Aihe: Mistä Y-kaapeli?
1
Jousipolvi
20.02.2007 17:14:00
Elikäs mistä löytyy perus kitarajohdon kaltainen kaapeli missä on toisessa päässä kaks plugia? Parissa musaliikkeessä kävin nollatuloksella..
Jormaz
20.02.2007 17:15:56
Clas Ohlsonilta tai Biltemasta tai vastaavasta haet jakoadapterin.
oiva tumpeloinen
20.02.2007 17:18:28
Elikäs mistä löytyy perus kitarajohdon kaltainen kaapeli missä on toisessa päässä kaks plugia? Parissa musaliikkeessä kävin nollatuloksella..

Kelpaako stereoplugi toiseen päähän? Tuli nopealla hakemisella:

http://www.yeoy.fi/index.php?main=6 … p;productCat=726&productID=5703
Puavali
20.02.2007 17:19:52 (muokattu 20.02.2007 17:21:51)
Kelpaako stereoplugi toiseen päähän? Tuli nopealla hakemisella:

Veikkaan ettei kelpaa. Joutuneeko itse sen kolvaamaan.

Ed: tuohon voi kolvata monoplugin sen stereon tilalle niin kyllä.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Jousipolvi
20.02.2007 17:23:13 (muokattu 20.02.2007 17:24:12)
Nopeita poikia... Tuskin on väliä vaikka onkin stereo toisessa päässä. Huonoa tossa on se että on kovin lyhyt piuha, pitäs olla muutama metri... 6-9m.

Edit. Mielellään tietty mahdollisimman vähän liitoskohtia, että ehkei kuitenkaan adapteria
oiva tumpeloinen
20.02.2007 17:38:25
Nopeita poikia... Tuskin on väliä vaikka onkin stereo toisessa päässä. Huonoa tossa on se että on kovin lyhyt piuha, pitäs olla muutama metri... 6-9m.

Sieltä itse kaivamalla myös löytyy lisää vaihtoehtoja.

http://www.yeoy.fi/index.php?main=6 … p;productCat=726&productID=5705

Parhaiten erikoisemmat kaapelit kyllä mielestäni saa tekemällä itse. Tulee juuri sellainen kuin haluaa.
Jousipolvi
20.02.2007 17:55:13
No onhan niitä sitten pidempiäkin, olin vaan hätäinen kommenteissani, kun en vielä ehtinyt kummemmin tuohon linkkiin perehtyä. Kolvaamistakin pitänee harkita... Kiitos vaan kaikille vastanneille.
pekurides
21.02.2007 02:51:34

Clas Ohlsonilta tai Biltemasta tai vastaavasta haet jakoadapterin.

toimii. mutta jos on pelkkä muovinen kuori tulee häiriöitä säröillä... ja taas pääsee käyttää alumiiniteippiä Jees!
( ei sitä ookku n.49,3m jäljellä kahden kitaran sähköjen vuoraamisen jälkeenkin:=)
Tunteella päin vittua.
pnorman
21.02.2007 04:39:31
JuSu
21.02.2007 08:02:34 (muokattu 21.02.2007 08:05:38)
Kolvaamistakin pitänee harkita... Kiitos vaan kaikille vastanneille.

Kumman paljon on tullut vastauksia, vaikka kysyjä ei ole selkeästi tarkentanut, onko haussa inserttipiuha (stereo - mono/mono) vai signaalin jakopiuha (mono - mono/mono). Nämä molempiin kun sopii kuvaus 'perus kitarajohdon kaltainen kaapeli missä on toisessa päässä kaks plugia'. Tiedätte varsin hyvin, että nämä eivät ole toistensa korvikkeita, eli sillä nimenomaan _on_ väliä, onko toisessa päässä strereo- vaiko monoplugi.

Eli mihin tarkoitukseen piuha on tulossa? Inserttipiuhoja (eli tuollaisia, joka esimerkinomaisesti ylemmässä viestissä esitettiin) pitäisi saada melkeinpä mistä tahansa vähän paremmin varustetusta musiikkiliikkeestä.

Signaalin jakotarpeeseen taasen ostin itse (muistaakseni Hellaksesta Helsingistä) n. 20 cm pituisen välikappaleen, jossa yksi monojakki joka jakaantuu kahdeksi monoplugiksi. Siihen jatkoksi sitten vain sopivan mittainen kitarapiuha. Tosin kitaran ja vahvistimen välissä tuo ei ole hirveän hyvä, se kun on suojaamatonta parikaapelia eikä instrumenttijohtoa, eli häiriöitä voipi tulla lisää, vaikka pätkä onkin lyhyt.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Jousipolvi
21.02.2007 08:19:41
No niin eli käyttötarkoitus on seuraava:

Kitarasignaalinsiirto efektipedaalista efektiloopin returniin, jossa reiät vasemmalle ja oikealle erikseen. Yhdellä piuhalla efekti tulee vain toisesta elementistä ja käyttäisin tähän tarkoitukseen mieluiten Y-johtoa, jolloin saisin tällä hetkellä käytössä olevan tavallisen piuhan muuhun käyttöön.

Termistö saattaa olla mitä sattuu mut toivottavasti tulen ymmärretyksi. Mitäs eroa on muuten sillä onko siinä johdon toisessa päässä stereo vai mono, jos se piuha tulee em. käyttöön?
JuSu
21.02.2007 08:44:44
Termistö saattaa olla mitä sattuu mut toivottavasti tulen ymmärretyksi.

Jep. Eli tarvitset nimenomaan jakopiuhan, et inserttipiuhaa, jota tuolla aiemmin yritettiin tarjoilla.

Mitäs eroa on muuten sillä onko siinä johdon toisessa päässä stereo vai mono, jos se piuha tulee em. käyttöön?

Jos laitat tuohon inserttipiuhan, niin signaali tulee edelleen vain toisesta kaiuttimesta. Eli tarvitset nimenomaan sellaisen jakopiuhan, jossa on monoplugit. Toki inserttipiuhastakin hiukkasen uudelleen kytkemällä saa tässä tarkoituksessa toimivan.

Neuvoisin ostamaan mainitsemanikaltaisen haaroitinkappaleen ja yhden uuden kitarapiuhan.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Jousipolvi
21.02.2007 13:33:00
Kiitoksia!

Paras olisi varmaan löytää jostain instrumenttikaapeliadapteri, jossa on 1X monoplugi ja 2X monojakki. Vähemmän häiriöitä jne.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)