föödel 25.02.2007 18:21:00 | |
---|
Mitenkä tuo itseasiassa tehdään? ajatellaan että joku haluaa laittaa vaikka gibsoniinsa emg:t, niin mitä kaikkea pitää tehdä jotta homma toimii? pitää ainakin se aukko niille pattereilla tehdä, mutta mitä muuta? |
tommiot 25.02.2007 18:24:09 (muokattu 25.02.2007 18:24:18) | |
---|
Haku? Potikat ja jakki (jos ei valmiiksi ole jo stereo) pitää vaihtaa. Stereojakki siksi että se kytkee virrat pois kun piuhan ottaa irti. |
föödel 25.02.2007 18:31:31 | |
---|
Yritin haulla ettiä mutta en itse ainakaan löytänyt. Voiko tollasen homman teetättää jossain liikkeessä ja paljon sellanen about maksais? |
tommiot 25.02.2007 18:33:07 | |
---|
Voi teettää liikkeessä ja ei varmaankaan maksa paljoa jos ostat ne mikit sieltä samalla. Tuo mulle mäyräkoira niin mä vaihdan sulle ne. |
mailbag 25.02.2007 18:58:34 | |
---|
emg mikeissähän tulee jakit ja potikat mukana eli siitä vaan kiinni ja juottamaan |
föödel 25.02.2007 19:33:56 | |
---|
Eli liikkeessä jos ostan kitaran ni luulisitte että samaan syssyyn käy verstaalla tekemässä tilat sille patterille ja vaihtaa mikit? |
Gramer 25.02.2007 19:36:08 | |
---|
Varmaan helpompi ku otat sieltä liikkeestä semmosen kitaran, jossa ne aktiivit on jo valmiiksi kiinni (hymiö) Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa... |
cruel_destiny 25.02.2007 19:39:16 | |
---|
Eli liikkeessä jos ostan kitaran ni luulisitte että samaan syssyyn käy verstaalla tekemässä tilat sille patterille ja vaihtaa mikit? tarvitsetko oikeasti metallican soittoon aktiiveja? luulen kyllä, että metallica käyttää niitä livenä ihan muista kuin saundi syistä... |
föödel 25.02.2007 19:59:29 | |
---|
luulen kyllä, että metallica käyttää niitä livenä ihan muista kuin saundi syistä... Ja syyt ovat...? Kyllä biiseistä voi aika helposti erottaa emg soundit. |
Jucciz 25.02.2007 20:07:31 (muokattu 25.02.2007 20:08:18) | |
---|
Ainakaan isomman särön takia ei viimeiseen 20 vuoteen ole tarvinnut aktiivimikkejä. Ehkä syytä ovat hurinattomuudessa tai mahdollisuudessa boostata tiettyjä taajuuksia jo kitaran päässä, en tiedä. Itse en EMG:istä välitä, koska niiden jäljiltä kitaran oma persoona katoaa aika tehokkaasti. Sama laitatko ne viiden tonnin Les Pauliin vai naapurin pihakoivuun, lopputulos kuulostaa ihan samalta. Kyllä biiseistä voi aika helposti erottaa emg soundit. Kuvailisitko EMG-soundia ja missä biisissä erityisesti väität, että soundissa on jotain semmoista, mitä ei saisi ilman EMG:itä? Ihan uteliaisuudesta vaan... |
Krice 25.02.2007 20:09:40 | |
---|
Sama laitatko ne viiden tonnin Les Pauliin vai naapurin pihakoivuun, lopputulos kuulostaa ihan samalta. Tuolla logiikalla voisi ehkä laittaa emg:t Jackson RR30:n ja saada siitä loistokkaan kitaran. vai. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
McNulty 25.02.2007 20:11:16 | |
---|
Mitenkä tuo itseasiassa tehdään? ajatellaan että joku haluaa laittaa vaikka gibsoniinsa emg:t, niin mitä kaikkea pitää tehdä jotta homma toimii? pitää ainakin se aukko niille pattereilla tehdä, mutta mitä muuta? Hei, välttämättä ei tartte tehdä kolosta patterille, riippuen tietysti skebasta. Esim. Les Pauliin saa patterin sinne huoltoluukun alle piiloon eikä tarvitse ylimääräisiä koloja tehdä soittimeen. Mihin kitaraan meinasit EMG:t vaihtaa? Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! |
Jucciz 25.02.2007 20:16:59 (muokattu 25.02.2007 20:20:37) | |
---|
