Aihe: JCM 900:seen uudet etuaste putket? 1 | |
---|---|
![]() 01.03.2007 07:00:51 (muokattu 01.03.2007 07:45:46) | |
Olen täysin uusi putkien vaihtamisessa, ja en oikeestaan tiedä niistä mitään, eniveis, JCM 900:sesta en ole saanut oikeen hyviä säröjä aikaseksi, ja mietin jos putkien vaihto auttais, niin mitkä putket vois olla hyviä melko hi gain tyylisen musan soittoon (nuppi on 4100 Hi-Gaih dual reverb malli). käsittääkseni pääteasteen putket ei vaikuta kauheasti säröön? mutta jos nekin vaikutaa niin niidenkin vaihdosta voisi keskustella Ja mistä näitä putkia kannattaa ostaa, ja millä hinnoilla ne yleensä liikkuu? vai pitäisikö tässä suoraan laittaa JCM 900:nen vaihtoon, tosin raha tilanne ei tällä hetkellä salli ainakaan kalliimpaan nuppiin vaihtoa. | |
![]() 01.03.2007 08:46:03 | |
JCM 900:sesta en ole saanut oikeen hyviä säröjä aikaseksi, ja mietin jos putkien vaihto auttais, niin mitkä putket vois olla hyviä melko hi gain tyylisen musan soittoon (nuppi on 4100 Hi-Gaih dual reverb malli). Mulla on Peavey 6505:sen etuasteessa Electro Harmonixin 12AX7 putket ja toimivat hyvin hi gain meiningeissä, suosittelen. Varmaan parempiakin on mutta ainakin itse olen ihan tykännyt ko. putkista. Käsittääkseni tuo 12AX7 on se parhaiten ja eniten säröytyvä etuasteputki. Ja mistä näitä putkia kannattaa ostaa, ja millä hinnoilla ne yleensä liikkuu? Uraltonelta olen omani hankkinut. Noi EH:n putket maksaa n.10€ putki. "You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!" | |
![]() 01.03.2007 09:33:55 (muokattu 01.03.2007 09:34:50) | |
JCM 900:n (ja etenkin tuon hi-gain dual reverbin) etuaste koostuu aika suurelta osin puolijohteista, joten putkien vaikutus on etusessakin pienempi kuin vaikka JCM 800:ssa. Nykyputkista eniten gainia löytyy käsittääkseni Tung-Solin putkista. Noita ja muitakin saapi esim. Uraltonesta (http://www.uraltone.com/). Kannattaa selostaa sounditarpeet sinne, niin Mikko osannee suositella myös vaihtoehtoja. EDIT: Niin, ja tyyppi on tosiaan tuo 12AX7 tai eurooppalaisella merkintätavalla ECC83. | |
![]() 01.03.2007 10:48:50 | |
muuten näkeekö niistä ite putkista helposti mitkä putket siellä on tällä hetkellä sisällä? tarviiko niitä irrottaa, ostin tosiaan tän nupin tässä käytettynä (m netin torista) ja en tiedä mitä siellä on, ja kokemus näistä putki laitteista on todella pieni, niin, riittääkö että avaan takapaneelin, että saan tietää mitä putkii siellä on nyt? ja jos ei onko ne vaikee irrottaa jos silleen näkee? | |
![]() 01.03.2007 11:53:50 | |
muuten näkeekö niistä ite putkista helposti mitkä putket siellä on tällä hetkellä sisällä? tarviiko niitä irrottaa, ostin tosiaan tän nupin tässä käytettynä (m netin torista) ja en tiedä mitä siellä on, ja kokemus näistä putki laitteista on todella pieni, niin, riittääkö että avaan takapaneelin, että saan tietää mitä putkii siellä on nyt? ja jos ei onko ne vaikee irrottaa jos silleen näkee? Putkeen on printattu se malli Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net | |
![]() 01.03.2007 12:09:32 | |
Eri merkkisillä (eri tehtaan) putkilla voidaan tehdä vain aivan pieniä (suhteellista) muutoksia saundeihin/säröihin. Harva pystyy näkemättä sanomaan mitkä putket koneesta löytyy. Toki eroja löytyy, mutta vahvistimen perus saundeihin ei juuri suurempia vaikutuksia. | |
![]() 01.03.2007 17:06:09 | |
Kertokaapa samalla mitkä pääteputket JCM900:n HiGain meininkiin. JCM900 kuulostaa ohuelta ja särmättömältä pienillä volumeilla, mutta kun nupit veivaa kaakkoon, niin johan alkaa lahkeet lepattamaan. Ei mikään kotitreenivahvistin. "Ruumishuone bluus, joka ruumis huus" | |
![]() 01.03.2007 20:37:36 | |
