dust sucker 07.09.2006 16:05:38 | |
---|
Aloitin täällä keskustelun http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=132055&o=0&#p5973072 Olen tuolla kysellyt paria asiaa, jotka sopisivat ehkä paremmin tähän foorumiin Mulla on tuo Pod 2.0 ja en millään meinaa saada siitä äänitettyä koneelle sellaista tukevaa soundia, jossa ylämiddle ei olisi sellainen repivä. Mulla tärkeimmät soundit ovat Pod Clean, Line 6 Clean, Brit Classic ja Brit Hi gain. Kannattaako Pod 2.0 päivittää, mulla on ihan vaan tuo 2.0 - paraneeko itse soundit päivityksellä? |
WanhaWetäjä 07.09.2006 16:50:23 (muokattu 07.09.2006 16:51:26) | |
---|
No heh... Samaa asiaa oon pähkäillyt jo monta päivää...just latasin tuon 3.0 editointisoftankin sitä varten että ois kätsympi ruuvailla noita PODin saundeja,aiemmin en ole kuin pari perussaundia tehnyt,niitten avuksi mä olen käyttänyt Logicin plugareja tuohon saundin parannukseen äänityksissä,eli kaiut,kompurat ja ekvalisointi,kaikki Logicista,niin johan alkaa pelittää... Mutta silti ois kiva saada myös livesaundeihin parannusta,just tuo repivä yläkeskialue on suoraan pöytään aika raivostuttava saada pois niin että ei menis koko saundi ihan wituralleen. PODxt tai Live ois harkinnassa,tai sitten tuo Fox Tonelab SE...kun nyt kerkeis testaan noita... http://www.line6.com/podxt/ http://www.voxamps.co.uk/products/tonelab/tonelab_se.htm ...varmaan olet nuo demot kattonu? Ostan Casion kun täytän 50v... |
MadMatt 07.09.2006 18:01:27 | |
---|
Aloitin täällä keskustelun http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=132055&o=0&#p5973072 Olen tuolla kysellyt paria asiaa, jotka sopisivat ehkä paremmin tähän foorumiin Mulla on tuo Pod 2.0 ja en millään meinaa saada siitä äänitettyä koneelle sellaista tukevaa soundia, jossa ylämiddle ei olisi sellainen repivä. Mulla tärkeimmät soundit ovat Pod Clean, Line 6 Clean, Brit Classic ja Brit Hi gain. pod 2.0:lla on tullut tässä kaikenlaista ääniteltyä. Käytän ainoastaan tweed blues 7C soundia pohjana ja systeemi toimii mielestäni ihan ok ja niin hyvin kuin tälläisellä masiinalla se on mahdollista. Hain aikoinaan laitteesta vain mahdollisimman luonnollisen puhtaan soundin jota aloin sitten sopivasti värittelemään ja säröttelemään, ilman kuitenkaan mitään kompuraa tai efektejä, kitaran ja soittotyylin mukaan. Suurin osa podin valmiista preseteistä , muokkaus yrityksistä huolimatta on juuri tuota repivää soundimaailmaa mutta jos löytää itseään mielyttävän pohjapresetin niin ei kai siinä muu auta kuin alkaa maltilla säätämään. Itse ajan vielä koko hoidon halvan putkietuasteen läpi ja se on siinä. suurin ongelma podin kanssa on saada soundia "isoksi ja munakkaaksi" joten miksauksessa kyllä saa kikkailla ja eihän tätä voi kuitenkaan verrata aitoon mikitettyyn zydeemiin. |
dust sucker 27.09.2006 15:01:23 (muokattu 27.09.2006 19:21:35) | |
---|
Mulla on nyt Yamahan DG Stomp kokeiltavana. Saas nähä olisko toi parempi kuin Pod 2.0. |
tenkainen 27.09.2006 15:07:19 | |
---|
