Aihe: Kitaran kiinnittäminen muuhun kuin vahvistimeen
1
ruusteri
06.03.2007 17:30:51
Eli onko turvallista laittaa kitara kiinni muuhun kuin vahvistimeen tai muuhun kitaralle tarkoitettuun paikkaan. Nimittäin tossa laitoin skittan tohon dvd laitteseen jossa on karaokelaite ja laitoin siihen mikki paikkaan. Hyvin soi ja vielä kiva Echo efekti siinä :D
Ei pysty, on niin hapokasta. - Olli Hokkanen
Tuomoo
06.03.2007 17:51:28
Itse asiassa mäkin oon monesti miettiny asiaa, mutta en oo koskaan vaivautunu ottamaan asiasta selkoa. Tässä yks kaunis päivä mieleeni juolahti sellanen idea että olis aika siistiä jos sais auton stereoiden kautta soitettua kitaraa. Olis kätevä jossaki matkoilla soitella autossa. Ei toki itse ajaessa.
Jucciz
06.03.2007 18:03:31
No jos vaan autostereoissa on linjasisäänmeno ja saat esim. PODille jotenkin virransyötön järjestettyä vaikka suoraan akusta niin mikä jottei.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Tympee Huttunen
06.03.2007 18:24:31 (muokattu 06.03.2007 18:26:51)
Itse asiassa mäkin oon monesti miettiny asiaa, mutta en oo koskaan vaivautunu ottamaan asiasta selkoa. Tässä yks kaunis päivä mieleeni juolahti sellanen idea että olis aika siistiä jos sais auton stereoiden kautta soitettua kitaraa. Olis kätevä jossaki matkoilla soitella autossa. Ei toki itse ajaessa.

Kannattaa hankkia joku pieni mallintava purkki ja siihen FM-lähetin (19e). Sitten vaan asettaa radiosta taajuuden ja kas: pääsee kerrankin oma biisi radioon. Lähetintä voi käyttää muutenkin vaikka mp3-soittimen kanssa.
Spiral
06.03.2007 18:28:27

Joskus teininä kytkin kitaran ja särkijän jollain purkkapatentilla stereoihin. En tiiä mikä meni vikaan, mutta kaiuttimen diskanttielementit meni paskaksi.
hq
06.03.2007 18:51:19
Joskus teininä kytkin kitaran ja särkijän jollain purkkapatentilla stereoihin. En tiiä mikä meni vikaan, mutta kaiuttimen diskanttielementit meni paskaksi.

Särötettäessä muodostuu niin paljon korkeita harmonisia taajuuksia etteivät hifikaiuttimen diskanttielementit niitä varsinkaan kovalla äänenvoimakkuudella kestä. Siksi väliin tarvittaisiin joku kitarakaiutinmallinnos joka vaimentaa korkeita taajuuksia riittävästi.

Kyllä kotiteatterivahvistimen/kaiuttimien kautta saa ihan kivan kitarasaundin kun GT-8:n läpi soittaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)