jorma_r 17.02.2007 21:32:24 | |
---|
Tämmöisen ongelman kanssa olen hiljan painiskellut: Ikivanhan stratokopion intonaatio on kohtuullisesti kunnossa lukuunottamatta ala-E kieltä. 12. nauhan kohdalta soitettuna se on mittarin mukaan noin 20-30 senttiä yli E:n silloin kun kieli soi vapaana tarkalleen E:stä. Kielen tallapala on jo niin takana kuin sen saa. Kaula taipuu paksumpien kielien puolelta miedosti kieliä kohti alkaen noin seitsemännestä nauhasta. Ohuiden kielten puolelta se on käytännössä suora. Mikähän tähän lääkkeeksi? Olisiko tuo paksu 014 kieli sitten vaan liian raskasta tavaraa tähän kitaraan tai kenties kaula vain sen mallinen ettei tuota saa millään kohdalleen? Vai olenko kenties unohtanut jonkun olennaisen kohdan intonaation säädöstä? Muut kielet kun menivät kohdalleen tallapaloja siirtämällä. |
Dr. Muff 17.02.2007 22:09:11 | |
---|
Kielen tallapala on jo niin takana kuin sen saa. Oletko poistanut jousen tallapalan säätöruuvin päältä? |
jorma_r 18.02.2007 17:06:56 | |
---|
Oletko poistanut jousen tallapalan säätöruuvin päältä? No enpä ollut - tuollahan se hoitui. Näyttää vaan melko huljakalta - tallapala on n. 5mm A-kielen palan takana. Kiitos vinkistä. |
Nacher 18.02.2007 17:08:54 | |
---|
Tuo .14 setti kuulostaa vain niin järkyttävän tuhdilta, että 25.5" skaalassakin loppuu intonaation säätövara kesken. Melkein baritonikaulaista kitaraa tarvitset tuohon, jos moisilla rautavaijereilla haluat soittaa. |
jorma_r 18.02.2007 18:37:37 | |
---|
Tuo .14 setti kuulostaa vain niin järkyttävän tuhdilta, että 25.5" skaalassakin loppuu intonaation säätövara kesken. Melkein baritonikaulaista kitaraa tarvitset tuohon, jos moisilla rautavaijereilla haluat soittaa. Heh - kyllä se aika likeltä tosiaan liippaa. :) Tykkään vaan jotenkin noiden köysien soundista. |
Werde 18.02.2007 19:01:18 | |
---|
Tuo .14 setti kuulostaa vain niin järkyttävän tuhdilta, että 25.5" skaalassakin loppuu intonaation säätövara kesken. Skaala ei vaikuta intonaation säätövaran loppumiseen mitään, ainoastaan kompensointivara tallassa. Mulla on ollut 24,75" skaalaisia kitaroita viritettynä A:han 70-setillä, ja toisaalta 25,5" keppejä joita ei kunnialla saa D:tä alemmas. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Krice 21.02.2007 10:38:15 | |
---|
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |