jartsa91 31.01.2005 15:43:21 | |
---|
Onko kokemuksia kyseisestä kitarasta? Kyseessä on OLP:n tekemä kopio kuusikielisestä Music Manin John Petrucci Signaturesta. Ulkomaisten foorumeiden perusteella mikit vaihtamalla ihan kelvollinen kitara. Tekisi mieli kokeilla, sillä alkuperäiseen MM:n verrattuna 1/4 hintainen. http://www.olpguitars.com/mm_petrucci.asp Specsit: Body: Basswood Neck: North American Maple Fingerboard: Rosewood Construction: Bolt On Frets: 24 Jumbo Scale: 25.5" Hardware: Chrome Pickups: 2 Direct Mounted OLP Humbuckers Bridge: Tremolo (Non-Locking) |
Hössö 05.12.2005 20:40:19 | |
---|
Joo, itse kaipailisin kans vähän kyseistä vehjettä soittaneiden/kokeilleiden mielipiteitä ja pohdintoja! |
Da Make 05.12.2005 21:34:00 | |
---|
Sama täällä, innokkaasti odottaisin kokemuksia. Olen yrittänyt metsästää mutta DLX-musicissakin on vain se MM... Blueburst, joka on aivan tajuttoman upea... ja hyvä soitettava (ja ja).. |
Hössö 05.12.2005 22:48:56 | |
---|
Jotenkin vaan epäilyttää kannattaako enää 7 vuoden kitaroinnin jälkeen sortua tuon hintaseen kopiokitaraan.... mutta tiiäppä tuosta sitten.... |
oiva tumpeloinen 06.12.2005 01:08:50 | |
---|
Jotenkin vaan epäilyttää kannattaako enää 7 vuoden kitaroinnin jälkeen sortua tuon hintaseen kopiokitaraan.... mutta tiiäppä tuosta sitten.... Mikäs siinä niin epäilyttää? Ei hinta soitinta tee. Moni huomattavasti pidempäänkin soittanut soittelee vielä halvemmilla tikuilla. Jos siinä on hyvä tatsi, niin ei muuta kuin pukinkonttiin vain. =) |
zeme 06.12.2005 12:20:49 | |
---|
Itse olen ostamassa tuota kitaraa... Ja itse olen sitä mieltä, että aivan loistava. Soitotuntumassa ei mitää eroja alkuperäiseen... Mikit toki varmaa kannattaa vaihtaa, mutta tiedä häntä... Ei voi muuta ku sanoa, että minä aionakin ostan :D. No problem. |
Hössö 06.12.2005 12:37:45 | |
---|
Mites on sen vibrakoneiston laita, onko se pätevä?? Pystyykö sitä kampea muuten vetää taaksepäinki?? Ja onko siinä niitä lukkovirittimiä, niinku esikuvassa?? |
Hössö 06.12.2005 19:03:26 | |
---|
Nii tietääkö joku siitä vibrasta?? |
Da Make 06.12.2005 22:01:32 (muokattu 07.12.2005 13:44:31) | |
---|
Nii tietääkö joku siitä vibrasta?? e:Talla on kelluva mutta ilman kielilukkoja.
