Aihe: Apuuva!! Myö oo ostamassa Les Paulia
1
Northern Soul
27.02.2007 09:10:19
Eli niinkuin otsikko kertoo, olen ostamassa Les Paul -mallin kitaraa.
Gibsonin mallit ovat kotona soitteluun liian kalliita, joten "tyydyn" johonkin halvempaan en haluaisi kuitenkaan mitää ihan göntsää vehjettä.

Tuollainen kiinnostaa
kovasti:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_l … s_paul_standard_cherry_sunburst.htm

Aikani kattelin noita Epiphonen malleja ja kas kummaa eksyin sivuille, josta löysin seuraavat Ibanezin mallit:

http://www.thomann.de/fi/ibanez_arc_300_dvs.htm

http://www.thomann.de/fi/ibanez_arc100bk.htm

Esim. Suomi24:n sivuilla nuo Epiphonen mallit saavat sekä kehuja, että haukkuja, mutta ibanezin malleista en oikein löytänyt mitään.

Epiphonen mallien kerrotaan kärsivän viritykseen liittyvistä ongelmista.
Onko totta, että 450 euron Epiphonella ei tee mitään, onko se muka niin paska?
cruel_destiny
27.02.2007 09:15:15
cruel_destiny
27.02.2007 09:15:15 (muokattu 27.02.2007 09:15:36)
edit: elämäni eka tupla
bfoc
27.02.2007 09:20:18
Esim. Suomi24:n sivuilla nuo Epiphonen mallit saavat sekä kehuja, että haukkuja, mutta ibanezin malleista en oikein löytänyt mitään.

Epiphonen mallien kerrotaan kärsivän viritykseen liittyvistä ongelmista.
Onko totta, että 450 euron Epiphonella ei tee mitään, onko se muka niin paska?

Niin saavat täälläkin. Käyttäjät on ihan erilaisia tarpeineen ja vaatimuksineen. Ihan hyviä pelejä ne on.

Vireongelmat johtuu useimmiten siitä että
a) on liian vanhat tai huonot kielet
b) niitä kieliä ei osata laittaa oikein tappiin eli jää löysiä
c) niitä kieliä ei vaihdon yhteydessä venytetä tarpeeksi jolloin ne venyy pikkuhiljaa soitettaessa.

Joka tapauksessa Epit pitänevät vireensä siinä missä muutkin jos maanataikappaleita ei huomioida. Ainakin velipojan Gothia saa piestä kuin vierasta sikaa vireen kärsimättä.

Kannattaa mennä kauppaan testailemaan noita kitaroita. Jos joku täällä kehuu jotain hyväksi niin tarve voi olla niin erilainen ettei se soitin käykkään sulle. Käytettynä palstalta saa ihan hyvin soittimia jos ei neitsyyskompleksi vaivaa.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
nannne
27.02.2007 09:26:14

Jep jep. Itse juuri viime viikolla sain käsiini tuon epiphonen HCS banjon. Tehdaskielet kun vaihdoin pois ja hieman tallaa ruuvasin niin vallan kelpo mutta soitettava kitarahan siitä tuli. En siitä ole vielä mitään vikaa löytänyt joskin saatan vielä katsoa sitä hieman ruusunpunaisten näköproteesien läpi.

Ymmärtääkseni epipömpelien parjaus kulkee käsikädessä näiden sunnuntai yksilöiden kanssa joita on nähtävästi viimeaikoina sieltä tehtaalta tipahdellut sen verran että niitä täällä suomessakin on saatu käsiin. Jos sinulla on tilaisuus koe soittaa ennen ostoa niin sittenhän ei varmaankaan ole ongelmia kunhan se täyttää sen mitä sinä siltä vaadit.
suitacasemaniac
27.02.2007 09:29:51
Noin satasen budjettinostolla saisit Yamahan AES620. http://www.thomann.de/fi/yamaha_aes620fb.htm Omien kokeilujen perusteella kitara on vallan mainio hintalappua ajatellen. Omasta mielestä paaljon parempi saman hintaluokan Epit tai Tokait.
Axe83
27.02.2007 09:32:51 (muokattu 27.02.2007 09:37:24)

Olin itse syksyllä samassa tilanteessa kuin sinä. Jonkinlainen les paul oli pakko saada, mutta tuhatta euroa en aikonut käyttää kitaran hankintaan.

Kattelin kanssa noita Epiphoneja aluksi ja ihan pätevältä kitaralta se tuntui.

Kokeilin myös tuota Ibanez ARC 300:sta ja ainakin itseäni se miellytti enemmän kuin Epiphone. Kaula esimerkiksi tuntui sopivammalta käteen. Olen myös tuota kitaraa testaillut pidemmän aikaa. Kokeilemani yksilö oli erittäin kevyt ja soi hyvin.

Kokeilemisen arvoisia ovat varmaan myös Yamaha AES-sarjalaiset, joita itse en ole päässyt testaamaan.
Noissa halvimmissa Tokaissa on se vika, että niissä on runko agathista, joka on huonon puulajin maineessa. Äkkiseltään katsottuna mahonkiset Tokait sijoittuvat noin tuhannen euron hintaluokkaan.

Päädyin sitten lopulta Hagstrom Swedeen, joka on sitten kokomahonkinen.
Kitara soi erittäin kauniisti ja on tukeva rakenteeltaan. Tosin yksilössäni oli viimeistelyssä pieniä kosmeettisia puutteita.

