jupo.r 18.01.2007 15:14:00 | |
---|
Moi! Nyt ois vuorossa kitaran v.hurina. Kyseessä on halpis straton kopsu. Hyvä soittaa kaikinpuolin, vaan hurisee äluttömästi särö päällä. Oisko järkevää vaihtaa joku toinen 2 kelanen tallamikki tilalle ja minkälainen ois kohtu kelpo. Äänitys hommiin tulis. Gaten joutuu kääntää niin tiukalle että ei jää paljon soundia jäljelle..Kiitos |
hq 18.01.2007 15:55:29 (muokattu 18.01.2007 16:02:59) | |
---|
2-kelainen mikki ja mahdollisesti lisäksi: http://www.omena.org/~twinkle/faradayn_hakki.php Parempi piuhakin saattaa auttaa yllättävän paljon jos nykyinen on joku halpis. E: Itse vaihdoin siis Squier stratoon tallamikiksi jonkun halvimman jämähumbuckerin mikä musiikkiliikkeestä löytyi, ja sekin toi jo suunnatonta parannusta särösoundeihin. |
Jucciz 18.01.2007 16:05:23 (muokattu 18.01.2007 16:05:51) | |
---|
Mä vaan tahdon veikata, että säröä on aivan liikaa, jos hurina muodostuu sietämättömäksi ongelmaksi - varsinkin halvoilla yksikelaisilla mikeillä. Soitatko muuten lähellä tietokoneen monitoria, joka ei ole litteä näyttö? |
Mika K 18.01.2007 16:22:24 (muokattu 18.01.2007 16:22:36) | |
---|
Ylimääräiset hurinat ja pörinät kuuluvat usein halpiskitaroihin. Mun edesmenneessä Squierissa oli juuri sama vika, puhtaalla soitettaessa ihan OK mutta säröllä mikit menivät ikäänkuin "tukkoon" ja hurina lisääntyi. |
jupo.r 19.01.2007 11:47:49 | |
---|
Mä vaan tahdon veikata, että säröä on aivan liikaa, jos hurina muodostuu sietämättömäksi ongelmaksi - varsinkin halvoilla yksikelaisilla mikeillä. Soitatko muuten lähellä tietokoneen monitoria, joka ei ole litteä näyttö? Seinän takana. Ei pitäs tk häiritä. |
jupo.r 19.01.2007 11:52:27 | |
---|
2-kelainen mikki ja mahdollisesti lisäksi: http://www.omena.org/~twinkle/faradayn_hakki.php Parempi piuhakin saattaa auttaa yllättävän paljon jos nykyinen on joku halpis. E: Itse vaihdoin siis Squier stratoon tallamikiksi jonkun halvimman jämähumbuckerin mikä musiikkiliikkeestä löytyi, ja sekin toi jo suunnatonta parannusta särösoundeihin. Totahan täytyy kokeilla ja mikki myöhemmin kun on aika ohkanen soundi muutenkin. Kiitti. |
Murgo 19.01.2007 12:15:13 | |
---|
Jos soundi lähtee sormista,niin miksi mun sormet kuulostaa eri kamoilla erilailla paskalta? |
ismokapa 18.02.2007 10:46:25 | |
---|
2-kelainen mikki ja mahdollisesti lisäksi: http://www.omena.org/~twinkle/faradayn_hakki.php Parempi piuhakin saattaa auttaa yllättävän paljon jos nykyinen on joku halpis. E: Itse vaihdoin siis Squier stratoon tallamikiksi jonkun halvimman jämähumbuckerin mikä musiikkiliikkeestä löytyi, ja sekin toi jo suunnatonta parannusta särösoundeihin. toi 1-.kelasten mikkien pörinä on ominaisuus,tosin häiritsevä. itselläni squier strat. vuodelta -86 |
veka2 18.02.2007 11:24:23 (muokattu 18.02.2007 11:27:03) | |
---|
toi 1-.kelasten mikkien pörinä on ominaisuus,tosin häiritsevä. itselläni squier strat. vuodelta -86 Olen päästellyt jonkun aikaa tällä: http://www.thomann.de/fi/fender_squier_std_strat_rw_ab.htmja yllätys yllätys, hyvin vähäiset hurinat ja rohee soundi. Paljon vähemmän häiriöitä kuin mun American DLX-stratossa oli silloin kun siinä oli vielä Fenderin oma noiseless-setti kiinni. Tämän halusin sanoa siksi, että ei hurinat aina ole hinnasta kiinni, vai sainko vain hyvän yksilön? Tulikohan tosta Squierista mun ykköskeppi strato-osastolla...:-) |
msormune 18.02.2007 11:37:56 | |
---|
