jzzi 15.02.2007 14:03:45 | |
---|
Mielipiteitä, kiitos. Mikä olis paras pieni täysputkinuppi rokin räimimiseen teholuokassa 10-30?. Ja mitä niitä yleensä edes on olemassa? Orangen Tiny Terror tulee ensin itselle tietenkin heti mieleen mutta mitä muita on olemassa? Rakennussarjat (MadAmpit ja muut) eivät valitettavasti tule kysymykseen koska en osaa sellaisia itse koota. Vintage-osasto on sitten tietenkin asia ihan erikseen mutta nyt olen enemmän kiinnostunut kaupan hyllystä löytyvistä laitteista. Vai kannattaako nuppi kuitenkin unohtaa saman tien ja tyytyä vain comboon jonka saa tarvittassa isompaan kaappiin kiinni? http://www.kriton.biz/jzzi.htm |
JuSu 15.02.2007 14:08:59 | |
---|
Mikä olis paras pieni täysputkinuppi rokin räimimiseen teholuokassa 10-30?. Ja mitä niitä yleensä edes on olemassa? Koch Studiotone. Saatavilla sekä combo- että nuppimuotoisena, käy testaamassa miellyttääkö jompikumpi. Ei ihan halpa, mutta hyvä ja monipuolinen laitos. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Artist 15.02.2007 14:10:19 | |
---|
THD Univalve ainakin soundaa huipulta rokkikäytössä. "Don't try" |
Lilli 15.02.2007 14:43:06 | |
---|
Ehkä Marshall 1974x voisi soundata hyvältä perusrockkäytössä? - Näitä on kyllä pilvin pimein, vaikka suomalaiset Monsterit, Fenderin peruskombot, vanha kunnon (käytettynä saatat löytää dimangin?) MusicMan 112RD sopivalla putkietusella höystettynä ja... 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
1976 15.02.2007 14:47:32 | |
---|
76' the best of the bunch. |
jzzi 15.02.2007 14:53:21 | |
---|
Kiitos vinkeistä. Eipä tosin tullut mainittua hintaluokasta mitään, mutta tosiaan THD:n nupit olisi varmaan ykkösvalinta jos mahtuisivat budjettiin. Mutta jos koitetaan pysyä budjetti-puolella eli about Tiny Terrorin tasolla niin taitaa valikoima olla vähän rajallisempi? Saksan Ebay:stä myös tsekkailin joskus paria valmiiksi rakennettua MadAmpia. http://www.kriton.biz/jzzi.htm |
Jucciz 15.02.2007 15:04:25 (muokattu 15.02.2007 15:07:03) | |
---|
|
KUNU 15.02.2007 15:05:48 | |
---|
|
ministeri 15.02.2007 16:07:13 | |
---|
TESA Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! hilipatihippan |
Joees 15.02.2007 16:07:26 | |
---|
Buddan Superdrivet. Joko 18 tai 30 wattisena. Kyllä lähtee! (Hintaa tosin on myös) Myös suurin osa edellä mainituista vahvistimista on tiukkaa tavaraa. Oranget, Kochit ja THD:t. Eniten noista mulla on kokemusta Buddasta, joten siksi sen sanoinkin :-P Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
msormune 15.02.2007 17:39:52 | |
---|
Itse räimin todella tyytyväisenä rokkia Orange AD30TC-nupilla, irtoaa tonnin pintaan. 30 wattia, kaksi kanavaa jalkakytkimellä, täysputkivehje (myös tasuri) ja todella hyvä rokkisoundi. No huh huh, oli tosiaan aika rok... Miten paljon jouduit tuota pääteastetta avaamaan tuollaiseen soundiin, tai siis miten kovaa tuota piti huudattaa noita ääninäytteitä otettaessa? Voipi tässä joutua keäällä lähtemään appelsiineja ostamaan... enkä tarkoita elintarvikekauppaa. |
burning wee 15.02.2007 19:15:46 | |
---|
MONSTER rokkaa! Only GIBSON is good enough! |
Jucciz 15.02.2007 20:26:56 | |
---|
