tilikum 18.02.2007 19:04:18 | |
---|
Olen soittanut koko kitaristinurani, eli noin kaksi ja puoli, vuotta vain Fender-kopioilla ja Fendereillä. Nyt kuitenkin Gibson SG tuntuu vieneen sydämeni. Tästä kitarasta on varmasti käyty keskustelua, vaikka en haulla oikein mitään löytänytkään, mutta kysyisinkin nyt, sopisiko kitara minulle. Olen hevifanaatikko, joskin soitan harjoitusmielessä myös muita tyylejä. Onko teillä huonoja/hyviä kokemuksia tästä kitarasta? Thomannilta ajattelin tuon kitaran tilata mustana, kun hinta on siellä mielestäni asiallinen. Pistäkääpä sitten kommenttia tuosta SG:stä. |
ministeri 18.02.2007 19:10:20 | |
---|
Mulla on jo kauan ollut ajatuksissa että pitäisi standard tai special sg joskus saada. Pienestä pitäen olen kyseistä mallia ihannoinut. Vain yksi Epiphone sg oli parin viikon ajan mutta siitä en oikein pitänyt. Gibson on kokeilujen perusteella eri juttu. Kyllä sitä voisi Tokaitakin harkita... hilipatihippan |
Dunga 18.02.2007 19:17:34 | |
---|
Sama täällä, jo vuosia olen SG:tä kuolannut ja viime kesänä melkein ostinkin. Budjetti kuitenkin petti. Ensi kesänä onkin tarkoitus tarkastaa uudestaan, olisiko mahdollista SG hommata. Mikäli rahatilanne on hyvä varmaankin ostan pois ellei fender vie taistossa voittoa. |
-AK- 18.02.2007 19:20:10 | |
---|
SG:ssä kyllä soitettavuus ja saundi yhdistyy kivasti. Varsinkin jos puolitukset saa humbuckereihin on kitara varsin monipuolinen. Omat volumet ja tonet mikeille ovat mukavat. Kaula on omiin näppeihin mukavan tuntuinen, mitä nyt tausta voi ihan tehdastuoreena olla hieman tahmea. Ja helvetin komeahan SG on. |
tilikum 18.02.2007 19:29:56 (muokattu 18.02.2007 19:30:45) | |
---|
|
Dunga 18.02.2007 19:36:06 | |
---|
Onko tietoa, että mitä eroa sillä on standard-malliin. Kumpi olisi mielestänne komeampi väri, tuo vilolet vai ebony (eli musta) tuossa vielä linkkiä Speksejä lukemallahan se selviää. Jos multa kysytään niin tuo violet on melko törkeän näköinen. |
rheinone 18.02.2007 19:40:10 (muokattu 18.02.2007 19:44:35) | |
---|
joo sellaista vielä, että toinen värivaihtoehto olisi tuo vilolet burst. Se on tosin goddess-mallinen. Onko tietoa, että mitä eroa sillä on standard-malliin. Kumpi olisi mielestänne komeampi väri, tuo vilolet vai ebony (eli musta) tuossa vielä linkkiä: http://www.thomann.de/fi/search.htm … set_kitara&bf=gibson&oa=pra Tottakai musta on komee kitarassa aina! Mites noi Stankun orkkismikit 490R (kaula) ja 498T (talla): Aika moni on kuulemma modannu tilalle esim. Duncanit. Onks noi orkkikset muka niin hengettömät sitte? Ainakin kaverilta lainassa oleva Stankku kuulostaa vallan mainiolta Marsun 1987x:n läpi luukutettuna ihan orkkismikeillä. Onko tietoa, mitkä mikit näillä heeboilla oli SG:issään?: Tony Iommi Angus Young Pete Townshend Eric Clapton Ile Kallio All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
tilikum 18.02.2007 19:40:54 | |
---|
Speksejä lukemallahan se selviää. Jos multa kysytään niin tuo violet on melko törkeän näköinen. Kyllä minä nyt speksejä osaan katella itsekin, mutta kaipailin ns. käyttäjäkommentteja asiasta. Kiitos kuitenkin värin kommentoinnista, maailma tarvitsee rehellisiä mielipiteitä. |
Wespa 18.02.2007 19:53:00 | |