Soitatko muuten lähellä tietokoneen monitoria, joka ei ole litteä näyttö? Jokainen lähellä oleva sähkömoottori voi olla hurinan aiheuttaa - pesukone, jääkaappi, telkkari, jne. |
juhahurja 22.02.2007 22:14:52 | |
---|
Itellä on fernandes strato. raiskasin siihen aikonaan tuplahumpparin kolon, ja dimarzio siihen. Ei hurise eikä tärise. Nyt tein guitar player 86 ohjeen mukaan kolmen kytkimen sydeemin, josta lähtee tasan 12 eri mikkivaihtoehtoa. Yksikelaiset hurisee aina. |
jupo.r 22.02.2007 22:48:37 | |
---|
Kiitokset kaikille ja anteeksi että en ole kommentoinut muka kiireiden takia. Ps: Teipit on jo hankittu. |
Timesby 22.02.2007 23:15:16 | |
---|
Mä vaan tahdon veikata, että säröä on aivan liikaa, jos hurina muodostuu sietämättömäksi ongelmaksi - varsinkin halvoilla yksikelaisilla mikeillä. Soitatko muuten lähellä tietokoneen monitoria, joka ei ole litteä näyttö? Pärkkele. Voiskohan mun straton hurinat johtua tuosta. Mulla on 21" putkinäyttö. Toisaalta ne mikit hurisee myös puhtailla ja muulloinkin kuin näytön eessä mutta ei niin paljoa. Setti on duncanin ssl-1. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
juhahurja 24.02.2007 21:41:02 | |
---|
Totta. Itellä fernandes steato, johon oon pannu humpin bridgeen. Sepä ei hurise, mutta kyllä ykskelaset hurisee aina säröllä, ja se kuuluu asiaan. Vois kai kokeilla jotain dimarzio ?yngwie mikkiä, jos haluaa päästä mahduttaan ykskelasen paikalle humbucker. Raiskasin aidon gibsonin, kun halusin siihen tietyn mikin.Leluilla voi leikkiä, mutta originaalien kanssa pitää olla varovainen. |
Krice 24.02.2007 22:18:14 | |
---|
Pärkkele. Voiskohan mun straton hurinat johtua tuosta. Mulla on 21" putkinäyttö. Toisaalta ne mikit hurisee myös puhtailla ja muulloinkin kuin näytön eessä mutta ei niin paljoa. Setti on duncanin ssl-1. Ainakin tietokoneelle nauhoittaessa putkinäyttö pöristää mukavasti. Huomasin tosin sellaisen jutun, että monitorin kentässä on "aukko" jossa ei kuulu lähes ollenkaan hurinaa. Se on hieman sivussa monitorista kun soittaa sitä kohti. Voi myös kokeilla kääntyä poispäin monitorista. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Jucciz 25.02.2007 03:23:37 | |
---|
Putkinäytön edessä on aika mahdotonta nauhoitella särökitarajuttuja, koska pitäisi istua täsmälleen yhdessä tietyssä kohtaa, jossa kitaramikkien magneetit ovat juuri sopivassa asennossa suhteessa näytön kuvaputken magneettiin. Tässä asennossa pörinää ei tule, mutta annas jos liikut senttimetrinkin... Ostin suosiolla litteän näytön, ja saman tien ison. :) |
Krice 25.02.2007 18:19:43 | |
---|
Putkinäytön edessä on aika mahdotonta nauhoitella särökitarajuttuja, koska pitäisi istua täsmälleen yhdessä tietyssä kohtaa Ei se mahdotonta ole:) "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
sepisti 26.02.2007 14:39:17 | |
---|
Itse tuli aikoinaan vaihdettua halpis (strato kopsu) kitaraan kaikki piuhat sisälle (paksumpiin) ja tehtyä maadoitukset paremmin. Loppui hurinat. |
Jake.e 26.02.2007 14:55:57 | |
---|
Mä vaan tahdon veikata, että säröä on aivan liikaa, jos hurina muodostuu sietämättömäksi ongelmaksi - varsinkin halvoilla yksikelaisilla mikeillä. Yksikelaisilla ymmärrän hurinan, mutta jos on humpparit niin ei pitäisi hurista vaikka säröä olisi bläck metal miehellekkin liikaa. Jerk. |
Umas 26.02.2007 14:58:07 | |
---|
Tausta levy irti ja sieltä johto omaan vyönsolkeen tms. ni hurinat loppuu... tulee halvemmaks ku mikkien vaihto ;) |