Gizmo86 16.02.2007 18:53:22 (muokattu 16.02.2007 19:01:34) | |
---|
Eli tuossa noin viikko sitten otti yhteyttä yks tyyppi sähköpostilla että löytyisi tommoinen Ibanez RG 550 vasuri josta minulla oli ilmoitus torilla.Siinä 10 sähköpostin jälkeen alettiin lyömään kauppaa lukkoon ja että kitara lähtisi tulemaan tällä viikolla.No kitara saapui sitten tänään ja menin hakemaan sitä hinnaksi oli sovittu noin 300 € matkahuollon kulujen kans.No hain paketin ja huomasin kyllä heti että siellä paketissa kyllä on kitara mutta ei ihan kyllä semmoinen mitä sovittiin kun aukaisin paketin.Siellä oli ESP EX-50 joka oli oikea kätinen ja eikä toimi ainakaa sähköpuolelta.No ei siinä sitten aikani pähkäiltyä katselin lähettäjän nimeä,osoitetta josta sitten laitoin Find viestiä ja löysin tämän mainitun henkilön.Nimi ja osoite piti paikkaansa soitin tähän numeroon ja siellä vastasi sitten tämä henkilö.Aloin kyselemään että oletko myynyt kitaraa netissä sähköpostin välityksellä ja henkilö ei ensin meinannut myöntää tätä mutta myönsi kumminki.Yritin alkaa keskustelemaan kaupasta mutta henkilö sanoi että puhutaan tästä myöhemmin ja sammutti puhelun.Täytyy kai sitten käydä poliisi laitoksella tuossa maanantaina jos ei kerta myyjä halua keskustella. edit:Ei siinä löysin jo tämän mainitun henkilön äitin ja keskustelin puhelimessa mutta ajankohta ei ollu hyvä koska oli juuri vanhojen tansseissa.Eli kaikki viittaa siihen minkä olen päätellyt että tämä "huijari" on 89-vuonna syntynyt mikä oli sähköposti osoitteessa (ja mitä puhelimessa pystyin päättelemään) ja luultavasti asuu vielä kotona koska puhelin liittymä oli äitinsä nimellä.Toivottavasti nämä henkilöt liittyvät toisiinsa ja saan puhumalla selviteltyä asian ettei tarvitse poliisille viedä asiaa. |
futhermucker 16.02.2007 19:08:22 | |
---|
No toivottavasti saat rahasi takaisin. Ei ole taaskaan paljoa ajatus kulkenut kaverilla. Miten joku voi edes kuvitella selviävänsä tuollaisesta "täydellisestä" rikoksesta, kun jäljityskään ei voisi enää helpompaa olla. Pitäisi varmaan perustaa joku "Natural Born m.net Fake Dealer Basher"-ryhmä. Opettais kurjuutta tommosille apinoille! Rok rok! |
PJS 16.02.2007 19:17:38 | |
---|
Mä menisin poliisille ja antaisin kaverille ilman sen kummempia tohinoita kunnon opetuksen. Hoitamalla asiat löysemmällä kaavalla kaveri voi saada käsityksen että rikoksesta ei rangaista, poliisiasian tekemällä kaveri oppii kantapään kautta että lain kanssa ei kannata pelleillä. Huhhuh mikä keila muuten, hoitelee moisia huijauksia eikä vaivaudu edes yrittämään omien jälkiensä peittämistä. "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
Gizmo86 16.02.2007 19:20:46 | |
---|
Todellaki pistää vihaksi tämmöiset tyypit mutta toivotaan että asia saadan sovittua koska jos menee poliisi asiaksi niin voi viedä aikaa. |
LamaAjanElvis 16.02.2007 19:26:22 | |
---|
Minä en uskalla juuri noiden koijareiden takia ostaa mitään netistä näkemättä, ellei sitten ihan mnet vakionaama ole kyseessä. Mistä sen tietää mitä klapia sieltä tulee laatikossa. "We're all going to die." "Just once in your life man, try to be positive!" "Ok, i'm positive that we're all going to die."
