Aihe: Custom Stratoa
1 2
Wespa
26.02.2007 21:39:15
Noniin, pitkään on jo kaasutellut hyvinkin tarkkaan speksattu Stratocaster, tuntuvat vaan olevan haluamillani spekseillä kovin tiukassa. Yhdellä tutulla tosin on _lähes_ sellainen, mutta hän ei siitä tule luopumaan, ikävä kyllä. Eli eli, listataas vähän speksejä:

1. Ehdottomat edellytykset
- Lapa mallia CBS, eli isolapainen (se vaan on niin paljon hienompi kuin se normaali pieni)
- Lavassa pitää lukea Fender Stratocaster, fontilla ei sinänsä väliä, eli moderni/70-lukulainen/"spagetti", anything goes
- Mikitys S-S-S
- Muutenkin ulkoisesti & hardwareltaan mahdollisimman alkuperäinen, eli ei floikkaa tai kiinteää tallaa

2. Lähes ehdottomat edellytykset, joista ehkä kuitenkin voi joustaa
- Vaahteraotelauta
- 21 nauhaa
- Kaulan kiinnitys neljällä pultilla
- Kielenohjaimia 1 kpl
- Made in USA

3. Lisätoiveet
- Väri: melkein mikä muu tahansa paitsi musta/natural/valkoinen

Hmm, unohtuikohan jotain? No lisään sitten tarvittaessa myöhemmin. Eli käytännössä ainoat yksilöt, jotka täyttävät kaikki asettamani edellytykset, näyttäisivät olevan Fenderin Custom Shopista (kuten se tuttuni Strato). Sekä vanhat Fenderin 70-lukulaiset että uudet Highway Stratot ovat hyvin lähellä, mutta joku niissä kuitenkin tökkii. Ostaisin mieluiten kitarani käytettynä ja sisäänajettuna, mutta siitäkin voi joustaa. Budjetiksi olen rajannut maksimissaan noin 1200 euroa, toki halvempi aina parempi. 1200 euron budjetti kuitenkin sulkee käsittääkseni nuo Custom Shopin tekeleet pois, vai olenko väärässä? Yksi vaihtoehto, jota olen harkinnut, on kasata sopivista osista juuri oikeanlainen yksilö. Bodyja tuntuu liikkuvan ihan hyvin, mutta oikeanlaiset kaulat tuntuvat olevan tiukassa, eli voipi joutua tilaamaan esim. Warmothilta. Kovinkaan tarkkoja kaulan tai mikkien ominaisuuksia en nyt vielä tähän listannut, tärkein eli ulkonäkö ensiksi.. ;)

Ajatuksia?
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
olli8
26.02.2007 21:42:48
Noissa sun speksauksissa ei ole mitään tavallisesta stratocasterista poikkeavaa paitsi että 70 lukulaiseen 4 pultin kiinnityksestä en tiedä. Tsiigaa mexicon classicit, eivät häviä yhtään USA mallisille.
Rypsolisti
26.02.2007 21:45:21
No jos Highway 1 ei sovi käteen ja Custom Shopin '69 on liian kallis niin melkeinpä täytyy osista kasata tai hankkia japanilainen Fenderin '68 reissue Strato mutta jos ehdottomasti pitää jenkki olla nii on vähän vaihtoehdot vähissä.
Fender Stratocaster '62
olli8
26.02.2007 21:53:32
Minä sanon että ehdottomasti tuosta, on vaan 3 pulttinen ja en usko että löydät 4 pulttista 70 luvun stratoa helposti.

http://www.thomann.de/fi/fender_70_classic_strat_mn_3ts_egitarre.htm
Rypsolisti
26.02.2007 22:08:59
Minä sanon että ehdottomasti tuosta, on vaan 3 pulttinen ja en usko että löydät 4 pulttista 70 luvun stratoa helposti.

http://www.thomann.de/fi/fender_70_classic_strat_mn_3ts_egitarre.htm

Nii no ei 70-luvun Stratoa mutta 60-luvun lopun Stratocasterit oli neljällä pultilla.
Fender Stratocaster '62
Wespa
26.02.2007 22:13:22 (muokattu 26.02.2007 22:21:26)
Niijoo, unohtui kokonaan edes mainita itse nuo Mehikon Classicit. Toki kolmella pultilla kiinnitetyn kaulan ja kahden kielenohjaimen kanssa pystyy elämään, mutta mites tuo otelauta? Onko se noissa vaahteraotelautaisissa noin häiritsevän vaalea, kuin kuva antaa olettaa?

Onkos kukaan muuten tutustunut noihin Warmothin kauloihin tarkemmin? Yritin sivuiltansa jo tutkailla, mutta ainakaan pikaisesti en löytänyt isolapaisista 21-nauhaisia, vain 22-nauhaisia. Ja saako Warmothin kautta niihin Fender Stratocaster -tekstin lapaan, vai pitääkö se hommata jostain muualta? Oman kasaaminen alkaa kiinnostaa hetki hetkeltä enemmän, varsinkin, jos jostain löytyisi juuri oikeanlainen kaula.