Noita kitaroita kun testailet ja etsit itsellesi niistä parhaan vaihtoehdon, tuskin menet vikaan.
Axe-efekti on paras efekti
tommi_899
27.02.2007 10:12:00 (muokattu 27.02.2007 10:12:26)

Tuosta vireestä, itsellä auttoi kun niillä kielillä "hioi" hieman sitä omaa koloaan satulassa. Olivat vähän tiukat, etenkin G-kieli tuotti alkuun ongelmia. Siihen välillä laittaa vaikka lyijykynällä vähän lyijyä niin jo luistaa paremmin. Tallan vaihto itselläni ainakin muutti soittotuntumaa parempaan, toki tuo oli ennen jo mainio, tulipahan kokeiltua.

edit: tämä siis juuri epiphonen kanssa, tokaissa ei ole vastaavaa ollut.
Mäci
27.02.2007 10:12:22
Mulla on viikon verran ollut tuo Ibanez ARC100 ja tyytyväinen olen.Helpposoittoinen ja hyväsoundinen.Mikeissä vaan iso ero toistensa välillä(kaula tosi tumma ja talla taas
kirkas)En tiedä,kuuluuko näin ollakin,vai onko mikit vaan heikkolaatuiset.Tämä on
ensimmäinen Lespa konstruktion kitara,jonka omistan,kaikkien Fender-johdannaisten
jälkeen ja tämä kyllä sopii kouraan paremmin,kuin F-tyyppi.
Kaukana väijyy ystäviä.
jon1
27.02.2007 11:31:52
Aikani kattelin noita Epiphonen malleja ja kas kummaa eksyin sivuille, josta löysin seuraavat Ibanezin mallit:

http://www.thomann.de/fi/ibanez_arc_300_dvs.htm

http://www.thomann.de/fi/ibanez_arc100bk.htm

Minun mielestä nuo mikit, en muista kumpi malli se oli, mitä noista iboista testasin, oli kuitenkin niin _pirun_ tunkkaset ja elottomat, en tykänny yhtään siitä saundista..
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.."
Sleepless
27.02.2007 13:40:08 (muokattu 27.02.2007 13:42:21)
Minun mielestä nuo mikit, en muista kumpi malli se oli, mitä noista iboista testasin, oli kuitenkin niin _pirun_ tunkkaset ja elottomat, en tykänny yhtään siitä saundista..

Noissa kitaroissa ei ole muuta eroa kuin otelaudan upotuksissa ja ARC300 mallista löytyy loimuvaahtera kansi ja erilainen väritys.

Kirjoittamani arvio ARC300 mallista:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=137442&o=20&#p6448717

Kannattaa lukaista muutenkin tuo topic.
Hiljaa hyvä tulee.
Rallakka
27.02.2007 15:02:55

Velipoika omistaa myös tuollaisen Iban ARC300:n. Käytettiin tuossa jokuaika sitten kitaroitamme Amfisoundilla viilattavana ja myös Amfin Sampo oli varsin vakuuttunut tuon Iban hintalaatu suhteesta. Se mitä itse olen kokeillut tuota, niin hyvät on kokemukset olleet. Velipoika miettikin että ostaisi tuon ARC100:n varakitaraksi.

Hintaansa nähden loistava toimiva kitara ja vieläpä hyvän näköinen.
"I'm only wearing black until they invent something darker"
jomppu
27.02.2007 17:07:00
Mua itseäni kiinnostaisi tollainen Grass Roots "Les Paul". ESP on käsitääkseni ihan laadukas valmistaja, tuskinpa nuo halvemmat Grass Roots mallit ihan susia ovat. Kiinnostaisi kuulla minkälaisista kitaroista on kyse, jos kukaan on päässyt niitä kokeilemaan. Yhden Tokai Love Rockin omistaneena voin sanoa sen olleen hyvä kitara, tosin omistamani oli Japanissa valmistettu eli ei siis halvimpia mahdollisia. Nyt kaduttaa kun menin myymään tuon Tokain, mutta silloin piti saada Telecaster.
Numb
27.02.2007 17:15:22

Mua itseäni kiinnostaisi tollainen Grass Roots "Les Paul".

Yhden olen kohdannut ja testannut. Ei vakuuttanut. Siitä puuttui sellainen Les Paulille ominainen kiinteys. Akustinen soundi oli voimaton ja löysä, vaikka kielet eivät olleet soitonkyllästämät. Satula oli tyyppiä "vaihdettava välittömästi", sinnepäin sahattu muovinrepale. Uude kitaran mikkikytkin pätki, mikä ei lupaa hyvää työn laadulta.

Maali ja lakka olivat pikakatsannolla ok, virittimet peruskauraa.

Luukuttamaan en päässyt, kun liikkeessä kokeilin, mutta vahvistettu soundi tuntui olevan sellaista pyristelyä kohti Les Paulin soundia, sinne kuitenkaan pääsemättä.

Kyse on nyt kuitenkin vain yhdestä yksilöstä, joten jos kiinnostaa, niin kannattaa tietenkin testata itse.

Parhaat hinta/laadut ei-gibsoneissa olen tavannut vanhemmissa Tokain Love Rockeissa. Täytyy myöntää, että uusia en ole kovin katsellutkaan. Grass Rootsin testasin, kun en ole ennen koeajanut sitä
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
joonas_the_great
27.02.2007 17:26:09
täältä myös ääni tokaille, etenki japsit on tosi koneita mutta kyllä niillä korealaisillakin soittelee...
böö
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)