkivahvistimeni läpi, josta saa todella miellyttävän puhtaan soundin. Tarkoitin, ohentaako laite vahvistimesta itsestään tulevaa perussoundia, kuten multiefekteillä on tapana. Omistan parhaillaan erään vanhemman multiefektin, jossa on todella hyvät säädöt delaihin ja kaikuihin jne, mutta laite vie vahvistimesta itsestään tulevan soundin täyteläisyyden. | |
![]() 06.02.2005 00:23:08 | |
Käytän itsekin Voxia putkivahvarin läpi. Jos haluan käyttää vahvarin puhdasta soundia, niin ohitan VOxin kokonaan (tosin viime aikoina se on ollut aika harvinaista:-)) Soundit, joita löytyy normaalin boxin (oli se merkkiään mitä tahansa) "ulkopuolelta" on tosi kovaa kamaa. Kyseinestä Voxia voin huoletta suositella kaikille. jotka hakevat uusia soundeja! | |
![]() 06.02.2005 10:27:22 (muokattu 06.02.2005 10:31:41) | |
itse olen enemmän kuin tyytyväinen laitteeseen.mallinnukset on erittäin onnistuneita.ja se mikä siinä on parasta efektit jotka kuulostavat siltä miltä pitääkin,eikä vähän sinnepäin kuten yleensä..itse laitehan on tosi helppo/looginen käyttää.vähän kallishan tuo oli,mutta maksaa se pod ja boss gt6 myös ja niistä jäi jotenkin"lelu"-vaikutelma.. | |
![]() 06.02.2005 21:42:41 | |
Minäkin olen laitteeseen tosi tyytyväinen, hyvä vehjes. Tässä voisi kysyä muilta omistajilta miksihän siinä on kolme kertaa samat saundit tehdasasetuksena paikat 1-8,9-16 ja 17-24? Ajattelin tehdä omat saundit paikkoihin 1-16 ja jättää tehdasasetukset paikkoihin 17-24. olenkohan tajunnut laitetta ihan oikein? TLT-Team, takanani on loistava tulevaisuus. | |
![]() 07.02.2005 21:54:36 | |
Ostin kesällä kyseisen surffilaudan ja tässä kokemuksia. Käytän sitä linjassa tietokoneen kautta sekä Mesan F30 putkicombon kanssa kolmen piuhan yhdistelmällä, ts. käytän Mesan omaa etuastetta hyväksi. Puhtaat saundit on mielestäni tosi hyvät. Tehdas Telebend toimii ainakin mulla ihan sinällään, kunhan sen bendin korvas choruksella. Bassmanilla saa kanssa herkullista äänimaailmaa ulos... Pikku rosot toimii kanssa, vaikka niitä harvemmin käytän. Rankemmat saundit on sitten vielä vähän hakusessa. Mulla oli Line6 Flexu II, joka oli mielestäni rankoissa parempi kuin Voxi, niin linjassa kuin livenä. Kohta tulee talliin myös Pod XT Live, niin voi vertailla tuotakin puolta paremmin. Voxi toimi hyvin myös soittamalla sitä tuon Flexun pääteasteen läpi. Ton Mesan ja Voxin liittämisen kanssa oon kyllä jonkun verran tehny töitä, kun en tahtois hylätä sen "omaa" perussaundia joka on kanssa ok. Hyvä all-around lauta se Voxi ei mielestäni ole. Efektit on asiallisia, mutta huonoa on se, ettei kompuraa ja toista pedali efektiä saa päälle yhtäaikaa. Lisäksi sen sisäinen lenkitys on vähän ihmeellinen. Insert efektit on ekana, sitten pedalit, etuaste ja pääte sekä kaiutin. Dileet ja kaiut on kaiuttimen mallinnuksen jälkeen eikä etuasteen ja päätteen välissä, joka mielestäni futais paremmin. Samoin toi insertti pitäs olla tokana, jotta sais esim. sen kompuran hyötykäyttöön. Lauta on rakenteeltaan kyllä kestävän olonen ja painaakin pirusti. Ja saundien vääntäminen tietokoneella on sika helppoa samoin kuin suoraan laudasta. Funtsi miten meinaat sitä käyttää ja päätä sitten. Aiheesta voidaan jatkaa, koska minäkin meinaan ottaa tosta laudasta kaiken irti ja ideat on tervetulleita. | |
![]() 16.02.2007 14:54:57 | |
Minulla on ollut tuo Tonelab SE jo kohta kaksi vuotta ja nyt se on alkanut sekoilemaan. Kun yrittää vaihtaa pankissa muistissa olevaa soundia laite vaihtaa jonkun efektin tai mallinnuksen päälle ihan sattumanvaraisesti. Vaikuttais siltä että prosessori on alkanu sekoilemaan. Mietin vaan, että oisko kellään ollu samanlaisia kokemuksia, ja jos on ollu niin onko ne ratkennut. Ja jos on ratkennut niin miten. (olipas vaikeesti muodostettu lause) | |
![]() 16.02.2007 16:15:53 | |
Kokeilisko joku nauhottaa klippiä tolla se putki kiinni ja putki irti? | |
![]() 17.02.2007 12:50:47 | |