Sormet lähtee soundista. |
Texas Oil 16.02.2007 19:26:37 | |
---|
ilmoota ihmeessä poliisille! > tommoset huijarit joutais linnaan ... saispa edes kunnon sakot tai kunnolla "nuoriso-ohjaajasta"! > munatonta toimintaa myyjältä...mtä!? ~ texas oil ... since 1930 ~ |
tarzan 16.02.2007 19:27:04 | |
---|
Mä menisin poliisille ja antaisin kaverille ilman sen kummempia tohinoita kunnon opetuksen. Hoitamalla asiat löysemmällä kaavalla kaveri voi saada käsityksen että rikoksesta ei rangaista, poliisiasian tekemällä kaveri oppii kantapään kautta että lain kanssa ei kannata pelleillä. Komppia tälle. "Riittääkö 100w kotikäyttöön?" -Muuan m.nettiläinen |
Henkka370 16.02.2007 19:31:02 | |
---|
Mä menisin tapaamaan kyseistä heppua face to face ja selvitettäs välit. "Mitä kaikkea voikaan tehdä totuuden eteen?" |
Gizmo86 16.02.2007 19:31:08 | |
---|
Kyllä voi olla että meneeki poliisia asiaksi kun varmistun että henkilö on varmasti oikea sitä tässä selvittelen.Tänä iltana varmaan saan jo jotain selville tästä |
Tympee Huttunen 16.02.2007 19:39:36 | |
---|
:D Aika säälittävä huijari. Mitä se siihen pakettiin edes kitaraa laittoi? Mene ihmeessä poliisille ja vie homma niin pitkälle kuin mahdollista. Se on palvelus noin huonoa huijaria kohtaan. Ei hän tuolla tavoin kyllä voita leivän päälle saa. :) |
mvirta 16.02.2007 19:43:47 | |
---|
Missähän päin Suomea tämmöinen jantteri vaikuttaa, vai Turussa? Shut Up 'n Play Yer Guitar |
J_Mantyla 16.02.2007 19:45:17 | |
---|
Poliisiasia ilman muuta. Ellei kaveri omaa vastuuntoa tekemisistään tuostahan tehokasta oppia on tarjolla. Muistat pyytää vahingonkorvausta kaikesta setvimiseen liittyvästä häslingistä mitä joudut juttuun käyttämään. ... jaanytvai ? |
Sir Zephyr 16.02.2007 19:51:58 (muokattu 16.02.2007 19:52:52) | |
---|
Tässähän alkaa jo säälittään tuon huijarin puolesta. Kaikki valot päällä ei voi tyyppi ajella. Itse olen näissä kans sitä mieltä että poliisille kannattaa ilmotella ihan vaan sen takia, että jos tuollaisesta pääsee kuin koira veräjästä, on erittäin todennäköistä että vastaavat huijaukset toistuu. Tosin tässä on selvästi kyseessä niin tyhmä ihminen, että tuskin on poliisistakaan paljon apua. Avopuoliso on valintatalossa töissä, ja kun sieltä joku koittaa pölliä, sanoo 90% myyjistä että otappa se ****** pois sieltä taskusta. Ja se on siinä. Ei mitään ilmotuksia poliisille, ei mihinkään. Tuollainen toiminta jos mikä tukee varkauksien/huijausten jatkamista. |
Basshunter 16.02.2007 19:57:08 | |
---|
- Monesta on hyvä tietää jotain, eikä mitään tarvitse osata täysin.. - |
kojones 16.02.2007 20:02:29 | |
---|
Onneks sovitte kaupat sähköpostin välityksellä, puhelimessa sovittuja juttuja olis ollut vähän hankala todistaa toteen. |
Räkkipeli 16.02.2007 20:02:37 | |
---|
Hehe, kaikenlaista. Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
Jormaz 16.02.2007 20:04:31 | |
---|
Ehdottomasti rikosilmoitus kehiin. Pikkupaskaa ei saa päästää pälkähästä. |
Kirk_Hammett 16.02.2007 20:06:17 | |
---|
minä laittaisin rikosilmoituksen heti tollasesta! tollasille kuispäille kaameet sakot vaan You know it's sad but true... |
LaXu 16.02.2007 20:06:18 | |
---|
Mikähän tuossa nyt on ollut ideana? Saada se EX-50 myytyä uutta kalliimmalla? Ihme meininkiä, miten voi olla niin tyhmä, ettei ymmärrä miten helposti tuosta jää kiinni. No, tyhmyydestä sakotetaan joten poliisille ilmoitusta vaan. |
-Juice- 16.02.2007 20:15:13 | |
---|
Tyhmyydestä pitää rankaista! Aivan uskomatonta toimintaa. Miten tämä henkilö on edes voinut kuvitella, ettei jäisi kiinni tästä? Ja miksi ihmeessä siihen laatikkoon on edes pitänyt väärä kitara ylipäätään laittaa? Joo-o...ilmoitusta poliisille vaan. Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful. |