Aihe: Säröpedaalia, johtoja, kaikkea krääsää..
1
Sweeppaaja
01.03.2007 18:12:07

...ois hakusessa, eli itse asiaan.

Ensimmäisenä otetaan esille johdot. Elikkäs hakusessa ois jonkinmoinen johto jonka vois tyrkätä tonne tietokoneen persuksiin suoraan vaffarista, joka on tapauksessani cube20x, jolla tietääkseni tähän on mahdollisuus. Vempaimessa on aux-in, record out/phones reiät, joihin mahdollisesti voisi tyrkätä sen johdon, ja siitä sitten koneeseen. Ja jos pitää tyrkätä usb liittimeen se johto niin voidaan unohtaa johtohommat sikseen, sillä se on paskana. Vaihtoehtoisena olisi hyvä mikki? Nimittäin tämänhetkinen honkkarimikki âla 4êûroâ antaa semmoiset suhinat nauhottaessa että itse soundista ei saa mitään tolkkua. Thomanilta tietääkseni saa mikkejä, mutta asiantuntevana kansana voinette antaa minulle neuvoa nuiden suhteen, sillä 4äyrin honkkarimikin kokemuksella ei ehkä kannata mennä mitään ostelemaan.

Toinen tapaus, särinäpörinäpedaali. Mietintämyssyssäni on ollut Bad Monkey, Hot Head ja Metal Master, digitechiltä. Ja Hot Head on ollut mielessä noista eniten, kaikista on ihan hyvää palautetta tullut, mitä olen HAKUA käyttänyt. Ja käyttäisin tätä särökanavan kanssa, että saisi yhden asteen enemmän sitä säröä, ja myös nuo lisäsäätönäppylät on kivoja 8DDD. Nimittäin tuo cube20x eq-alue on jotenkin tönkkö, että nuo pari potikkaa tois jonninverran säätövaraa. Metalmasterissa ei taas taida olla ollenkaan Gain säätämisvaraa, saati Low/HIgh potikoita. Jääköneekö sitten Bad Monkey taas liian keveäksi, mitä noita klippejä olen kuunnellut. Ja sitten kaiken a ja o, mikäköhän noista sopeutuu parhaiten tuommoisen transistornavehkeen kanssa ?

Hinnan pitäisi pysyä tuola 170e kohdilla postikulut mukaan laskettuna.

Terve
ravensoul
01.03.2007 20:41:51 (muokattu 01.03.2007 20:43:57)
No tuohon piuhaksi riittää ihan vaikka kitarapiuha. Mikäli äänikortissa on sellai pienet 3,5mm jakit, ni ostat vaan 6,3mm jakki -> 3,5mm plugi -adapterin ja tökkäät letkun rec-outista äänikortin line-iniin. Löytyy useimmista kodinelektroniikkaa myyvistä liikkeistä. Jos äänikortista taasen löytyy RCA-tulo (tuskin, jos et ole hommannut korttia erikseen musakäyttöön), niin tarvit 3,5mm plugi -> 2xRCA -piuhan ja 3,5mm jakki -> 6,3 plugi -adapterin. Maalaisjärkeä peliin.

Säröspedut ei usein oikein tykkää toimia toivotulla tavalla mallintavien kans, varsinkin mallinnetun särökanavan buustaamisessa, joten harkitsisin vielä ennen sellaisen ostoa, ainakin ellei pääse testaamaan etukäteen.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Scuttle
02.03.2007 09:41:54
Pieni lisäys edelliseen. Kitarapiuha on mono. Jos haluat äänittää stereona, hanki stereopiuha. Niitä saa mistä tahansa tavaratalosta eikä maksa paljoa. Esim kuulokkeiden jatkojohto ja sopiva adapteri toiseen päähän. Tai sitten piuha, jossa on 2 * 3,5 mm stereominiplugi ja siihen kuulokkeista tuttu adapteri toiseen päähän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)