Männäsoittoharkoissa meni kitaroiden soittelu välillä vähän kilpalaulannaksi ja volumenuppia tuli pidettyä tarpeettoman kovalla tarpeettoman pitkän aikaa.. niin ja ehkä tarpeettoman paljon OD-buustiakin.. Nyt soitellessa puhtaat soundit tuntuvat "OK" hyviltä (Telellä ja Stratolla, ei LP:llä), mutta kun yrittää käyttää esim. Fulltone OCD:tä särösoundeihin, muuttuu soundi tukkoiseksi, ylimääräisiä (über-rumia) harmoonisia kerrannaisia sisältäväksi pörinämömmöksi. Todella oksennussoundi, kuin surkea tee-se itse fuzzi. Koneen putkilla (JJ 12AT7 etuset + originaalit Groove Tube päättärit) olen nyt soitellut vajaan vuoden, en yleensä luukuttaen. Putket näyttävät normaalleilla tsekkauskonsteilla (hehkut tasaiset, eivät ota nokkiin kopautuksesta, ei suhinoita jne.) vielä toimivilta, mutta olisiko koneen komponenttipuolella jotain tiettyä alimittaista helposti kärvähtävää komponenttia, jonka voisi tarkistaa. Koneessa on takuu viellä voimassa, mutta JMP:ni kilahdettua minulla ei ole varakonetta, joten vilkaisisin asiaa ensin itse. Fenderin takuuhuollossa kun homma kestää, kestää, kestää.. Sorry jos on sekava viesti, oon ollut koko viikon sairaan kipee.. P.S. Olen touhunnut työkseni joskus paljonkin korkeiden tasajännitteiden kanssa, joten tiedän jo, että sähkö on sinistä ja se sattuu. ...vapaa-ajan muusikko... |
Tuollainen puurosaundi voi usein johtua siitä, että jalkapalikasta alkaa hiipua patteri. Toinen vaihtoehto voisi olla huono piuha. Jos niillä ei parane, niin eikun putkia tilaileen. Ja kyllähän niitä putkia kannattaa muutenkin silloin tällöin vaihdella... "Old Time Rock `n` Roll" --> ja keikkaa pukkaa! |
Tuollainen puurosaundi voi usein johtua siitä, että jalkapalikasta alkaa hiipua patteri. Totta ja vaikka onkin vähintäänkin alokasmainen moka kompastua moiseen, niin otin OCD:n irti pedaalilaudasta ja virtalähteestä. Patterilla kokeillessa soundit olivatkin selvästi paremmat, eli näinköhän virtalähde (malli HongKong tavaratalo) on vioittunut ja päästää rippeliä läpi, yleismittarilla katsottuna jännite ok (9.23V), nimellinen tehonkesto 1A, joten tuo ei tule vastaan. Skoopillahan tuon rippelin saisi katsottua. Mutta kuitenkin, lienevätkö Fendervirittelijät hiihtämässä? Vinkkejä kun kaipaisin mahdollisten tyyppivikojen osalta. ...vapaa-ajan muusikko... |