Aihe: B.C Rich Body Art Collection Umethar 1 | |
---|---|
![]() 20.02.2007 23:18:23 | |
Eli selailinpa tossa Guitar24.de:tä siinä mielin et kohta ois aika hommata joku kakkoskeppi (ehkä modailukeppi). Eniten ku kiinnostais joku B.C Rich tai Flying V vehjes niin iskikin tollanen vastaan. Jos ette kitaraa tiedä niin katsokaa Guitar24.de:stä, minulla ei linkittäminen toimi. Eli tuo minua nyt kiinnostais, halpa kun onkin ja minä en kakkoskepiks mitään huippua kuitenkaan tarvitse. Mielestäni tuossa kuitenkin hienoa on rungon maalaus. Mutta tekeeköhän tuolla kitaralla mitään? Mikkinä löytyy B.C Rich mut se menis heti vaihtoon -> EMG Sitten ku tuossa kielet menee läpi rungon, oisko tuohon mahdollista modata Tune-o-matic tallaa tai jotain kiinteää tallaa pienemmällä tai suuremmalla vaivalla/rahan käytöllä? Mutta joka tapauksessa, mielipiteet ja kokemukset voitte jakaa kanssani. Tai voi ehdottaa jotain muutakin parempaa mutta saman hintaluokan kitaraa; B.C Richiä tai jtn. Flying V:tä. Kitara tulee rankemman musiikin soittamiseen. Jos ois mitä jois jois sen pois ettei ois mitä jois pois | |
![]() 20.02.2007 23:25:13 (muokattu 20.02.2007 23:31:29) | |
Sitten ku tuossa kielet menee läpi rungon, oisko tuohon mahdollista modata Tune-o-matic tallaa tai jotain kiinteää tallaa pienemmällä tai suuremmalla vaivalla/rahan käytöllä? Tuo kielet läpi rungon -systeemihän on tune-o-matic ilman "stop pieceä", joten modaaminen kuulostaa vähän turhalta idealta, paitsi jos välttämättä haluat sen orginaalin tallan ulkonäön. Joka tapauksessa kielten pujotusholkit joutuisi poistamaan, tukkimaan tapeilla tai isolla palikalla ja maalin joutuisi vetämään uusiksi. Sama juttu muissa kiinteissä talloissa, ellet ylimääräisiä ilmareikiä halua kitarassasi säilyttää. Lisäksi pitäisi porata uusia reikiä uudelle tallalle. edit: Minkä sarjan Bc Rich kyseessä? Jotkut ovat sitä mieltä, että Richien (stratotyyppinen?) kaulaprofiili ei sovellu yhtään hevi käyttöön, mutta mikäli ei häiritse, niin antaa mennä. Jos kerta projektikitara muutenkin tulossa, niin uusiksi vaan! edit:Jaa otsikossahan tuo sarja näkyikin. Virittimien vaihtaminen on myös suositeltavaa. äsh :/ | |
![]() 21.02.2007 09:16:51 | |
Eli tuo minua nyt kiinnostais, halpa kun onkin ja minä en kakkoskepiks mitään huippua kuitenkaan tarvitse. Mielestäni tuossa kuitenkin hienoa on rungon maalaus. Modauksiin uppoo äkkiä todella paljon rahaa. Mun mielestä kannattaa satsata suoraan parempaan, jos semmoiseen tarvetta on. Pienet fiksailut vielä ymmärrän, mutta jos tallasysteemi on vääränlainen, niin ei ole mitään järkeä alkaa sitä modailemaan, koska kustannukset nousevat huimiksi. Myös kitaran jälleenmyyntiarvo saattaa laskea. Toki modailu on kivaa näpertämistä. Mutta esimerkiksi mun v, joka on aika rankasti modattu maalauksensa osalta on myöhemmin alkanut vähän harmittamaan. Työ on todella siistiä ei sillä, mutta olisin sen mielummin kyllä orginaalina pitänyt... Ei ole tarkoitus lannistaa! :) -Sellasta se vaan on- | |
![]() 21.02.2007 11:33:21 | |
Mutta esimerkiksi mun v, joka on aika rankasti modattu maalauksensa osalta on myöhemmin alkanut vähän harmittamaan. :) Enpäs minäkään halua millään tavalla olla negatiivinen, toki on silloin ostettava sellanen kitara kuin haluaa.. Noista Body Art-Richeistä sen verran, että ne ei suinkaan ole maalattuja, vaan periaate on sama kuin ns. "fotoflame" kansissa, eli sinne on laminoitu sellanen "vinyylitapetti" kanteen johon kulloinenkin kuva on painettu. Noin vaan valistuksen sanana, jos joku luulee, että sen kuvan on taiteilijan herkkä käsi joka kitaraan suhauttanut... Maalatut (siis oikeesti) on vähän eri hintaluokissa... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 21.02.2007 12:15:50 | |
