Davet 22.02.2007 19:49:34 | |
---|
Paljon kehtaisi pyytää vähän käytetystä Ibanez Afs75T:stä? Kitara on ollut mulla 3 kuukautta (ostin uutena), ja on hyvässä kunnossa. Dave |
Jucciz 22.02.2007 19:50:39 (muokattu 22.02.2007 19:51:46) | |
---|
Ilmoitus tonne: http://muusikoiden.net/tori/ ja ei muutaku tarjouksia kuuntelemaan. Tuo maksaa 400e uutena, joten käytetystä maksaisin ~220-280 euroa, sillä tuo ei ole harvinainen keräilykitara. |
Davet 22.02.2007 19:51:52 (muokattu 22.02.2007 19:56:13) | |
---|
Mun ei kato tarkotus ole myydä kitaraa ihan vielä. :D E. Tossa on vielä yli 2,5v. takuuta jäljellä, nostaisko se arvoa? E.2. Mukana tulis myös gigbag ja hihna. Dave |
Niq 22.02.2007 19:52:52 (muokattu 22.02.2007 19:53:48) | |
---|
Paljon kehtaisi pyytää vähän käytetystä Ibanez Afs75T:stä? Kitara on ollut mulla 3 kuukautta (ostin uutena), ja on hyvässä kunnossa. 60-70% uuden listahinnasta, eli jotain 250-300e ED: Jucciz ehti editoida ensin. "I have a cunning plan" -Baldrick |
jarmo vh 23.02.2007 09:31:23 | |
---|
Mä olen varmaan yleistä mielipidettä vastaan mutta mun mielestä voit pyytää enemmän kuin mitä toistaiseksi on ehdotettu. Jos kitara on noin uusi ja kaikinpuolin siisti niin ei hinnasta tarvitse yli kolmasosaa tiputtaa. Muusikoiden netissä ollaan yleisesti sitä mieltä, että käytetyt tavarat menettävät arvoaan melkoisesti heti oston jälkeen. Kunnolla ja iällä ei ole suurta merkitystä. Itse olen toista mieltä. Tarkista nyt mitä se Saksassa maksaa kun se tuntuu olevan täällä vertailutasona. "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |
JuSu 23.02.2007 09:42:02 | |
---|
Mä olen varmaan yleistä mielipidettä vastaan mutta mun mielestä voit pyytää enemmän kuin mitä toistaiseksi on ehdotettu... ...Muusikoiden netissä ollaan yleisesti sitä mieltä, että käytetyt tavarat menettävät arvoaan melkoisesti heti oston jälkeen. Kunnolla ja iällä ei ole suurta merkitystä. Itse olen toista mieltä. Tämä ei oikeastaan ole mielipideasia. Käytettyjen markkinat nyt vaan toimii noin, eikä sille pieni ihminen voi juuri mitään. Onko se sitten oikein ja järkevää, siitä on tälläkin foorumilla taitettu peistä niin maan perusteellisesti, eikä siihen ole syytä lähteä tässä. Mutta alkuperäiselle kysyjälle: Kuten jo neuvottiinkin, ota vertailuhinta vaikka Thomannilla, vähennä 30 prosenttia. Siinä on sulla hyvä hintapyyntö, noin karkeasti. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
RekoS 23.02.2007 09:47:32 | |
---|
kannattaa pyytää niin paljon kuin kehtaa ja kehua maasta taivaaseen miten on takuuta, kantolaukku, hihna, kiillotettu body, uudet kielet, jne jne.. ;) |
jarmo vh 23.02.2007 09:58:35 | |
---|
Käytettyjen soittimien markkinat muusikoiden netissä toimii noin. Samat säännöt eivät toki muualla aina päde Ja tottahan se on, eipä sille mitään voi. Kannattaa yrittää myydä myös muuta kautta kuin mnetin torilla. Täällä on hintatietoisuus huipussaan. Ja tämä ei sitten ole katkeran miehen puhetta eikä provosointia, olen ostanut ja myynyt tavaraa torilla ja ollut tyytyväinen kauppoihin. Kukapa sitä ei haluaisi halvalla ostaa ja kalliilla myydä :) Toisaalta jos olisi riittävästi rahaa niin pyynti/ myyntihinnoilla ei olisi mitään väliä. Pakkohan ei ole ostaa, eikä yleensä myydäkään. "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |
Niq 23.02.2007 09:59:41 | |
---|
Niin olikohan nyt tarkoitus pyytää hyvää hintaa vai saada myydyksi? Kun laittaa sopivan hinnan niin yleensä saa kaupatkin suht nopsaan tehtyä, jos pyytää ylihintaa, niin tuonne torillehan ne jää roikkumaan sitten, on se ennenkin nähty. "I have a cunning plan" -Baldrick |
jarmo vh 23.02.2007 10:03:35 | |
---|
Niin olikohan nyt tarkoitus pyytää hyvää hintaa vai saada myydyksi? Kun laittaa sopivan hinnan niin yleensä saa kaupatkin suht nopsaan tehtyä, jos pyytää ylihintaa, niin tuonne torillehan ne jää roikkumaan sitten, on se ennenkin nähty. Näinhän se on, myyjän on tämä ratkaisu tehtävä. Roikkuuhan noita soittimia tosin ylihinnoilla jokaisessa soitinkaupassakin. Rahantarve on määräävä tekijä. "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |
bfoc 23.02.2007 10:16:54 | |
---|
Paljon kehtaisi pyytää vähän käytetystä Ibanez Afs75T:stä? Kitara on ollut mulla 3 kuukautta (ostin uutena), ja on hyvässä kunnossa. Pääasia että pyydät jotain. Ahdistaa ne torin hemmot jotka pistää tuotteensa listoille ja sanoo et ei ole pakko myydä mutta tarjotkaa nyt kuitenkin jotain ja mielummin jotain järkevää. Oikeastaan pitäis olla mahdotonta laittaa torille myynti-ilmoituksia ilman hintaa. Eihän mitään muutakaan kaupankäyntiä harrastella niin että pistätään rojut myyntiin ilman mielikuvaa siitä mitä niistä pitäis saada. Nimimerkillä "Ammattikaupparatsuna kohta seitsemän vuotta" Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
J.Hollström 23.02.2007 10:28:32 | |
---|
Mä olen varmaan yleistä mielipidettä vastaan mutta mun mielestä voit pyytää enemmän kuin mitä toistaiseksi on ehdotettu. Jos kitara on noin uusi ja kaikinpuolin siisti niin ei hinnasta tarvitse yli kolmasosaa tiputtaa. Muusikoiden netissä ollaan yleisesti sitä mieltä, että käytetyt tavarat menettävät arvoaan melkoisesti heti oston jälkeen. Kunnolla ja iällä ei ole suurta merkitystä. Itse olen toista mieltä. Tarkista nyt mitä se Saksassa maksaa kun se tuntuu olevan täällä vertailutasona. Jamon kanssa samoilla linjoilla. Lisäksi tää m.net kaava 0.6-0.7 x thomannin hinta on ihan hanurista ko. tapauksessa. Kyllä minua ainakin houkuttaa uutta vastaava kitara tai vahvistin joka on kelvoksi todettu (no issues) ja postimaksut ym. valmiiksi maksettu ja jota voi vieläpä kokeilla ennen ostopäätöksen tekoa. Ei nää nyt mitään autoja ole missä hinta katotaan taulukosta vuosimallin ja ajokilometrien perusteella. Case by case sanon minä. |
Niq 23.02.2007 10:38:15 (muokattu 23.02.2007 10:38:53) | |
---|
Kyllähän sitten voi käytetystä pyytää lähemmäs uuden hintaa, jos tavara on todella haluttua kamaa, eli voi olettaa ostajia pörräilevän torilla venaamassa just tuota kitaraa. Mutta jos on kyseessä tommonen halppiskepukka joka ei ole hevisuunnikas tai LP/Strato/Telekopio, niin enpä odottais että heti ois ostajia melkein uuden hinnalla. Niinkuin sanoin, jos haluaa melkein uuden hinnan, niin saa odotella mahdollisesti pitkäänkin, ellei käy tuuri. Jos pyytää sen 70%, niin joku saattaa ostaa vain siksi kun on sopivan edullinen verrattuna uuteen. Mä aina oon myyny kamoja sopivalla markkinahinnalla tai alle, koska haluan päästä tavaroista eroon ja saada rahat käteen nopsasti. Ja näin onkin tapahtunut joka ainoa kerta, minä olen tyytyväinen kun saan rahat käteen ja pääsen ostamaan jotain uutta ja ostaja on tyytyväinen kun saa tavaran edullisesti. "I have a cunning plan" -Baldrick |
bfoc 23.02.2007 11:01:42 | |
---|
