Aihe: Miksi epit on hanurista?
1 2 3 4 5
zädääm
16.02.2007 17:14:35
Mistä johtuu että monesta paikasta saa kuulla että epiphonet ovat hyvää vastinetta rahalle. Nyt toisen surkean epiphonen jälkeen olen päättänyt että en enää hanki yhtäkään. Viimeisin Epi oli tuo G400 SG jota monessa paikassa on hehkutettu.. en sitten tiedä että oliko omani joku maanantai kappale. Kaksi tuntia säädin kaulaa siitä ennenkuin soittamista pystyi edes harkitsemaan. Tosin tämähän ei tietenkään vaikuttanut siihen että mikit olivat täyttä roskaa. Ja minkä vitun takia niissä on potikat edes olemassa?? ääneen ne ei ainakaan vaikuttaneet muuta kuin ON/OFF tyylillä ja miksi ne mikit poimivat mun oman äänen joksikin kummalliseksi kaiuksi taustalle??
Ja kitarahan oli sitten pakasti vedetty. Ensimmäinen epini oli les paul standart jossa samat ongelmat.. paitsi että sen mikeistä ei kuulu mun puhetta.
Perza
16.02.2007 17:23:19 (muokattu 16.02.2007 17:24:50)
No sillä rahalla semmosta ja on niitä maanantai kappaleita paremmillaki merkeillä. Ennen ku itse olisin alkanut säätämään, ni olisin vieny takas kauppaan ja jos kerra oli niin soitto kelvoton, ni ei muuta ku uutta tilalle!

Ja eipä sitä 300-400 kepistä kyllä hirveitä voi odottaa!
Turhaa
LaXu
16.02.2007 17:28:31

En ole samaa mieltä, monelta muulta merkiltä (esim. Yamaha) saa tuohon hintaan varsin oivallisia kitaroita. En osaa sanoa Epiluureihin juuta enkä jaata kun en ole uusia kokeillut vähään aikaan..vähän huono maku vanhemmista on kuitenkin jäänyt. Epiphone Elitist sarja sen sijaan on erinomainen.
fox
16.02.2007 17:40:10

En ole samaa mieltä, monelta muulta merkiltä (esim. Yamaha) saa tuohon hintaan varsin oivallisia kitaroita. En osaa sanoa Epiluureihin juuta enkä jaata kun en ole uusia kokeillut vähään aikaan..vähän huono maku vanhemmista on kuitenkin jäänyt. Epiphone Elitist sarja sen sijaan on erinomainen.

Niin, itsellä on yks Epiphone... Mikä noista Yammuista tekee niin "varsin oivallisia" ettei kerrassaan maagisen loistavia? Ihme-taikakitarapöly? Indonesian ilmasto? 8) Kricellähän oli vähän kalliimpien Yammujen kanssa kai parikin sutta ja sekundaa peräjälkeen, ja kävi minullakin katottavana se kalliimpi semiakustinen, onks se nyt 2200 jossa oli kaulavaiva niin paha, että ei onnistunu meikäläisen vajavaisella taidolla korjaus..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
LaXu
16.02.2007 17:47:21
Mikä noista Yammuista tekee niin "varsin oivallisia" ettei kerrassaan maagisen loistavia? Ihme-taikakitarapöly? Indonesian ilmasto? 8) Kricellähän oli vähän kalliimpien Yammujen kanssa kai parikin sutta ja sekundaa peräjälkeen, ja kävi minullakin katottavana se kalliimpi semiakustinen, onks se nyt 2200 jossa oli kaulavaiva niin paha, että ei onnistunu meikäläisen vajavaisella taidolla korjaus..