Muoks. Kieliasu!
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
hollstro
26.02.2007 22:13:41

Kyllä noita löytyy, ainakin yksi:

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1597940

Varaudu maksamaan 10.000 €
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Wespa
26.02.2007 22:23:37
Kyllä noita löytyy, ainakin yksi:

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1597940

Aijai, tallan päältä vaan toi suojalevy pois ja "takaluukku" auki, niin siinähän se olisi! Täytyypä laittaa lottorivi vetämään..
olli8
26.02.2007 22:27:57
Niijoo, unohtui kokonaan edes mainita itse nuo Mehikon Classicit. Toki kolmella pultilla kiinnitetyn kaulan ja kahden kielenohjaimen kanssa pystyy elämään, mutta mites tuo otelauta? Onko se noissa vaahteraotelautaisissa noin häiritsevän vaalea, kuin kuva antaa olettaa?

Onkos kukaan muuten tutustunut noihin Warmothin kauloihin tarkemmin? Yritin sivuiltansa jo tutkailla, mutta ainakaan pikaisesti en löytänyt isolapaisista 21-nauhaisia, vain 22-nauhaisia. Ja saako Warmothin kautta niihin Fender Stratocaster -tekstin lapaan, vai pitääkö se hommata jostain muualta? Oman kasaaminen alkaa kiinnostaa hetki hetkeltä enemmän, varsinkin, jos jostain löytyisi juuri oikeanlainen kaula.

Muoks. Kieliasu!

Nuo thomannin kuvat ovat perseestä ja se paistaa pitkän matkan päähän. Jos lavassa täytyy lukea fender stratocaster ja 21 nauhaa niin helpompi ostaa sellanen missä ne on. En suosittele leikkimään jenkkiläisten kanssa tollaisten pikkujuttujen takia. En näe mitään vikaa noissa mexicon classiccien kauloissa. Suosittelen vahvasti tätä helpompaa ratkaisua.
MadMatt
26.02.2007 22:29:41 (muokattu 26.02.2007 22:29:56)

hollstro
26.02.2007 22:35:08

Entäs tämmöinen.

http://www.thomann.de/fi/fender_robin_trower_signature_mwb.htm

Tuo on kolmepultisella kaulakiinnityksellä, eli ei mene speksiin.
Kuha
26.02.2007 22:37:10

Tässä enemmän juttua Classicista kuvien kera:

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=715

Tämä yksilö tosin ruusupuulaudalla. Tästähän on myös jenkkiversio, joka maksaa yli tuplasti mehikon hinnan.
Muistakaa venytellä.
MadMatt
26.02.2007 22:39:49

Tuo on kolmepultisella kaulakiinnityksellä, eli ei mene speksiin.

4-bolt neckplate lukee kyllä spekseissä.
hollstro
26.02.2007 22:46:50

4-bolt neckplate lukee kyllä spekseissä.

Niinpä lukeekin. Mutta olisi ihan ensimmäinen tehdas-Strato jossa on bullet-kaularauta ja nelipulttinen kiinnitys. Joitakin 4-pulttikonversioita 70-luvun Stratoista on näkynyt, joten ihan mahdollinen sikäli.
Wespa
26.02.2007 22:51:19
Nuo thomannin kuvat ovat perseestä ja se paistaa pitkän matkan päähän. Jos lavassa täytyy lukea fender stratocaster ja 21 nauhaa niin helpompi ostaa sellanen missä ne on. En suosittele leikkimään jenkkiläisten kanssa tollaisten pikkujuttujen takia. En näe mitään vikaa noissa mexicon classiccien kauloissa. Suosittelen vahvasti tätä helpompaa ratkaisua.

Aina ei pidä mennä sieltä, missä aita on matalin. ;) No ei vaan, olen muutamia Classicceja testannut (en tosin vaahteraotelautaisia, tuntuvat olevan harvassa), ja ihan asiallisiltahan ne vaikuttavat hintaansa nähden, ei siinä mitään. Toi Robin Trower signature olikin ihan uusi tuttavuus, nätti mutta hinta on vaan vähän turhan korkea. Ynkkä-signaturet eivät tule kysymykseen, scalloped fretboard ei vaan oo mun juttu.

Edelleen odotan kommentteja noista Warmothin kauloista, kai niitäkin nyt joillekkin on eksynyt? Kiire hankinnalla ei ole, joten jos päädyn Fenkun Classicciin tai Highwayhin, niin taidanpa etsiä käytetyn, vaikka vaahteraotelautaista saakin luultavasti hetken metsästää.
Kiksaus
26.02.2007 23:21:26

Aina ei pidä mennä sieltä, missä aita on matalin. ;) No ei vaan, olen muutamia Classicceja testannut (en tosin vaahteraotelautaisia, tuntuvat olevan harvassa), ja ihan asiallisiltahan ne vaikuttavat hintaansa nähden, ei siinä mitään. Toi Robin Trower signature olikin ihan uusi tuttavuus, nätti mutta hinta on vaan vähän turhan korkea. Ynkkä-signaturet eivät tule kysymykseen, scalloped fretboard ei vaan oo mun juttu.