jos joku luulee, että sen kuvan on taiteilijan herkkä käsi joka kitaraan suhauttanut... Nokkela kaveri kyllä jo tuosta hinnasta sen päättelee... :) -Sellasta se vaan on- | |
![]() 21.02.2007 12:25:20 | |
Nokkela kaveri kyllä jo tuosta hinnasta sen päättelee... :) Tietty sarjatuotantona tehdyt maalaukset on halvempia kuin yksilölliset, mutta eipä niitäkään ihan vielä tohon hintaan saa. | |
![]() 21.02.2007 13:11:08 | |
Tuo kielet läpi rungon -systeemihän on tune-o-matic ilman "stop pieceä" Aijoo, kiitti ku valaisit asian :) Joka tapauksessa kielten pujotusholkit joutuisi poistamaan, tukkimaan tapeilla tai isolla palikalla ja maalin joutuisi vetämään uusiksi Ainiin, tätä en ottanut huomioon. No, ei sitten pidä ostaa kitaraa jossa ei ole tuota stop pieceä, sillä jotenkin en vaan osaa soittaa ilman minkään näköistä tallaa. Modauksiin uppoo äkkiä todella paljon rahaa. Mun mielestä kannattaa satsata suoraan parempaan, jos semmoiseen tarvetta on Tämähän on totta ja otin sen huomioon. Tuo Ibanez on niin hyvä etten minä tarvitse siitä parempaa kitaraa saatikka yhtä hyvää. Mielenkiinnosta ja "huvikseen" ostan sen kakkoskitaran, ei siis kallis tarvitse olla mutta kuitenkin sellainen että jonkunlaisella modailulla siitä saa hyvän (esim. mikkien vaihtoa, virittimet ym.) Mutta toki, suositelkaas jotain sit jotain ihan kelpo keppiä samaan hintaluokkaan kuten tuo. Pääasia ois että kitara on B.C Rich (warlock, joku V-tyyli ym.) tai sitten jonkin muun merkin Flying V. Kitarassa pitäs siis olla Tune-o-matic tallalla. Jos ois mitä jois jois sen pois ettei ois mitä jois pois | |
![]() 21.02.2007 13:44:10 | |
Ainiin, tätä en ottanut huomioon. No, ei sitten pidä ostaa kitaraa jossa ei ole tuota stop pieceä, sillä jotenkin en vaan osaa soittaa ilman minkään näköistä tallaa. Hetkinen, ihan sama soittotatsi siinä on, on sulla kielet läpi rungon tai peräkappale. Ei kai nyt kukaan siellä peräkappaleen päällä, tai edes sen ja varsinaisen tallan välissä kättä pidä, vai? ;) | |
![]() 21.02.2007 13:45:28 | |
Hetkinen, ihan sama soittotatsi siinä on, on sulla kielet läpi rungon tai peräkappale. Ei kai nyt kukaan siellä peräkappaleen päällä, tai edes sen ja varsinaisen tallan välissä kättä pidä, vai? ;) No, en mä tiedä vaan. Tai no, kyllä se nyt soitto jotenkin onnistuu ilman sitäkin peräjuttua, mut jotenkin en vaan osaa kunnolla soittaa ilman sitä. Jos ois mitä jois jois sen pois ettei ois mitä jois pois | |
![]() 21.02.2007 15:34:42 | |
No, en mä tiedä vaan. Tai no, kyllä se nyt soitto jotenkin onnistuu ilman sitäkin peräjuttua, mut jotenkin en vaan osaa kunnolla soittaa ilman sitä. Samaa valitteli meidän basisti, kun osti halvan warlockin rämpyttelyä varten. Vertaili G:n LP Standardia ja sanoi, että talla tuntuu mukavemmalta soittaa. Luultavasti kyse on vaan siitä, missä kohtaa talla on kitaran runkoa. äsh :/ | |
![]() 21.02.2007 16:56:15 | |
Hetkinen, ihan sama soittotatsi siinä on, on sulla kielet läpi rungon tai peräkappale. Peräkappaleenhan kanssa kielet tulevat TOMista loivemmassa kulmassa kuin TOMista suoraan runkoon menevät kielet, joten eivät nuo ihan samanlaisia ole soittaa. Tämäkin tosin riippuu soittajasta. That`s not talking, that´s mumbling! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)