En sano etteikö niistäkin maanantaikappaleita löytyisi. Yleisesti ottaen ovat erinomaisesti rakennettuja, mutta puissa voi olla ongelmia. Esim. testasin BB414 bassoja kolmisen kappaletta ja kahdessa oli ikäviä kuolleita kohtia, ostamassani ei. Kaikki oli viimeisen päälle hyvin rakennettuja. Hardwaren ja elektroniikan puolesta en ole kokenut Yammuissa ongelmia. Mikitkin ovat mielestäni laadukkaampia kuin esim. suurimmassa osassa nyky-Ibanezeista, jos ei aitoa Duncania/DiMarziota niin sitten asiallisia tai hyviä firman omia mikkejä. Ja kaupan päälle hinnat ovat enemmän kuin kohdallaan.
pekurides
16.02.2007 17:55:41

Onhan se nyt selvä kun käytetään halvempia osia ja tietenkin työvoimaa myyntikatteen maksimoimiseksi niin ei sitä ihan priimaa saa.

Tosin hyviäkin yksilöitä joukkoon eksyy kun nuo puumateriaalitkin ovat aika vaihtelevaa sorttia.

Kyllä sieltä mallistosta parempiakin luuttuja löytyy. esim . noita perryjä on kehuttu ja ainaskin se zakk wylde malli vaikuttaa päällisin puolin ihan asialliselta.

Ja semmoinenkin "vahinko" kävi että tekivät vissiinkin jotenkin into-luthmannin vaikutuksesta jonkin aikaa tsekinmaassa ainakin lespaul malleja joista paljon hyvää puhuttu, itsellä semmoinen "Heritage" nimellä kulkeva lespi joka pirun jämäkkä ja ihan oikeata mahonkia body,kansi eurooppalaista loimuvaahteraa sekä schallerin hardware ja sähköt jne. ja on loistava.!!!

Tuo tsekkipeli aivan erimaata kuin perus kiinalaiset, oikeastaan mitään muuta samaa serkkujensa kanssa kuin malli.(hetken oli itsellä ebony lespaul rimpula ensin) hyi.
Tunteella päin vittua.
Twinkle
16.02.2007 18:16:23
Niin, itsellä on yks Epiphone... Mikä noista Yammuista tekee niin "varsin oivallisia" ettei kerrassaan maagisen loistavia? Ihme-taikakitarapöly? Indonesian ilmasto? 8)

Ne on saanu Nashvillesta ylijääneet taikapölyt jota ne ripottelee sitten sinne masiinaan ennen kuin on valmista.

Jos vakavissaan puhutaan, niin Yamaha on monikansallinen jättiyritys, joka pystyy esim. hankkimaan materiaaleja hemmetisti halvemmalla kuin joku pelkkiin kitaroihin erikoistunut valmistaja. Puuta, metallia ja muovia ne kitarat on ja sitä saa valmistajilta halvemmalla jos on tarpeeksi kilpailukykyinen. Yamaha ei ole mikään yhden tuotteen ihme, se tunkee ulos tavaraa perämoottoreista aina hienokirurgisiin työlaitteisiin jolloin pienet heilahdukset joillakin aloilla ei haittaa koko konsernia. Se lisää kyllä selkeästi sitä prosenttia millä ei pidä laittaa myyntiin sekundaa.

Toisekseen, se että tuote tehdään kaukoidässä ei tosiaan tarkoita että se olisi huonompi. Sen saa tehtyä siellä halvemmalla mutta ei se välttämättä tarkoita että se tuote olisi yhtään huonompi osien, materiaalien tai minkään muun puolesta. Hirveä määrä hyviä tuotteita tehdään kauko-idässä, valmistusmaa ei nykyaikana ole mikään tae laadusta tai sen puutteesta.