Edelleen odotan kommentteja noista Warmothin kauloista, kai niitäkin nyt joillekkin on eksynyt? Kiire hankinnalla ei ole, joten jos päädyn Fenkun Classicciin tai Highwayhin, niin taidanpa etsiä käytetyn, vaikka vaahteraotelautaista saakin luultavasti hetken metsästää.

Mul on warmothin kaula ja se on todella laadukas. Niissä on vain aina 22 nauhaa. Mut sieltä saat muuten sellasen ku haluut. Myöskään Fenderiä ne ei sinne lapaan ala kirjoittelemaan kun se olis vähän laitonta, kai. Mut sen tekstinhän saa sinne ihan itse.
Manicci
26.02.2007 23:53:52
Mul on warmothin kaula ja se on todella laadukas. Niissä on vain aina 22 nauhaa. Mut sieltä saat muuten sellasen ku haluut. Myöskään Fenderiä ne ei sinne lapaan ala kirjoittelemaan kun se olis vähän laitonta, kai. Mut sen tekstinhän saa sinne ihan itse.

Onko muuten kellään tietoa että saako tuollaisia Fender- siirtokuvalogoja enää mistään? Tai muita vinkkejä Fenkku tekstin saamiseksi lapaan?

joskusmuinoin noita siirtokuva logoja laitoin muutamaan kaulaan mutta ei vaan oikeen saa enää mistään.
How blue can you get?
saastara
27.02.2007 00:08:55
Onko muuten kellään tietoa että saako tuollaisia Fender- siirtokuvalogoja enää mistään? Tai muita vinkkejä Fenkku tekstin saamiseksi lapaan?

joskusmuinoin noita siirtokuva logoja laitoin muutamaan kaulaan mutta ei vaan oikeen saa enää mistään.

Kaikella kunnioituksella visioitasi kohtaan.. mutta minkä ihmeen takia se Fender-logo on siihen saatava jos kyse ei ole fendersistä..? Eikö sillä fontilla voisi kirjoittaa siihen jotakin järkevämpää? Jos pakko siinä on sen näköinen teksti olla..?
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
Manicci
27.02.2007 00:12:11 (muokattu 27.02.2007 00:14:27)
Kaikella kunnioituksella visioitasi kohtaan.. mutta minkä ihmeen takia se Fender-logo on siihen saatava jos kyse ei ole fendersistä..? Eikö sillä fontilla voisi kirjoittaa siihen jotakin järkevämpää? Jos pakko siinä on sen näköinen teksti olla..?

Kaikella kunnioituksella asiallista vastaustasi kohtaan, mutta missä vaiheessa väitin
ettei kyse olisi Fenderin tuotteesta?
How blue can you get?
biibob
27.02.2007 00:15:12
Kuulostaisi hyvinkin paljon siltä, että unelmiesi kitara saattaisi olla Fender american vintage 70' strato. Otelautapuu vaihtoehtoina rosewood/maple, eli vaahterakaulan saat. Lapa tuo tyypillinen big head. Jopa värivaihtoehtoina noiden poisjätettävien värejenkin jälkeen jää ainakin tuo 3-coulour sunburst.

Sitten jotain soittotuntumasta, mitä nyt itse olen testannut kerran jopa kyseisen sarjan soitinta (tosin kitara vakuutti todella hyvin). Eli kaula on perus 70' luvun u-malli. Ainakin itselleni kaula sopi hyvin käteen. Verrattuna 70' luvun classic sarjalaisiin viimeistelyyn on panostettu enemmän, toisaalta uskon kyllä, että myös mexicolaiset hienosäädetään kyllä liikkeessä mikäli sellaisen ostaa. Soundi-erot olivat suurimmat näiden classicin ja american vintage -sarjojen välillä. Amerikkalaisen soundi oli paljon enemmän "elävä". OIkeastaan en mitään järkevää perustelua pysty tuohon antamaan. Puiden laatu varmasti vaikuttaa jne... mutta sama oli kun pari vuotta sitten testailin tätä omaa amercan vintage 62' mallia classic 60' sarjalaisiin. Soundeissa on todellakin huomattava ero.

Tosin american vintage sarjalaiset nousevat kyllä hieman yli tuosta rahamäärästä, minkä olet valmis laittamaan. Noiden hinnat useimmissa musaliikkeissä, joista olen kysellyt, ovat lähtöhinnaltaan vajaa 2000e. Kuitenkin yleensä liikkeet olisivat valmiit myymään noita 1500-1600e riippuen kaupasta. Saksasta saisi varmaan vielä halvemmalla. Ja vaikka tuo hinta olisikin hieman liian kova, niin aina kannattaa testata, jos tilaisuus tulee.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)