Mulla on tuo Pod 2.0 ja en millään meinaa saada siitä äänitettyä koneelle sellaista tukevaa soundia, jossa ylämiddle ei olisi sellainen repivä. Mulla tärkeimmät soundit ovat Pod Clean, Line 6 Clean, Brit Classic ja Brit Hi gain. Juuri tuossa äänittelin, ja sain aika rapsakkaan munakkaat soundit Modern Class A:ta Bad Monkey overdriven kanssa ryyditettynä. Myös behkun sansamp-kopio toimi kun sitä joskus koittelin. Bad Monkey tasaa jotenkin kivasti sitä Podin soundia, tekee siitä luontevamman soundisen. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Ocku 27.09.2006 15:13:29 | |
---|
Award-Session JD10. |
dust sucker 27.09.2006 15:22:04 (muokattu 27.09.2006 19:21:52) | |
---|
Bad Monkey tasaa jotenkin kivasti sitä Podin soundia, tekee siitä luontevamman soundisen. Mistä sen Bad Monkeyn taioit, saako sitä Pod 2.3:lle jostain? |
tenkainen 27.09.2006 15:38:33 (muokattu 27.09.2006 15:38:55) | |
---|
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
dust sucker 27.09.2006 16:56:56 | |
---|
Award-Session JD10. No, mikäs tää sitte on? |
htm 27.09.2006 17:07:58 | |
---|
Aihetta sivuten flextone II:n käyttäjänä yhdyn tuohon overdriven (esim. bad monkey) käyttöön särösoundin tukevoittamiseen. Itse olen ryydittänyt mm jcm800 ja twin -mallinnuksia tube screamerilla. Paljon napakampi ja selkeämpi lopputulos. Olennaistahan tuossa on se, ettei kummastakaan avaa hanoja liikaa. Maltillisesti säröä mallinnukseen ja sitten overdrive boostaamaan drive/gain lähes nollassa. Tai näin ainakin kyseisten mallinnusten ja tube screamerin osalta... |
svilo 27.09.2006 17:26:21 | |
---|
Award-Session JD10. Loisto vehje /sv - tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say?
A: Yes
(R.Aiken) |
dust sucker 27.09.2006 19:20:31 (muokattu 27.09.2006 19:56:13) | |
---|
Loisto vehje /sv Ahaa, Award-Session JD10 on siis kitarapreamppi. Juu, siis onko toi hyvä podin kanssa vai korvaamaan podin kokonaan? Tuo Digitechin Monkeytä täytyy kokeilla. Siinähän on myös mahdollisuus tuohon vahvistinsimulointiin. Varmaankin se kannattaa olla pois ennen kuin ääntä syöttää podiin? Edit: Mulla on itsellä kyllä Turbo Rat, jota joisi tietenkin myös kokeilla. Käytän sen kanssa aina maltillista säröä ja sen filter toiminto suodattaa mukavasti korkeita taajuuksia. |
tenkainen 27.09.2006 20:08:56 | |
---|
Tuo Digitechin Monkeytä täytyy kokeilla. Siinähän on myös mahdollisuus tuohon vahvistinsimulointiin. Varmaankin se kannattaa olla pois ennen kuin ääntä syöttää podiin? Ei oo kallis investointi. En tiijä, en oo kokeillu. Voihan silläkin saada mukavia soundeja. Mä siis käytän tota to amp -liitäntää monkeesta. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Ziggy Bubba 27.09.2006 20:26:56 (muokattu 27.09.2006 20:27:06) | |
---|
Multakin tulee lämmin suositus Bad Monkey/Pod -yhdistelmälle. Omalla XT Livellä soitellessa mulla on koko ajan tuo BM kiinni. Tukevoittaa soundia erittäin hienosti. Vanha Behkun Vintage Tube OD ajoi myös saman asian ihan asiallisesti... Suosittelen kaikille Podin omistajille testaamaan, 39e on tosi pieni hinta noinkin paljon soundia parantavasta laatikosta. www.mikseri.net/sigkk My musique |