Jamon kanssa samoilla linjoilla. Lisäksi tää m.net kaava 0.6-0.7 x thomannin hinta on ihan hanurista ko. tapauksessa. Kyllä minua ainakin houkuttaa uutta vastaava kitara tai vahvistin joka on kelvoksi todettu (no issues) ja postimaksut ym. valmiiksi maksettu ja jota voi vieläpä kokeilla ennen ostopäätöksen tekoa. Ei nää nyt mitään autoja ole missä hinta katotaan taulukosta vuosimallin ja ajokilometrien perusteella. Case by case sanon minä. Itse olen käsittänyt että toi 0,6 X Thomann lähinnä bulkkikamalle, kuten efekteille ja keskitason skitoille. Tosin joku voisi perustella hieman kovempaa hintaa sillä että sen efektin lähetys Touhumannilta maksaa sen 20€ kuitenkin ja Suomessa vastaava kampe maksisi kaupassa enemmän. Idea jonkun kaman ostamisessa käytettynä on tietty se että sen saa halvemmalla kuin uuden ja jos joku on toista mieltä niin täältä lähtee Marsun TSL 100 neljällä tonnilla... Arvokkaammat kamat tietty katsotaan case-by-case. Onhan niillä jo mahdollisesti vintagearvoakin. Tietysti uuden 2500€ kitaran hintapudotuksena 30% on paljon mutta toisaalta on vaikea ymmärtää ihmistä joka tilaa kalliita romua meiningillä "jos vaikka sattuis sopimaan käteen". Itse oon testannut jokikisen soittimeni ennen ostoa ja yhdestäkään en luovu sen takia ettei sovi käteen. Säilytystilan loppuessa voisin tietysti harkita luopumista, mutta onneks autotalliin mahtuu vielä kitaraa tötteröä useemaan vuosiansion verran. Tärkeintä on se että osaa pyytää edes jotain käytetystä kamasta eikä tuhlaa muiden aikaa katselemalla et paljonhan tästä saisi. Eihän sitä ole sit pakko myydä jos joku ei halua maksaa tarpeeksi. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Werde 23.02.2007 11:08:53 | |
---|
Kannattaa yrittää myydä myös muuta kautta kuin mnetin torilla. Täällä on hintatietoisuus huipussaan. Oman kokemukseni mukaan täällä on varsin hyvä hintataso käytetyille soittimille myyjän kannalta. Maailmalta löytää lähes poikkeuksetta halvemmalla, kun jaksaa hieman katsella. I kneel only to God.. I don't see him here. |
StJerky 23.02.2007 11:12:33 | |
---|
m.net kaava 0.6-0.7 x thomannin hinta On kai sillä eroa, onko 2kk vanha vai 2v vanha? Ei kai vehkeen arvo tipahda automaattisesti 30% kun se on vaihtanut omistajaa ja pysy siinä ikuisesti. Takuukin nostaa jonkin verran arvoa. Ainakin laukkujen muiden romppeiden hinta voidaan lisätä (tietysti m.net kaavan läpi suodatettuna). |
Wahi 23.02.2007 11:23:51 | |
---|
Tuo on jotenkin huvittavaa, että heti kun tuote on mennyt kaupan oven ohi niin hinta tippuu 30%. Jos se vehje on oikeasti kuin uusi ja ehkä kerran tai kaksi testattu, niin 30% pudotus on mielestäni aika kohtuuton. "no ku osaa tiluttaa ni osaa muutki asiat" TheLemon |
bfoc 23.02.2007 11:27:31 | |
---|
Tuo on jotenkin huvittavaa, että heti kun tuote on mennyt kaupan oven ohi niin hinta tippuu 30%. Jos se vehje on oikeasti kuin uusi ja ehkä kerran tai kaksi testattu, niin 30% pudotus on mielestäni aika kohtuuton. On joo mutta toisaalta miksi ostaa tuote, testata 2 kertaa ja pistää myytiin? Jos testais etukäteen ja ostais sit kun löytyy hyvä. Ostajan kannalta on vaikea todistaa että joku tuote on ollut hemmolla kotona mutta on vaan 2 kertaa testattu. Jos se haluais uuden romun niin se ostais uuden. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
flattopguitar 23.02.2007 12:02:05 | |
---|
Ostajan kannalta on epäedullista ostaa tuote yksityishenkilöltä käytettynä mikäli ei saa sitä reilulla alennuksella. Kun ostaa liikkeestä on ostajan suoja paljon parempi kuin yksityisten välisessä kaupassa. Tästä syystä yksityishenkilö joutuu myymään tuotteen hieman halvemmalla kuin mitä siitä liikkeessä pyydettäisiin. Ja oli kitarasi miten uusi tahansa, niin jos sitä on käytetty, niin se on käytetty. Liikkeessä uuden veroisesta käytetystä pyydetään 10-20% vähemmän ja yksityishenkilö joutuu yleensä menemään tämän alle. Tietenkin, kaupankäynti on aina vapaaehtoista ja jos joku suostuu maksamaan ylihintaan, niin sitäkin sattuu ja melko usein esim. huuto.netissä jobbarien myydessä thomannilta suomeen tuomiaan tavaroita. |