föödel 13.02.2007 09:54:04 | |
---|
Tiedän että haulla löytyy tästäkin aiheesta tuhansia juttuja, mutta ne on kaikki jotain vanhoja eikä sinne tuskin kukaan enää vastaa jos kysyy. Tarkotus olis siis miettiä sellasta vähän hevimpää stratoa. Olen itse ajatellut vaihdattaa tollaseen 900e american stratocasteriin super distortionin tallaan, chopperin keskelle ja seymour duncanin hot railsin kaulaan. ymmärtääkseni noi on kaikki ns. hum-cancelling sinkuloita eli siitä ei pitäisi tulla haittaa. ja tossa super distortionissa ja hot railsissa kyllä tehoja piisaa, chopper on jo hieman alhaisempi tehokkuudeltaan. Mitä olette mieltä tämmösestä? koska toi jenkki-stratot on laadultaan varmaan ihan tajuttoman kovaa luokkaa eli mitään jokapäiväisiä pikkuvikoja ei pitäisi joka päivä ilmetä. |
Mikaelo 13.02.2007 10:08:27 | |
---|
eli mitään jokapäiväisiä pikkuvikoja ei pitäisi joka päivä ilmetä. No eihän ne sitten ole jokapäiväisiä jos eivät joka päivä ilmene. Otan takkini.... In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
JuSu 13.02.2007 10:25:47 | |
---|
Mitä olette mieltä tämmösestä? No jos tykkää, niin mikä ettei. Mä lähtisin kuitenkin liikkeelle asteittain, eli ekaksi vaihtaisin vain tallamikin ja makustelisin hetken sitä. Mun mielestä se on kuitenkin hewiä soitellessa se tärkein ja eniten käytetty mikki. Itse tuskin vaihtaisin kaula- ja keskimikkiä lainkaan, H-S-S -stratolla kyllä vääntyy hevit mainiosti. Jos jää kaipaamaan sitä kaulahumbuckersoundia, niin sitten voi myöhmemmin vaihtaa myös sen tai hankkia straton rinnalle jonkun valmiiksi kaulahumpparilla varustetun kitaran. Tää olisi mun ratkaisu, sillä mun mielestä H-S-S -strato on yksi monipuolisimpia kitaroita mitä on, sillä taittuu humpat ja hevit mainiosti. Mutta paljolti mielipideasioita nämä, toki. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
kojones 13.02.2007 10:30:29 (muokattu 13.02.2007 10:32:50) | |
---|
Itse tuskin vaihtaisin kaula- ja keskimikkiä lainkaan, H-S-S -stratolla kyllä vääntyy hevit mainiosti. Samaa mieltä. Miulla on tuo uusi Highway One, siinä Super Distortion tallassa. Kyllä täytyy soittajasta vikaa hakea jos ei norski taitu :D Erinomainen kepukka kyllä, jumbonauhat ja muutenkin tosi hyvä kaula. |
duc 13.02.2007 10:33:47 | |
---|
Samaa mieltä, tallahumppari riittää pitkälle. Ja ekalla väliasennolla saa sellasen vähän pehmeämmän liidisoinnin, jota varten ei välttämättä sitten tarvitse sitä kaulahumpparia. |
föödel 13.02.2007 18:29:32 | |
---|
Olisiko hyvä vaihtoehto sitten tuollainen american deluxe sarjalainen? 22 nauhaa joka ehdoton minimi ja aika hieno tuo pleksi niissä. luulisin että sellaisen saisi tilattua espoon musiikkiin noin 1000e pintaan. |
föödel 13.02.2007 18:30:28 | |
---|
Ja unohtu sanoa että niissä tosiaan HSS mikitys ja sinkulat on noiseless. elikkä jos siltä tuntuu noita voi vielä vaihdella jos soundista puuttuu jotain, mutta yleensähän nuo USA mallit on aika laadukkaita kaikin puolin. |
Dunga 13.02.2007 18:33:26 | |
---|
luulisin että sellaisen saisi tilattua espoon musiikkiin noin 1000e pintaan. Jos noin halvalla irtoo, niin tilaa toki mullekin. |
rainmaker 13.02.2007 19:38:25 | |
---|
Mä lähtisin kuitenkin liikkeelle asteittain, eli ekaksi vaihtaisin vain tallamikin ja makustelisin hetken sitä. Mun mielestä se on kuitenkin hewiä soitellessa se tärkein ja eniten käytetty mikki. Itse tuskin vaihtaisin kaula- ja keskimikkiä lainkaan, H-S-S -stratolla kyllä vääntyy hevit mainiosti. JuSua kompaten. Ei niitä mikkejä vaihdeta sen takia, että on hienoa vaihtaa mikkejä. Jos nyt aluksi sen tallamikin vaihdat ja kuulostelet miten sillä ja alkuperästen single coilien yhdistelmällä tulee toimeen. Minun mielestä nuo amerikan straton orkkismikit on ihan käypää tavaraa, ja eivät edes hurise hirveästi. Ja ennenkaikkea straton single-coil kaulamikkisoundi on jotain niin hienoa, jotta huh. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
ballfish 13.02.2007 20:01:19 | |
---|
Onhan tuo mikkien vaihto ulkonäönkin tuunausta. Kallista, mutta onhan se hieno kun on tyylikäs Hot Rails kaulassa. :D |
JuSu 13.02.2007 20:11:36 (muokattu 13.02.2007 20:11:53) | |
---|
Onhan tuo mikkien vaihto ulkonäönkin tuunausta. Kallista, mutta onhan se hieno kun on tyylikäs Hot Rails kaulassa. :D Hehheh jooh. Tästäkin voidaan olla montaa mieltä... Mä haluan stratooni tallapaikkaan humbuckerin soundin puolesta, mutta jos saisi humbucker -soundisen mikin joka näyttää yksikelaiselta, niin se olisi kyllä ulkonäön puolesta aika kova vaihtoehto... Ehkäpä sellainen onkin? Jos, niin mikä? Mutta kukin taaplaa tyylillään, toki. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
ballfish 13.02.2007 20:12:39 | |
---|
Hehheh jooh. Tästäkin voidaan olla montaa mieltä... Mä haluan stratooni tallapaikkaan humbuckerin soundin puolesta, mutta jos saisi humbucker -soundisen mikin joka näyttää yksikelaiselta, niin se olisi kyllä ulkonäön puolesta aika kova vaihtoehto... Ehkäpä sellainen onkin? Jos, niin mikä? Mutta kukin taaplaa tyylillään, toki. JuSu Dimarzio HS-3 ainakin on. Ynkällähän tuommonen on. :) |
JuSu 13.02.2007 20:23:00 | |
---|
Dimarzio HS-3 ainakin on. Ynkällähän tuommonen on. :) Jep, vaan tuo ei kuulosta kovastikaan humbuckerilta, enemmän soundi kumartaa single coilin suuntaan. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
ballfish 13.02.2007 20:26:14 | |
---|
Jep, vaan tuo ei kuulosta kovastikaan humbuckerilta, enemmän soundi kumartaa single coilin suuntaan. JuSu Mutta täysiverinen humbucker se kuitenkin on. |
kimurantti1 13.02.2007 20:30:39 (muokattu 13.02.2007 20:34:21) | |
---|
american deluxe sarjalainen ... luulisin että sellaisen saisi tilattua espoon musiikkiin noin 1000e pintaan. Ei onnistu. Fenderin maahantuoja Suomessa pitää hintoja niin helvatan korkealla, ettei Suomalaisilla musaliikkeillä kuulemma ole mitään jakoa kilpailla esim. Tompan hintojen kanssa. Suomalaisille liikkeille Fenkkujen sisäänostohinta kun on aika lähellä niitä hintoja mitkä Thomann ilmoittaa sivuillaan perushinnaksi. Tai näin ainakin Treen Musiikin Pasi selitti vajaa vuosi takaperin, tiedä sitten onko tilanne muuttunut jotenkin. E: Ibanezit ja Mesat taasen lähtee helposti alta Thomannin hintojen.. |
JuSu 13.02.2007 20:30:40 (muokattu 13.02.2007 20:32:04) | |
---|
Mutta täysiverinen humbucker se kuitenkin on. Jep, teknisesti, mitä nyt kelat ovat päällekkäin. Soundillisesti ei. Onhan DiMarziolla tymäkämpiäkin yksikelaisen näköisiä hurinattomia mikkejä, mutta ei ne humbuckerilta kuulosta edes siinä mitä jotkut hotrailsit tai muut single coilin kokoiset humbuckerit, kuten vaikka Duncanin JB jr tai Lil'59. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
apuri 13.02.2007 21:24:20 | |
---|
Ei onnistu. Fenderin maahantuoja Suomessa pitää hintoja niin helvatan korkealla, ettei Suomalaisilla musaliikkeillä kuulemma ole mitään jakoa kilpailla esim. Tompan hintojen kanssa. Suomalaisille liikkeille Fenkkujen sisäänostohinta kun on aika lähellä niitä hintoja mitkä Thomann ilmoittaa sivuillaan perushinnaksi. Tai näin ainakin Treen Musiikin Pasi selitti vajaa vuosi takaperin, tiedä sitten onko tilanne muuttunut jotenkin. . Sellaista kuin "Suomen maahantuoja" ei ole Fenderillä olemassa. Kaikki jälleenmyyjät hommaavat keppinsä Fender Scandinavian jakelun kautta. Kitarapajalla on noita jenkkistratoja ollut ihan samanlaisiin hintoihin kuin tompalla. |
Iron Horse 13.02.2007 21:38:26 | |
---|
Onhan DiMarziolla tymäkämpiäkin yksikelaisen näköisiä hurinattomia mikkejä, mutta ei ne humbuckerilta kuulosta edes siinä mitä jotkut hotrailsit tai muut single coilin kokoiset humbuckerit, kuten vaikka Duncanin JB jr tai Lil'59. Oletko JuSu kokeillut Duncanin stackeja |
JuSu 13.02.2007 21:59:36 | |
---|
Oletko JuSu kokeillut Duncanin stackeja Jep. Classic Stack ja Hot Stack on ollut kitarassa kiinni... Kummastakaan en kauheasti tykännyt. Classic oli ihan ok, mutta mun korvaan jopa 80-luvun japsifenkun tehdasmikit oli paremmat, joten vaihtoon meni. Hurinattomista yksikelaisista mun korvaan parhaat on olleet Fenderin Noiselessit, mutta näistä eivät monet tykkää. Varmasti esim. DiMarzion Virtual Vintage -sarjasta tai Kinmanilta löytyy parempia, mutta mulla ei ole omissa kitaroissa noista kokemuksia. Taitavat olla himpun kalliimpiakin. Jos mun pitäisi laittaa hurinattomat sinkut kitaraan, niin varmastikin kallistuisin Fenderin Hot Noiseless -malleihin. Mutta moni muu tekisi jotain ihan muuta. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
rosberg 13.02.2007 22:08:59 | |
---|
mä sanoisin, että hevirokkiin kyllä ja että se hurina on musikaalista. vedä väliasennoilla jos hurinaa pelkäät! veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen. |