Aihe: Auttakaa tolloa 1 | |
---|---|
![]() 27.02.2007 12:40:24 (muokattu 27.02.2007 14:20:58) | |
Tarttisin pikkusen apua tämmösessä asiassa: olen viemässä vanhaa jaakkoa remonttiin, eli kyseessä on jackson professional stealth ex, siihen vaihdetaan nauhat yms, mutta myös kaikki mikit vaihdan. Ainakin tallamikin vaihdan Bill Lawrencen L500:een, mutta nää single coilit on ongelma ku en niistä tiedä mitään. Kaulaan pitäis saada tehokkaampi ja tuo keskimikki on mulle täysi mysteeri että mitä siihen laittais, vai tarviiko sitä edes vaihtaa.. Tällä hetkellä tallassa on DiMarzion evolution ja siitä en ole juurikaan tykännyt. Ei ollut kovin kummonen verrattuna alkuperäiseen jacksonin mikkiin, onko se nyt JH-1 vai J4-1.. Ei siitä saa selvää ku tuo teksti on niin kulunut, ja jotain ID.8 siinä lukee kans. Eli siis: Mimmoset single coilit kannattaa laittaa ja onko tämä L500 liian raaka tuohon stealthiin. täytyy ajatella asia silleen, että olen hommaamassa myös RR24:n, eli siinähän mulla on hevikeppiä tarpeeksi ja tästä vanhasta pitäis modifioida monipuolisempi soundi.. newoldschool bognroll!!! | |
![]() 27.02.2007 13:35:37 | |
No saahan singlejäki sellasina että ne kuulostaa humppareilta, jos semmosta haet? Merkkejä en nyt osaa sanoa. You can run, but you can't hide from metal! | |
![]() 27.02.2007 13:44:05 | |
olen viemässä vanhaa jaakkoa remonttiin, eli kyseessä on jackson professional stealth ex, siihen vaihdetaan nauhat yms, mutta myös kaikki mikit vaihdan. Ainakin tallamikin vaihdan Bill Lawrencen LS500:een, mutta nää single coilit on ongelma ku en niistä tiedä mitään. L-500 siis? Mutta minkä niistä... L-500L, L-500XL? Saanko myös udella mistä löysit ko. mikin? Singlecoileja onkin sitten moneen junaan. Kaulaan pitäis saada tehokkaampi ja tuo keskimikki on mulle täysi mysteeri että mitä siihen laittais, vai tarviiko sitä edes vaihtaa.. Siitä, tarviiko vaihtaa, päätät sinä itse. Se onnistuu helposti kysymällä itseltään:"käytänkö keskimikkiä?" tai "tarvitsenko sitä?". Itse henk.koht. en tarvitse ja se on vain tiellä. Rautalankamiehet varmaan sanoisivat että keskimikki täytyy olla. Nää on niin näitä. Pistä sinne kaulamikiksi joku singlecoil-kokoon ahdettu humbucker, esim. Seymour Duncan Lil '59. Tällä hetkellä tallassa on DiMarzion evolution ja siitä en ole juurikaan tykännyt. Ei ollut kovin kummonen verrattuna alkuperäiseen jacksonin mikkiin, onko se nyt JH-1 vai J4-1.. Ei siitä saa selvää ku tuo teksti on niin kulunut, ja jotain ID.8 siinä lukee kans. Kuulostaa siltä, että se on ihan se ja sama mikä mikki on kiinni kitarassasi jos Evolution kuulostaa samalta kuin Jacksonin passiivit. Eli siis: Mimmoset single coilit kannattaa laittaa ja onko tämä LS500 liian raaka tuohon stealthiin. täytyy ajatella asia silleen, että olen hommaamassa myös RR24:n, eli siinähän mulla on hevikeppiä tarpeeksi ja tästä vanhasta pitäis modifioida monipuolisempi soundi.. L-500 saa miedompana ja rankempana. Kannattaa ihan oikeasti harkita, mitä haluaa ja mitä ei. Ei se kitaran soundi lopulta kauheasti muutu, jos vaihdat DiMarzion Evolutionin esim. Lawrence L-500L mikkiin. Puhutaan kuitenkin niin pienistä muutoksista. Soundin monipuolisuus on paljon enemmän vahvistimesta ja soittajasta kiinni. Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! | |
![]() 27.02.2007 13:44:42 (muokattu 27.02.2007 13:45:59) | |
On kyllä kieltämättä vaikea suositella mitään kylmiltään. Jos siihen kaulaan lisää potkua tarvitset, niin niitä sincle coil -sized bukkereita tosiaan katselisin. Mallia on vähän huono mennä sanomaan, kun a) ei niistä kovinkaan kattavaa kokemusta ole ja b) ei tiedä, mitä sä kaipaat. Kaikille kun monipuolisuus merkitsee pikkaisen erilaisia asioita. Sitten semmoinen juttu, että mieti, missä vanhat mikit ei toimi ja mitä niihin haluat lisää. Sen mukaan lähdet vaihtamaan niitä mikkejä. Jos sulla ei ole mitään tietoa siitä keskimikistä, niin älä mene vaihtamaan sitä. Vaihda vasta siinä vaiheessa, kun tiedät, mitä sillä teet (jos se vanha ei siis sovi kuvioon). Mikkien kanssa pelleillessä on kyllä semmoinen kiva (varsinkin näiden Duncanien ja DiMarzioiden kanssa), että jos niitä ostaa käytettynä, niin niitä saa sitten jälkikäteen vaihdettua päittäin jonkun kanssa. Mutta ennen kaikkea (toisto on opintojen äiti), mieti, mihin suuntaan haluat sitä muutosta mikeiltä. | |
![]() 27.02.2007 14:13:12 (muokattu 27.02.2007 14:15:02) | |
Fundeerasin tallaan tota L500XL:ää, mutta toisaalta viisastuin näistä neuvoista sen verran että taidankin vain laitattaa kaulaan sen Seymour Duncan Lil '59:n tai vastaavan. Keskimikkiä en kyllä ikinä koskaan käytä... Eli sitä en siis vaihda vain siks että saisin kehua että siinä on se ja se mikki ja oli kallista ja nyt on hyvä... hehe ,) Kiitos neuvoista ja nyt siis keppi remonttiin... (kaulamikin ongelmahan on just se että se on hyvästä soundista huolimatta hirmu vaisu...) newoldschool bognroll!!! | |
![]() 27.02.2007 14:17:02 | |
L-500 siis? Mutta minkä niistä... L-500L, L-500XL? Saanko myös udella mistä löysit ko. mikin? Singlecoileja onkin sitten moneen junaan. Mulla ei tätä Billin mikkiä vielä ole ostettuna, vaan tuttu meinas että se vois sen mulle asevelihintaan myydä... newoldschool bognroll!!! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)