edit: jees, hyvä että muut korjasivat. |
oiva tumpeloinen 06.12.2005 22:06:19 | |
---|
Se ei ole kelluvaa mallia, ei pysty vetäämään "taaksepäin" eli nostamaan sävelkorkeutta paljoakaan. Säätämällä siihen saa tietysti sellaisen pienen 2-3mm taaksepäinvetovaran. Mutta eihän EVH:llakaan ollut kelluvaa tallaa omassa musarissa, eikä juuri missään alkuperäisissäkään kepeissään. Tuota...... Jos tuo talla tulee lähellekään Musarin tallaa, sillä pystyy kyllä kiskomaan taaksepäin ihan riittävästi. Musarin version tallassa ero FR-tallaan oli mielestäni enemmänkin daivauksissa. En kaverin silmien alla uskaltanut painaa kampea ihan kanteen kiinni. Se kun oli sen aivan uusi rakas =). ...Ja mitä tekemistä Petruccilla on EVH:n kanssa??? |
Da Make 06.12.2005 22:11:00 | |
---|
...Ja mitä tekemistä Petruccilla on EVH:n kanssa??? Öh, siinä OLP JP kitarassa minkä näin ei ollut sellaista floikkamallista tallaa ainakaan vaan sellainen vintage henkinen ratkaisu. Ihan knife edge systeemi kylläkin muttei mitään kielilukkoja tms. Ja trimmattu kiini flättiin kanteen. No recessed trem. |
Hössö 06.12.2005 22:19:39 | |
---|
Mutta entä ne lukkovirittimet, siis lapa-päässä?? |
ReBeat 06.12.2005 22:25:32 | |
---|
Mutta entä ne lukkovirittimet, siis lapa-päässä?? Löytyy joo. Pistetäänkö pakettiin vai haluatko vielä miettiä? :) Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
oiva tumpeloinen 06.12.2005 22:28:07 | |
---|
Öh, siinä OLP JP kitarassa minkä näin ei ollut sellaista floikkamallista tallaa ainakaan vaan sellainen vintage henkinen ratkaisu. Ihan knife edge systeemi kylläkin muttei mitään kielilukkoja tms. Ja trimmattu kiini flättiin kanteen. No recessed trem. Eihän Musarissakaan floikkamallista tallaa ole, vaan juurikin saman oloinen talla, kuin tuossa kuvauksessasi (mikäli sen oikein ymmärsin). Se ei vain ollut ruuvattu kanteen kiinni. Eihän se nyt ihan samaan pääse, kuin FR:llä (ei löydy koloa kannesta, mihin talla uppoaisi kokonaan), mutta toisaalta en mä sellaista itse käytäkään. Voihan se olla, että toisissa se on tehtaalla ruuvattu kiinni ja toisissa ei. Tai sitten ero on OLP:lla ja Musarilla? |
zeme 07.12.2005 09:56:26 (muokattu 07.12.2005 09:58:47) | |
---|
Se ei ole kelluvaa mallia, ei pysty vetäämään "taaksepäin" eli nostamaan sävelkorkeutta paljoakaan. Säätämällä siihen saa tietysti sellaisen pienen 2-3mm taaksepäinvetovaran. Hmmm, se mitä mä oon kokeillut, kyllä sillä pystyy ihan samaan mihin floikkallakin. Eli aika roimasti pystyy "taaksepäin" vetää kammella. Ei ota heti kiinni kanteen, vaikka ei olekaan floikka talla.. Nii ja se talla kylläkin kelluu ihan vapaasti, että kyllä siellä pieni kolo tallan alla on... No problem. |
Hössö 07.12.2005 10:16:26 | |
---|
Se ei ole kelluvaa mallia, ei pysty vetäämään "taaksepäin" eli nostamaan sävelkorkeutta paljoakaan. Säätämällä siihen saa tietysti sellaisen pienen 2-3mm taaksepäinvetovaran. No niin, näin minäkin olen asian käsittänyt! |
Hössö 07.12.2005 10:16:48 | |
---|
Siis että se on kelluva talla! |
zeme 07.12.2005 12:20:53 | |
---|
Se ei ole kelluvaa mallia, ei pysty vetäämään "taaksepäin" eli nostamaan sävelkorkeutta paljoakaan. Säätämällä siihen saa tietysti sellaisen pienen 2-3mm taaksepäinvetovaran. kyllä se on kelluvaa mallia, mutta se ei ole FLOYD ROSE TALLA!!!! Voi hemmetti. No problem. |
Jaskanpoika 07.12.2005 12:42:31 | |
---|
Joo oon ajatellu kans ostaa. Mihinkäs hintaan tuota saa Suomesta ja mitkä liikkeet sitä myy, ja missä vois käydä testaamassa? Saundi lähtee peräreiästä! |
Hössö 07.12.2005 22:36:49 | |
---|
Kyselin Oulun Soittimesta ja Travikkeesta ni Rampe väittää että siinä OLP JP vehkeessä ei oo niitä lukkovirittimiä?? Onko totta??? |