---|
Tottakai musta on komee kitarassa aina! Musta taas ei oo, en ikinä ostas mustaa kitaraa, ellei sit poikkeuksellisen halvalla sais, mut makunsa kullaki. Mites noi Stankun orkkismikit 490R (kaula) ja 498T (talla): Aika moni on kuulemma modannu tilalle esim. Duncanit. Onks noi orkkikset muka niin hengettömät sitte? Ainakin kaverilta lainassa oleva Stankku kuulostaa ihan mainiolta Marsun 1987x:n läpi luukutettuna ihan orkkismikeillä. Kyl mä ainakin diggaan tosta 498T:stä, mukavan tasanen eq siinä. 490R taas ei ollu mun makuun, se sai tehdä tilaa Duncanin Jazzille. Onko tietoa, mitkä mikit näillä heeboilla oli SG:issään?: Tony Iommi Iommillahan on jo pitkään ollut (kaiketi) omat signaturemikkinsä. Jostain muistan lukeneeni, ettei kovin suurta eroa varsinkaan 498T:hen ole soundissa. Voi olla että muistan väärin. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Dunga 18.02.2007 19:55:04 | |
---|
Kyllä minä nyt speksejä osaan katella itsekin, mutta kaipailin ns. käyttäjäkommentteja asiasta. Kiitos kuitenkin värin kommentoinnista, maailma tarvitsee rehellisiä mielipiteitä. Vertailukokemuksia ei ikävä kyllä mulla ole. Veikkaisinpa, että talla voisi olla se isoin eriäväisyys testausmielessä. Ice burst ja Rose burst noista Goddesseista miellyttävät mun silmääni eniten. Musta ja Heritage Cherry vievät silti tyylipisteet :) |
Lefa 18.02.2007 20:06:59 | |
---|
Itse omistan Fenderin sekä SG:n kummatkin , mutta olen kyllä tykästynyt SG :hen aikalailla enemmän kuin Fenderiin , siksi Fendrer lähteekin myyntiin . Minulle ainakin SG sopii niin hiton paljon paremmin käteen ja soitettavuus on helpompi (maku kysymys) . Kitara on todella kevyt, mikä on iso plussa ja onhan se hienon näköinenkin :) Soittelen itse Rock/Heavy musiikkia pääosin ja näihin tyyleihin se ainakin sopii mainiosti. En voi muuta sanoa kun että osta pois on se niin hyvä;) |
rheinone 18.02.2007 20:07:59 | |
---|
Kyl mä ainakin diggaan tosta 498T:stä, mukavan tasanen eq siinä. 490R taas ei ollu mun makuun, se sai tehdä tilaa Duncanin Jazzille. Miten toi 498T tallassa ja Duncanin Jazz kaulassa on balanssissa tehonsa puolesta keskenään? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Wespa 18.02.2007 20:11:26 | |
---|
Miten toi 498T tallassa ja Duncanin Jazz kaulassa on balanssissa tehonsa puolesta keskenään? Kaks sanaa: helvetin hyvin. Ainakin omaan makuun just eikä melkein, eli tallamikki tuuppaa aavistuksen kovempaa ku kaulamikki. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
rheinone 18.02.2007 20:28:09 (muokattu 18.02.2007 20:28:18) | |
---|
Kaks sanaa: helvetin hyvin. Ainakin omaan makuun just eikä melkein, eli tallamikki tuuppaa aavistuksen kovempaa ku kaulamikki. Duncanin Jazz: Kliinimpi ja vähemmän nasaali kuin 490R? Miten muuten kuvailisit? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Wespa 18.02.2007 20:43:44 | |
---|