Kricellähän oli vähän kalliimpien Yammujen kanssa kai parikin sutta ja sekundaa peräjälkeen

se että Krice kattoo jossakin olevan ongelman, ei se kyllä tällä foorumilla dokumentoiduissa tapauksissa ole mikään tae siitä että jokin on oikeasti vialla.
LauriE
16.02.2007 18:36:55
Minulla on ollut Epiphoneja kaksi kappaletta, Les Paul Special vuosia sitten ensimmäisenä kitarana ja sitten SG vintage 400 pari vuotta sitten muutaman hetken verran. Varsinkin SG oli pettymys. Se oli todella kevyt, sähköosat olivat kehnot ja puumateriaalit eivät tainneet olla sitä mitä luvattiin. Sittemmin olen saanut käsiini korealaisen Fender Telecasterin ja korealaisen Hamerin 90-luvun alusta, ja nämä painivat aivan eri sarjassa vaikkakin kauko-idästä ovatkin. Nykyisten kitaroideni jälkeen tuntuisi vaikealta palata takaisin Epiphoneihin, jos ne ovat samaa laatua kuin aiemmat omistuksessani olleet.
www.punossound.net
ganes-rocker
16.02.2007 18:48:36
itellä oli epin the dot - 335 ja se oli ainakin vastinetta rahalle, hyvä työn jälki, saundit hyvät noin halvaksi vehkeeksi... ja hyvä soittaa.
harmi ko menin myymään pois...
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen
Antti1
16.02.2007 18:58:13 (muokattu 16.02.2007 18:59:04)
Meikäläisellä on kans huonoja kokemuksia Epin kepeistä, mutta myös hyviä. Toi SG400 Classic on oikein mainio kitara hintaisekseen, jos vähän säätää. Samoin myös tämä omistamani Explorer. Nyt kun alkuperäiset osat on laitettu aikapäivää sitten kiertoon, niin en mä siitä pahaa sanaa keksi. Soundikin on (tarkoituksellisesti) aivan todella painavaa kamaa, ääriraskasta murskausta kun siitä on tarkoitus ulos tullakin.

EDIT: Täytyy sanoa, ettei tuo modaaminen kuitenkaan halvaksi ole tullut. Ehkä olisi rahat voinut sijoittaa johonkin muuhun? Ken tietää, toi on tollasena nyt kuitenkin hyvä.
Texas Oil
16.02.2007 19:07:23 (muokattu 17.02.2007 09:36:37)

ei välttämättä ihan noinkaan?...mulla itellä on Epiphone LP STD ltd. Japan (ei elitist) >>>
josta maksoin muistaakseni n.420eur rahteineen + kuluineen ... ostin "vähän" käytettynä ja kitaran mikitkin oli vaihdettu jo valmiiksi parempiin duncan:n ... > long tenon neck joint ja kunnon puut ... enpä voi tohon hintaan valittaa ... HEH ... > loisto keppi! < maksoin itse kepistä n.300eur! > no onhan se toki uutena maksanut jotain 450-500eukkoo japanissakin...

>>>
http://s34.photobucket.com/albums/d … /beano74/Epiphone_LP_STD_ltd_Japan/

EDIT;
..meinasin ihan unohtaa, että olihan mulla aikoinaan yksi niitä alkupään korean customejakin ja sekin oli hyvä kitara > en vain tykännyt "väärästä" lapamuodosta (>hassua sinänsä, kun puhutaan kopio kitarasta)ja niistä stock-mikeistä, jotka olis tietennii voinu vaihtaa ... oli ihan kelpo peli viimeistelyään myöden ...
~ texas oil ... since 1930 ~
Tune
16.02.2007 19:07:56
Itsellä ollut/on 3 Epin Leseä, eikä yhdestäkään huonoa sanottavaa.
Tosin kaikki about 750-800eeron pelejä, joten johtunee vaan siitä, et halvemmalla ei "kunnon" Epiä tahdo saada :/
Krice
16.02.2007 19:34:28

Niin, itsellä on yks Epiphone... Mikä noista Yammuista tekee niin "varsin oivallisia" ettei kerrassaan maagisen loistavia? Ihme-taikakitarapöly? Indonesian ilmasto? 8) Kricellähän oli vähän kalliimpien Yammujen kanssa kai parikin sutta ja sekundaa peräjälkeen

Se toinen on ihan hyvä kunhan mikinvalitsin alkoi toimimaan mystisesti. Reilulla 400 eurolla (ei siis mikään kovin kallis) saa hyvää puutavaraa ja set neckin, eikä mikeissä ja virittimissä erityisemmin valittamista.. kaula vaan on turhan paksu minulle, todellakin muhkumpi. Mikit ja virittimet vaihtamalla RGX 520:sta saisi varmaan tosi kovan kepin, siis jos pitää paksusta kaulasta.