Puhtaat saundit on mielestäni tosi hyvät. Pikku rosot toimii kanssa, vaikka niitä harvemmin käytän. Rankemmat saundit on sitten vielä vähän hakusessa. Mulla oli Line6 Flexu II, joka oli mielestäni rankoissa parempi kuin Voxi, niin linjassa kuin livenä. Kohta tulee talliin myös Pod XT Live, niin voi vertailla tuotakin puolta paremmin. Efektit on asiallisia, mutta huonoa on se, ettei kompuraa ja toista pedali efektiä saa päälle yhtäaikaa. Samaa mieltä. Mulla on ollut pari vuotta tuo lauta, ja kokemus on, että puhtaat ja pikkurosot toimii, mättösäröt ei. Omistan myös Line6 POD 2.0:n, ja siinä asia on päinvastoin, se on hevipedaali se... Pitkään oli kaverilta lainassa myös PODXT Live, ja siinä sama juttu. Eli johtopäätökseni: Perinteisempään rokkailuun Vox, hevimpään Line6. Efekteistä myös samaa mieltä: Mielellään joka muistipaikassa säilyttäis tuon wahin, mutta silloin ei saa muita pedaaliefektejä (stomp boxeja), niitä etuasteen jälkeisiä vatkaimia kyllä. Tässäkin suhteessa PODXT Live on parempi. PODXT Livessä tykkäilin myös master-eq:sta ja masterkompurasta: Eq:lla sai vehkeestä pistävän soundin, ns. icepick treblen pois leikkaamalla kolmen kilon paikkeilta, ja masterkompuraa käytin lähinnä boostaamaan soolosoundeja (ihan pienellä kompressoinnilla). Voxissa taas on hyvä tuo muistipaikkakohtainen A/B-kanavavalitsin, joka ainakin minun tapauksessani vähensi huomattavasti tap dancingiä, eli monen kytkimen polkemista soundeja vaihdettaessa. Soitan pääosin suoraan linjaan, elikkäs PA:han ilman vahvistinta. | |
![]() 17.02.2007 13:52:57 | |
Kokeilisko joku nauhottaa klippiä tolla se putki kiinni ja putki irti? Tonelabissahan putki mallintaa pääteastetta, eli ei kannattane ottaa sitä irti. Muuten tuli mieleen vielä vehkeestä, että kannattaa sekoitella eri vahvistimia ja kaappeja, ja etsiä niistä se oma toimiva kombinaatio. Itse olen tykästynyt seuraaviin: Fender Twin + 2x10 Vibrolux ja Marshall plexi + AC15 1x12. Nämä kaiutinmallinnokset ovat tummempisoundisia, eli aika pitkälle juuri sen vuoksi, leikkautuu ärsyttävimmät yläpäät pois. Tuo AC15-kaappi soundaa hyvältä monien muidenkin vahvistinmallinnosten parina. | |
![]() 17.02.2007 19:35:35 | |
Tonelabissahan putki mallintaa pääteastetta, eli ei kannattane ottaa sitä irti. Joskus oli puhetta, että se putki on vain markkinointikikka. Kokeilkaa joku ja kertokaa. :) | |
![]() 19.02.2007 13:48:00 | |
Morjens. Ittellä on ollut muutaman viikon tuo verme. Oon ollut pääosin tyytyväinen. Soundit on hyvät, mutta nappuloita on mielestäni liikaa. Tonelabista saa irti rankempaakin säröä, jos jaksaa vääntää.. Kandee käydä www.tonelab.net ja ladata esim mesa patchi! Mielestäni parhaat metalli säröt löytyy, kun laittaa pedaaliksi tremble boosterin ja lyö recton vahvisti mallinuksista, USV30 kaappi ja laittaa säädöt kohdalleen. Tällä tavalla saa saundin liian mössöisyyden tai rösöisyyden pois. Olen itse vetänyt TLSE:n vahvistimen efektilenkkiin kiinni. Onko kellään muulla käyttökokemuksia? | |
![]() 19.02.2007 19:33:43 | |
Joskus oli puhetta, että se putki on vain markkinointikikka. Kokeilkaa joku ja kertokaa. :) Eipäs ole. Se lämpiää kyllä suht kuumaksi kun jonkin aikaa soittelee. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> | |
![]() 19.02.2007 23:02:40 | |
Eipäs ole. Se lämpiää kyllä suht kuumaksi kun jonkin aikaa soittelee. Hehkut voi kytkeä päälle, ilman että signaalia viedään putken läpi. Itseäni ei pahemmin kiinnosta onko tuo putki vain lumetta tuossa, kun soundi on kuitenkin hyvä IMO. kaikki täällä on tosi ärsyttäviä homotaiteilijoita!! kaikki te ootte tommosii massataiteilijoita jotka on olevinaan niin vitun yksilöllisiä ja uniikkeja ku kuuntelette jotain vitun fuusiojatsii ja jimi hendrixii ja pekka pohjolaa - kenkälaatikko - | |
![]() 19.02.2007 23:58:53 | |
Muakin kiinnostaisi tämä laite. Huomasin tuossa jokin aika sitten, että paikallisessa musaliikkeessä olisi kapistus myytävänä, mutta en ole vielä käynyt testaamassa. Voxin lisäksi olen miettinyt Bossin GT-8:a (tai 6) tai ME-50:stä. Tuon Voxin puolesta puhuu ainakin nuo jämäkät kytkimet. Noissa Bosseissa on sen verran muovinen oloinen meininki ja varmaani nuo pedaalit on juuri ne jotka laitteesta ensimmäisenä alkaa leviämään. On noitten spedujen kanssa ollut sen verran tappelua, että ehkä kompaktimpi kokonaisuus olisi mulle edullisempi ja varmempi vaihtoehto. | |
![]() 20.02.2007 00:13:20 (muokattu 20.02.2007 00:13:28) | |
Tonelab / SE on poistuva tuote, joten jos siihen miellytte niin ostakaahan sukkelasti pois. Maahantuojalta loppu, eikä sitä ei enää tule varastoon. http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)