Aihe: Alvarezin sähkökitarat
1
saastara
27.02.2007 02:14:33 (muokattu 27.02.2007 02:15:05)
Enpä sitten loppujen lopuksi tiedä miksi tätä topicia rustailen..

Tänään tuli taas soitettua tuolla kaverini Alvarezin halpiksella.. ASG-jotakin lienee malliltaan. Vaahterakaula, 21 nauhaa, runkopuusta en ole varma.

Kaverini osti tuon noin seitsemän vuotta sitten Musamaailmasta käytettynä.. Se, piuha ja Peaveyn Rage 15w vahvari yhteensä reilun tonnin muistaakseni, en muista. Ei voi kuin ihmetellä kuinka järkyttävän hyvä kauppa.

Ihmettelenpä vain, että miksi näistä kepeistä ei ole tullut tämmöistä Pasifican kaltaista standardihalpista..?! Kitarahan on soi kuin mikä ja tuntuukin unelmalta. Viimeistely on todella korkeaa tasoa ja pätkii monet monta kertaa kalliimmat kepit omissa tassuissa. Varmaankin yksi parhaita kitaroita joita olen koskaan soittanut.

Mietin vain, että onko kaverillani käynyt järkyttävän hyvä tuuri ja sieltä on osunut joku priimakappale kohdalle, vai ovatko nuo kaikki Alvarin sähkikset yhtä tasokkaita? Itsellä kuin ei muista ole laisinkaan kokemusta. Itselleni olen koittanut omaa metsästää mutta noita ei liiku oikein laisinkaan.

Muilla vastaavia.. tai päinvastaisia kokemuksia Alverezeistä?

E: Tulipas sangen Harmony Centralmaista tekstiä.. :) Parasta varmaankin mennä nukkumaan.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
PIM
27.02.2007 08:05:45 (muokattu 27.02.2007 08:09:24)
Ei toi nyt mikään ihan halpis ollut uutena, mitähän mahdoin maksaakaan omastani silloin.... ei jaksa muistaa ihan tarkasti, mutta n. 400 nykyrahan verran alennuksineen. Hyvä keppi hyvistä osista ja puista, kaula pikkasen turhan halko omaan käteeni. En usko että kaverisi Alvarezi mikään poikkeusyksilö on, muuten kuin ehkä hinnaltaan.

Lisäystä:
Itsekin ihmettelin silloin miten sen hintaluokan kepissä voi olla Vilkinsonin vibra ja lukkovirittimet ja varmaan siksi sen ostinkin. Ehkä suurin syys siihen ettei niistä mitää hittejä tullut oli tuo Alvarezin merkki ja hieman perusstratosta poikkea rungon muoto, eikä varma se kaulaprofiilikaan miellyttänyt suurinta osaa ostajaehdokkaista.
saastara
27.02.2007 20:02:36
Itsekin ihmettelin silloin miten sen hintaluokan kepissä voi olla Vilkinsonin vibra ja lukkovirittimet ja varmaan siksi sen ostinkin. Ehkä suurin syys siihen ettei niistä mitää hittejä tullut oli tuo Alvarezin merkki ja hieman perusstratosta poikkea rungon muoto, eikä varma se kaulaprofiilikaan miellyttänyt suurinta osaa ostajaehdokkaista.

Jep.. Onhan tuo runko monenkin silmään, ainakin omaani, melko ruma. Tai etenkin jos perinteiseen stratoon vertaa. Kaula on myös totisesti melkoinen laiva. Itse siitä kyllä pidän.. Mikä on sangen ironista sillä kotona tulee Iban Rg:llä soiteltua. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)