Dropped C 27.02.2007 21:06:46 | |
---|
Tällänen sattui Tompan sivuja selatessa silmään: http://www.thomann.de/fi/epiphone_firebird_studio_wc.htm Speksit ja hinta ainakin tyydyttivät silmää (liimakaula, mahonkirunko ja mahonkikaula). Onko kellään kokemusta moisesta? Eikös nämä kaikki tulilinnut ole kaulapainoisia? Mikit tuossa varmaan on roskaa, mutta jos ne vaihtaisi vaikka tuohon täällä kehuttuun JB/Jazz - kombinaatioon, niin hevitkin varmaan lähtisi ihan kepeästi? Kun tuo basso-osasto nyt tyydyttää, niin himaan tekisi mieli vielä ostaa yksi ihan OK kitara joskus (nyt siellä on Epiphone SG special, ~150 rahan hintainen uutena). Ulkonäköhän tuossa Tulilinnussa miellyttää lähinnä, vielä kun saisi mustana valkoisella pleksillä.. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Artist 27.02.2007 22:03:44 (muokattu 27.02.2007 22:05:03) | |
---|
Eikös nämä kaikki tulilinnut ole kaulapainoisia? No, ei varsinaisesti kaikki. Epistä en tiedä, ja toki muutenkin vähän riippuu. Oletusarvoisesti saattaa olla vähän kaulapainoinen kyllä. Hienot virikoneet tuossa Epin Firebird Studiossa. Muuten tuo Firebird Studio (Gibson versio myös) on jotenkin luotaantyötävä, ei oikein ole Firebird vaan sellainen puolivillainen viritelmä, mielestäni. Noi normi-humpparit saa koko kitaran näyttämään väärältä... voi toki olla mitä mainioin kitara, oli minun mielipiteeni ulkonäöstä mitä tahansa. :) "Short lives make good movies. Short lives -bad advice." |
Dropped C 27.02.2007 22:17:09 | |
---|
Hienot virikoneet tuossa Epin Firebird Studiossa. Millä tavalla hienot? Huonolla vai hyvällä tavalla? Sen takia vaan kyselen että jos tuollaisen hommaa, niin ne eivät sitten heti mene vaihtoon. Minä en taas yhtään pidä sen kolmemikkisen ulkonäöstä. Yksinkertaista hevinrynkytystähän minä tuolla soittaisin, siihen ei ylimääräisiä mikkejä tarvita..... "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Artist 27.02.2007 22:21:33 (muokattu 27.02.2007 22:24:27) | |
---|
Millä tavalla hienot? Huonolla vai hyvällä tavalla? Sen takia vaan kyselen että jos tuollaisen hommaa, niin ne eivät sitten heti mene vaihtoon. Eiks se ole pääasia mitä itse tykkäät? :) Ei vaan, hienot oikeasti, lavan takana tapit, banjotyyliin, kuten kuuluukin. Ihme kyllä Epin muissa firebirdeissä on normi-virityskoneet, kun taas Gibsonin studiossa lienee normivirittimet. Noi Epissä olevat tosin eivät ole Kluson Banjot, mutta luulisi noiden Steinbergien olevan hyvät myös. Minä en taas yhtään pidä sen kolmemikkisen ulkonäöstä. Yksinkertaista hevinrynkytystähän minä tuolla soittaisin, siihen ei ylimääräisiä mikkejä tarvita..... Heviin voikin olla parempi nuo normikokoiset humpparit, mutta kuten sanottu, en ole studio Firebirdiä ikinä koittanut. Eikä normi tulilinnussa muuten välttämättä kolmea mikkiä ole, mallista riippuen yksi-kolme, minihumbuckeria tai soapbaria. Jotenkin nuo isot humbuckerit vaan saavat tuon bodyn näyttämään lyhyemmältä, mutta voi olla, että kuva hämää. Mun silmään siis. "Short lives make good movies. Short lives -bad advice." |
darrell 28.02.2007 09:06:02 | |
---|
Guitaristin jossain (viimevuoden?) numerossa muistaakseni kehuttiin ja sai hyvät arvostelut. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
jran 28.02.2007 11:06:28 | |
---|
|
Dropped C 28.02.2007 16:56:17 | |
---|
Ei oo vielä massii, sori. Kohta meinaan lähtee erittäin todennäköisesti puskeen 815 rahan hintainen bassostyrkkari Saksanmaalta. Tässä vaan kartoittelen tulevaisuuden mahdollisia ostoksia. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
trih 28.02.2007 17:11:32 | |
---|
Ei vaan, hienot oikeasti, lavan takana tapit, banjotyyliin, kuten kuuluukin. Ihme kyllä Epin muissa firebirdeissä on normi-virityskoneet, kun taas Gibsonin studiossa lienee normivirittimet. Noi Epissä olevat tosin eivät ole Kluson Banjot, mutta luulisi noiden Steinbergien olevan hyvät myös. Niin noissahan ei ole varsinaisia viritystappeja vaan sellainen "potikka". Nuohan ovat suht uusi keksintö. Ilmeisesti fenkun lapoja silmällä pitäen suunniteltu. Hintaakin ihan mukavasti. Outoa, että noinkin laadukasta tavaraa isketään epeihin. Tuossa: http://www.stewmac.com/shop/Tuners/ … rs/Steinberger_Gearless_Tuners.htmlEi tarvi ainakaan puhua virittimien vaihdosta jos tuollaisen tulilinnun ostaa. Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille. |
ravensoul 28.02.2007 19:05:37 | |
---|
Aarg! Tätä ei olis kyllä just nyt persaukisena tarvinnut nähä.. Huokea mutta suht laadukas Firebird kun on ollu GAS-haaveena jo tovi jos toinenkin. *nyyh* "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |