bistromath 22.02.2007 13:06:17 | |
---|
PRS:n stoptail-tallan kanssa ongelmia. Ohuimmilla kielillä 12. nauhan painettu ääni on huiluääntä korkeampi eli pitäisi saada tallaa etäämmälle, mutta säätövara loppuu. Kyseisessä tallassa säätö tapahtuu siis kahdella pienellä ruuvilla ylä- ja alapäissä tallan päädystä. Alakielillä vire on kohillaan. Valmistajan sivuilta eikä hausta oikein löytynyt jeesiä. Mitä tehdä? Pitääkö kajota kaularautaan? tuossa kuva tallasta: http://www.prsguitars.com/privatestock/index.html |
jazzIII 22.02.2007 13:23:34 | |
---|
Mikä kielisetti sulla on kiinni? Tuon tallan intonaationhan luvataan pelaavan vain 9 ja 10 seteille. Itellä oli pitkään ysit, mutta kun vaihdoin kymppiin ei ole myöskään tarvinnut intonaatiota säätää onneks, hyvin lähelle ainakin asettui. Kaulaan en ole ikinä koskenut. |
bistromath 22.02.2007 13:40:40 | |
---|
Kymppisetti (.010-.046) on ollut käytössä aina ja sille säädöt on tehty tuohon. Kolmisen vuotta on hyvin pärjäillyt ja intonaation on tarvittaessa saanut korjattua noilla ruuveilla. Ja uusilla, sopivasti sisäänsoitetuilla kielillä olen säätöjä koittanut tehdä. |
nannne 23.02.2007 08:32:40 (muokattu 23.02.2007 08:34:01) | |
---|
eip sittenkään mitään, ei niin yhtään mitään. :D toimin ennenkuin ajattelin. |
Puavali 23.02.2007 08:39:04 | |
---|
Kymppisetti (.010-.046) on ollut käytössä aina ja sille säädöt on tehty tuohon. Kolmisen vuotta on hyvin pärjäillyt ja intonaation on tarvittaessa saanut korjattua noilla ruuveilla. Ja uusilla, sopivasti sisäänsoitetuilla kielillä olen säätöjä koittanut tehdä. Ohuenpi kielisetti saattaa auttaa. Ja kielien laskeminen matalemmalle diskanttipuolelta. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Jucciz 23.02.2007 09:20:34 | |
---|
Ohuenpi kielisetti saattaa auttaa. Ja kielien laskeminen matalemmalle diskanttipuolelta. On tuo kyllä aika hanurista, että tallalle luvataan säätyvyys vain 9- ja 10-seteille kun monien mielestä "järkevän" paksuiset setit alkaa vasta 11:stä. No, jälleen yksi syy lisää olla ostamatta PRS:ää. ;) |
Kjukka 23.02.2007 11:56:19 | |
---|
Mulla kyllä toimii ihan hyvin tossa McCartyn stoptailissa Dean Markleyn 11-52-setti hienovireen puolesta. |
Artist 23.02.2007 12:24:40 | |
---|
On tuo kyllä aika hanurista, että tallalle luvataan säätyvyys vain 9- ja 10-seteille kun monien mielestä "järkevän" paksuiset setit alkaa vasta 11:stä. No, jälleen yksi syy lisää olla ostamatta PRS:ää. ;) Omasta mielestäni kyllä paksummilla kieliseteillä tulee intonaation säädössä ongelmia mullakin tallaratkaisulla, esim. puoliakustiseni ns. Nashville tallalla on paksuja settejä mahdotonta säätää "tasan" hienovireeseen, ellei actionia laske turhankin matalaksi, jolloin taas häviää soundissa sen mitä paksuilla kielillä muuten voittaisi. Tokihan hyvät intonaation säätömahdollisuudet on plussaa, mutta periaatteessa hyvällä kepillä soundi ja vire ovat riittävän hyvät, vaikka ei muunlaista tallaa olisi kuin wraparound -tyyliin kielitetty metallipatukka. "Outside of society, that's where I want to be" |
Sammo 23.02.2007 13:05:53 | |
---|
Omasta mielestäni kyllä paksummilla kieliseteillä tulee intonaation säädössä ongelmia mullakin tallaratkaisulla, esim. puoliakustiseni ns. Nashville tallalla on paksuja settejä mahdotonta säätää "tasan" hienovireeseen, ellei actionia laske turhankin matalaksi, jolloin taas häviää soundissa sen mitä paksuilla kielillä muuten voittaisi. Mä luulen että tuo johtuu enemmän Pythagoraksesta kuin tallaratkaisusta. Mitä enemmän kieltä joudutaan painamaan "lepoasennosta" sitä enemmän se venyy, ja tämä tietenkin vaihtelee sen mukaan mistä kohtaa kieltä painetaan? "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
Artist 23.02.2007 13:07:00 (muokattu 23.02.2007 13:09:25) | |
---|
Mä luulen että tuo johtuu enemmän Pythagoraksesta kuin tallaratkaisusta. Mitä enemmän kieltä joudutaan painamaan "lepoasennosta" sitä enemmän se venyy, ja tämä tietenkin vaihtelee sen mukaan mistä kohtaa kieltä painetaan? Juu, lienet aivan oikeassa! :) "Outside of society, that's where I want to be" |
Pertsi 23.02.2007 13:28:05 | |
---|
Kymppisetti (.010-.046) on ollut käytössä aina ja sille säädöt on tehty tuohon. Kolmisen vuotta on hyvin pärjäillyt ja intonaation on tarvittaessa saanut korjattua noilla ruuveilla. Ja uusilla, sopivasti sisäänsoitetuilla kielillä olen säätöjä koittanut tehdä. Ehkä tämä kielisetti on maanantaikappale, jos olet tullut toimeen jo kolme vuotta tähän saakka. Kokeile toinen setti. Originaali, koskematon satula? |
Lönnrot 23.02.2007 13:44:24 (muokattu 23.02.2007 13:44:56) | |
---|
Colaphobia : The irrational fear of being crushed to death by a falling pop machine. |
bistromath 23.02.2007 14:21:35 | |
---|
Ehkä tämä kielisetti on maanantaikappale, jos olet tullut toimeen jo kolme vuotta tähän saakka. Kokeile toinen setti. Originaali, koskematon satula? Tää on oikeestaan jo toinen, probleemi oli jo edellisellä setillä ja aattelin että ehkä homma korjaantuu kielten vaihdossa. Satula on ihan koskematon. |
Pertsi 23.02.2007 18:07:24 | |
---|
Tää on oikeestaan jo toinen, probleemi oli jo edellisellä setillä ja aattelin että ehkä homma korjaantuu kielten vaihdossa. Satula on ihan koskematon. No entä relief ja kielten korkeus? Suorista kaula, laske kielet normikorkeuteen ja yritä uudestaan. - Katso myös toimiiko ne säätöruuvit, ne ei välttämättä kestä kääntämistä kielet jännityksessä. |
Pertsi 23.02.2007 18:25:55 | |
---|
|
bistromath 24.02.2007 18:16:53 | |
---|
Noniin, nyt alkaa intonaatio olla kohillaan. Laskin korkeutta tallasta hieman ja kiristin kaularautaa semmosen 1/8 kierrosta. Tossa oli ehkä aika suuri relief, nyt on parempi soitella. Uudet kielet tietty kehiin ja vaihdon yhteydessä tuli otelautakin putsattua kunnolla pitkästä aikaa. Toistaseksi sivuutan nuo Setä Edin höpötykset..;) |