Aihe: VHT-päätteessä oikkari
1
lukeman
30.01.2007 21:27:38
Juups, elikkäs VHT 2/90/2 päätteeseen + muihin räkkilaitteisiin, (etuaste + multiefekti), laitoin virrat päälle ja sen jälkeen alkoi B-kanavasta kuulua ikävää häiriöääntä. Laitoin kuitenkin standby-kytkimet on-asentoon jolloin pääte poltti välittömästi sekä tuon B-kanavan sulakkeen että päävirtasulakkeen. Kamat on ollut vasta kevyessä kotikäytössä, no lieneekö tällä merkitystä..? Mitähän kaikkea vahinkoa tällainen saanee aikaan? Bonuksena vielä tuohon B-kanavaan kytketyn kaapin elementistä tuli ikävää "sähkökrääsää". Onko kellään tietoa tai omakohtaista kokemusta tällaisesta? Päätteessä on onneksi takuuta jäljellä.
Perza
30.01.2007 22:31:58
No jos takuuta on jäljellä, ni ei muuta, ku äkkiä takas liikkeeseen. Turhaa kai sitä itte alkaa arpomaan tai räpeltämään!
Turhaa
pekurides
30.01.2007 22:40:29

Oletko koskaan vaihtanut siihen sulakkeita?

Muistaakseni jossain VHT vehkeissä oli uutena jotkut jenkkilän nopeat sulakkeet ja siksi paukkuvat aika iloisesti, olisko just sen takia joku aika sitten ollu samanlainen pääte musamaailmassa mykkänä kun jenkkisulakkeet paukku tai jotain.... ???

Toinen vaihtis että pääteputki paskana.

Jos ei sinne hiiriä pääse piuhoja jyrsimään niin mistäs se yhtäkkiä oikarin rakentaa?

Mulla poltti kerran sulakkeita kun oli toisella kanavalla bias liian isolla ja reeniksellä melkeintäysillä tykitin!!!

Vähän aikaa rutisi ennenkuin loppu kokonaan hönkä:)
Tunteella päin vittua.
lukeman
30.01.2007 22:52:50 (muokattu 30.01.2007 22:56:06)
Juu, itse en todellakaan ala leikkimään joka kodin sähkömiestä. Tuo kanavan sulake vain poksahti niin iloisesti, ettei ulos tullut muuta kuin sulakkeen kanta. Aiemmin en ole nähnyt sulakkeen palaneen lähes noin kirjaimellisesti. Eipä muuta kuin huomenna soitto Musamaailmaan.

Lisäys. Sulakkeita en ole vaihtanut. Oisikohan ehtinyt vahingoittaa elementtiä...? Pitänee testata combolla.
pekurides
30.01.2007 23:09:26 (muokattu 30.01.2007 23:44:17)

sulake=suojavaroke. Sitä varten ne on siellä että poksahtavat ennenkuin mitään muuta ehtii hajota, ainakin periaatteessa. no kyllähän sä tiedät.

No juu meikä on entiseltä ammatilta sähköasentaja, ja kyllä mä kokeilisin vielä vaihtaa uudet sulakkeet kun ne voi ihan vanhuuttakin poksahdella ja VHT:n omistajana pakko sanoa että nää vehkeet ei kyllä ole mitään sekundaa, yleensä...

Toisekseen tai oikeastaan ihan ekaksi kyllä kurkkaisin konehuonen puolelle, onko mitään epäilyttävää näkyvillä: jotain kärtsänneen näköistä ja miltä putket näyttää.

toisaalta ei mulla takuita olekaan , ni soita vaan sinne liikkeeseen.... mutta, todennäköisesti eivät puhelimessa osaa sanoa mitään (varmaan dingon vanha rumpali vastaa puhelimeen:) ja joudut kiikuttamaan päätteen paikan päälle......

Jos siin ei muuta ole kuin paskasulake ni voipi kyllä vituttaa kun pääte lojuu 2viikkoa musamaailman jonossa että asentaja ehtisi sitä katsoa :(

lisäys. Tää nyt oli sitten pahin kauhuskenariovaihtoehto:) Kun takuutakin jäljellä ni ei mitään hätiä.

tsemppiä.
Tunteella päin vittua.
lukeman
15.02.2007 17:58:02
No niin, maahantuojalla tehtiin analyysi VHT:sta. B-kanavan pääteputket oli paukahtaneet. Ei näemmä nuo ensiasennusputket kovin hääppöisiä ole vaikka itse laite hintava onkin. Ostin VHT:n viime vuoden syyskuussa, mutta pääte on ollut käytössä, (kotona), vasta max. 10 tuntia. Olivat kuitenkin reiluja ja tulivat putkien hinnassa vastaan sekä vaihtotyöstä ei "tarvitse" maksaa. Toivottavasti ei kovin usein tarvitse putkiremppaa tehdä kun nuo KT-88:t on melko hintavat.
pekurides
16.02.2007 01:22:31

Ei sitten takuu koskenut putkia...

Eiköhän nuo ensiasennustuubit ole niitä halvimpia leimattuja sovtekkia ainakin joskus oli muistelisin ni ei suuri ihme että maanantaimallia välillä eksyy joukkoon...
tai sitten kiinalaasia:)

No hyvä että toimii, mutta joudut vielä vuoden tai pari oottelee ennekuin raaskit vaihtaa uudet "kunnon" tuubit että sitten vasta saat irti kaiken potentiaalin tuon vehkeen saundipaletista. (Tarkoitan että ne orkkisputket on ihan paskoja verrattuna kunnollisiin esim. jj,tung-sol, c-svetlana,tad jne.)

Minulla ainakin pääte hypähti toiseen potenssiin JJ putkien myötä!!! VHT-RULES!:)
Tunteella päin vittua.
PIM
16.02.2007 10:34:13
Onko kukeen muuten törmännyt putkiin, jotka kirjaimellisesti hajoavat käsiin? Mä huusin muutama vuosi sitten Saksasta kiinalaisvalmisteisen Pignose G40V kombon, jonka alkuperäisistä pääteputkista toinen pamahti pirstaleiksi kun yritin irrottaa sitä lasikuvusta vetämällä. Tämän jälkeen ei ainakaan mulla ole ollut kovinkaan ruusuista kuvaa noista ensiasennusputkista ja laskenkin ne samaan sarjaan kuin uuden kännykän tai digikameran mukana tulevat naurettavan pienet muistikortit eli kun ei ilman putkia oikein putkivahvistinta kehtaa myydä niin pistetään nyt sit mukaan jotain mitä juuri ja juuri kehtaa putkiksi kutsua.

Onhan se toisaalta aivan ymmärrettävääkin miksi valmistajat tälläiseen peliin ryhtyvät. Kun kilpailu on kuitenkin sen verran veristä putkivahvistinrintamallakin, että muutamankin euron säästö valmistuskuluissa, kymmenistä nyt puhumattakaan, laskee jälleenmyyntihintaa kaupassa sen verran huokuttelevammalle tasolle että asialla on merkitystä myynnin kannalta. Jos kaupassa on vierekkäin kaks erimerkkistä putkivahvistinta, joista toisessa on halvat ensiasennusputket ja toisessa kunnolliset niin ei varmaankaan tarvitse ihmetellä jos suurin osa kuluttajista valitsee sen satasen kaks halvemman huonommilla putkilla olevan.
pekurides
16.02.2007 14:00:21

Onhan se toisaalta aivan ymmärrettävääkin miksi valmistajat tälläiseen peliin ryhtyvät. Kun kilpailu on kuitenkin sen verran veristä putkivahvistinrintamallakin, että muutamankin euron säästö valmistuskuluissa, kymmenistä nyt puhumattakaan, laskee jälleenmyyntihintaa kaupassa sen verran huokuttelevammalle tasolle että asialla on merkitystä myynnin kannalta. Jos kaupassa on vierekkäin kaks erimerkkistä putkivahvistinta, joista toisessa on halvat ensiasennusputket ja toisessa kunnolliset niin ei varmaankaan tarvitse ihmetellä jos suurin osa kuluttajista valitsee sen satasen kaks halvemman huonommilla putkilla olevan.

Mä taasen voisin kuvitalla että Kuluttaja valitsisi sen paremmalta kuulostavan vaffarin (olettaen että juuri siinä olisi ne paremmat valikoidut tuubit)kun ei monet meistä putkihommeleista niin edes tiedä/välitä...

Elikäs toisaalta aika huonoa myyntistrategiaa lyödä hyvään vaffariin huonot putket kun jengi sitten sitten dumaa hyvänkin vaffarin paskojen putkien takia.... samaa olen vähän ihmetellyt kun hyviinkin kitaroihin lyödään ne halvimmat paskakielet!!!

Tosin sehän tasoittaa tilannetta jos kaikissa uusissa olisi samat paskat putket ja kielet:)
Tunteella päin vittua.
PIM
16.02.2007 14:08:58
Mä tarkoitinkin nyt juuri noita vahvistimia, joita tilataan jostain Thomannilta halvan hinnan kiilto silmissä kun on pakko joku putkivahvistin olla. Laatuvehkeet on sitten erikseen ja sellaisten ostaja osaa kiinnittää kyllä huomionsa muuhunkin kuin vain hintaan.
pekurides
16.02.2007 14:18:30

Mä tarkoitinkin nyt juuri noita vahvistimia, joita tilataan jostain Thomannilta halvan hinnan kiilto silmissä kun on pakko joku putkivahvistin olla. Laatuvehkeet on sitten erikseen ja sellaisten ostaja osaa kiinnittää kyllä huomionsa muuhunkin kuin vain hintaan.

Jep juu.
Niin no tietenkin se halvempi ostetaan! ..ja ei siin paljoa putkia tutkita:)
Tunteella päin vittua.
lukeman
17.02.2007 14:37:10
Ei sitten takuu koskenut putkia...

Eiköhän nuo ensiasennustuubit ole niitä halvimpia leimattuja sovtekkia ainakin joskus oli muistelisin ni ei suuri ihme että maanantaimallia välillä eksyy joukkoon...
tai sitten kiinalaasia:)

Putket ei kuulu takuun piiriin koska ne on "kulutusosia". Kyseisen maahantuojan tukun "päällikkö" sanoi kun kysyin, että mitkä ensiasennusputket tuossa VHT:ssa ovat niin ei osannut sanoa mitään tuohon asiaan. Eikä alkanut edes veikkaamaan. :)
pekurides
17.02.2007 22:49:42

no laitoikko ees paremmat groove tubesit tilalle? hyvä tilaisuus jos näin niin vertailla eri putkien saundeja kun stereolla kuitenkin vetelet:)
Tunteella päin vittua.
pekurides
17.02.2007 22:51:58

no laitoikko ees paremmat groove tubesit tilalle? hyvä tilaisuus jos näin niin vertailla eri putkien saundeja kun stereolla kuitenkin vetelet:)

Huh! perkele kun on gt päättärit hinnoissaan musamaailmassa!!! JJ kt88 saa puoleen hintaan noista.
Tunteella päin vittua.
lukeman
18.02.2007 02:20:09

Juu, GT:t laitetaan tilalle. On ne kyllä hintavat, toivottavasti hintansa väärti.
pekurides
18.02.2007 22:31:54

Juu, GT:t laitetaan tilalle. On ne kyllä hintavat, toivottavasti hintansa väärti.

Täällä halutaan sitten kommenttia GT:n hintansa väärtistä:)
Tunteella päin vittua.
Lauri
19.02.2007 01:21:34 (muokattu 19.02.2007 02:06:57)

Groove Tubesit on pääosin uudelleenleimattuja venäläisiä ja kiinalaisia putkia ja helvetin kalliita. Sitä voi ihan itse miettiä kannattaako putkista maksaa ylihintaa sen takia, että siinä on GT:n leima.
lukeman
19.02.2007 02:40:32
Groove Tubesit on pääosin uudelleenleimattuja venäläisiä ja kiinalaisia putkia ja helvetin kalliita. Sitä voi ihan itse miettiä kannattaako putkista maksaa ylihintaa sen takia, että siinä on GT:n leima.

Kyllä, mutta ilmeisesti tuo GT:n leima vaikuttaa jonkin verran koska niissä on takuu.
lukeman
19.02.2007 02:44:14

Kommenttia tulee kyllä. Joskin niiden vertaileminen kotioloissa on hankalaa. Treenikämppä kun myytiin alta pois. Mutta heti kun testaaminen onnistuu, teen yhteenvedon. :)
pekurides
19.02.2007 23:18:47

Juu, näin on ....Pääosin.!

hmm. vaikka ei noita uudelleenleimattuja kiinantuotejakaan ole ihan hirveästi täällä dumattu olisikohan niistä sitten ne oikesti parhaat valittu omaan myyntiin kun kyllähän siinä törkyhinnassa jotain syytäkin pitäisi löytyä:)

Itseä kiinnostaa lähinnä niiden omaa tuotantoa olevat röörit, ainakin etuspuolelta löytyy ja äskettäin ostin ecc83s jonka pitäisi olla omaa jenkkituotantoa ja saundaa kyllä pirun hyvin paremmin kuin JJ ja tung-sol.

Todennököisesti seuraavaksi yritän löytää niiden 12ax7-m mullard kopiota... tuntuu olevan loppuunmyyty jokapuolella.
(sitä kiinan mallia 12ax7-c kyllä löytyy mutta ei kiinnosta)

... siitä loppuunmyynnistä voi myös ihan itse päätellä olisiko tuo putki mahdollisesti mistään kotoisin:)
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)