Kannattaa muuten harkita myös Squieria:) Tuo Black & Chrome jonka ostin on ihan älyttömän hyvä kitara, vaikka vähän tietysti kolhon tuntuinen. 270 euroa maksoi, suorastaan hävyttömän halvalla saa hyvän kitaran.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
J_Mantyla
16.02.2007 19:53:42
ei välttämättä ihan noinkaan?...mulla itellä on Epiphone LP STD ltd. Japan (ei elitist) >>>
josta maksoin muistaakseni n.420eur rahteineen + kuluineen ... ostin "vähän" käytettynä ja kitaran mikitkin oli vaihdettu jo valmiiksi parempiin duncan:n ... > long tenon neck joint ja kunnon puut ... enpä voi tohon hintaan valittaa ... HEH ... > loisto keppi! < maksoin itse kepistä n.300eur! > no onhan se toki uutena maksanut jotain 450-500eukkoo japanissakin...

>>>
http://s34.photobucket.com/albums/d … /beano74/Epiphone_LP_STD_ltd_Japan/

... hauskana yksityiskohtana muuten, luuttu on sama kuin Orville ainoastaan eri nimi headstockissa, hinta on ainakin vielä toistaiseksi ihan toista.
... jaanytvai ?
Texas Oil
16.02.2007 20:03:13 (muokattu 16.02.2007 20:05:37)
... hauskana yksityiskohtana muuten, luuttu on sama kuin Orville ainoastaan eri nimi headstockissa, hinta on ainakin vielä toistaiseksi ihan toista.

>> Orville by Gibson / Orville:sta >> tuli jossain vaiheessa >> Epiphone Japan / Epiphone Elite~Elitist) / Epiphone ltd. Japan ...toisin sanoen....tai jotain sinnepäin.
~ texas oil ... since 1930 ~
Twistyh
16.02.2007 20:14:56
Tjaah, mulla ollu monia Epiphoneja soitettavana ja yhtäkää huonoa ei oo ollu.
Yhdes vaan pitäs nauhat hiotuttaa.
RekoS
16.02.2007 20:24:04
Viimeisin Epi oli tuo G400 SG jota monessa paikassa on hehkutettu..
en sitten tiedä että oliko omani joku maanantai kappale.
Kaksi tuntia säädin kaulaa siitä ennenkuin soittamista pystyi edes harkitsemaan.

maanantai kappale oli

Tosin tämähän ei tietenkään vaikuttanut siihen että mikit olivat täyttä roskaa. Ja minkä vitun takia niissä on potikat edes olemassa?? ääneen ne ei ainakaan vaikuttaneet muuta kuin ON/OFF tyylillä ja miksi ne mikit poimivat mun oman äänen joksikin kummalliseksi kaiuksi taustalle??
Ja kitarahan oli sitten pakasti vedetty. Ensimmäinen epini oli les paul standart jossa samat ongelmat.. paitsi että sen mikeistä ei kuulu mun puhetta.

no tälläisiä ongelmia ei ole ollut edes Harley Bentonissa. Mulla on tuo SG ja vakiomikitkin oli pirun hyvät, vaikka vaihdoin tallamikin lopuksi. Sua on joku sunnuntai kauppamies huijannut ja myynyt Harley Bentonin Epiphonen logolla..? :P :D Hyvältä soitto tuolla kuulostaa, mitä nyt on pirun vaikeasoittoinen kitara :/
fox
16.02.2007 23:57:32

Ne on saanu Nashvillesta ylijääneet taikapölyt jota ne ripottelee sitten sinne masiinaan ennen kuin on valmista.

Tuo nyt oli taas jotain huonomman tasoista juttua, hyi hyi! Toisaalta ymmärrän että tiettyihin merkkeihin suhtaudutaan toisella tavalla kuin toisiin, mutta siinähän ei ole mitään uutta... 8)

se että Krice kattoo jossakin olevan ongelman, ei se kyllä tällä foorumilla dokumentoiduissa tapauksissa ole mikään tae siitä että jokin on oikeasti vialla.

No en mä sitä musiikkilaitearvostelijana pidä yhtään huonompana kuin ketään muutakaan...noin periaatteellisella tasolla. Ainakin se oli moisen laitteen ostanut. Ettei ollu ihan sillä tasolla "Olen kuullu, että pikkuveljen kaveri oli kokeillu soitinkaupassa"...
Mutta toki saa asettaa omassa mielessä henkilöitä eri karsinoihin.
Enpä usko, että joku monialakonserni sen ihmeemmin halvemman hintaluokan keppejä tekee kuin joku toinenkaan. Saati että joku monialakonserni niitä loistokkaita raaka-aineita saa sillä hinnalla kuin joku maailman suurin (määrällisesti) soitinvalmistaja Samick joutuis tyytymään huonompiin raaka-aineisiin. Kunhan nyt taas koitetaan todistella jotain "harmaata mustaksi".
Varsinaisesti ei esimerkiks Korean Epipuhelimilla verrattuna muutamaan muuhun "yleisesti hyväksyttyyn ja hypetettyyn" merkkiin loppupelissä liene suurempia eroja, vallankaan silloin kun ne on samasta tehtaasta ja jopa saattaa olla samojen ammattimiesten tekemiä. Se on vaan sisäänrakennettua antipatiaa, ehkä..
zädääm
16.02.2007 23:58:39
maanantai kappale oli

no tälläisiä ongelmia ei ole ollut edes Harley Bentonissa. Mulla on tuo SG ja vakiomikitkin oli pirun hyvät, vaikka vaihdoin tallamikin lopuksi. Sua on joku sunnuntai kauppamies huijannut ja myynyt Harley Bentonin Epiphonen logolla..? :P :D Hyvältä soitto tuolla kuulostaa, mitä nyt on pirun vaikeasoittoinen kitara :/

Ai perhana unohdin mainita tuon hankala soittoisuuden koivu halko profiilisen kaulan vuoksi.... mutta se on maku asia sano koira kun persettään nuoli. Tahtoisin myös tuoda ilmi että nämä epit eivät olleet ensimmäisiä keppejäni. Olen soittanut 8 vuotta tällä hetkellä työkaluina on ltd mmv sn, ja wanha ibanez vintage akustinen 12 kielinen. mmv:stä sen verran että en ole mikään bodom teini tai muuta sellaista, mutta en vain kyennyt löytämään yhtään kitaraa joka olisi kilpaillut samassa hinta/laatu luokassa
fox
17.02.2007 00:02:56

>> Orville by Gibson / Orville:sta >> tuli jossain vaiheessa >> Epiphone Japan / Epiphone Elite~Elitist) / Epiphone ltd. Japan ...toisin sanoen....tai jotain sinnepäin.

Jotain sinnepäin, tai justiinsa.. Valmistuttaja Nihon Gibson, valmistaja Fuji Gen Gakki.
Joitain tehtiin luullakseni myös Iida Gakki -tehtaalla. Näin ainakin yks japsi-tuttu mailitteli. Sinänsä kertoo paljon kaukoidän valmistaja-valmistuttaja -kuvioista että samainen tehdas teki myös Nihon Fender- valmistuttajalle kitaroita. Itse asiassa, kun Fullertonin tehdas oli suljettuna kokonaan, tulivat kaikki Fenderit Japaniasta. 1986-1987.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)