Tuolla logiikalla voisi ehkä laittaa emg:t Jackson RR30:n ja saada siitä loistokkaan kitaran. vai. En tiedä, en ole testannut kyseistä Jacksonia. Kitara on muutakin kuin miltä se kuulostaa. EMG pitää huolen ainoastaan siitä, että kaikki kuulostaa samalta. Ei se esim. soittotuntumaa muuksi muuta. :) |
cruel_destiny 25.02.2007 20:31:13 | |
---|
Ja syyt ovat...? Kyllä biiseistä voi aika helposti erottaa emg soundit. voisikohan olla kiertämättömyys, hurina, boostailla kitaran signaalia, koska kamaa on niin paljon kitaran ja kaiuttimen välissä, että saundi tulee syödyksi muuten... joo, ja mullekkin voit kertoa näistä EMGn omasta saundista, siitäkö ettei se oikeasti kuulosta enää miltään... :) |
Werde 25.02.2007 20:31:40 (muokattu 25.02.2007 20:35:08) | |
---|
luulen kyllä, että metallica käyttää niitä livenä ihan muista kuin saundi syistä... Eiköhän se James niitä käytä siksi kun se niistä tykkää. Tuskin se muuten olisi lähes joka helvetin kitaraan 80-luvulta asti niitä laitattanut. edit: Tuohon saundipolitiikkaan voisin heittää, että jonkin sortin tavaramerkki on lähes yliterävä atakki.. siis jos jotain tunnistettavaa ominaisuutta niistä miettii. Dimebucker aktiivipiirin kanssa hyökkää vielä rajummin (tuo mun Fusion on sellainen gain-jyrä ettei mitään rajaa), mutta muuten ei passiiveista samanlaista erottelua löydy. I kneel only to God.. I don't see him here. |
Ziggy Bubba 25.02.2007 20:42:14 | |
---|
Kyllä noita EMG:itä käytetään tosiaan muusta syystä kuin gainin puutteesta, kuten Jucciz totesi. Toisaalta ne eivät ole myöskään noilla vähempi tehoisilla mikeillä korvattavissa - vaikka kuinka viilaa vahvaria tai EQ:ta, niin se mikin soundi kuuluu silti läpi. Semmonen tiukkuus mitä mm. noissa (ja monissa passiivitykeissä) on vaikkapa heavydemppailua silmällä pitäen on varmaan se syy miksi Hetfieldikin noita käyttää... Edellä mainittujen syiden lisäksi, tietty :) Myspace.com/Crookmachine |
föödel 25.02.2007 20:48:13 | |
---|
No hyvänä esimerkkinä toimii mun mielestä garage inc. levy, en ole kuitenkaan varma mutta äkki kuulemalta sieltä erottaa sen emg:n "mahtavan" erottelevuuden:D |
H.Corruption 25.02.2007 20:48:50 | |
---|
En tiedä, en ole testannut kyseistä Jacksonia. Kitara on muutakin kuin miltä se kuulostaa. EMG pitää huolen ainoastaan siitä, että kaikki kuulostaa samalta. Ei se esim. soittotuntumaa muuksi muuta. :) Mulla on kahdessa samanlaisessa kitarassa EMGt ja eivätkä ne kyllä samalta kuulosta. Yhdessä threadissähän todettiin ettei kitaran soundi riipu pelkästään mikeistä, vahvistimesta ym. Muistaakseni olit yksi juttuun osallistuneista. Ei EMG:llä soittotuntuma muutukaan, mutta ne seuraavat hyvin soittotatsia. |
saastara 25.02.2007 20:53:13 (muokattu 25.02.2007 20:53:26) | |
---|
No hyvänä esimerkkinä toimii mun mielestä garage inc. levy, en ole kuitenkaan varma mutta äkki kuulemalta sieltä erottaa sen emg:n "mahtavan" erottelevuuden:D En tiedä voiko noita Metallican studiokitarasoundeja pitää kovin hyvänä lähtökohtana. EMG:n rinnalla siellä kuuluu myös noin 150 000€:n edestä laitteistoa. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
Lancelot 25.02.2007 21:00:57 | |
---|
En tiedä voiko noita Metallican studiokitarasoundeja pitää kovin hyvänä lähtökohtana. EMG:n rinnalla siellä kuuluu myös noin 150 000€:n edestä laitteistoa. :) Ohan niitä muitakin Emg:n käyttäjiä. Jos vaikka kuuntelee Inflamesia tai vaikkapa uusimpia Chimairan lättyjä ni kyl sieltä sen Emg:n tiukkuuden kuulee. Ite olen kyllä suosinut aina passiiveja mut kyl yks tommonen Emg -hevikeppi pitää hommata viä. |