Duncanin Jazz: Kliinimpi ja vähemmän nasaali kuin 490R? Miten muuten kuvailisit? Mä oon vähä huono kuvailemaan mikkien soundeja, mut yritetään. 490R oli jotenkin liian samanlainen kuin tallaversionsa 490T, jossain määrin eloton ja kolkko, ei oikein luonnetta tai särmää. Hajuton ja mauton siis. Jazz on huomattavasti "pyöreempi", ja sopivasti erilainen kuin 498T. Jotenkin tykkään, että talla- ja kaulamikki saa kuulostaa aika erilaisilta, ja Jazz&498T -parivaljakolla se toteutuu: Jazz on pyöreä kliineihin ja leadeihin hyvin taipuva all-around-kaulamikki, ja 498T aika keskiäänipainotteinen rähisijä, varsinkin hård rock ja kasarihevijuttuihin ihanteellinen. Me likes. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Nacher 18.02.2007 21:02:45 | |
---|
Itsekin pidän SG:tä arvossa arvaamattomassa. Suosittelen vahvasti standardia ainakin ohi specialin, sillä kokeilemani special oli vähän halpiksen tuntuinen, kun taas standard pelitti loistavasti. Jotenkin tuossa SG:ssä tapaa yhdistyä sellainen riittävän kevyt ja lennokas soitettavuus, mutta silti tietty jämäkkyys ja tuntuma, jota näistä liukkaammista tikkukaulakitaroista ei meinaa löytyä. Itselläni on tosiaan Voodoo SG, ja noilla keraamisilla mikeillään se on ihan hemmetin hevi. Standardikin yllätti soundillaan, kun kokeilin sitä, Schecterin Hellraiseria (EMG:t) ja Ibanezin S-sarjalaista (dimarzio/ibzit) ENGLin blackmoren lävitse, ja pidin ihan mättöönkin tuon SG:n soundista enemmän. Soundissa oli vain paljon enemmän "pihviä", kuin Hellraiserin aktiivisirinässä, ja Ibanezin mikit/kitara taas kuulostivat huomattavasti ohuemmilta. Kaulakin sopi parhaiten käteen tuossa SG:ssä, itseasiassa niin hyvin, että taisi olla ihan loisto yksilö. Pisteitä myös ohuesta lakasta, jonka ansiosta puuhun on sopivan karkea tuntuma, eikä pinta tunnu muoviselta. Huonot mikit nuo 498t/490r eivät missään nimessä ole. Korkeintaan jos haluaa erilaista tyyliä, kannattaa vaihdella. Tuo tallamikki räyhää juuri sopivan vihaisesti keskialueella, mutta taittaa kasarihevit ja hardrockitkin loistosti. Kaulamikistä ei ole niin kokemusta, mutta ei se nyt huonolta ollenkaan kuulostanut. Ehkä jos oikein heleää cleania haluaa, on se vähän lattea, mutta ei SG ikinä mikään cleanikitara ole kai ollutkaan? http://www.youtube.com/watch?v=skcfsKSMqfo |
maniskisti 18.02.2007 21:04:50 | |
---|
No, en paljoa ymmärrä toistaiseksi sähkökitaroista, mutta sanon että SG on ihan pirun komea kitara, sekä olisi mahtava väriveihto tosiaan tuo violetti. Shine on me, I'm the King I'm the Sun. |
rheinone 18.02.2007 21:32:49 (muokattu 18.02.2007 21:33:49) | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=skcfsKSMqfo Hienosti irtos saundit tossa. Ei mulle tökänny oikeestaan muu ku bottomit ja sointuihin perustuva edge. Mut sitä vartenhan on sitte muut kitarat ja/tai bassot, että sillee. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Vienokettu 18.02.2007 21:36:50 | |
---|
Standardista ja muista en tiedä niinkään. Mutta '61 RI '57 Classic mikeillä on Marsun kanssa erittäin rok... ja blues. SG istuu malliltaan todennäköisesti hyvin Fenderistin syliinkin. White power |
rheinone 18.02.2007 21:41:35 | |
---|
Standardista ja muista en tiedä niinkään. Mutta '61 RI '57 Classic mikeillä on Marsun kanssa erittäin rok... ja blues. Toi SG '61 reissue on ruvennu kans kiinnostamaan. Et sitte osaa verrata '57 Classic mikkejä mihinkään muihin mikkeihin? Pitää vissiin käydä tota '61 reissueta jossain testaamassa... All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |