föödel 23.02.2007 11:49:00 | |
---|
Noniin herrat kertokaapa mielipiteitä tosta straton tallasta ku sehän on siis ymmärtääkseni joku floikan ja kiinteätallasen välimuoto. jotkut sanoo että tämäkin on kelluva, jotkut taas ei. mutta asiaan: itse en ole tollasta päässy testaamaan niinku kunnon säröillä ja näin niin en osaa sanoa että pystyykö tollakin vetää kunnon whammy bar juttuja? vai kannattaako ostaa kitara, jossa on floikka? |
J.Hollström 23.02.2007 11:56:14 | |
---|
Kunnon whammy bar jutut vaatii lukot että saa pysymään vireessä. Etenkin satulan päässä ongelmaa esiintyy, ja vaatii ainakin lyijykynää uriin että kielet luistaa. Kevyeen keinutteluun vintagetalla on ihan käypänen peli. Säröjen kanssa tolla ei ole mitään tekemistä. Vintagetallan saa kellumaan siinä missä floikankin. Kelluntahan tarkoittaa että kampea voi vimputtaa molempiin suuntiin. Säätökysymys. |
Jaqqi1991 23.02.2007 12:45:03 | |
---|
Joo ei tuolla mitään kampikikkailuja saa tehtyä mutta nätin vibraton yms.. Nyt pieni offtopic: onko noissa mexicon stratoissa kuinka hyvä tuo vintage talla? Jostain oon kuullut että ei pidä virettä yhtään vaikka kevyesti vaan paina, onkos tää täyttä huhu puhetta? |
JuSu 23.02.2007 12:52:19 (muokattu 23.02.2007 12:53:27) | |
---|
onkos tää täyttä huhupuhetta? Jeps. Kunnolla säädetty/säädätetty vintagetallalla varustettu kitara pitää vireensä ihan hyvin, kunhan vaan välttää kampi-kanteen-kiinni -tyyppisiä daivailuja. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
-Juice- 23.02.2007 12:59:19 | |
---|
Kyllä se mehicolaisen vintage talla pienet vibraatot aina kestää ja siihen se on tarkoitettukin, mutta enempää en lähtisi kampeamaan. Taitaa uusimmissa mehico stratoissa olla vähän laadukkaampi talla, mutta virittimet ainakin omassa vanhassa stratossani antoivat periksi. Eli ei tuo ihan hirvittäviin bendailuihin sovellu ja tallakin vaatii vähän herkempää tatsia. Eipä sinänsä, kyllä nykyisestä american deluxe stratostakin vire menee alakieliltä, kun oikein kovasti kampeilee, vaikka ihan kunnon talla onkin ja rullasatula. Kyllä se hiukan enemmän kestää kuin mexicolainen vastineensa, mutta eipä sitä mihinkään floikkatouhuihin ole suunniteltukaan. Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful. |
kivi 23.02.2007 13:06:52 | |
---|
Noniin herrat kertokaapa mielipiteitä tosta straton tallasta ku sehän on siis ymmärtääkseni joku floikan ja kiinteätallasen välimuoto. jotkut sanoo että tämäkin on kelluva, jotkut taas ei. mutta asiaan: itse en ole tollasta päässy testaamaan niinku kunnon säröillä ja näin niin en osaa sanoa että pystyykö tollakin vetää kunnon whammy bar juttuja? vai kannattaako ostaa kitara, jossa on floikka? Lues täältä, kun en jaksa kopioida omaa kirjoitustani: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=125956#p5348379 Selittänee jotain. :-D |
Werde 23.02.2007 16:32:41 (muokattu 23.02.2007 16:33:38) | |
---|
mutta asiaan: itse en ole tollasta päässy testaamaan niinku kunnon säröillä ja näin niin en osaa sanoa että pystyykö tollakin vetää kunnon whammy bar juttuja? vai kannattaako ostaa kitara, jossa on floikka? Hommaa se floikka (ja kunnollinen) jos haluat kammella leikkiä. Mun kokemuksen mukaan ne jutut mitä vintage-tremololla vireen säilyessä voi tehdä on aika kaukana floikkatempuista. Kannattaa muistaa että hyvä floikka pitää vireen paremmin kuin mikään muu ratkaisu, käytti kampea tai ei. edit: Korjataan sen verran että kielilukoilla ja hienovirittimillä varustetut kiinteätallaiset pitävät vireen varmasti vielä paremmin (esim. Jacksonin Kevin Bond RR). I kneel only to God.. I don't see him here. |
cruel_destiny 23.02.2007 16:58:14 | |
---|
Hommaa se floikka (ja kunnollinen) jos haluat kammella leikkiä. Mun kokemuksen mukaan ne jutut mitä vintage-tremololla vireen säilyessä voi tehdä on aika kaukana floikkatempuista. Kannattaa muistaa että hyvä floikka pitää vireen paremmin kuin mikään muu ratkaisu, käytti kampea tai ei. edit: Korjataan sen verran että kielilukoilla ja hienovirittimillä varustetut kiinteätallaiset pitävät vireen varmasti vielä paremmin (esim. Jacksonin Kevin Bond RR). noh, jos sitä lähetään kattomaan, mitä SRV teki tremololla, niin ei se kyllä ihan hienohkoa vibratoa ole, ja hyvin sekin vireessä pysyi... :D |
Krice 23.02.2007 17:44:10 | |
---|
Hommaa se floikka (ja kunnollinen) jos haluat kammella leikkiä. Mun kokemuksen mukaan ne jutut mitä vintage-tremololla vireen säilyessä voi tehdä on aika kaukana floikkatempuista. Parempi tuo omakuvassa olevan Squerin talla on kuin halpis-floikat, vaikka sekään ei pysy täydellisesti vireessä. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Wespa 23.02.2007 18:32:55 | |
---|
noh, jos sitä lähetään kattomaan, mitä SRV teki tremololla, niin ei se kyllä ihan hienohkoa vibratoa ole, ja hyvin sekin vireessä pysyi... :D Saati Blackmore, tosin vire ei _välttämättä_ enää kestänytkään.. :) "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
saastara 23.02.2007 18:50:38 | |
---|
Perhana.. Painoin näemmä vahingossa varoitusta. Antakee anteeksi.. :( Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
Jaqqi1991 23.02.2007 18:54:29 | |
---|
Perhana.. Painoin näemmä vahingossa varoitusta. Antakee anteeksi.. :( Sen voi poistaa sieltä sivun yläreunasta heti sillon ku sitä on painanu. Teksti tyylin: Painoitko vahingossa? Poista varoitus tästä |
saastara 23.02.2007 18:58:05 | |
---|
Sen voi poistaa sieltä sivun yläreunasta heti sillon ku sitä on painanu. Teksti tyylin: Painoitko vahingossa? Poista varoitus tästä Kas.. Kiitoksia tästä informatsuunista. Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
Timesby 23.02.2007 20:53:51 | |
---|
Ite ostin just straton. Siinä on tosin amfisoundin kaula ja siitä johtuen luultavimmin hyvä satula. Materiaalista en ole varma, mutta elän siinä uskossa, että se on luuta. Talla on gotohin teräsblokilla varustettu vintagetalla. Kyllä sillä hyvin "divebombeja" vetelee. Ja jos tarttee toiseen suuntaan, niin sormet on sitä varten. Bendiä peliin. Pitäis opetella vaan tuo straton intonaation säätö, kun ajattelin pistää lisää jousta peliin. Sais jämäkkäämpää tatsia. Btw. kirjoitan tätä wapista. Menee junamatka mukavammin kun on mnetissä. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |