Aihe: D-Tar Mama Bear
1
mll
26.02.2007 18:10:43
Tere.

Yritin saada vastauksia akustiselta palstalta, muttei tärpännyt.

Olisin ehkä hommaamassa tuota Mama Bearia. Onko jollain kokemusta/kokemuksia kyseisestä laitteesta? Sekä positiiviset että negatiiviset kokemukset ovat tervetulleita.

Tarkoituksena on tietystikin testata laite ennen ostoa. Kävin tänään Musamaailmassa, mutta heillä ei tällä hetkellä ollut sitä hyllyssä. Joten siis en tiedä yhtään mitään laitteesta, olen vain kuullut, että sen pitäisi olla hyvä.

Käytännön kokemuksia siis kaivataan.

MLL
fendertalk
26.02.2007 20:44:11
kokeilin aikanaan ja en löytänyt siitä paljoa käyttökelpoista.
Paljon eri " kitaroita" eli eri soundeja tehty, joista jonkun pitäisi sopia soitettavaan soittimeen. mutta muilla ei tee paljoa mitään. ellei sit ole viistoista erilaista kuastista joita on pakko joka keikalla käyttää.

mielestäni hyvä etuaste on paljon parempi suunta mitä kulkea.

osta vaikka equinox ..?
mll
26.02.2007 21:18:46
kokeilin aikanaan ja en löytänyt siitä paljoa käyttökelpoista.
Paljon eri " kitaroita" eli eri soundeja tehty, joista jonkun pitäisi sopia soitettavaan soittimeen. mutta muilla ei tee paljoa mitään. ellei sit ole viistoista erilaista kuastista joita on pakko joka keikalla käyttää.

mielestäni hyvä etuaste on paljon parempi suunta mitä kulkea.

osta vaikka equinox ..?

Tavoitteenani olisi päästä pois täysin piezomaisesta soundista sisäisen mikin/mikkien kanssa. En sitten tiedä auttaako pelkkä hyvä etuaste tuohon ongelmaan.

Minulla on Juha Lottosen tekemä D-malli ja Bourgeoisin Artisan series JR-A, jonkin sortin minijumbo. Kitaroissani on hyvät sisäiset mikrofonisysteemit. Lottosessa on ibeam ja sisäinen konkka. Bourgeoisissa on pelkkä schattenin mikki. Kitarat kuulostavat ihan hyviltä mikitetyiltä akustisilta. Tahtoisin kuitenkin, että kitarat kuulostaisivat enemmän oikeilta akustisilta kitaroilta.

Kaikissa mikitetyissä akustisissa, joita olen kuullut on ollut aina jonkin verran häiritsevää piezo-soundia. Jopa highlanderin mikeillä varustetuissa kitaroissa. Petri Praudan mandoliini soundi oli muistaakseni todella hyvä ja akustisen kuuloinen sisäisillä mikeillä.

Kitaran soundi ei valitettavasti löydy tallan alta tai kopan sisältä. Ulkoista mikkiä ei voi käyttää kaikilla keikoilla. Tahtoisin saada mahdollisimman hyvän akustisen soundin vahvistetuilla keikoilla. Minua ei oikeastaan haittaa vaikka sitä tarvitsisi hakea hieman keinotekoisesti.

MLL
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)