Aihe: Eq pedaliin Apua tarvitsee:)
1
Dimebucker
20.02.2007 17:39:31
elikkä ostin Behringerin Graphic Equalizerin 700 ja nyt olisi hakusessa hyviä säätöjä ja neuvoja minulla on marshallin valvestein 100wattinen putki nuppi ja line 6 4 * 12 kaappi ja ajattelin että kannattaako toi equalizer yhistää efecti loopiin vai inputtiin? ja hakusessa olisi rytmi komppaukseen partaterämaista pantera soundia ja selkeästi erottuvaa soolo soundia eli tarvitsen neuvoa säätöihin kaikki apu kyllä on avuksi kunhan sais irti laitteesta potkua nuppiin?7 säätö pylvästä tos on 100 200 400 800 1.6k 3.2k 6.4k ja level ja säätövara +15 0 ja -15 kiitoksia valmiiksi avusta:)
Fortune
20.02.2007 17:55:41
elikkä ostin Behringerin Graphic Equalizerin 700 ja nyt olisi hakusessa hyviä säätöjä ja neuvoja minulla on marshallin valvestein 100wattinen putki nuppi ja line 6 4 * 12 kaappi ja ajattelin että kannattaako toi equalizer yhistää efecti loopiin vai inputtiin? ja hakusessa olisi rytmi komppaukseen partaterämaista pantera soundia ja selkeästi erottuvaa soolo soundia eli tarvitsen neuvoa säätöihin kaikki apu kyllä on avuksi kunhan sais irti laitteesta potkua nuppiin?7 säätö pylvästä tos on 100 200 400 800 1.6k 3.2k 6.4k ja level ja säätövara +15 0 ja -15 kiitoksia valmiiksi avusta:)

1. Marshall Valvestate ei ole putkinuppi

2. Tapauksessasi lienee fiksuinta kokeilla ihan itse sitä sijoituspaikkaa, mitään ei hajoa kokeilemalla. Koeta nyt ensin ihan kitaran ja vahvistimen väliin.

3. Komppisoundin auttamiseksi koettaisin ihan ensimmäisenä boostata keskialuetta, korva kertoo milloin on hyvä. Muutenkin on täysin mahdotonta antaa juuri sinun laitteistollesi (tosin esim. käyttämästäsi kitarasta et kertonut mitään, sekin vaikuttaa asiaan) sopivaa suuntaviivoitusta, ketjussa on aika monta soundiin vaikuttavaa tekijää. Niin työläältä kuin se kuulostaakin, niin kokeile hyvä mies/nainen itse, sillä tavalla opit omien laitteidesi salat ja ominaisuudet. Eq:n kanssa kokeileminen on kuitenkin aika simppeliä, sillä vain korostetaan tai leikataan, mieluummin leikataan.

4. Selkeästi erottuva soolosoundi täytyy joka tapauksessa testata sillä bändikokoonpanolla, josta sen halutaan erottuvan, joten mars treenikselle ja kokeilemaan. Pelkkä volumetason nosto on helppo yritys, mutta erottelevuutta soolosoundiin saat vähentämällä sitä säröä ja korostamalla keskialuetta ts. viemällä kitarasoundin sinne, missä bändin muut soittimet eivät ole. Siellä on tilaa, sieltä kuulut hyvin.

Rojut treenikselle, piuhat kiinni ja kokeilemaan. Niin se vain menee.
Look behind you, a three-necked guitar!
Katso video ja toinenkin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)