Aihe: Hughes&Kettner Tube 50 pääteputki mennyt? Powerledien toiminta?
1
Tympee Huttunen
21.02.2007 09:11:42
On tullut todella paljon luukuteltua tuota mainiota comboa treeniksellä ja nyt vaikuttaa, että putket ovat lopussa.

Olen puurokorvana ollut aistivani tietynlaista soundin huonontumista ja kun kurkkasin combon taakse ainakin toinen powerled paloi koko ajan. Manuaalista luin, että ledien kuuluu suurilla äänenvoimakkuudella hieman vilkkua soiton mukaan, mutta jos led palaa koko ajan on pääteputki hajalla (tai ainakin lähellä hajoamista). Ilmeisesti combon sisällä on sulakkeet näille powerledeille ja sulakkeiden hajotessa jää led päälle palamaan(?).

Onko kellään tietoa, millä periaatteella nuo powerledit toimii? Jotkin sulakkeet niitä ilmeisesti ohjailee, koska manuaalin mukaan myös ne pitää vaihtaa putkienvaihdon yhteydessä. Millaisia kyseiset sulakkeet mahtavat olla? Onko niiden jälkeen kenties jokin kontaktori tai rele, joka taas ohjaa itse lediä?

Onko joku vaihtanut pääteputkia kyseiseen Tube 50 comboon? Onko biaspointit helposti löydettävissä? Kaikki apu pääteputkien vaihtoon otetaan vastaan, sillä olen melkein untuvikko biasoinnin ja putkien suhteen.

Manuaalin mukaan combolla ei saisi soittaa, jos takapaneelin powerled palaa koko ajan, koska se voi johtaa vahvistimen suurempaan hajoamiseen. Onko kyseessä hätävarjelua, koska soundi ei tosiaan ihan hirveästi ole vielä huonommaksi mennyt ja mielellään yhdet treenit combolla vielä vetäisi, ennenkuin putket ja powerledien sulakkeet siihen vaihdan.

En vielä tiedä, minkätyyppiset pääteputket sisältä löytyy. Vahvistin on treeniksellä, enkä sinne pääse kuin vasta viikonloppuna.

Pastetan illalla tähän manuaalin selotuksen Powerledeistä.

Ajatuksia, haukkuja ja neuvoja otetaan vastaan! Kiitos!
battery
21.02.2007 11:01:12
Minulla oli edessä syksyllä tämä sama operaatio edessä. Omalla kohdalla oli ainakin pääteputkista toinen finaalissa ja vaihdoin putket ja ledin, niin johan rupesi homma pelittämään. Bias-trimmerikin löytyy aivan helposti kun kuoret avaat. putket vaihdoin JJ:n EL34L ja perusvarmaa toimintaa noilla lampuilla.

Osta noita sulakkeita kerralla muutama talteen. Itsellä se paloi heti uudestaan samainen sulake, mutta kun uudestaan vaihdoin sen sulakkeen ni johan on toiminut.
You cant always get what ya want, youll get what you need like..
P2
21.02.2007 11:04:02
Miksi se ledi piti vaihtaa?
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Tympee Huttunen
21.02.2007 15:11:34
Minulla oli edessä syksyllä tämä sama operaatio edessä. Omalla kohdalla oli ainakin pääteputkista toinen finaalissa ja vaihdoin putket ja ledin, niin johan rupesi homma pelittämään. Bias-trimmerikin löytyy aivan helposti kun kuoret avaat. putket vaihdoin JJ:n EL34L ja perusvarmaa toimintaa noilla lampuilla.

Osta noita sulakkeita kerralla muutama talteen. Itsellä se paloi heti uudestaan samainen sulake, mutta kun uudestaan vaihdoin sen sulakkeen ni johan on toiminut.

Miten kauan soittelit combollasi "ledit" päällä. Ilmeisesti tuo niiden palaminen ei nyt niin kovin hazardia ole. Eihän tuota merkkivalo-systeemiä useissa vahvistimissa edes ole ja pääteasteputkien tuhon huomaa vasta äänenlaadussa. Kai tuolla nyt yhdet treenit vielä vetää?
battery
21.02.2007 16:38:29 (muokattu 21.02.2007 16:40:59)
ykköstuplat!
battery
21.02.2007 16:40:41
ääk..sori ei siis se ledi vaan sulake :D

Kyl mä sillä varmaan 5-6 treenit ja yhen keikan vetelin, mutta mastervolan tosiaan sai heittää melkein täysille. Ei se siitä heti kärvenny, mutta toki kannattaa korjata se ajoissa, se saundikaan ei ole mikään mahtava tuossa kunnossa.
Tympee Huttunen
21.02.2007 17:09:54 (muokattu 21.02.2007 17:33:11)
ääk..sori ei siis se ledi vaan sulake :D

Kyl mä sillä varmaan 5-6 treenit ja yhen keikan vetelin, mutta mastervolan tosiaan sai heittää melkein täysille. Ei se siitä heti kärvenny, mutta toki kannattaa korjata se ajoissa, se saundikaan ei ole mikään mahtava tuossa kunnossa.