No huh huh, oli tosiaan aika rok... Miten paljon jouduit tuota pääteastetta avaamaan tuollaiseen soundiin, tai siis miten kovaa tuota piti huudattaa noita ääninäytteitä otettaessa? Voipi tässä joutua keäällä lähtemään appelsiineja ostamaan... enkä tarkoita elintarvikekauppaa. Ihan tarkalleen en enää muista, mutta kyllä noissa pätkissä aika isolla jo oltiin kieltämättä. 30W on onneksi huomattavasti kivempi teholuokka vahvistimen oikeaan "avaamiseen" kuin vaikkapa 100W. Niin ja, noissa pätkissä välissä oli vielä keinokuorma, joka aina haukkaa oman osansa soundista pois (vaikkakin mahdollistaa päätesärön olohuonesoittelussa). Ilman keinokuormaa kaikki on vieläkin herkullisempaa (ja äänekkäämpää)! :) |
Alpertti 15.02.2007 20:57:33 | |
---|
Mikään ei ole pakko |
ödö 20.02.2007 12:36:52 | |
---|
Olen oikein tyytyväinen Tiny Terroriin. Oikein hyvät rokkisäröt, jos nyt sattuu tykkäämään. Ainakin helppo roudata ja edullinenkin. |
RekoS 20.02.2007 12:49:05 | |
---|
jos rokkisäröjä muuten halajaa ei putkivehjes ole ainoa vaihtoehto. Itte sain Peaveyn Banditista tähän asti parhaimmat rokkisäröt. Ja jos oikein muistan päättäri oli putkilla mutta etuaste Transistoreilla, mutta saattoi olla kokonaan trankkukin. Tosin en ole kovin montaa täysputkinuppia testaillut, mutta Marshallin Jcm:n se päihitti ainakin hyvin. |
aziztcf 20.02.2007 12:52:40 | |
---|
jos rokkisäröjä muuten halajaa ei putkivehjes ole ainoa vaihtoehto. Itte sain Peaveyn Banditista tähän asti parhaimmat rokkisäröt. Ja jos oikein muistan päättäri oli putkilla mutta etuaste Transistoreilla, mutta saattoi olla kokonaan trankkukin. Kokonaan trankkuhan tuo on, mutta en kyllä itse ole onnistunut kovin kivoja rokkisäröjä tuosta ruuvaamaan. Ehkä oon vaan tyhmä, huono ja lihava. AD30TC tosiaan on aivan mahtavan kuuloinen, minun mielestäni. lolwut |
Deranged 20.02.2007 16:02:06 | |
---|
Mikä olis paras pieni täysputkinuppi rokin räimimiseen teholuokassa 10-30?. Varmaan se Mesan uusi 5-25W mylly tai Kochin Studiotone ne monipuolisimmat. DIY puolelta voin suositella Madamp kittejä (A15 on positiivinen ylläri, vaikka ei ihan niin American kuin odotin). Uraltonelta vastaavia laitteita kevyempään menoon. |
Kitarasankari 20.02.2007 16:21:04 | |
---|
jos rokkisäröjä muuten halajaa ei putkivehjes ole ainoa vaihtoehto. Itte sain Peaveyn Banditista tähän asti parhaimmat rokkisäröt. Ja jos oikein muistan päättäri oli putkilla mutta etuaste Transistoreilla, mutta saattoi olla kokonaan trankkukin. Tosin en ole kovin montaa täysputkinuppia testaillut, mutta Marshallin Jcm:n se päihitti ainakin hyvin. no tähän voi ehkä suhtautua pienellä varauksella. Kyllä itsellä ainakin tähän asti putkimarsuista on lähteny parempi rokkisoundi ku mistään trankusta..no toiset tykkää äidistä toiset isästä :) Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... |
masterhat 20.02.2007 16:29:46 | |
---|
jos rokkisäröjä muuten halajaa ei putkivehjes ole ainoa vaihtoehto. Itte sain Peaveyn Banditista tähän asti parhaimmat rokkisäröt. Ja jos oikein muistan päättäri oli putkilla mutta etuaste Transistoreilla, mutta saattoi olla kokonaan trankkukin. Tosin en ole kovin montaa täysputkinuppia testaillut, mutta Marshallin Jcm:n se päihitti ainakin hyvin. mulla oli joskus samanlainen peavey, mutta melke hengetön laite se ainakin mun mielestä oli. Toki melko laaja soundikirjo, mutta kun ekaa kertaa pääsi putkikamoja luukuttamaan, jäi peaveystä vain harmaa muisto. Toki ihan kätsä peli noin muuten, ja melko edullinenkin |