dust sucker 27.09.2006 20:58:27 (muokattu 27.09.2006 20:58:39) | |
---|
Yamaha DG stomp on soundiltaan tukevampi ja jotenkin soundissa tuntuu olevan täyteläisyyttä Podia enemmän, mutta soundi on jotenkin kraanavesimäisempi, jotenkin nuiva, Podissa on kuitenkin yläkerrassa soivuutta ja tilaa enemmän. Täytyy kokeilla tuon Monkeyn kanssa. |
drlecter 27.09.2006 21:07:51 | |
---|
Line6 tuotteiden kanssa jää soittaminen taka-alalle, yhtä hemmetin säätämistä. |
htm 27.09.2006 21:27:34 | |
---|
@ drlecter Ei pidä muuten paikkaansa, jos ei anna sen mennä siihen. Line6 toki antaa mahdollisuuden siihen, mutta tätä kutsutaan myös mahdollisuudeksi tai monipuolisuudeksi. Toki alussa vie aikansa löytää korvaa miellyttävät soundit, mutta itse ainakin ne löydettyäni olen käyttänyt vain kahta mallinnusta (yksi clean ja yksi särö, tuo clean tallentui A-kanavalle samana päivänä kun vehje tuli taloon, enkä ole siihen sen jälkeen koskenut). Sen jälkeen biisin mukaan tarvittaessa jotain efektiä päälle ja se on siinä. Ittellä menee nykyään enemmän aikaa eri säröpurkkien kanssa vekslatessa... |
dust sucker 29.09.2006 14:17:17 | |
---|
Bad Monkey tasaa jotenkin kivasti sitä Podin soundia, tekee siitä luontevamman soundisen. Juu, eilen otin kokeiluun, tänän menen maksamaan. Tasoittaa sopivasti soundia, vie pirullista ylämiddleä pois, lisää sustainia ja mitä vielä. 50 eurolla paljon hyvää soundia. |
drlecter 29.09.2006 15:27:58 | |
---|
@ drlecter Ei pidä muuten paikkaansa, jos ei anna sen mennä siihen. Line6 toki antaa mahdollisuuden siihen, mutta tätä kutsutaan myös mahdollisuudeksi tai monipuolisuudeksi. Toki alussa vie aikansa löytää korvaa miellyttävät soundit, mutta itse ainakin ne löydettyäni olen käyttänyt vain kahta mallinnusta (yksi clean ja yksi särö, tuo clean tallentui A-kanavalle samana päivänä kun vehje tuli taloon, enkä ole siihen sen jälkeen koskenut). Sen jälkeen biisin mukaan tarvittaessa jotain efektiä päälle ja se on siinä. Ittellä menee nykyään enemmän aikaa eri säröpurkkien kanssa vekslatessa... OK. Löysin hyvän nauhoitus-särösoundin, mutta sillä ei ole kovin mukava soittaa. Eli tuplattuna jne. kuulostaa hyvältä mutta itse soittotilanteessa koen soittamisen jokseenkin vaivalloiseksi. Treplet kirskuvat ja ahistus iskee :) Middlenamiskoiden vääntäminen tuo soundiin sen muovifiiliksen niin monesti. Pikkurosoilla/bluessoundeilla on mukava soitella hämyisiä ja tunnelmallisia biisejä mutta hevit tökkii. M.NET.... PIMP MY Line6 |
-Cale 29.09.2006 15:31:14 | |
---|
Juu, eilen otin kokeiluun, tänän menen maksamaan. Tasoittaa sopivasti soundia, vie pirullista ylämiddleä pois, lisää sustainia ja mitä vielä. 50 eurolla paljon hyvää soundia. Pitäisköhän itekki hommata tollanen, ku cleanit on omaan korvaan varsin maukkaat mutta säröistä en oo ainakaa vielä löytäny mieleistä. Tosin tämän päivän sen kanssa olen vasta säätänytkin. Säröt on joko liian "tappomättöä" tai sitten munattomia. Sellasta kunnon kasarihardrock-säröö ei tunnu löytyvän millää, onko joku muu löytäny? |