Joo, täytyy melkein pistää Uraltonelta nuo putket tilaukseen.

Nehän oli nämä?

http://www.uraltone.com/kauppa/prod … id=0bfb20c16294890e5d6d100973086f9b

Mitä nuo Luokitukset/ Rating tuossa on?

Vehje on tosiaan kämpillä, enkä sinne ihan heti pääse comboa tutkimaan, eli on hienoa että sinulla on ensikäden tietoa Tube50 sisälmyksistä.

Et satu muistamaan, millaiset sulakkeet sisältä löytyy?

Pistän vielä tuon kuvan, että varmasti on samat laitteet, etten vahingossa tilaa jonkun toisen mallin putkia:)

http://fr.audiofanzine.com/produits … 70,mao,hughes__kettner_tube_50.html
battery
21.02.2007 18:12:05
Kyllä vain sama laite, itsellä nuppimallisena vain tuo 50wattien versio.

Joo, täytyy melkein pistää Uraltonelta nuo putket tilaukseen.

Nehän oli nämä?

http://www.uraltone.com/kauppa/prod … id=0bfb20c16294890e5d6d100973086f9b

Mitä nuo Luokitukset/ Rating tuossa on?

tälläiset otin juu itselle. Tuo luokitus ilmeisesti tarkoittaa putken ns. säröytymis pistettä, eli pysyykö puhtaana pitempään vai hiukkasen aikasemmin rupea säröytymään.

Vehje on tosiaan kämpillä, enkä sinne ihan heti pääse comboa tutkimaan, eli on hienoa että sinulla on ensikäden tietoa Tube50 sisälmyksistä.

Et satu muistamaan, millaiset sulakkeet sisältä löytyy?

2x160mA ne ledin takana olevat

tästä linkistä muuten saat ohjekirjan vahvistimellesi ja sieltä löytyy kaikkea kivaa tietoa vaffarista, myöskin nuo sulakehommelit.

http://www.hughes-and-kettner.com/d … pk_art=&pk_id=30&pr_id=101#
Tympee Huttunen
21.02.2007 19:34:48
http://www.hughes-and-kettner.com/d … pk_art=&pk_id=30&pr_id=101#

Kiitos linkistä! Mulla on tuo manuaali, mutta mielestäni siitä puuttuu tuo Technical Specifications-sivu. +

Mikähän rating kannattaisi ottaa?
battery
21.02.2007 20:43:41
Kiitos linkistä! Mulla on tuo manuaali, mutta mielestäni siitä puuttuu tuo Technical Specifications-sivu. +

Mikähän rating kannattaisi ottaa?

hmm.. itte otin sen low, eli menee ruvelle hivenen normaalia aikasemmin. Mediumilla ei varmasti mene metsään ja high jos puhtaat pitää olla kristallin kirkasta ;)
battery
21.02.2007 20:44:35
hmm.. itte otin sen low, eli menee ruvelle hivenen normaalia aikasemmin. Mediumilla ei varmasti mene metsään ja high jos puhtaat pitää olla kristallin kirkasta ;)

On muuten helkatan hyvä vahvistin tämä :)
Tympee Huttunen
21.02.2007 22:00:14

On muuten helkatan hyvä vahvistin tämä :)

Hyvä peli on kyllä. Varmaan kallistun tohon mediumiiin. Kiitokset avusta. Palaan asiaan, kun koitan tuota biasia säätää:)
Henkeen ja Vereen
22.02.2007 11:29:13
Hyvä peli on kyllä. Varmaan kallistun tohon mediumiiin. Kiitokset avusta. Palaan asiaan, kun koitan tuota biasia säätää:)

Mulla on kotikäytössä tuon vahvistimen "pikkuveli", Tube 20. Hiton hyvin sopii tuon "tehonsäätönsä" kanssa kotikäytöön.
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)