Alkaapi vanhan Ibanezin romun pleksi olla siinä kunnossa, että kun sitä päin katsoo niin tippuu osia irti (katso omakuva). Kysymys kuuluukin - Saako tuollaiseen vanhaan rotjakkeeseen mistään uutta pleksiä? En muista ihan tarkkaa mallia, mutta Roadstar I -87(RGxxx) on muistaakseni. -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
Sopiskohan ihan tavallinen stratocasterin pleksi tuohon, ainakin näyttää aika paljon samanlaiselta. Tai sitten jos löytyy jyrsin niin ostat pleksilevyn ja jyrsit tuon vanhan pleksin avulla. Tavallisen straton yleispleksi jääpi tyhjän päälle alasarvesta Roadstarissa, mutta kovin isoa muutostyötä ei tarvitse tehdä. Muistelen, että vibran kohdilla oli myös jotakin pientä säätöä mutta mikkien kolot oli aika hyvin kopioitu kohdilleen. Kokemukset siis oman -86 Roadstarin pohjalta. Levytukku osaisi varmaan vastata löytyykö ihan merkkivaraosana, mutta helposti ja edullisesti onnistuu näin tarvikepohjaltakin. V. If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England.
-Ian Marson- |
mulla on kanssa tollanen stratoshape pleksi omassa ibanezissa,mä luulen että se on itsetehty. musta noissa alkuperäisissä ei ole pleksin yläreuna "aaltomainen" vaan pyöreä,toki voin olla väärässäkin. jos sulla on joku tuttu joka osaa käyttää jyrsintä niin toi ei oo kovin kummonen homma.tekee jigin ja vetelee kopioterällä sheipin. jigin voi tehdä vaikka vanerinpalasta tai jostain mdf levynpalasta. Tavallisen straton yleispleksi jääpi tyhjän päälle alasarvesta Roadstarissa, mutta kovin isoa muutostyötä ei tarvitse tehdä. Muistelen, että vibran kohdilla oli myös jotakin pientä säätöä mutta mikkien kolot oli aika hyvin kopioitu kohdilleen. Kokemukset siis oman -86 Roadstarin pohjalta. Levytukku osaisi varmaan vastata löytyykö ihan merkkivaraosana, mutta helposti ja edullisesti onnistuu näin tarvikepohjaltakin. V. alice,alice,who the fucking alice in chains ;) |