Eri merkkisillä (eri tehtaan) putkilla voidaan tehdä vain aivan pieniä (suhteellista) muutoksia saundeihin/säröihin. Harva pystyy näkemättä sanomaan mitkä putket koneesta löytyy. Toki eroja löytyy, mutta vahvistimen perus saundeihin ei juuri suurempia vaikutuksia. Mielestäni putkilla saa aika pirun paljon saundia muokattua ja se on ainoa tapa millä pystyt itse vaikuttamaan vahvistimen saundiin! Kaikkien vahvistimien perussaundi syntyypi juurikin putkista!!! eli jos olet lähinnä vain vertaillut paria halpaa ja paskaa ryssä tai kiinanputkea niin silloin ei juurikaan eroja huomaa, näin kärjistetysti:) omia mieltymyksiä: Groove tubes 12ax7-m ja ecc83s Amerikan tuotanto(tosin nämä kalliimpia), Tung-sol ja JJ. ...... eli JJ ja tung-sol. (aito mullard seuraavaksi ostoslistalla:) Elektroharmonixit mielestäni surkeita kunnon jytäsaundiin, liian sirisevä yläpää ja ohkanen alapää.... ei munaa eikä potkua Jos siin marsussa on EL34 päätepuikot niin suosittelen seuraaviksi JJ kt77 putkia! (ovat täysin yhteensopivat ja paljon enempi headroomia ja paksua jytkettä) Tunteella päin vittua. | |
![]() 01.03.2007 22:04:51 (muokattu 01.03.2007 22:06:08) | |
Mielestäni putkilla saa aika pirun paljon saundia muokattua ja se on ainoa tapa millä pystyt itse vaikuttamaan vahvistimen saundiin! Mulla on vahvistimessa pari volume potikkaa ja tone joilla se vahvistimen soundi muuttuu ja kitarastakin löytyy potikoita ja vipuja siihen tehtävään. Ennemmin pyörittelen vahvistimen potikoita joista se soundi todella muuttuu, kuin että vaihtelisin eri 12AX7 putkien välillä. | |
![]() 01.03.2007 23:47:07 | |
Mulla on vahvistimessa pari volume potikkaa ja tone joilla se vahvistimen soundi muuttuu ja kitarastakin löytyy potikoita ja vipuja siihen tehtävään. Ennemmin pyörittelen vahvistimen potikoita joista se soundi todella muuttuu, kuin että vaihtelisin eri 12AX7 putkien välillä. Niimpä:) Tää onkin sitten jo sitä kamanysväystä kun on potikat ja vipukat tuhanteen kertaan käyty läpi ja kaipaa vaihtelua ja samalla voi jopa löytää uusia ulottuvuuksia siitä laitteestaan... PS=personal sound:) ps.Kyllähän tuo putkien paikkojenkin vaihtelu ja testiminen välillä menee jo naurettavuuksiin, mutta minkäs teet kun ihminen on utelias otus luonteeltaan.... Tunteella päin vittua. | |
![]() 02.03.2007 00:40:20 | |
Mulla oli tollanen pitkään ja ihan kiva peli se oli. Itselleni tuli seuraavia ajatuksia. Kannattaa aloittaa putkien vaihtelu JJ:stä, Siihen vielä yksi Shuguangin Gen9 tai 10 12ax7, tung sol12ax7 ja svetlana 12ax7. Noita voi sitten vaihdella V1 kohdassa ja fiilistellä, mikä itselle sopii parhaimmin. Aka. Dino and 6077dino | |
![]() 02.03.2007 11:58:53 | |
Mielestäni putkilla saa aika pirun paljon saundia muokattua ja se on ainoa tapa millä pystyt itse vaikuttamaan vahvistimen saundiin! Kaikkien vahvistimien perussaundi syntyypi juurikin putkista!!! On tosi että ainoa keino itse vaikuttaa vahvistin saundiin ilman juotoskolvia. Mutta vahvistimien perussaundi syntyy kytkennästä. Joittenkin mielestä kiinalainen 12AX7 kun siihen on leimattu vaikka Groove Tubes kylkeen niin kuulostaa paremmalta kuin se jossa lukee China. | |
![]() 02.03.2007 17:44:41 | |
Kertokaapa samalla mitkä pääteputket JCM900:n HiGain meininkiin. JCM900 kuulostaa ohuelta ja särmättömältä pienillä volumeilla, mutta kun nupit veivaa kaakkoon, niin johan alkaa lahkeet lepattamaan. Ei mikään kotitreenivahvistin. Toihan on vaan ominaisuus:) Reenikselläkin pitäisi saada kääntää nuppeja vielä pikkuisen kovemmalle että tulisi kunnolla mulkkua saundeihin. Sitten se tosin onkin jo liian kovalla. Keinokuormasta apua? Itse en tosin noista tiedä mitään. I'm not here, this isn't happening. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)